Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   pensioen weer op 65, btw op elektriciteit weer naar beneden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246903)

Universalia 12 januari 2019 06:40

pensioen weer op 65, btw op elektriciteit weer naar beneden
 
De ‘reconquista’ van de PS: pensioen weer op 65, btw op elektriciteit weer naar beneden.

Citaat:

De plannen van PS-voorzitter Di Rupo voor 2019 zijn eenvoudig. ‘We doen exact het omgekeerde van de regering MR/N-VA!’
Dat zou best bijval kunnen krijgen van veel mensen die 'gedachte' maar zal het ook te verwezenlijken zijn?

Citaat:

Di Rupo werd een paar keer onderbroken voor applaus, maar even vaak ging zijn toespraak verloren in het geroezemoes van de vele aanwezigen.
A mumblin' word? (nee dat was van Jimi Hendrix :-D )

reservespeler 12 januari 2019 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8912493)
De ‘reconquista’ van de PS: pensioen weer op 65, btw op elektriciteit weer naar beneden.



Dat zou best bijval kunnen krijgen van veel mensen die 'gedachte' maar zal het ook te verwezenlijken zijn?



A mumblin' word? (nee dat was van Jimi Hendrix :-D )

Zij hebben bewezen hoe het moet.
Het geld voor de arme drommels verdween in hun zakken (Samu Social).

Meer moeten we daar echt niet achter zoeken.

Johan Daelemans 12 januari 2019 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8912493)
Dat zou best bijval kunnen krijgen van veel mensen die 'gedachte' maar zal het ook te verwezenlijken zijn?

Heel gemakkelijk.
Geef alle mensen die niks doen hetzelfde inkomen.
Het houdt echt geen steek dat de ene meer krijgt om niks te doen dan een andere. Men houdt ons toch voor dat alle mensen gelijk zijn? Dat ze daarmee beginnen.

patrickve 12 januari 2019 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8912517)
Heel gemakkelijk.
Geef alle mensen die niks doen hetzelfde inkomen.
Het houdt echt geen steek dat de ene meer krijgt om niks te doen dan een andere. Men houdt ons toch voor dat alle mensen gelijk zijn? Dat ze daarmee beginnen.

Ik ben daar voorstander van, op voorwaarde dat het bedrag 0 is. Alle mensen zijn gelijk om van honger te sterven.

JimmyB 12 januari 2019 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8912518)
Ik ben daar voorstander van, op voorwaarde dat het bedrag 0 is. Alle mensen zijn gelijk om van honger te sterven.

Dit zal jammer genoeg niet werken. De mens heeft een overlevingsdrang en zal dus al het mogelijke doen om te overleven en geeft de not-haves een moreel recht om misdrijven te gaan plegen.

Door ze iets te geven ontneemt men ze dit moreel recht en kan men de not-haves onder de knoet houden (om het even cru te stellen). Dit is voordelig voor de haves die hun luxueus leventje kunnen leiden met minder spanning.

Dadeemelee 12 januari 2019 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8912493)
De ‘reconquista’ van de PS: pensioen weer op 65, btw op elektriciteit weer naar beneden.



Dat zou best bijval kunnen krijgen van veel mensen die 'gedachte' maar zal het ook te verwezenlijken zijn?



A mumblin' word? (nee dat was van Jimi Hendrix :-D )

Ivm elektriciteit is dat natuurlijk logisch.

Het tarief van 6% is bedoeld voor basisbehoeften en elektriciteit valt daar duidelijk onder.

Dat is geen partijpolitiek maar logica.

Johan Daelemans 12 januari 2019 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8912518)
Alle mensen zijn gelijk om van honger te sterven.

En waarom stopt uw gelijkheidsbeginsel vanaf 1€?

Tavek 12 januari 2019 11:40

Ja, indien ze ook fors saneren om er voor te zorgen dat de begroting in evenwicht is, en in evenwicht blijft.

Johan Daelemans 12 januari 2019 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8912551)
Dit zal jammer genoeg niet werken. De mens heeft een overlevingsdrang en zal dus al het mogelijke doen om te overleven en geeft de not-haves een moreel recht om misdrijven te gaan plegen.

Door ze iets te geven ontneemt men ze dit moreel recht en kan men de not-haves onder de knoet houden (om het even cru te stellen). Dit is voordelig voor de haves die hun luxueus leventje kunnen leiden met minder spanning.

Dan zijn we al met twee die dit snappen. Nu de rest van de wereld nog.

Xenophon 12 januari 2019 11:41

Ik begrijp het, in Wallonie zal de BTW op elektriciteit zakken naar 6%, in Vlaanderen stijgen naar 25%.

Zeus 12 januari 2019 12:15

Je kan de verlaging van de BTW op elektriciteit (ongeveer 1 miljard volgens een studie die werd besteld door Van Overtveldt) ruimschoots compenseren met het afschaffen van het fiscaal voordeel voor salariswagens (3.75 miljard euro volgens een studie van de Europese commissie).

Dan blijft er nog wat over over om te investeren in het openbaar vervoer. (uitbreiding van de noord-zuid verbinding bv.)

Tavek 12 januari 2019 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8912690)
Je kan de verlaging van de BTW op elektriciteit (ongeveer 1 miljard volgens een studie die werd besteld door Van Overtveldt) ruimschoots compenseren met het afschaffen van het fiscaal voordeel voor salariswagens (3.75 miljard euro volgens een studie van de Europese commissie).

Dan blijft er nog wat over over om te investeren in het openbaar vervoer. (uitbreiding van de noord-zuid verbinding bv.)

Ik kan mij hier ook in vinden, alhoewel ik me dan zelf in de voet schiet (zonnepanelen, zicht op firmawagen).

Maar ik zou niet zozeer investeren in openbaar vervoer, eerder bedrijven fiscale prikkels geven om zich niet louter en alleen te vestigen in Antwerpen en Brussel.

Boduo 12 januari 2019 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8912690)
Je kan de verlaging van de BTW op elektriciteit (ongeveer 1 miljard volgens een studie die werd besteld door Van Overtveldt) ruimschoots compenseren met het afschaffen van het fiscaal voordeel voor salariswagens (3.75 miljard euro volgens een studie van de Europese commissie).

Dan blijft er nog wat over over om te investeren in het openbaar vervoer. (uitbreiding van de noord-zuid verbinding bv.)


2 !

daiwa 12 januari 2019 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8912504)
Zij hebben bewezen hoe het moet.
Het geld voor de arme drommels verdween in hun zakken (Samu Social).

Meer moeten we daar echt niet achter zoeken.

2 !

fred vanhove 12 januari 2019 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8912650)
Ik begrijp het, in Wallonie zal de BTW op elektriciteit zakken naar 6%, in Vlaanderen stijgen naar 25%.

Zo hoort het. De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen:-)

fred vanhove 12 januari 2019 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8912690)
Je kan de verlaging van de BTW op elektriciteit (ongeveer 1 miljard volgens een studie die werd besteld door Van Overtveldt) ruimschoots compenseren met het afschaffen van het fiscaal voordeel voor salariswagens (3.75 miljard euro volgens een studie van de Europese commissie).

Dan blijft er nog wat over over om te investeren in het openbaar vervoer. (uitbreiding van de noord-zuid verbinding bv.)


Ja zeg met wat gaan die mensen dan in de file moeten staan ?

fred vanhove 12 januari 2019 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8912701)
Ik kan mij hier ook in vinden, alhoewel ik me dan zelf in de voet schiet (zonnepanelen, zicht op firmawagen).

Maar ik zou niet zozeer investeren in openbaar vervoer, eerder bedrijven fiscale prikkels geven om zich niet louter en alleen te vestigen in Antwerpen en Brussel.

Leuk te horen dat bedrijven zich louter en alleen in Brussel vestigen. Volgens velen op dit forum zouden die daar allemaal gaan lopen maar dank zij U weten we nu dat dit fake news is.
Kaproen zal verschieten als hij dit moet lezen;-)

Steben 12 januari 2019 15:26

Waalse versie van Vlaams Belang dus.

De schoofzak 12 januari 2019 16:36

Di Pupo vergeet te vertellen hoe hij dat gefinancierd gaat krijgen.

(ik weet het pertang toch: Vlaanderen zal hogere belastingen betalen).

De schoofzak 12 januari 2019 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8912690)
Je kan de verlaging van de BTW op elektriciteit (ongeveer 1 miljard volgens een studie die werd besteld door Van Overtveldt) ruimschoots compenseren met het afschaffen van het fiscaal voordeel voor salariswagens (3.75 miljard euro volgens een studie van de Europese commissie).

Dan blijft er nog wat over over om te investeren in het openbaar vervoer. (uitbreiding van de noord-zuid verbinding bv.)

Afschaffen van het voordeel van salariswagens is veel te duur !!

Het verlies van dit voordeel moet immers gecompenseerd worden door netto loon. En daar moet dan nog eens belastingen en sociale lasten op betaald worden.
Tenzij je vindt dat een ir lager moet betaald worden dan een ing, op zijn beurt lager dan een gegradueerde enz.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be