Bovenbuur |
23 oktober 2010 10:21 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus
(Bericht 5047583)
Ik kan nu een experiment bedenken voor het bestaan van aura's aan te tonen, of tenminste een sterke aanwijzing te geven. Een aura zou een ziektebeeld reflecteren. Als verschillende mediums een correcte en duidelijke diagnose kunnen geven voor dezelfde patiënt heb je meteen een basis voor verder onderzoek. Dit zou ook niet nutteloos zijn, het is mogelijk een gigantische geldbron.
|
Het lastige van dit soort klinische testen is dat er vaak andere aanwijzingen zijn voor een ziekte dan de aura alleen. Stel ik schotel zo'n genezer drie mensen voor en zeg dat de een lijdt aan botontkalking, de ander aan kanker en de derde een kogel bij het hart heeft zitten. Dan zit het er dik in dat die genezer ze alle drie goed heeft. Degene die er het zwakst uitziet heeft kanker, de oudste heeft botontkalking en iemand met een kogel bij het hart is waarschijnlijk een man, mogelijk een militair of anderszins "stoer" uitziend type.
Als ik er niet bij zeg wat ze kunnen hebben is het vedomd lastig om te tellen of iemand een diagnose juist heeft gesteld en om daar kansberekening op los te laten. Stel er zit een patient met een naar kuchje en de auragenezer zegt vervolgens dat er een soort blokkade lijkt te zitten in het keel- en longgebied, is dat dan een correcte diagnose?
Bovendien zullen veel van deze auristen erop staan (in ieder geval achteraf) dat ze dit alleen kunnen als ze op hun eigen vertrouwde manier werken, een manier waarbij ze mensen gedurende relatief lange tijd kunnen observeren en bovendien een gesprek kunnen aan gaan met de patient. "Ik voel iets bij uw 7e chakra, in de onderrug." - "Ja, dat klopt, hier ongeveer, daar doet het pijn". Controleren of een diagnose aan de hand van een aura is gesteld is vrijwel onmogelijk. Om vast te stellen of er zoiets uberhaubt bestaat zou je dan ook het liefst zo'n simpel mogelijke proef wllen hebben, die niet uit te voeren is vor norale mensen maar een eitje zou moeten zijn voor auristen. Een beetje zoals die proef van die 9-jarige waar ze massaal voor faalden dus...
Mocht je toch nog eens een klinische test gaan uitvoeren dan stel ik voor een aantal doktoren, medische wetenschappers en eventueel goochelaars in de mix te gooien om te kijken of je zonder een aura te zien ook op wonderbaarlijke wijze de juiste diagnoses zou kunnen stellen.
|