Citaat:
Als je alles overkoepelend beschouwt dan zijn die zaken ( hoe revolutionair ze ook mogen lijken en wat hun verder impact is geweest ) die je hier opnoemt gewoon producten van ons eigen technologische vooruitgang.... tenzij ge dat ergens globaal 'gestuurd' wilt zien ....moesten die zaken er wel uit voortvloeien |
Citaat:
|
Citaat:
.... zeker als je het dan nog in het licht houdt van onze eigen vooruitgang ! Waarom zou _gesteld dat het toch lang tot zeer lang duurt om alien-technologie onder de knie te krijgen_ het geloofwaardiger zijn als al onze ontdekkingen en technologische vooruitgang netjes op hun plaats vallen ? |
Citaat:
Ik kan je alvast zeggen dat zijn hele theorie net geen gewag maakt van dat concept ... dus moest ie er al een gedacht over hebben het lag alvast niet aan de oorsprong/uitwerking van het werk.... en het ontbreken ervan + het 'teruggrijpen' naar de onmogelijkheid om absoluut wat te gaan bepalen tov van iets anders kan ik alleen maar interpreteren als het 'weggooien' van het ether-idee En dat zou dan, naar zijn eigen zeggen, zijn domste idee dan geweest zijn ? |
Citaat:
Het mag ook 3000 mph zijn, maar hij moet scherpe hoeken kunnen vliegen en terplaatse kunnen vliegen. Er is nog meer maar dat vraag ik niet. Aja en best uit de tijd toen de opsporingsradars nog 100 % analoog waren Dus best vóór de 80-jaren (buizentechniek) Linkje is genoeg. Maar dat bedoel je wslk niet, want nu ga je zeggen dat dat geheime vliegtuigen waren, waarvan zelfs de Nato niets wist... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En heel merkwaardig: diezelfde Newton hield zich ook bezig met Alchemie; wat alleen maar kan aantonen dat een mens zich zwaar kan vergissen indien de 'fundamenten' niet goed zitten. ;-) Wat nu 'onoverbrugbaar' lijkt, zal dat in de toekomst niet meer zijn. Zo is het altijd al geweest in onze menselijke evolutie! We zullen misschien nog wel enkele Paradigm-shift's moeten meemaken... Citaat:
Lees mijn recente post over transpermia. |
Citaat:
Je begrijpt niet hoe breed de kloof werkelijk is. Het is niet op menselijke schaal uit te drukken, dat is het probleem. Een analogie : De voorbije decennia en eeuwen zijn de records bij hoogspringen ook verscherpt en bijgesteld, we zitten nu al op 2m45 outdoor bij de mannen. Wanneer verwacht je dat iemand tot buiten de dampkring springt? Het zit er niet echt in tenzij op magische wijze, nietwaar? Wel, je hebt nog veel meer magie nodig om de werkelijk onoverbrugbare afstanden in het heelal te gaan overbruggen. |
Citaat:
http://www.catchpenny.org/abydos.html Ik hoop dat dat volstaat. EDIT: wat kiko schreef dus. |
Citaat:
En de groeten aan uw vriendin. |
Citaat:
Waarom zou het voor een mens onmogelijk zijn om tot de dampkring te springen binnen pakweg 300 jaar? Ik denk maar aan technologieën die nu nog in de kinderschoenen staan. Genetische manipulatie, Exo-skeletten, Nano-tech... |
Citaat:
waar zit het meeste rek op denk je? |
Citaat:
Wat dat betreft kan je niet zoveel uitsluiten. Al moet het met ruim minder dan de lichtsnelheid op een enorm generatieschip met een zorgvuldig door een computer gecontroleerde kringloop aan boord, massa's voorraden, een hele strikte voortplantingsregeling, het is uiteindelijk best mogelijk om naar een ster enkele tientallen lichtjaren verderop te komen. Het kost alleen waarschijnlijk wel erg veel moeite, of dat nou in de vorm van tijd (enkele honderden jaren, exclusief voorbereidingen), energie (even een wormhole maken) of cold hard alien cash is. Een goede reden tot investeren is dus wel erg belangrijk. |
Citaat:
t'is dan te hopen dat die rek ook de lichtjaren overbrugt. Misschien evolueren we op termijn wel naar een soort die dat soort problemen kan oplossen, de homo galacticus. 8-) |
Citaat:
Dan hebben we dat hoogspringrecord verhoogd van 2m45 naar 10m of zoiets, nog altijd een lange weg om uit die dampkring te geraken. ;-) Hoe verder je wil gaan hoe moeilijker het ook wordt, ik vrees dat we het eigenlijk wel kunnen vergeten zolang we bvb aan ons fysiek lichaam gebonden zijn. |
Citaat:
Hoever zouden we dan geraken na nog eens 1000 jaar technologische evolutie? We zien onszelf, als mensheid al binnen afzienbare tijd naar andere stelsels vliegen... Waarom is het dan zo moeilijk om je voor te stellen dat een buitenaardse civilisatie dat misschien nu reeds aan het doen is? :-) Stel u eens een civilisatie voor, die 10 mio jaar verder staat dan de onze... Citaat:
is er dan een lichamelijke beperking weggevaagd? |
Citaat:
|
Citaat:
We hebben het hier al eens over gehad Het is al niet zeker dat het over een 'toestel' gaat in de zin zoals jij het bedoelt... we spreken nog steeds over ufo's. Maar dan nog.... Gesteld dat het gaat over een 'toestel' ... dan is het enige wat we kunnen stellen dat we zulks niet kennen De optie aard <> buitenaards blijft nog open.... des temeer omdat die dingen blijkbaar met duizelwekkende snelheid plots van het radarscherm kunnen verdwijnen ... dus je weet niet waar naartoe Voor mijn part zijn ze van Atlantis ofzo... maakt niet uit Dus ofwel zitten we wederom met een soorts begripsverwarring en bedoel je in feite met buitenaards : niet van ( onze bekende ) menselijke maatschappelijke origine En dan geef ik je gelijk Citaat:
maar wat doet nog wel ter zake ? Staat buitenaards dan ook meteen gelijk met 'bemand' en met 'aliens' voor jou , zoals tal van je posts, op zijn zachts gezegd, wel doen vermoeden ? |
Citaat:
Jij kunt misschien wel zoveel jaar ervaring op je conto schrijven maar geen flauw benul hebben van de technologie. Ik herinner me nog vagelijk een discussie over stil vallende wagens onder een hoogspanningsleiding waar je je ook stierlijk in bepaalde zaken vergiste ;-) 2) Ik had het niet eens over radars en wat jij (jullie ) denken uit de data te kunnen opmaken maar over elementaire logica. Dat sloeg uiteraard op het steeds maar toepassen van omgekeerde bewijslast waar oa Cdude je weer eens op wees. Jij beweert wat ( heel wat zelfs ).... en het is dus aan jou om dat hard te maken en niet omgekeerd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be