Citaat:
Maar dan alleen WAT ik zie. Rest zijn theorien en hypotheses. En waarom kunnen het geen onbemande verkenningstoestellen zijn met AI? Lijkt me HEEL wat plausibeler dan wezens te sturen die atmosfeer, bescherming tegen straling, voedsel , ... nodig hebben. |
Citaat:
En als de verkenners het terrein Safe doorgeven komt af en toe een chief mee ook een kijkje nemen. :-) |
Citaat:
- misschien zijn ze al eens geweest en vonden ze het maar een saaie bedoening. - misschien komen ze ooit nog, wie weet. - misschien weten ze niet eens dat we bestaan. - ook al weten ze wel dat we bestaan, wie zegt dat ze naar ons willen komen, of de technologische kennis hebben om de afstanden te overbruggen ? - de afstanden vormen immers een haast onoverbrugbaar probleem. Nu kun je uiteraard je fantasie op hol laten slaan en er wormgaten, teleportatie, sneller-dan-het-licht-raketten, cryo-behandeling of gewoon magie erop loslaten, tot zolang je maar beseft dat het allemaal maar fantasie is en dat buitenaardse wezens ook aan de natuurwetten moeten gehoorzamen en hoogstwaarschijnlijk ook met de onoverbrugbare afstanden geconfronteerd worden. |
Citaat:
En die film heb ik ook gezien :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Newton ligt nog geen eens 300 jaar onder de zoden... en we lopen al tegen een "onoverbrugbare afstand". :lol: Denk je dat de menselijke kennis de grenzen van de fysica heeft bereikt? Citaat:
Omdat we familie zijn, lijkt me ook een beredeneerd antwoord. 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Radio ea elecmag golven : 50? Lj? |
Citaat:
Maar ik weet wel dat er spionagesatellieten zijn die de boel eerst verkennen. Voor de (primitieve) mens op aarde dan. |
Citaat:
Als wij, met onze huidige technologie, 10 lichtjaar verder een sterrestelsel kunnen observeren & planeten zien die levensvatbaar kunnen zijn; Dan kan een buitenaardse beschaving dat ongetwijfeld ook en waarschijnlijk zelfs beter. We zouden familie kunnen zijn. Het leven hoeft, wetenschappelijk gezien, niet op aarde onstaan te zijn geweest. Het is ook mogelijk dat het leven zich op een andere planeet heeft ontwikkeld & zich via meteoorinslagen doorheen het heelal heeft geslingerd. Not my idea, Iemand heeft daar ooit een Nobelprijs voor gekregen. ;-) Met een paar rake meteorinslagen zou je exponentieel leven kunnen zaaien doorheen het heelal. Toch als je een boer bent met veel geduld & vooral veel tijd. |
Citaat:
EDIT: en je gaat er dus van uit dat het leven zich elders precies zo heeft ontwikkeld als op aarde, met dezelfde filosofische levensvragen (zijn we alleen?) en met dezelfde technologische ontwikkelingen (de "hemel" afspeuren). Veel te antropocentrisch voor mij. |
Citaat:
Citaat:
Maar wiskundig gezien moet er een beschaving bestaan die verder staat dan de onze. We liggen niet pal in het midden van ons universum. Dus als er een oerknal was, moeten er plekken zijn waar er eerder leven mogelijk was. Maar de hemel afspeuren zullen ze zeker: Er is immers niet naast te kijken. ;-) |
Citaat:
Wat weet jij feel sech :silly: |
Citaat:
Let wel, dan spreek ik over interplanetaire eh ... Stop met dromen of schrijf een SF boek. Alles wat je zegt las ik reeds ts 12 en 22. |
Citaat:
Levensvatbaar "kunnen zijn" is nog niet "leven kunnen zien" etc etc ... Veronderstellingen , dromerij , SF , ... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik denk dat je de technologische beperkingen overschat. Technologie groeit exponentieel op een bepaald punt in een beschaving. |
Citaat:
De exoplaneet Gliese 581g, een kanshebber voor leven, ligt op een afstand van meer dan 20 lichtjaar. Besef je wel hoe ver dit is ? Als je in een zeer, zeer snelle raket stapt, duurt dit ongeveer 100.000 jaar vooraleer je bij je bestemming bent. En dit enkel om een dichtbijzijnde planeet te bezoeken. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn ook harde fysieke grenzen. Net zoals Moore's law beperkt is doordat men nu eenmaal geen mosfets kan bouwen die kleiner zijn dan een paar atomen. Ivm buitenaards leven geldt voorloping nog altijd de onvermijdelijke Fermi Paradox : http://en.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradox Waar zijn ze? Waar is ons contact met die buitenaardse beschavingen dan? Het is er niet, tenzij je in absurde samenzweringstheorien gelooft. Misschien zijn de buitenaardse levensvormen in onze eigen melkweg (zo'n 100 000 lichtjaar diameter, wat daarbuiten ligt kan je wel vergeten) wel allemaal in stadia van micro-organismen of in het beste geval korstmossen. Straffe korstmossen die een relativistisch ruimtetuig kunnen bouwen, die wil ik wel inviteren voor een vast verblijf in mijn terrarium voor een paar interessante gesprekken op koude winteravonden. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be