Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Paarse systeemzender pakt tegenstanders hard aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90299)

Praetorian 30 mei 2007 12:18

Paarse systeemzender pakt tegenstanders hard aan
 
Citaat:

Weggesleurd
'Tijdens de opnames van het Eén-programma Doe de stemtest werden twee toeschouwers hardhandig weggesleurd, gefouilleerd en drie uur vastgehouden voor ondervraging door de Schaarbeekse politie. Een moeder van twee en een 23-jarige student fotografie die T-shirts droegen met de letters CAP (Comité voor een Andere Politiek) ... Volgens een VRT-medewerker kon men 'het risico dat de uitzending verstoord zou worden', niet nemen. Preventieve arrestatie dus. Aangezien dat de politiek is die de VRT voert, kunnen we dan aannemen dat dit ook het soort maatschappij is waar de openbare omroep voor staat?'
DS
Hoofddoeken hebben onze paarse vrienden graag in de publieke ruimte, een mening niet.

Jazeker 30 mei 2007 12:25

Calimero gejammer van het VB?

ancapa 30 mei 2007 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2693946)
DS
Hoofddoeken hebben onze paarse vrienden graag in de publieke ruimte, een mening niet.

tja, dat liedje kennen we best... Bedankt Praetorian om het zo te posten.

Ook CAP heeft recht op haar mening en in een debat. Maar moet zich wel aan de regels houden. De betoging buiten was misschien niet zo'n goede start. Ik heb wel begrip voor het protest van CAP. Misschien was de VRT (terecht) bang van één of andere (ludieke) actie.

Knuppel 30 mei 2007 12:39

Een moeder van twee?

Praetorian 30 mei 2007 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2694004)
Een moeder van twee?

Geijkte uitdrukking.

ancapa 30 mei 2007 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2694004)
Een moeder van twee?

moeder van zeven en vader van drie... :-(

Knuppel 30 mei 2007 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2694015)
moeder van zeven en vader van drie... :-(

Kinderen of honden?

Hoe dan ook, ik vind dat de excuustruus van de BRT ' 'wij kunnen het risico dat de uitzending verstoord zou worden niet lopen' al te gemakkelijk wordt gehanteerd.

Enkel in landen zoals China en Rusland wordt dat nog gepikt, en dan nog maar alleen omdat er protesterende burgers geen andere keuze wordt gelaten.

Praetorian 30 mei 2007 12:53

CAP-site:

Citaat:

Bij de aanvang van het programma maakten we onze CAP t- shirt zichtbaar. Verder verroerden we geen vin als dat niet mocht, applaudisseerden we als dat moest en stemden braaf mee. Amper 10 minuten later werden we benaderd door 3 veiligheidsagenten.

Knuppel 30 mei 2007 13:02

Citaat:

Bij de aanvang van het programma maakten we onze CAP t- shirt zichtbaar.
Tja...

De Vlaams-Nationalisten die onlangs in St.Genesius-Rode gingen betogen verstopten hun 'kentekens' niet tot de optocht van start ging en de BRT liet zich niet eens zien.
Politici was er echter ruim voldoende.

Praetorian 30 mei 2007 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2694082)
Tja...

De Vlaams-Nationalisten die onlangs in St.Genesius-Rode gingen betogen verstopten hun 'kentekens' niet tot de optocht van start ging en de BRT liet zich niet eens zien.
Politici was er echter ruim voldoende.

TAK?

Knuppel 30 mei 2007 13:04

Het is hoe dan ook vreemd dat de rode BRT zelfs het eigen ( toch ook rode?) volk zelfs niet vertrouwt.

Knuppel 30 mei 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2694088)
TAK?

EN Voorpost.

Maar géén linksen en dus is alles rustig verlopen.

Praetorian 30 mei 2007 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2694094)
EN Voorpost.

Maar géén linksen en dus is alles rustig verlopen.

Meervoud/SFL liepen mee, en ik participeer in die organisaties ...

Zijne Heerlijkheid 30 mei 2007 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2693946)
DS
Hoofddoeken hebben onze paarse vrienden graag in de publieke ruimte, een mening niet.

:-D
Haha. Even subtiel steun zoeken bij onze VB-vrienden, hé.

Zijne Heerlijkheid 30 mei 2007 13:16

Voor de rest hebben jullie wel gelijk: staatszenders kunnen niet objectief zijn. Privatiseren dus. 8-)

Knuppel 30 mei 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2694100)
Meervoud/SFL liepen mee, en ik participeer in die organisaties ...

Er liepen idd linksen van Meervoud mee: Pelgrim en Jaani bijvoorbeeld. Linkse herrieschoppers waren er echter niet bij.
Waar zat jij toen trouwens?

Praetorian 30 mei 2007 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid (Bericht 2694122)
:-D
Haha. Even subtiel steun zoeken bij onze VB-vrienden, hé.

Of vrijzinnigen.

Praetorian 30 mei 2007 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2694137)
Er liepen idd linksen van Meervoud mee: Pelgrim en Jaani bijvoorbeeld. Linkse herrieschoppers waren er echter niet bij.
Waar zat jij toen trouwens?

Als ik mij niet vergis, was dat begin mei en dus verjaardag van de moeder, en dus traditioneel etentje.

Praetorian 30 mei 2007 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid (Bericht 2694125)
Voor de rest hebben jullie wel gelijk: staatszenders kunnen niet objectief zijn. Privatiseren dus. 8-)

Dan bepaalt 1 persoon de inhoud, ik zie de democratie nu al toenemen! Kwestie dat Fox News ed. zo onschuldig zijn.

Zijne Heerlijkheid 30 mei 2007 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2694198)
Dan bepaalt 1 persoon de inhoud, ik zie de democratie nu al toenemen! Kwestie dat Fox News ed. zo onschuldig zijn.

Gekleurde vrije zenders vormen geen probleem. Staatszenders die propaganda verkopen en gefinancierd worden met belastingsgeld wel.

Je protest is trouwens hypocriet. Op zich is het niet het feit dat de VRT gekleurd is dat je stoort, maar wel het feit dat het niet jouw kleur is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be