Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hollands 'cordon sanitaire'. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140940)

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds 25 juni 2010 20:52

Hollands 'cordon sanitaire'.
 
Nederlanders hebben het ons Vlamingen steeds verweten (terecht). Dat cordon sanitaire.

Maar als puntje bij paaltje komt hangt Pietje ook maar aan het Belletje.

Nederlanders zijn nu de trotse bezitters van een eigen 'cordon sanitaire'. En Geertje vindt dat maar niks.

Shadowke 25 juni 2010 20:55

hoort dit niet bij Europa? ;)

globalmedia 25 juni 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds (Bericht 4839679)
Nederlanders hebben het ons Vlamingen steeds verweten (terecht). Dat cordon sanitaire.

Maar als puntje bij paaltje komt hangt Pietje ook maar aan het Belletje.

Nederlanders zijn nu de trotse bezitters van een eigen 'cordon sanitaire'. En Geertje vindt dat maar niks.

schreeuwhaar wilders verplichten met een baxter voorzien van moedermelk!

an1958 25 juni 2010 21:58

Hollands Cordon Sanitaire.
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds (Bericht 4839679)
Nederlanders hebben het ons Vlamingen steeds verweten (terecht). Dat cordon sanitaire.

Maar als puntje bij paaltje komt hangt Pietje ook maar aan het Belletje.

Nederlanders zijn nu de trotse bezitters van een eigen 'cordon sanitaire'. En Geertje vindt dat maar niks.




Graag enige toelichting a.u.b.
Nederlanders die Belgen na-apen?Rondom wie ligt hun cordon???

Alboreto 25 juni 2010 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4839765)
Graag enige toelichting a.u.b.
Nederlanders die Belgen na-apen?Rondom wie ligt hun cordon???

Rond een racistische partij als bij ons, namelijk de PVV

Hollander 25 juni 2010 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4839769)
Rond een racistische partij als bij ons, namelijk de PVV

leven jullie ook in een rechtstaat, met onschuld tot het tegendeel is bewezen en dat soort 'onnozelheden'?

wij namelijk in principe wel, en bij mijn weten staat niet vast dat de PVV racistisch is. Wat jij er ook van moge denken.

Henri1 26 juni 2010 08:02

We zijn zover.
Na jarenlang kakken op het Belgische Cordon Sanitaire van het Vlaams Blok/Belang hebben de Hollanders ook een eigen Cordon Sanitaire voor de PVV van Geert Wilders ingevoerd.

Hoe gaan ze dat hier uitleggen, dat vraag ik me af.

Sjaax 26 juni 2010 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4839769)
Rond een racistische partij als bij ons, namelijk de PVV

De PVV is niet racistisch. Maar wel ondemocratisch. Het willen verbieden van de koran gaat in tegen één van de hoofdkenmerken van democratie: de vrijheid van godsdienst.
Bovendien is de interne structuur van de PVV niet echt democratisch te noemen. Eén leider en verder geen leden geeft weinig democratisch vertrouwen.

Terecht cordon sanitaire van de PVV. Met partijen die zich niet aan de democratische spelregels houden kan worden gepraat, maar niet geregeerd.

jogo 26 juni 2010 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds (Bericht 4839679)
Nederlanders hebben het ons Vlamingen steeds verweten (terecht). Dat cordon sanitaire.

Maar als puntje bij paaltje komt hangt Pietje ook maar aan het Belletje.

Nederlanders zijn nu de trotse bezitters van een eigen 'cordon sanitaire'. En Geertje vindt dat maar niks.

waarom (terecht) ?

plakker 26 juni 2010 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 4840064)
waarom (terecht) ?

Het is toch ook terecht dat ze ons dat als ondemocratisch verweten?

Cdude 26 juni 2010 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4840061)
De PVV is niet racistisch. Maar wel ondemocratisch. Het willen verbieden van de koran gaat in tegen één van de hoofdkenmerken van democratie: de vrijheid van godsdienst.
Bovendien is de interne structuur van de PVV niet echt democratisch te noemen. Eén leider en verder geen leden geeft weinig democratisch vertrouwen.

Terecht cordon sanitaire van de PVV. Met partijen die zich niet aan de democratische spelregels houden kan worden gepraat, maar niet geregeerd.

Gaan de democratische wetten van een land niet boven religie?
Hoezo, Mein Kampf is toch ook verboden?
Waarom zou het verbieden van een haatzaaiend boek dan niet verboden kunnen zijn?

Als mijn religie voorschrijft dat ik voor elke kind ik neuk 10 jaar paradijs krijg, is dit dan toegelaten?

Raven 26 juni 2010 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4840077)
Gaan de democratische wetten van een land niet boven religie?
Hoezo, Mein Kampf is toch ook verboden?
Waarom zou het verbieden van een haatzaaiend boek dan niet verboden kunnen zijn?

Als mijn religie voorschrijft dat ik voor elke kind ik neuk 10 jaar paradijs krijg, is dit dan toegelaten?

Citaat:

de vrijheid van godsdienst.
Ja dus

Cdude 26 juni 2010 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4840081)
Ja dus

Yeah right ....het antwoord = "NEE dus"
Iets met seculiere samenleven en scheiding kerk en staat naar't schijnt.

praha 26 juni 2010 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4840106)
Yeah right ....het antwoord = "NEE dus"
Iets met seculiere samenleven en scheiding kerk en staat naar't schijnt.

Helaas... dan zou het net JA dus moeten zijn.

Scheiding van kerk en staat slaat op de scheiding van de resp. machten ... het betekent niet eens de scheiding van religie en politiek.
Anders zou de CD&V al lang verboden moeten zijn.

Voor de rest zijn België en Nederland (tot nu toe) seculaire ( <> secularistische ) staten zoals ge zegt ....en wat niet meer wilt zeggen dan de staat bemoeit zich niet met religie.
Voorwaarde is wel dat die religie de BW erkennen en respecteren.
Dáár ligt dus de grens en nergens anders.

Over dat erkennen en respecteren kan je nog uren memmen maar in de praktijk betekent dat gewoon dat de uiting ervan zich beperkt tot net binnen de wettelijke grenzen.
Wat wilt zeggen dat in principe zo'n boekske of leer zowat alles kan en mag stellen incluis het neuken van 10 jarigen ,...waarom niet.
Het wordt pas een probleem als individuele gelovigen daar ook naar gaan handelen ( idem dito voor een willekeurige andere persoon ) en/of leidende figuren zouden gaan aanzetten om daar naar de gaan handelen.

Alboreto 26 juni 2010 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4840061)
De PVV is niet racistisch.

de PVV wil mensen discrimineren op basis van hun afkomst (Marrokanen bv).
En dat is per definitie racistisch.

Alboreto 26 juni 2010 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4839812)
leven jullie ook in een rechtstaat, met onschuld tot het tegendeel is bewezen en dat soort 'onnozelheden'?

Ik hoef niet te wachten op een uitspraak van de rechter om te zien dat Wilders voldoet aan de definitie van een racist.

Maar zoals je wenst.
Afspraak in september wanneer de rechter zal oordelen.

jogo 26 juni 2010 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 4840067)
Het is toch ook terecht dat ze ons dat als ondemocratisch verweten?

neen (en daar zijn ze in NL nu ook aan't achter komen)

D'ARTOIS 26 juni 2010 10:59

PVV racistisch?

Niet helemaal onterecht denkt de Nederlandse bevolking die de PvdA onvoldoende heeft afgestraft voor decennia lang tolerant beleid tegenover een stel genetisch bepaalde criminelen. De acties van Michiel de Ruyter zijn veilig opgeborgen in de geschiedenisboekjes, maar heeft de straatschenderij zich verplaatst naar de steden van Nederland door deze zelfde vervloekte partij op zoek naar goedkope arbeidskrachten.
Het cordon sanitaire, ingeroepen door een partij wiens voortbestaan voornamelijk afhankelijk is van werknemers uit de immigrantenindustrie en het electoraat dat door diezelfde emigranten wordt uitgemaakt.

Als racisme tegenwoordig gelijk staat aan anti-joods, aan het tolereren van straatschenderij en criminaliteit - ja dan is de PVV racistisch en ik ook.

Alboreto 26 juni 2010 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4840173)
genetisch bepaalde criminelen.

Kijk, Hollander, dat bedoel ik nu met racisme.

Citaat:

elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven

Kodo Kodo 26 juni 2010 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4840061)
Terecht cordon sanitaire van de PVV. Met partijen die zich niet aan de democratische spelregels houden kan worden gepraat, maar niet geregeerd.

En de partijen die ervoor hebben gezorgd dat in België de verkiezingen ongrondwettig waren?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be