Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het object waar ik het over had verplaatst zich wel tegenover onze ruimte-tijd, maar niet tegenover z'n eigen. Stel u een zeepbel voor met een toestel in, de zeepbel "beweegt", alles in de zeepbel staat stil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik me niet vergis is er geen weerstand in de ruimte, wat houdt ons dan tegen om snel te gaan?
|
Citaat:
Wat er precies gebeurt omstreeks de "lichtsnelheid" weet ik niet maar ik heb nog nooit iets vernomen over materiaal dat daarbij intact blijft. |
Citaat:
Bovendien zit je met het praktische probleem van de voortstuwing : je energievoorziening, de opslag ervan en de voorstuwingsefficientie. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus, conclusie, op conventionele wijze komen we er nooit. |
Citaat:
De theorie verklaart het 'verbuigen' van de ruimte. Zijnde x,y,z en t. Zwaartekracht verbuigt de ruimte en veranderd daarmee de kortste weg dat een voorwerp in vrije val tracht te volgen. Het volstaat dus om de ruimte te kneden om in vrije val van sterrestelsel naar sterrestelsel te reizen. Dat wij de ruimte niet kunnen kneden sluit niet uit dat er meerdere manieren zijn (andere dan zwaartekracht) om dat te doen. Dat is de ene theorie. Er is ook nog de Quantumtheorie. Die aantoont dat er een zeer groot vermoeden is dat deeltjes over onbeperkte afstand ogenblikkelijk lijken te communiceren. Ook daar zitten zeer veel mogelijkheden in. De snelheid van 't licht is overigens geen absolute snelheid. Er zijn grotere golf snelheden gemeten. Op basis van techniek en wetenschap kan je veilig besluiten dat wij mensen nog lang niet toe zijn aan 'sterren reizen'. Dat klopt. Je kan echter niet besluiten dat 't onmogelijk is. Het is ook nog steeds wachten op de 'universele theorie'. Wat de huidige techniek en wetenschap wel kan, dat is bewijzen dat Aliens bestaan en onze (4 dimensionele) planeet aandoen. Dat dit nog steeds niet gebeurd is, kan veilig gezien worden als 't bewijs dat intelligente Aliens ons niet bezoeken. |
Citaat:
Als de snelheid stijgt, stijgt de massa, waardoor het meer energie vraagt om verder te versnellen. De hoeveelheid energie die een massa nodig heeft om snelheid c te bereiken is oneindig. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En dan nog die tijd hè! |
Citaat:
c staat voor een snelheid. Zijnde afstand per tijdseenheid. Ga eens zoeken hoe den Einstein afstand en tijd benadert. Er wordt enkel gesteld dat de breuk een constante is. Met andere woorden, jouw grafiekje illustreert de relatie tussen energie en snelheid. En laat het nu net de afstand zijn waar de discussie rond draait, of te wel de ruimte. |
Wat je eigenlijk doet is 't volgende:
Je pakt de conclusie van een relativiteits gegeven ... En je past dat in een newtoniaanse formule .. Dat gaat niet beste. |
Citaat:
|
Citaat:
De benodigde energie om aan de aardmassa te ontsnappen is veel en duur; vanaf de Maan een stuk makkelijker. Eigenaardig ding, die semi-stationaire Maan; alsof-ie daar, zoals SF-schrijvers wel opperden, speciaal voor zulke doeleinden ooit is aangebracht. Mwa, voor mij hoeft het niet, ik blijf liever op het aardoppervlak en zelfs niet in een vliegtuig; boten vind ik al spannend zat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be