Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Paasvuren. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243051)

Vlad 2 april 2018 03:34

Paasvuren.
 
Toen ik gisteren even buiten fietste, stond ik versteld van de stank en de vuilheid van de lucht in Antwerpen. Ik weet nog dat ik dacht hoe kan dat toch de halve haven ligt stil, het is redelijk warm dus de chauffages gaan niet of niet hard. Er was wel ongelofelijk veel herrie van auto's met dikwijls zeer agressieve klootzakken aan het stuur maar ik begreep echt niet hoe de lucht zooo vuil kon zijn.

Vanmorgen las ik dan dit :

Citaat:

De hoeveelheid fijnstof in de Vlaamse lucht toonde zondag een opvallende piek. Een fijnstofwolk passeerde eerst over Antwerpen en trok vandaar voort richting Leuven en Limburg. De wolk werd vermoedelijk veroorzaakt door paasvuren in Nederland en Duitsland, aldus Frans Fierens van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (Ircel). Bron.
Moffen en kaaskoppen die steen en been klagen over onze kerncentrales steken stapels hout in brand om Pasen te vieren en de Belgen kanker te geven ... hopelijk dient onze eerste minister formeel klacht in (zonder zijn piet uit z'n broek te halen.)

maddox 2 april 2018 06:08

Toch raar eigenlijk. Ik dacht dat schadelijke wolken België niet konden bereiken. (Zie het Armand Pien Weerbericht begin mei 1986)

Eneuh, is dit geen manier om Pasen te laten verbieden?

Jantje 2 april 2018 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8680984)
Toen ik gisteren even buiten fietste, stond ik versteld van de stank en de vuilheid van de lucht in Antwerpen. Ik weet nog dat ik dacht hoe kan dat toch de halve haven ligt stil, het is redelijk warm dus de chauffages gaan niet of niet hard. Er was wel ongelofelijk veel herrie van auto's met dikwijls zeer agressieve klootzakken aan het stuur maar ik begreep echt niet hoe de lucht zooo vuil kon zijn.

Vanmorgen las ik dan dit :

Citaat:

De hoeveelheid fijnstof in de Vlaamse lucht toonde zondag een opvallende piek. Een fijnstofwolk passeerde eerst over Antwerpen en trok vandaar voort richting Leuven en Limburg. De wolk werd vermoedelijk veroorzaakt door paasvuren in Nederland en Duitsland, aldus Frans Fierens van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu (Ircel). Bron.
Moffen en kaaskoppen die steen en been klagen over onze kerncentrales steken stapels hout in brand om Pasen te vieren en de Belgen kanker te geven ... hopelijk dient onze eerste minister formeel klacht in (zonder zijn piet uit z'n broek te halen.)

't Ja, enkele weken geleden hebben ze dan ook vastgesteld dat ondanks het verbod op vervuilende diesels, de hoeveelheid fijn stof in de lage emissiezone niet is gedaald.

Reeds enkel jaren geleden is uit onderzoeken gebleken dat de vervuiling in de Kempen groter is dan in Antwerpen
Dat snel massa verkeer er voor zorgd dat fijn stof en andere vuiligheid niet kan neerslagen, maar door de wind verder weg word gedragen.

En dus ja, de lente vuren in Nederland en Duitsland zorgen dus voor luchtvervuiling in Vlaanderen.

Bobke 2 april 2018 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8680984)
Toen ik gisteren even buiten fietste, stond ik versteld van de stank en de vuilheid van de lucht in Antwerpen. Ik weet nog dat ik dacht hoe kan dat toch de halve haven ligt stil, het is redelijk warm dus de chauffages gaan niet of niet hard. Er was wel ongelofelijk veel herrie van auto's met dikwijls zeer agressieve klootzakken aan het stuur maar ik begreep echt niet hoe de lucht zooo vuil kon zijn.

Vanmorgen las ik dan dit :



Moffen en kaaskoppen die steen en been klagen over onze kerncentrales steken stapels hout in brand om Pasen te vieren en de Belgen kanker te geven ... hopelijk dient onze eerste minister formeel klacht in (zonder zijn piet uit z'n broek te halen.)

Gelukkig is dat hernieuwbare energie.

Micele 2 april 2018 09:05

De wraak van de Hollanders die ons dieselroet moeten slikken. :-P

dpg 2 april 2018 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8680992)
Toch raar eigenlijk. Ik dacht dat schadelijke wolken België niet konden bereiken. (Zie het Armand Pien Weerbericht begin mei 1986)

Eneuh, is dit geen manier om Pasen te laten verbieden?

Het is een complot van de migranten !!

Tavek 2 april 2018 17:42

Ik denk dat de tijd gedaan is dat we nog met z'n allen een vuurke kunnen stoken naar hartelust. Het land is gewoon te dichtbevolkt.

Guinevere 2 april 2018 21:51

Ik rook en zag niets vreemd.
Maar in onze vooruitstrevende tijden worden alles natuurlijk opgemeten. Je kan nog geen scheet meer laten of je vergiftigt al de lucht.

Zucht 2 april 2018 21:56

Ik dacht dat algemeen bekend was dat veel vervuiling over Vlaanderen afkomstig is van de industrie in Nordrein-Westfalen.

Johan Daelemans 2 april 2018 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8681405)
Ik rook en zag niets vreemd.
Maar in onze vooruitstrevende tijden worden alles natuurlijk opgemeten. Je kan nog geen scheet meer laten of je vergiftigt al de lucht.

Daar zit je fout. In Antwerpen wordt het niet meer gemeten.
Het fijn stof wordt ingeschat aan de hand van de wagens die door de camera's worden gefilmd. Vervolgens 'weet'(?*) men hoeveel schadelijke stoffen die uitstoten en telt men alles op.

(?*) Die resultaten zijn dus de reinste zever. Voordeel is dat men die naar hartenlust kan manipuleren, een groot voordeel t.o.v. echte meetresultaten.




Als die resultaten ook maar in de buurt komen van de realiteit dan moeten we ons echt zorgen maken.
Dat zou betekenen dat ze weten op welke wijze we ons gaspedaal bedienen, dat ze exact weten waar we overal rondrijden, hoe lang we stil staan, met hoeveel mensen we in de wagen zitten, hoe hard onze banden zijn opgeblazen, dat we al dan niet 10% rode diesel bij onze benzine gieten, ....

Meten is weten. Er naar raden trekt op niks.

Jantje 3 april 2018 05:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8681457)
Daar zit je fout. In Antwerpen wordt het niet meer gemeten.
Het fijn stof wordt ingeschat aan de hand van de wagens die door de camera's worden gefilmd. Vervolgens 'weet'(?*) men hoeveel schadelijke stoffen die uitstoten en telt men alles op.

(?*) Die resultaten zijn dus de reinste zever. Voordeel is dat men die naar hartenlust kan manipuleren, een groot voordeel t.o.v. echte meetresultaten.




Als die resultaten ook maar in de buurt komen van de realiteit dan moeten we ons echt zorgen maken.
Dat zou betekenen dat ze weten op welke wijze we ons gaspedaal bedienen, dat ze exact weten waar we overal rondrijden, hoe lang we stil staan, met hoeveel mensen we in de wagen zitten, hoe hard onze banden zijn opgeblazen, dat we al dan niet 10% rode diesel bij onze benzine gieten, ....

Meten is weten. Er naar raden trekt op niks.

Er word heel veel gemeten en gecontroleerd in Antwerpen, maar de resultaten worden niet zomaar vrij gegeven.
En ja, ze weten heel goed waar, wanneer, welke en hoeveel inzittenden er door Antwerpen rijden.
Mensen vergeten het steeds meer en meer, maar het aantal cammera's langst onze wegen is echt niet te onderschatten.
En ja, die beelden worden zelfs gebruikt om de wegpolitie te verwittigen als er ergens een overbeladen wagen rondrijd.
Ze kunnen als ze willen zelfs zien wie er in welke wagen zit en of die inzittenden wel in ons land mogen verblijven.

Het is dankzij die technologie dat ze de Catalaanse politici hebben opgespoord in Duitsland.
Ze hebben eerst gekeken waar de wagen de grens overstak, wie er allemaal in de wagen zat, daarna welke GPS-systemen er in de wagen zaten en zo de wagen volledig gevolgd.
Het zijn enkel de oude wagens die nog zonder computers aan boord rijden, die ze niet kunnen volgen en opsporen.
Van die oude wagens kunnen ze ook niet via die beelden bepalen hoe zwaar ze geladen zijn.

dpg 3 april 2018 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8681475)
Er word heel veel gemeten en gecontroleerd in Antwerpen, maar de resultaten worden niet zomaar vrij gegeven.
En ja, ze weten heel goed waar, wanneer, welke en hoeveel inzittenden er door Antwerpen rijden.
Mensen vergeten het steeds meer en meer, maar het aantal cammera's langst onze wegen is echt niet te onderschatten.
En ja, die beelden worden zelfs gebruikt om de wegpolitie te verwittigen als er ergens een overbeladen wagen rondrijd.
Ze kunnen als ze willen zelfs zien wie er in welke wagen zit en of die inzittenden wel in ons land mogen verblijven.

Het is dankzij die technologie dat ze de Catalaanse politici hebben opgespoord in Duitsland.
Ze hebben eerst gekeken waar de wagen de grens overstak, wie er allemaal in de wagen zat, daarna welke GPS-systemen er in de wagen zaten en zo de wagen volledig gevolgd.
Het zijn enkel de oude wagens die nog zonder computers aan boord rijden, die ze niet kunnen volgen en opsporen.
Van die oude wagens kunnen ze ook niet via die beelden bepalen hoe zwaar ze geladen zijn.

Dikke zever.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180327_03433978

Citaat:

Op vrijdagochtend gaat op het hoofdkwartier van de Spaanse inlichtingendienst een alarm af. De wagen van Puigdemont waarmee hij zich in België verplaatst – een Renault Espace met nummerplaat 1KKN586 – heeft de garage van zijn woning in Waterloo verlaten en rijdt in de richting van de grens. De afgezette president van Catalonië zit dan al in Finland, waar sympathiserende politici hem hebben uitgenodigd voor een lezing.

Dat de Spaanse inlichtingendiensten elke stap van Puigdemont monitoren, verbaast niet. Hun geheim agenten zijn al geruime tijd in België actief, bevestigen bronnen aan De Standaard. Spanje staat erom bekend een behoorlijk offensieve geheime dienst te hebben. In tegenstelling tot onze Staatsveiligheid mogen hun agenten wel opereren in het buitenland om Spaanse belangen te verdedigen. Dat laat de Spaanse wetgeving toe.
Citaat:

En dus werden zondagvoormiddag Duitse agenten op pad gestuurd. In de Renault zaten niet alleen Puigdemont, maar ook twee agenten van de Catalaanse politie (Mossos), een Catalaanse zakenman en een professor. De twee agenten bestuurden de wagen. Tegen hen heeft Madrid nu ook een onderzoek geopend. Dat Catalaanse agenten Puigdemont begeleidden, is niet verrassend. Sinds hij in Brussel verblijft, zijn ook verschillende leden van de Mossos naar onze hoofdstad gekomen om Puigdemont te beschermen.

dpg 3 april 2018 06:20

Citaat:

Van die oude wagens kunnen ze ook niet via die beelden bepalen hoe zwaar ze geladen zijn.
Man man dit is pas fantasie , echte wereldklasse !!

dpg 3 april 2018 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8681330)
Ik denk dat de tijd gedaan is dat we nog met z'n allen een vuurke kunnen stoken naar hartelust. Het land is gewoon te dichtbevolkt.

Het valt dus eigenlijk nog mee als dergelijke vuren meetbaar zijn tussen al de rest.

maddox 3 april 2018 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8681078)
Het is een complot van de migranten !!

Niet echt. Eerder een complot van de een of andere lugubere organisatie die elke soort van kinderplezier wil vernietigen.

We hebben de zwarte pieten situatie. En nu hebben we "easter smog".

Skobelev 3 april 2018 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8681405)
Ik rook en zag niets vreemd.
Maar in onze vooruitstrevende tijden worden alles natuurlijk opgemeten. Je kan nog geen scheet meer laten of je vergiftigt al de lucht.

Uw burka filtert de buitenlucht wel zoals ook het vergif dat jij langs achter uitbraakt binnen de fysieke grenzen van uw burka blijven.

dpg 3 april 2018 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8681497)
Niet echt. Eerder een complot van de een of andere lugubere organisatie die elke soort van kinderplezier wil vernietigen.

We hebben de zwarte pieten situatie. En nu hebben we "easter smog".

Mijn gedacht gezien men dan ook pieken gehad moet gehad hebben rond 11 November wanneer men zo goed als overal in Duitsland, zelfs in de binnensteden Sint Maarten viert en men echt niet kijkt wat voor hout men opstookt.






Tavek 3 april 2018 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8681487)
Het valt dus eigenlijk nog mee als dergelijke vuren meetbaar zijn tussen al de rest.

Uiteraard, het was een feestdag dag zonder verkeer.

Houtstook is naast diesel de grootste vervuiler.

Thuleander 3 april 2018 11:13

Nou zeg we worden bijna vergast als mensen in Nederland en Duitsland een houtvuurtje stoken (vroeger de enige manier om zich te verwarmen).

Zou het kunnen dat er in onze omgeving misschien een beetje teveel mensen nogal dicht op mekaar leven?




Mwa.
Nog ruim genoeg plaats voor een paar miljoen hajis.

Dadeemelee 3 april 2018 11:49

Op 1 april stijgt de fijnstofconcentratie altijd omwille van de uitstoot van de Paasklokken :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be