Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Weg met dat afschuwelijke woord selfie, leve otofoto (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195828)

Derk de Tweede 18 december 2013 18:38

Weg met dat afschuwelijke woord selfie, leve otofoto
 
http://nos.nl/video/588009-kees-van-...en-selfie.html

Mahalingam 18 december 2013 22:46

Ik zag een video waar HBO-meisjes gevraagd werden wat ze vinden van 'selfie' en van 'otofoto'.
Commentaar : "Ja maar er staat toch geen auto op die foto?".

Antoon 23 december 2013 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 6936652)
Ik zag een video waar HBO-meisjes gevraagd werden wat ze vinden van 'selfie' en van 'otofoto'.
Commentaar : "Ja maar er staat toch geen auto op die foto?".

:lol:

Universalia 24 december 2013 14:46

Citaat:

"Ja maar er staat toch geen auto op die foto?".
:rofl: :cheer:

Ik vind 'selfie' ook niets als woord ...

AsGardSGO 26 februari 2014 03:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 6936652)
Ik zag een video waar HBO-meisjes gevraagd werden wat ze vinden van 'selfie' en van 'otofoto'.
Commentaar : "Ja maar er staat toch geen auto op die foto?".

Tja verbaasd toch niet... het gemiddelde "IQ" moet volgens mij toch al onder de 3 cijfertjes liggen ondertussen. Ken een paar tieners (kinderen van famillie en vrienden) tussen 12 en 18 en de vragen dat die durven stellen... Ik herinner mij dat ik en mijn leeftijdsgenoten algemeen toch veel verder stonden en begrepen... maar ja back on topic:

Ik durf nog meer stellen; dat de jongeren en de maatschappij zich eens terug op hun ontwikkeling focussen. Want heel veel technische of algemene kennis kunnen reproduceren alleen maakt geen echte intelligente of ontwikkelde mens, in tegendeel.

Dutch_Strawberry 7 maart 2014 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7034605)
Tja verbaasd toch niet... het gemiddelde "IQ" moet volgens mij toch al onder de 3 cijfertjes liggen ondertussen. Ken een paar tieners (kinderen van famillie en vrienden) tussen 12 en 18 en de vragen dat die durven stellen... Ik herinner mij dat ik en mijn leeftijdsgenoten algemeen toch veel verder stonden en begrepen... maar ja back on topic:

Ik durf nog meer stellen; dat de jongeren en de maatschappij zich eens terug op hun ontwikkeling focussen. Want heel veel technische of algemene kennis kunnen reproduceren alleen maakt geen echte intelligente of ontwikkelde mens, in tegendeel.

Hier ben ik het volledig mee eens! Vooral als ik mijn kleine zusje soms bezig hoor. Dan denk ik zo van 'Kind, waar haal je het in vredesnaam...'

Derk de Tweede 7 maart 2014 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 6936652)
Ik zag een video waar HBO-meisjes gevraagd werden wat ze vinden van 'selfie' en van 'otofoto'.
Commentaar : "Ja maar er staat toch geen auto op die foto?".

Vast blond:

http://weblog.fok.nl/weblog/638545/1...r.html?related

IanVD 8 maart 2014 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7034605)
Tja verbaasd toch niet... het gemiddelde "IQ" moet volgens mij toch al onder de 3 cijfertjes liggen ondertussen. Ken een paar tieners (kinderen van famillie en vrienden) tussen 12 en 18 en de vragen dat die durven stellen... Ik herinner mij dat ik en mijn leeftijdsgenoten algemeen toch veel verder stonden en begrepen... maar ja back on topic:

Ik durf nog meer stellen; dat de jongeren en de maatschappij zich eens terug op hun ontwikkeling focussen. Want heel veel technische of algemene kennis kunnen reproduceren alleen maakt geen echte intelligente of ontwikkelde mens, in tegendeel.

Ik ken nochtans ook voldoende tieners die het concept "IQ" voldoende kennen om te weten dat het gemiddelde hier altijd mooi 3 cijfertjes zal bedragen (100 om exact te zijn).

Maar soit, ik heb ook al regelmatig bedenkelijk gekeken bij bepaalde situaties met tieners. Ik hou gewoon in gedachte dat andere tieners (niet allemaal) zeker en vast dezelfde bedenkelijke blik zouden hebben bij die situaties.

Imperator 8 maart 2014 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7034605)
Tja verbaasd toch niet... het gemiddelde "IQ" moet volgens mij toch al onder de 3 cijfertjes liggen ondertussen.

Zeker als je 'verbaasd" met een D schrijft...

siegfried1648 30 januari 2021 11:35

Zondermeer is het niet nodig om allelei Engelstalige computer gerelateerde woorden klakkeloos over te nemen.

reservespeler 30 januari 2021 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7048115)

Maakt niets uit.

Mijn tante heeft al blond, zwart, grijs, bruin, ros, ... haar gehad. Ze blijft even lomp.

De schoofzak 30 januari 2021 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7034605)
Tja verbaasd toch niet... het gemiddelde "IQ" moet volgens mij toch al onder de 3 cijfertjes liggen ondertussen. Ken een paar tieners (kinderen van famillie en vrienden) tussen 12 en 18 en de vragen dat die durven stellen... Ik herinner mij dat ik en mijn leeftijdsgenoten algemeen toch veel verder stonden en begrepen... maar ja back on topic:

Ik durf nog meer stellen; dat de jongeren en de maatschappij zich eens terug op hun ontwikkeling focussen. Want heel veel technische of algemene kennis kunnen reproduceren alleen maakt geen echte intelligente of ontwikkelde mens, in tegendeel.

Hiermee geef je niet onmiddellijk blijk van een drie-cijferig iq. Misschien de definitie van iq eens rustig herbekijken.

De schoofzak 30 januari 2021 14:20

Engelse woorden importeren is "in de mode".

Wie denkt van tegen de mode in te kunnen gaan, zal veel werk hebben, maar weinig resultaat boeken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be