Travis66 |
17 augustus 2013 18:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer
(Bericht 6759594)
Euh, ik ben hier nog geen jaren, hé !:-)
Maar ik denk al wel jaren dat Aliens hier waarschijnlijk geland zijn.:-)
En jij denkt , als ik je goed volg, dat Aliens waarschijnlijk bestaan.
In dat geval, waarom zouden die hier niet kunnen geland zijn ?
Wij, mensen, zijn wel op de Maan geland, werken eraan om naar Mars te reizen, hebben ruimtestations en satellieten, wie zou d�*t gedacht hebben nog geen 100 jaar geleden ?
Waarom zouden intelligente wezens met een paar honderd of duizend jaar voorsprong op ons er niet in geslaagd zijn om tot bij ons te geraken ?
Allemaal vragen waar jullie, sceptici, domweg " Dakanie " op antwoorden. Zonder reden, zonder bewijs...
|
Waarom niet?
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er leven is op een andere plaats dan de aarde. Jij noemt dat al Aliens, tja, dat zijn ze ook. Maar dat kan net zo goed een microscopische levensvorm zijn.
Uiteraard zal een klein percentage van die "aliens" kunnen uitgroeien tot intelligente wezens. Een heel klein percentage. Wij zitten hier intelligent te wezen, maar met een klein toeval was homo sapiens gewoon uitgestorven en was deze planeet bevolkt met wezens die geen intelligentie hadden.
Wij zijn intelligent ja, we geraken zelfs buiten ons zonnestelsel. Maar de kans dat de mensheid uitsterft voor we lijfelijk dat huzarenstukje kunnen herhalen is verschrikkelijk groot. En de mensheid sterft uit, waarschijnlijk binnen de 500 jaar. Waardoor we op de levensduur van onze planeet 500 jaar lang (kort) de kans hebben gehad om contact te maken, al is het maar met radiogolven.
Soit, ik ga hier heel de Drake equation niet naschrijven.
De enige manier om te weten dat er hier Aliens zijn (geweest) is bewijs. Ja, het kan, maar voorlopig is het bewijs onbestaande. Uiteraard zijn er minder intelligente mensen die "horen zeggen" als bewijs beschouwen. En die komen tot andere conclusies. Dat er Aliens op aarde rondlopen bijvoorbeeld. Of dat iemand die beweerd dat buitenaards leven bestaat, gelooft in Ufo's. Sommige mensen zijn niet in staat om de meest simpele conclusies te trekken, of het gegeven materiaal objectief te analyseren of zelfs maar te bevatten.
Jij geeft daar doorlopend bewijs van, waardoor jij alvast niet als betrouwbare bron kan beschouwd worden. Je hebt er het begripsvermogen niet voor.
Je denkt dat je ons uitlacht, maar je zet telkens jezelf te kakken. Zoals bijvoorbeeld met die handtekening.
|