Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Bovenbuur 27 april 2010 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4717234)
Neen dat doe jij niet, Bovenbuur.



Natuurlijk niet. Maar ik heb het hier over universele waarden die volgens mij voor de ganse kosmos gelden. Iedereen zal het wel met mij eens zijn dat respectvol beter is dan respectloos, niet?

Maar wat is dan respect, en waar houd het op? De kosmos zelf geeft sowieso geen zak om respect, die geeft nergens om, maar om maar weer eens terug te komen bij die broccoli, waarom krijgt die minder respect van jou dan dan bepaalde andere levensvormen? Iedereen maakt op een heleboel vlakken een heleboel onderscheid, je kan niet elk atoom van het universum gelijk behandelen (nou ja, het kan wel, maar dan moet je mensen als levenloze objecten waar je alles mee mag doen wat je wil gaan behandelen, niet echt een optie), je moet dus kiezen voor wat je welke vorm van respect hebt. En jij stelt dat een alien die hier land vrij veel respect zou moeten hebben voor ons, omdat wij hoogstaande wezens met een hoogstaande beschaving zijn, naar onze maatstaven. Je weet echter niet wat die aliens van onze maatstaven zullen vinden. Misschien zijn het wel een soort ultrasensitieve space-hippies die alles op gevoel doen en iedereen die logica gebruikt lager achten dan een baksteen, misschien zijn het wel wezens die veel last hebben van een sootr inteelt en het daarom als hoogst ongepast beschouwen om maar één partner te hebben. Misschien zijn het wel quantumcomputers met neuron-achtige structuren die intelligenter zijn dan de meeste ruimtevarende volkeren en hun eigen scheppers ook al om zeep hebben geholpen toen ze niet genoeg van hun eisen inwilligden. Je kunt niet weten wat voor standaarden die mensen hebben, dus nee, je kan ook niet verwachten dat ze zich houden aan de zojuist door jou persoonlijk aan de kosmos opgelegde richtlijnen, er zijn simpelweg te veel mogelijkheden om een enkele optie een redelijke waarschijnlijkheid toe te dichten.

Citaat:

Mijn hond is perfect gelukkig hoor. Dat zie je zo aan zijn gedrag. Je moet de behoeftes van een hond niet vergelijken met die van een mens hé. Ik zou mijn hond geen dienst bewijzen mocht ik hem ander voer geven, want daar worden ze op termijn vet en ziek van. En voor zover ik weet heeft hij geen behoefte aan internet. Nu en dan eens een kat om op stang te jagen is ruim voldoende :lol:
Maar als je een mens verplicht op dieet zet, liefst elke dag dezelfde droge brokken die zijn aangepast aan de ideeën van de baasjes in plaats van de smaak of zelfs maar benodigdheden van de hond uhh mens in dit voorbeeld (nee echt, het is door onderzoek aangetoond, honden die kliekjes te eten krijgen leven het langst, leve de variatie (noot: weet niet of ander onderzoek dat weer tegensprak)) bewijs je hem dus ook een dienst? En als je een mens opvoed zonder zeg gebruiksvoorwerpen, kleding of sociaal contact en hij schikt zich in de situatie en trekt uiteindelijk vaak genoeg een blije glimlach dan is dat dus ook goed? Hij is tevreden, dat zie je aan zijn gedrag. Dus is het voor aliens toelaatbaar om ons zo te behandelen, niet dan? Ik zeg niet dat jij je hond niet goed behandeld, ik zeg alleen maar dat al dat gedoe over respect enzo toch relatief is. Het is om geen enkele reden vanzelfsprekend dat een willekeurige alien ons als zijn gelijke zal behandelen, en het is misschien nog wel minder vanzelfsprekend dat hij ons geheel volgens onze eigen wensen zal behandelen. En vergeet niet dat zij niet zomaar drie mensen in hun achtertuin ontdekken, ze hebben een heleboel moeite gestoken in hier komen en dan blijkt het opeens te krioelen van de mensen die onder elkaar aan het knokken zijn om allerlei soorten hulpmiddelen, het grote gelijk en nog zo'n paar dingen.

Citaat:

Maar het blijft een feit dat ze het beter niet hadden gedaan, niet? Dus het gevoel zat juist. De nazi's hebben de verkeerde keuze gemaakt.

Fred.
De geschiedenis word geschreven door de overwinnaars, maar destijds waren er ook een heleboel mensen die het gevoel hadden dat ze goed zaten. Daarom bestaan er conflicten, omdat twee of meer mensen allen het gevoel hebben dat ze gelijk hebben en hun gelijken onverenigbaar zijn. Het gevoel is dus subjectief. Als twee landen beiden een vruchtbare strook land claimen, waarbij een er geiten wil laten grazen en de ander er bloemkolen wil planten, dan ontstaat daar vaak een langslepende trieste oorlog over. Als twee partijen dezelfde zon claimen, eentje om de replicator en de fusiereactor te voeden en de andere om er rondjes omheen te draaien, dan ontstaat er ook een conflict. En zij zijn de wezens met de technologie om lichtjaren ver te reizen...

Cdude 27 april 2010 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4717782)
ik zeg alleen maar dat al dat gedoe over respect enzo toch relatief is. Het is om geen enkele reden vanzelfsprekend dat een willekeurige alien ons als zijn gelijke zal behandelen, en het is misschien nog wel minder vanzelfsprekend dat hij ons geheel volgens onze eigen wensen zal behandelen. En vergeet niet dat zij niet zomaar drie mensen in hun achtertuin ontdekken, ze hebben een heleboel moeite gestoken in hier komen en dan blijkt het opeens te krioelen van de mensen die onder elkaar aan het knokken zijn om allerlei soorten hulpmiddelen, het grote gelijk en nog zo'n paar dingen

Het (grote) probleem met Fred is dat hij "respect" niet objectief kan zien en gelooft in een soort "universele goedheid"

Deze film van 1973, Fantastic Planet laat mooi zien wat jij(ik) hier beschrijft.
Citaat:

The film depicts a future in which human beings, known as "Oms" (a word play on the French-language word hommes, meaning men), have been brought by the giant Draags to the Draags' home planet, where they are kept as pets (with collars). The Draags are an alien race which is humanoid in shape but a hundred times larger than humans, with blue skin, fan-like earlobes and huge, protruding red eyes. The Draags also live much longer than human beings – one Draag week equals a human year. Some Oms are domesticated as pets, but others run wild, and are periodically exterminated. The Draags' treatment of the Oms is ironically contrasted with their high level of technological and spiritual development.
http://www.youtube.com/watch?v=ys8AkwMRvgo
http://en.wikipedia.org/wiki/Fantastic_Planet

Cdude 27 april 2010 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tatooke (Bericht 4717710)
Is de waarheid objectief of subjectief?

Geloof geeft de illusie van kennis. Maar het is nepkennis gebaseerd op nepwaarheid. Gevaarlijke nepkennis. Het kan ons verleiden tot de meest verschrikkelijk daden. Daden tegen anderen en daden tegen onszelf. ‘Wir haben es nicht gewusst’. Oftewel: we hadden geen kennis. Geen kennis van de waarheid. We geloofden. En we namen het voor de waarheid aan.

WTF is dit komende van een UFP believer? 8O8O8O

tatooke 27 april 2010 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4717864)
WTF is dit komende van een UFP believer? 8O8O8O

ja en ik geloof ook dit : ;-)
Via de televisie wordt een constante stroom van informatie over ons uitgestort, een waar bombardement van woorden en beelden. Door de snelheid waarmee deze informatie wordt overgebracht, kan de televisie gemakkelijk de controle overnemen, het brein van de kijker in de stand-by stand zetten, zodat deze de informatie klakkeloos absorbeert. Het constante signaal dat tegenwoordig door de televisie wordt uitgezonden, beïnvloedt de mening van de massa en bepaalt de collectieve norm. Het signaal schrijft voor wat nieuws is en wat waarheid is via zogenaamde experts en autoriteiten, die het bewustzijn en het onafhankelijke denken van de kijkers overnemen. Via de televisie kan de massa dusdanig beïnvloed worden dat ze de meest monsterlijke verdraaiingen van de werkelijkheid accepteert. Het signaal zorgt voor een continue onderdrukking van de geest van de massa. Het controleert de manier waarop de maatschappij en cultuur worden ingericht, en creëert uniformiteit op alle vlakken.

De brandstof voor dit voertuig van massamisleiding is een techniek die bekend staat als perceptie management, waarbij een reeks psychologische technieken worden gebruikt om de waarheid te verdraaien en de opinie van de kijker naar een bepaalde conclusie te dirigeren. Sommigen noemen dit spin of propaganda, terwijl anderen het liegen zouden noemen. Joseph Goebels, minister van propaganda voor Adolf Hitler zag het als volgt: ‘Als je een leugen vertelt die groot genoeg is en deze blijft herhalen, gaan mensen er uiteindelijk in geloven… Het is dan ook van essentieel belang voor de Staat om alles te doen wat in haar vermogen ligt om dissidenten te onderdrukken, want de waarheid is de dodelijke vijand van de leugen, en daarmee de grootste vijand van de Staat.’ Het merendeel van wat we tijdens het journaal krijgen voorgeschoteld, is niets meer dan reclame om een valse werkelijkheid en meer controle te verkopen, waar alleen de machthebbers belang bij hebben. Televisie is een informatie dictator; kranten en radio verzorgen de fluistercampagne van de televisieboodschap.

Er wordt vanuit gegaan dat men de doctrine van de televisie zonder slag of stoot aanvaardt. Er wordt subtiel uitgedragen dat je je bij het collectief moet aansluiten en de boodschap nooit in twijfel moet trekken, want als je dit niet doet, wordt dit als een daad van agressie jegens de cultuur beschouwd. De boodschap is: ‘Wees een goede consument, gehoorzaam altijd een autoriteit, je weet niets, luister alleen naar deskundigen, wees tevreden, stel nooit vragen en draag geen nieuwe ideeën aan.’ Dit signaal wordt via miljoenen schermen verspreid, en indoctrineert de onbewuste geest van degenen die ervoor kiezen dit als hun enige realiteit te zien. Zelfcensuur treedt op wanneer deze individuen zo diep geïndoctrineerd zijn dat ze bang worden om enige informatie te bespreken die buiten het paradigma van de door de televisie gecreëerde cultuur valt, ze bewaken hun gedachten om ervoor te zorgen dat deze niet in conflict met deze cultuur zijn. Helaas staat de realiteit van de meeste mensen geen informatie van buiten toe, maar wordt deze als complottheorie of klinkklare leugen terzijde geschoven. Ons bewustzijn is al zo vernietigd dat fictie werkelijkheid is geworden. Een levenslange blootstelling aan giftig voedsel, medicijnen en gefluorideerd water wordt als norm aanvaardt en ten koste van onze gezondheid en ons welbevinden aan ons verkocht.

Degenen die tot het establishment behoren, gebruiken het ongelooflijk machtige wapen van massapsychologie om de geest van de massa te controleren en het gedrag van individuen te veranderen. Edward Bernays, een pionier op het gebied van public relations in de 20ste eeuw, paste Sigmund Freuds theorie van psychoanalyse toe om het onderbewustzijn van de massa te manipuleren. In de woorden van Bernays: ‘Als we het mechanisme en de motieven van de groepsgeest begrijpen, is het nu mogelijk om de massa naar believen te controleren en kneden, zonder dat ze het door hebben.’ Reclamemakers en psychologen van de miljarden dollars verslindende cultuurcreatie-industrie creëren kunstmatige trends door het verspreiden van onzekerheden, en het manipuleren van verlangens en emoties. Deze concepten worden ook toegepast om te bepalen hoe individuen over politiek, en de mogelijkheden en beperkingen in de samenleving denken. Degenen die de macht hebben over de massacommunicatie, verkopen hun plannen aan elke generatie, zodat individuen een bepaalde manier van denken aannemen en nooit verwachten dat alle belangrijke gebeurtenissen en trends in hun leven in feite al voor hun geboorte door een kleine elite zijn gepland. In onze huidige samenleving wordt cultuur van boven naar beneden gecreëerd. Vrijwel alle vormen van cultuur worden door de heersende klasse gecreëerd om een vals beeld van de werkelijkheid te geven, sociale gedweeheid te bewerkstelligen, en het toekomstige verloop van de culturele evolutie te beheersen.

Voorspellend programmeren is een gereedschap dat door de heersende klasse wordt gebruikt om het publiek geleidelijk te laten wennen aan nieuwe ideeën, trends, meningen en dreigingen. Het wordt ook via de televisie gebruikt door bepaalde situaties of ideeën in populaire series te verweven, zodat de kijker met deze concepten bekend raakt, ongeacht wat hij of zij kijkt. Wanneer vergelijkbare situaties optreden of dezelfde ideeën in de wereld circuleren, denken we dat deze dingen heel gewoon zijn omdat we er onbewust door de televisie aan gewend zijn geraakt. Als je bijna alle populaire programma’s op televisie bekijkt, zul je dezelfde propaganda zien die ook tijdens het avondnieuws wordt verkondigd. Propaganda over een groot aantal onderwerpen is in een groot aantal televisieprogramma’s verweven. Om er maar een paar te noemen: global warming, vaccinaties, marteling, terrorisme, nationale veiligheid, de militarisatie van de politie, en het verval van het traditionele gezin. Door middel van voorspellend programmeren, geeft televisie vorm aan de cultuur en wordt voorkomen dat individuen vragen stellen.

Er worden dagelijks crises gecreëerd en via de televisie uitgezonden om individuen in een staat van paniek en angst te houden. Of het nu de dreiging van een pandemie of terrorisme is, de constante crisistoestand heeft een soort geestelijke ziekte gecreëerd terwijl we langzaam een tijdperk van crisis krijgen ingemasseerd. Door middel van Hegeliaanse dialectiek wordt via de televisie het probleem bekend gemaakt, onze reactie geleid en de oplossing voorgesteld. Het probleem van terrorisme werd opgeworpen, een sterke emotionele reactie werd opgewekt, en er werd gesteld dat onze rechten moesten worden opgeofferd om ons tegen deze dreiging te beschermen. We hebben onze persoonlijke soevereiniteit onder het mom van terrorisme afgestaan; we worden aangehouden en ondervraagd, voortdurend door camera’s in de gaten gehouden, en aangemoedigd om onze buren te bespioneren. We zijn getraind geraakt om het leven van een gevangene te accepteren.

Amerika bevindt zich in een staat van verlicht despotisme, waarin het leven van de meeste individuen alleen bestaat uit het bevredigen van hun innerlijke verlangens en ze onwetend blijven over de toestand van de wereld om hen heen. In de meeste openbare gelegenheden, staat wel een televisie die vierentwintig uur per dag propaganda uitzendt om ervoor te zorgen dat de massa gefocust blijft op triviale zaken. Vanaf dat we geboren worden, nemen we de wereld aan zoals deze door de televisie wordt gepresenteerd. We trekken het niet in twijfel en een beetje serieuze kritiek op de televisie is in de maatschappij bijna psychologisch onmogelijk aan het worden. Wie zou vermoeden dat je in een wereld geboren wordt waarin alles om je heen een voortdurende leugen is? De jeugd van tegenwoordig is ervan overtuigd dat deskundigen en televisiepersoonlijkheden autoriteiten van geloofwaardige informatie zijn, terwijl ouders en oudere generaties er gedateerde ideeën op nahouden. Kinderen zijn geconditioneerd om zich los te koppelen van wat werkelijk in het belang van hun welbevinden is en richten zich in plaats daarvan op triviale zaken, zoals sport, roddels over beroemdheden, en het kopen van allerlei materiële zaken. Ze baseren hun psychologische waarde op fantasiekarakters op de televisie, terwijl ze personen die een bijdrage aan een betere wereld leveren, negeren of zelfs verachten. Ze worden ontmoedigd om een bijdrage te leveren aan hun plaatselijke gemeenschap en missen vaak het vermogen om onafhankelijk te denken of corruptie te weerstaan. Aangezien hun geest van kinds af aan door de televisie wordt gevormd, is er nauwelijks enig rumoer vanuit het publiek.

Onze samenleving leidt al meer dan een halve eeuw onder dit signaal van mentale programmering en conditionering. De boodschap is duidelijk: wees geen leider, heb geen kritische gedachten, en bekommer je niet om de mensen om je heen. Tot individuen zich bewust gaan worden van de huidige informatieoorlog, zullen onze levensstandaard en onze vrijheden uitgehold worden en zullen gemeenschappen en betekenisvolle relaties tussen mensen verloren blijven gaan. Op dit moment zijn er overal kleine verzetshaarden aan het ontstaan, omdat sommigen de stekker eruit trekken en weer de controle over hun gedachten opeisen. Geïnformeerde individuen zeggen hun kabel- of satellietabonnement op en brengen in plaats daarvan tijd met hun familie en kinderen door terwijl ze zich aan betekenisvolle bezigheden wijden. Ze zoeken alternatieve nieuwsbronnen. Ze lezen over personen die een ongelooflijke invloed op de cultuur hebben, zoals Edward Bernays, Zbigniew Brzezinski, Charles Galton Darwin, Plato, Bertrand Russell en Aldous Huxley. Het is echter een voortdurende strijd om de massa te onderwijzen omdat de televisie de grootste bedreiging voor de individuele soevereiniteit blijft en het grootste obstakel vormt om een waarlijk geïnformeerd persoon te zijn. Gelukkig is het gemakkelijk om je los te koppelen van het signaal. Je kunt de televisie eenvoudigweg uitzetten. Door dit te doen, realiseer je je mogelijk dat de hele wereld een hoax is; dingen die je ooit voor waarheid aannam, zijn vals. We zijn als honden getraind om te gehoorzamen aan de televisie; onze baas hield onze geest strak aan de riem. Laten we nooit vergeten dat de waarheid niet via de televisie wordt uitgezonden.
http://www.argusoog.org/?p=8872#more-8872

tatooke 27 april 2010 23:08

ik zal er nog een filmpje bijzetten.
het kuddegedrag van mensen
http://www.youtube.com/watch?v=TrNIu...layer_embedded

Cdude 27 april 2010 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tatooke (Bericht 4717900)
ik zal er nog een filmpje bijzetten.
het kuddegedrag van mensen
http://www.youtube.com/watch?v=TrNIu...layer_embedded

Een filmke 8O8O8O
Citaat:

Het constante signaal dat tegenwoordig door de televisie wordt uitgezonden, beïnvloedt de mening van de massa en bepaalt de collectieve norm. Het signaal schrijft voor wat nieuws is en wat waarheid is via zogenaamde experts en autoriteiten, die het bewustzijn en het onafhankelijke denken van de kijkers overnemen.
VADE RETRO SATANAS

Beter mijn filmke bekijken. Is nog leuk ook

http://www.youtube.com/watch?v=ys8AkwMRvgo

tatooke 27 april 2010 23:16

neem nu mijn geval,ik zie iets wat ik niet kan verklaren en zoek naar info . ben ik dan objectief of subjectief?

Cdude 27 april 2010 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tatooke (Bericht 4717914)
neem nu mijn geval,ik zie iets wat ik niet kan verklaren en zoek naar info . ben ik dan objectief of subjectief?

Op zo'n vage vraag ga ik echt niet antwoorden.
Je waarneming zal al zeker subjectief zijn. De zoektocht naar info zou objectief moeten zij. Jou kennende echter ...:cry::-P

tatooke 27 april 2010 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4717922)
Op zo'n vage vraag ga ik echt niet antwoorden.
Je waarneming zal al zeker subjectief zijn. De zoektocht naar info zou objectief moeten zij. Jou kennende echter ...:cry::-P

dus je stelt u zelf subjectief op ?want als je niet weet wat ik zag ,hoe kan je dan oordelen?

Cdude 27 april 2010 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tatooke (Bericht 4717935)
dus je stelt u zelf subjectief op ?want als je niet weet wat ik zag ,hoe kan je dan oordelen?

50 EUR dat het vliegende bollen/lichten/schijven zijn?
Citaat:

Jou kennende echter
Afgaan op eerdere ervaringen heet ook wel "leren".
Call it an educated guess, if u like;-)

tatooke 27 april 2010 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4717945)
50 EUR dat het vliegende bollen/lichten/schijven zijn? Afgaan op eerdere ervaringen heet ook wel "leren".
Call it an educated guess, if u like;-)

laat ons horen wat zij allemaal te vertellen hebben:
NASA Holding Media Teleconference Regarding Extraterrestrial Life on April 28, 2010
WASHINGTON -- NASA will hold a news media teleconference at 1:30 p.m. EDT, Wednesday, April 28, to discuss the status of agency-sponsored astrobiology research, including the search for evidence of extraterrestrial life and the study of how life began on Earth.

Topics also will include the quest for evidence of life on Mars, the habitability of other celestial bodies, and future technology research.

This week, NASA and scientists from around the world are gathering at a biennial meeting near Houston to celebrate 50 years of astrobiology research. Astrobiology is the study of the origin, evolution, distribution and future of life in the universe. Scientists gathered to share new data and insights, initiate and advance collaborations, plan new projects, and educate the next generation of astrobiologists.

Note : Audio of the teleconference will be streamed live here at UFO-Blogger once it goes live.
http://www.ufo-blogger.com/2010/04/n...onference.html

RodeLantaarn 28 april 2010 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4717782)
Maar wat is dan respect, en waar houd het op?

Respect is op zich ook maar een uitvinding van het menselijk vernuft.

Fred uit Gent 28 april 2010 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4717855)
Het (grote) probleem met Fred is dat hij "respect" niet objectief kan zien en gelooft in een soort "universele goedheid"

En dat noem jij een probleem?

Fred.

Bovenbuur 28 april 2010 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718069)
En dat noem jij een probleem?

Fred.

Wel als je het gedrag probeert te voorspellen van aliens die hier mogelijk niet in geloven of een andere definitie van goed hebben.

Fred uit Gent 28 april 2010 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4718074)
Wel als je het gedrag probeert te voorspellen van aliens die hier niet in geloven of een andere definitie van goed hebben.

Er zijn universele waarden, Bovenbuur. Een ander levend wezen zonder reden doen lijden is altijd fout. Om het even waar in de kosmos, om het even wie dit lijden veroorzaakt.

Trouwens, eventuele hoog ontwikkelde buitenaardse beschavingen zonder morele waarden kunnen niet bestaan omdat ze zichzelf zouden hebben vernietigd voordat ze zich zouden hebben ontwikkeld.

Fred.

Bovenbuur 28 april 2010 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718080)
Er zijn universele waarden, Bovenbuur. Een ander levend wezen zonder reden doen lijden is altijd fout. Om het even waar in de kosmos, om het even wie dit lijden veroorzaakt.

Daarom bestaat er ook zoiets als een voedselketen, omdat alle levende wezens altijd lief zijn voor elkaar.

Citaat:

Trouwens, eventuele hoog ontwikkelde buitenaardse beschavingen zonder morele waarden kunnen niet bestaan omdat ze zichzelf zouden hebben vernietigd voordat ze zich zouden hebben ontwikkeld.

Fred.
Nee hoor, een buitenaardse beschaving die niet graag aardmensen aanbid (wat toch zo'n beetje jouw defintie van moreel hoogstaand lijkt te zijn) kan zich prima ontwikkelen, zelfs al zijn ze onderling ook net zo geweldadig of zelfs erger dan wij. Voor jou zijn mensen iets bijzonders, maar dat komt doordat je een mens bent. In de ogen van een willekeurige alien zijn wij misschien wel helemaal niks en mogen we net zo behandeld worden als dat wij zeg, parasitaire wormen behandelen.

Fred uit Gent 28 april 2010 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4718082)
Nee hoor, een buitenaardse beschaving die niet graag aardmensen aanbid (wat toch zo'n beetje jouw defintie van moreel hoogstaand lijkt te zijn)

Neen, ik bedoelde in de eerste plaats moreel hoogstaand tegenover elkaar. Aliens onder elkaar dus. Als ze elkaar gedurig de hersenen inslaan kunnen ze moeilijk evolueren, niet?

Citaat:

In de ogen van een willekeurige alien zijn wij misschien wel helemaal niks en mogen we net zo behandeld worden als dat wij zeg, parasitaire wormen behandelen.
Jij maakt geen enkel onderscheid in levensvormen hé. Puur biologisch hé :lol:

Fred.

Cdude 28 april 2010 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718080)
Er zijn universele waarden, Bovenbuur. Een ander levend wezen zonder reden doen lijden is altijd fout. Om het even waar in de kosmos, om het even wie dit lijden veroorzaakt.

Trouwens, eventuele hoog ontwikkelde buitenaardse beschavingen zonder morele waarden kunnen niet bestaan omdat ze zichzelf zouden hebben vernietigd voordat ze zich zouden hebben ontwikkeld.

Fred.

Je snapt het nog steeds niets. Is dat een bijwerking van "gelovig" zijn?
"Morele waarden" ten opzichte van HUN ras ...

Cdude 28 april 2010 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718086)
Neen, ik bedoelde in de eerste plaats moreel hoogstaand tegenover elkaar. Aliens onder elkaar dus. Als ze elkaar gedurig de hersenen inslaan kunnen ze moeilijk evolueren, niet?

Jij maakt geen enkel onderscheid in levensvormen hé. Puur biologisch hé :lol:

Fred.

Ja Fred, omdat de rest zich afspeelt in jouw hoofd.
Ik ga ervanuit dat je het filmke nog niet zag Fred?
Geeft je nochtans enig idee hoe "Aliens" zich zouden kunnen gedragen.
http://www.youtube.com/watch?v=FmU18...eature=related

Bovenbuur 28 april 2010 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4718086)
Neen, ik bedoelde in de eerste plaats moreel hoogstaand tegenover elkaar. Aliens onder elkaar dus. Als ze elkaar gedurig de hersenen inslaan kunnen ze moeilijk evolueren, niet?



Jij maakt geen enkel onderscheid in levensvormen hé. Puur biologisch hé :lol:

Fred.

Welk onderscheid ik wel of niet maak is irrelevant, welk onderscheid mogelijke bezoekers zouden maken, daar gaat het om. Jouw standpunt is dat mensen zo bijzonder zijn dat deze aliens ons als maatjes zullen zien en ons bijna nog beter zullen behandelen dan dat we dat zelf doen, mijn stelling is dat je daar absoluut niet van uit kan gaan en dat de kans dat dat niet zo is waarschijnlijk een stuk groter is dan de kans dat het wel zo is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be