Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   ‘Budget’-klant heeft donkere huid en kroeshaar volgens Albert Heijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242004)

Vlad 15 januari 2018 16:41

‘Budget’-klant heeft donkere huid en kroeshaar volgens Albert Heijn
 
Citaat:

‘Premium’-klanten zijn blank en hoogopgeleid en ‘budget’-klanten hebben een laag inkomen, een donkere huid en kroeshaar. Zo stond het toch in de klantprofielen die Albert Heijn voorlegt aan haar nieuwe medewerkers. Stond, want de Nederlandse supermarktketen heeft na meerdere negatieve reacties beslist om de profielen aan te passen.Bron.

De zes types:

- De ‘traditionele’ klant: woont vooral in dorpen, heeft een ‘ondergemiddeld’ inkomen en wordt afgebeeld als iets oudere vrouw in een bolletjesjurk. Ze koopt vooral varkensvlees en bier, maar is ook fan van Nederlandse merken als Mora of Honig.

- Het ‘moderne gezin: heeft een groot budget en heeft een duidelijke voorliefde voor gemak. Het budget gaat deels naar kindervoedsel en tussendoortjes. Bij de merken scoren vooral Olvarit, Disney en Wicky het goed;

- De ‘mainstream’ klant: ofwel ‘de gemiddelde Nederlander’. Houdt van kortingsacties, vers gebak en koffiemelk.

- De ‘premium’-klant: een man met bril, wit hemd en grijs haar. Hij houdt van de Zwitserse kaas van Emmi, van Lindt-chocolade en van de meer luxueuzere wijnen als ‘Brancott’.

- De ‘city-premium’-klant: eveneens met groot budget, maar jonger. De hipster. Consumeert veel vers sap, wijn en hummus.

- De ‘city-budget’-klant: afgebeeld als een donkergekleurde vrouw met jong kind. Woont vooral in de stad en heeft voorkeur voor producten uit het vak voor ‘Nieuwe Nederlanders’ (het vak met internationale producten). Ze koopt veel tropische frisdrank Fernandes en blijft wel van aardappels, groenten en fruit.

Zelf hoor ik nergens bij en voel me dus zwaar gediscrimineerd. Het kan niet anders of naar mijn wensen wordt amper gecaterd. Het racisme bij AH waar de helft van het personeel een migratie-achtergrond heeft is dan ook stuitend. Bij welke van de 6 types hoort u ? Een enquête.

Guinevere 15 januari 2018 22:46

Vond ik ook wel minder van AH. Wat is hier trouwens het nut van? Ze moeten gewoon hun rekken vullen en niet goed verkopende producten schrappen of vervangen.

cookie monster 16 januari 2018 03:21

Ik kom daar NOOIT !!

Skobelev 16 januari 2018 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8624257)
Ik kom daar NOOIT !!


2


Omwille van hun uitgesproken halal-gezeik.

reservespeler 16 januari 2018 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8624174)
Vond ik ook wel minder van AH. Wat is hier trouwens het nut van? Ze moeten gewoon hun rekken vullen en niet goed verkopende producten schrappen of vervangen.

Vooral dat hele halal gedoe.
Reden waarom ik daar niet kom trouwens.

Universalia 16 januari 2018 09:09

Ik kom daar ook niet.

Het Verzet 16 januari 2018 09:18

Donkere huid en kroeshaar?
Waarschijnlijk aangepast omwille van de zwarte piet hysterie.

Zeus 16 januari 2018 10:45

Wen er maar aan, de Albert Heijn aanpak. De Delhaize top kleurt meer en meer Hollands.

Persoonlijk doe ik er wel graag boodschappen. Meer aziatische producten dan in Belgische ketens, heerlijke rookworst, lekkere sapjes, uitgebreide keuze aan vis en vlees. Alleen de groenten- en fruitafdeling stelt nogal teleur.

Tavek 16 januari 2018 10:55

Groenten, Fruit, brood en vlees stellen mij fors teleur in de AH of andere Nederlandse supermarkten. Toevallig allemaal verse producten.

Voor fruit, vlees en brood kan je veel beter naar de Colruyt gaan, die veel sterker zijn als het aankomt op verse producten. Voor Vlees ga ik naar de slager.

De schoofzak 16 januari 2018 10:57

Voor de weinige keren dat ik in een warenhuis kom, bemerk ik ook nog een ander type van budget-koper:
het type van een oudere vrouw, dus boven 70 jaar, beetje krom, proper maar sjofel gekleed, vermoedelijk een weduwenpensioen van tussen 800 en 1200 euro per maand.

Guinevere 16 januari 2018 11:12

Die types kloppen volgens mij ook langs geen kant.
Als gekleurde vrouw met jong kind:
- nee, internationale producten koop ik wel bij de lokale handelaar (de Marokkaan, Turk, Bengaal of Pakistaan) of Tanger markt. Ook groenten en fruit zijn er meestal goedkoper. En vlees is daar halal. Voor verse fruit en groenten is de woensdag markt nog goedkoper, zoals de 'traditionele oudjes' doen.
- tropische frisdrank? In de zomer misschien maar hier wordt dan veel Wicky en liever Taksi naar binnen gekapt, net als het 'moderne gezin'. Ook veel olvarit en de ah babyvoeding gekocht.
- ik hou ook wel van de kortingsacties, net als mainstream klant. Is vaak mooi meegenomen. Vooral wasproducten e.d. Wat natuurlijk ook heel 'traditioneel' is.
- Alleen premium klant zal ik wellicht nooit zijn. Moet je man, of jong voor zijn.

Guinevere 16 januari 2018 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8624275)

2


Omwille van hun uitgesproken halal-gezeik.

Lol. Hun halal afdeling heb ik zelfs nog niet eens bekeken. Is me nooit opgevallen.

reservespeler 16 januari 2018 11:21

Als autochtone bevolking moeten we winkels die halal aanbieden gewoon mijden.

Universalia 16 januari 2018 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8624275)

2


Omwille van hun uitgesproken halal-gezeik.

Vreselijk en tot vervelens toe hun uitgesproken halal-gezeik.

Laten we de Lidl eens proberen, stampvol allochtonen.

Libro 19 januari 2018 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8624461)
Als autochtone bevolking moeten we winkels die halal aanbieden gewoon mijden.

Kijk dan ook maar goed op de verpakkingen bij Aldi.

Zeus 19 januari 2018 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8624461)
Als autochtone bevolking moeten we winkels die halal aanbieden gewoon mijden.

Dan blijft enkel nog de groenteboer over.

Alle kip is halal geslacht. https://www.ad.nl/binnenland/alle-ne...acht~a6918cc4/

Bhairav 20 januari 2018 09:29

Veel voordelen in de winkels van AH. In Belgische winkels nooit tot weinig te zien en meestal de moeite niet waard. Als ge u liever stoort aan een piepklein halal hoekje en dus meer geld uitgeeft in Belgische winkels, veel plezier met uw principes.

fred vanhove 20 januari 2018 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8624431)
Voor de weinige keren dat ik in een warenhuis kom, bemerk ik ook nog een ander type van budget-koper:
het type van een oudere vrouw, dus boven 70 jaar, beetje krom, proper maar sjofel gekleed, vermoedelijk een weduwenpensioen van tussen 800 en 1200 euro per maand.

Op die leeftijd al een pensioen :roll:? En alleen maar een beetje krom:roll:...breng uw partij niet op ideeën of ze zetten dat oudje terug aan het werk.

fred vanhove 20 januari 2018 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8628078)
Veel voordelen in de winkels van AH. In Belgische winkels nooit tot weinig te zien en meestal de moeite niet waard. Als ge u liever stoort aan een piepklein halal hoekje en dus meer geld uitgeeft in Belgische winkels, veel plezier met uw principes.

De Vlaming (en ook de anderen) gaat voor zijn portemonnee halal of niet .

Vlad 21 januari 2018 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8628078)
Veel voordelen in de winkels van AH. In Belgische winkels nooit tot weinig te zien en meestal de moeite niet waard. Als ge u liever stoort aan een piepklein halal hoekje en dus meer geld uitgeeft in Belgische winkels, veel plezier met uw principes.

AH is wel de duurste supermarkt. Hun verpakkingen zijn gewoon het kleinst. Er zijn echt maar een paar producten die goedkoper zijn dan elders en dat zelfs alleen maar bij acties.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be