Citaat:
Dat somt het wel zo'n beetje op, alle wind van sommige posters ten spijt... www.youtube.com/watch?v=wLaRXYai19A |
Citaat:
guyonthebenchful 3 maanden geleden lol Wat is het dan wel? Leg jij het dan eens uit wetenschapper!? Voor jou bestaat het niet eens. Zo kan ik ook wetenschapper zijn. Al wat ik niet kan verklaren bestaat niet. |
Citaat:
Wat snap je er niet aan? Dit gaat niet over bewijzen of zekerheden, met wat we nu hebben kunnen we geen definitieve conclusie trekken. Opschorten van oordeel is de enige correcte houding tot je effectief iets in handen hebt, iets materieels. Wat we wel kunnen zeggen, op basis van 200 jaar wetenschap die toch iets gepresteerd heeft, is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er aliens naar hier komen gevlogen in schotels. Minder waarschijnlijk zelfs dan dat je morgen een roze ijsbeer tegenkomt met 6 poten. Dat klinkt misschien onnozel maar zo is het. |
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat er ergens op 1 zandkorrel in de gigantische sahara een ras van micro-wezentjes woont die legendes hebben over gigantische wezens die naar hen toe reizen om hen te observeren. Hoe realistisch klinkt dat? En toch is dat nog altijd veel en veel voor de.hand liggender dan wat de ufo-believers zeggen. |
Citaat:
Niemand ontkent de aanwezigheid van andere levensvormen in het heelal. Persoonlijk denk ik dat het heelal barst van het leven. Dat die buitenaardse levensvormen op dit ogenblik aanwezig zouden zijn op de aarde, is echter een geheel ander iets. We hebben geen reden om aan te nemen van wel. |
Citaat:
bacterie zijn ook al leven hé |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nooit iets anders gezegd. |
Citaat:
|
Citaat:
Laten we eens aannenen dat 99,9% van het leven in het heelal microscopisch is en dat van de rest 99,99% technologisch niet ver genoeg gevorderd is. Dan heb je al minstens 10 miljoen levensvormen nodig om er 1 te vinden die van zijn planeet kan afgeraken, zoals wij dus. Daar bovenop komen nog 2 onneembare hindernissen (zelfs theoretisch) : Waar moet je naartoe vliegen, hoe vind je je bestemming? Hoe geraak je daar, als de afstand zo groot is dat hij het menselijke bevattingsvermogen te boven gaat? En daarbovenop : waarom zou je het doen? Zou jij meewerken aan een project om een onbekende aliensoort te gaan opzoeken, als je hen miraculeus hebt ontdekt in het quasi oneindige heelal, zonder dat er een gegarandeerd resultaat is, maar je zou wel de energie van minstens 1 ster zoals onze zon nodig hebben om de reis te maken en/of een paar duizend jaar reistijd. Lijkt dat niet een klein beetje een slechte investering? |
Citaat:
|
Citaat:
Die stukken van skepp zijn hier al hier zovele keren aangehaald en hun argumentie is al even vele keren uit elkaar gehaald. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be