Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Belgacom lacht ermee (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142943)

gehuigert 27 augustus 2010 22:53

Belgacom lacht ermee
 
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100827_074

Ik begin hoe langer, hoe meer Belgacom te verachten. Een drietal jaar geleden hebben ze een internetboost gedaan, zodat men sneller kon downloaden. Dat was toen niet in mijn streek beschikbaar wegens te ver van een centrale + te oude kabels.

Vorig jaar - twee jaar geleden starten ze met gratis Belgacom TV als je internet en telefonie had bij Belgacom. Wij vragen het aan maar krijgen te horen "sorry dat is nog niet beschikbaar in uw regio. De kabels zijn daarvoor nog niet geschikt". Op heden is dat nog steeds niet beschikbaar. Ik vroeg of ze mij die gratis digirecorder niet konden opsturen tegen wanneer het wél beschikbaar zou zijn, maar dat lieten ze niet toe.

In april dit jaar: internet wordt geboost en men kan vanaf nu (ik heb internet favorite) 20mbps downloaden. Ik blijf echter zitten met mijn 3mbps (in werkelijkheid zelfs maar 2.5mbps) snelheid zitten. Ik heb gebeld maar kreeg te horen dat deze nieuwe technologie niet in mijn regio beschikbaar is. Ik heb nog oude ADSL-lijnen, terwijl de boost van een drietal jaar geleden geldig was voor ADSL2+-lijnen. De nieuwe boost is voor de nog nieuwere VDSL-lijnen.

En nu gaan ze NOG eens boosten naar 25mbps? En uploadsnelheid verhogen?

En wij moeten maar rekenen op de goodwill van Belgacom om OOIT eens nieuwe kabels te krijgen. Wij betalen toch evenveel als andere klanten?

Cdude 27 augustus 2010 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4947773)
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100827_074

Ik begin hoe langer, hoe meer Belgacom te verachten. Een drietal jaar geleden hebben ze een internetboost gedaan, zodat men sneller kon downloaden. Dat was toen niet in mijn streek beschikbaar wegens te ver van een centrale + te oude kabels.

Vorig jaar - twee jaar geleden starten ze met gratis Belgacom TV als je internet en telefonie had bij Belgacom. Wij vragen het aan maar krijgen te horen "sorry dat is nog niet beschikbaar in uw regio. De kabels zijn daarvoor nog niet geschikt". Op heden is dat nog steeds niet beschikbaar. Ik vroeg of ze mij die gratis digirecorder niet konden opsturen tegen wanneer het wél beschikbaar zou zijn, maar dat lieten ze niet toe.

In april dit jaar: internet wordt geboost en men kan vanaf nu (ik heb internet favorite) 20mbps downloaden. Ik blijf echter zitten met mijn 3mbps (in werkelijkheid zelfs maar 2.5mbps) snelheid zitten. Ik heb gebeld maar kreeg te horen dat deze nieuwe technologie niet in mijn regio beschikbaar is. Ik heb nog oude ADSL-lijnen, terwijl de boost van een drietal jaar geleden geldig was voor ADSL2+-lijnen. De nieuwe boost is voor de nog nieuwere VDSL-lijnen.

En nu gaan ze NOG eens boosten naar 25mbps? En uploadsnelheid verhogen?

En wij moeten maar rekenen op de goodwill van Belgacom om OOIT eens nieuwe kabels te krijgen. Wij betalen toch evenveel als andere klanten?

Maak je zaak eens hier

Geen garanties maar "the squeaky wheel gets the grease"

gehuigert 27 augustus 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4947777)
Maak je zaak eens hier

Geen garanties maar "the squeaky wheel gets the grease"

Daar heb ik op dit moment al een klacht lopen over Base en over Proximus :oops: Straks denken ze nog dat ik een verslaving heb aan problemen met de telecom.

Ik heb trouwens wel al eens geïnformeerd bij Test-Aankoop en zij zeggen dat strikt genomen Belgacom niets verplicht is. Zij beloven enkel 'hun best te doen' en beloven niets prestatiegericht (i.e. ze beloven die snelheden niet, ze beloven TOT die snelheden, en zo hoge snelheid als mogelijk)

Juridisch kan ik hen in ieder geval niets maken

Ratatosk 27 augustus 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4947780)
Daar heb ik op dit moment al een klacht lopen over Base en over Proximus :oops: Straks denken ze nog dat ik een verslaving heb aan problemen met de telecom.

Ik heb trouwens wel al eens geïnformeerd bij Test-Aankoop en zij zeggen dat strikt genomen Belgacom niets verplicht is. Zij beloven enkel 'hun best te doen' en beloven niets prestatiegericht (i.e. ze beloven die snelheden niet, ze beloven TOT die snelheden, en zo hoge snelheid als mogelijk)

Juridisch kan ik hen in ieder geval niets maken

Altijd de kleine lettertjes lezen.

Cdude 27 augustus 2010 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4947780)
Daar heb ik op dit moment al een klacht lopen over Base en over Proximus :oops: Straks denken ze nog dat ik een verslaving heb aan problemen met de telecom.

Ik heb trouwens wel al eens geïnformeerd bij Test-Aankoop en zij zeggen dat strikt genomen Belgacom niets verplicht is. Zij beloven enkel 'hun best te doen' en beloven niets prestatiegericht (i.e. ze beloven die snelheden niet, ze beloven TOT die snelheden, en zo hoge snelheid als mogelijk)

Juridisch kan ik hen in ieder geval niets maken

Dat klopt, ADSL snelheden zijn afhankelijk van afstand tot lus maar als je betaalt voor ADSL 2 of VDSL ....

Dan lijkt telenet me een beter optie voor jou.

En wat zijn je probs met B en P ?

Nynorsk 27 augustus 2010 23:07

frustrerend eh.
ook met andere dingen is het zo hoor.
waar ik vroeger woonde zaten we met elektriciteit tekort als de boer z'n melkmachine aanzette. moesten we wel ne keizware kabel trekken van 't straat naar ons huis, maar wat ben je ermee als de kabel op straat niet zwaar genoeg is?
"Dat is al eens aangepast geweest" is het antwoord dan, vroeger zat iedereen continu zonder.

gehuigert 27 augustus 2010 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4947783)
Dat klopt, ADSL snelheden zijn afhankelijk van afstand tot lus maar als je betaalt voor ADSL 2 of VDSL ....

Dan lijkt telenet me een beter optie voor jou.

En wat zijn je probs met B en P ?

Base een telefoonkaart die niet werkt; proximus belkrediet dat is vervallen (terwijl er nochtans stond aangegeven dat het belkrediet nog niet vervallen was).

gehuigert 27 augustus 2010 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4947787)
frustrerend eh.
ook met andere dingen is het zo hoor.
waar ik vroeger woonde zaten we met elektriciteit tekort als de boer z'n melkmachine aanzette. moesten we wel ne keizware kabel trekken van 't straat naar ons huis, maar wat ben je ermee als de kabel op straat niet zwaar genoeg is?
"Dat is al eens aangepast geweest" is het antwoord dan, vroeger zat iedereen continu zonder.

Op het forum van Belgacom zat iemand waar ze nieuwe kabels hadden gelegd en de kabel stopte net aan het huis naast hem :O Hij mag waarschijnlijk ook nog een tiental jaar wachten tot ze er eens aan denken de kabels te vervangen.

Lang leve de bekabeling in Vlaanderen

Cdude 27 augustus 2010 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4947788)
Base een telefoonkaart die niet werkt; proximus belkrediet dat is vervallen (terwijl er nochtans stond aangegeven dat het belkrediet nog niet vervallen was).

en wat is de uitleg van B en P zelf daarover?
Dat zijn maar prutsen eh ...

Die kabel is toch net iets fundamenteler

gehuigert 27 augustus 2010 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4947800)
en wat is de uitleg van B en P zelf daarover?
Dat zijn maar prutsen eh ...

Die kabel is toch net iets fundamenteler

Bij beiden "sorry meneer, wij kunnen u niet verder helpen". Bij Proximus in totaal 20 minuten lang (aan twee personen) proberen uitleggen. Toen kreeg ik een deuntje van 5 minuten muziek en kreeg ik te horen "dus uw sim kaart is gestolen?" Ik wist niet meer waar ik het had, 10 minuten wachten tot je eindelijk iemand aan de lijn krijgt, 10 minuten uitleggen, doorgeschakeld worden (5 minuten), 10 minuten opnieuw uitleggen, opnieuw 5 minuten een deuntje krijgen en dan diezelfde laatste die zegt dat mijn sim kaart gestolen is?

Maar je hebt gelijk dat de kabel fundamenteler is. De telecom zal in ieder geval een van mijn aandachtspunten worden als ik naar een ander land ga zoeken als ik afgestudeerd ben :|

Vette Pois(s)on 27 augustus 2010 23:29

Belgacom is deels van de belgique staat en aldus een dievenbende.

gehuigert 27 augustus 2010 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4947810)
Belgacom is deels van de belgique staat en aldus een dievenbende.

Geprivatiseerd hoor ;-)

Cdude 27 augustus 2010 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4947809)
Bij beiden "sorry meneer, wij kunnen u niet verder helpen". Bij Proximus in totaal 20 minuten lang (aan twee personen) proberen uitleggen. Toen kreeg ik een deuntje van 5 minuten muziek en kreeg ik te horen "dus uw sim kaart is gestolen?" Ik wist niet meer waar ik het had, 10 minuten wachten tot je eindelijk iemand aan de lijn krijgt, 10 minuten uitleggen, doorgeschakeld worden (5 minuten), 10 minuten opnieuw uitleggen, opnieuw 5 minuten een deuntje krijgen en dan diezelfde laatste die zegt dat mijn sim kaart gestolen is?

Maar je hebt gelijk dat de kabel fundamenteler is. De telecom zal in ieder geval een van mijn aandachtspunten worden als ik naar een ander land ga zoeken als ik afgestudeerd ben :|

HoLLAND real fiber to home :clapping:
en dat voor een fractie van de Belgische prijs

420yeahbaby 27 augustus 2010 23:42

En Telenet dan?
Ik game enkel online met mijnen ps3 en zit is af en toe op een forum.
Krijg ik melding, u heeft al 90% verbruikt meneer.

Verbruikt online gaming dan zoveel? Ik game nog geen 8h per week.

gehuigert 27 augustus 2010 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4947830)
En Telenet dan?
Ik game enkel online met mijnen ps3 en zit is af en toe op een forum.
Krijg ik melding, u heeft al 90% verbruikt meneer.

Verbruikt online gaming dan zoveel? Ik game nog geen 8h per week.

Welke formule heb je? Ik heb even op telenet.be gekeken en als je de 40€ formule hebt, heb je 80 GB datalimiet

420yeahbaby 27 augustus 2010 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4947846)
Welke formule heb je? Ik heb even op telenet.be gekeken en als je de 40€ formule hebt, heb je 80 GB datalimiet

Silvershake

Xenophon 27 augustus 2010 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4947830)
En Telenet dan?
Ik game enkel online met mijnen ps3 en zit is af en toe op een forum.
Krijg ik melding, u heeft al 90% verbruikt meneer.

Verbruikt online gaming dan zoveel? Ik game nog geen 8h per week.

:D

gehuigert 27 augustus 2010 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4947849)
Silvershake

Maar 15GB volume. Da's inderdaad niet zoveel. Afhankelijk van het spel kan het daar wel aan schorten. Zeker bij WoW vrees ik ervoor of ge de maand uitdoet met maar 15GB

420yeahbaby 27 augustus 2010 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4947856)
Maar 15GB volume. Da's inderdaad niet zoveel. Afhankelijk van het spel kan het daar wel aan schorten. Zeker bij WoW vrees ik ervoor of ge de maand uitdoet met maar 15GB

Blokskes bijkopen dus?

gehuigert 28 augustus 2010 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4947858)
Blokskes bijkopen dus?

Uitbreiding maandelijks basis datavolume (per maand) €0,12/150 MB
Eenmalig extra Datavolume € 0,0015/MB

Da's dus quasi niets, ik zou die eerste optie nemen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be