Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   burgemeester Rotterdam: “Elke moslim is een beetje salafist” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241737)

Hypochonder 26 december 2017 17:30

burgemeester Rotterdam: “Elke moslim is een beetje salafist”
 
Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, deed in een radioshow een reeks nogal vreemde uitspraken die bepaalde zaken blootleggen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...fist~abfa4988/

Zo zien we maar weer dat er een jihadist schuilt in wat sommigen gematigde moslims noemen.

Skobelev 26 december 2017 18:23

Als de bruine dat al van elkaar beginnen te zeggen....Dan zal er wel iets van aan zijn zeker? :?

alice 26 december 2017 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8607848)
Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, deed in een radioshow een reeks nogal vreemde uitspraken die bepaalde zaken blootleggen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...fist~abfa4988/

Zo zien we maar weer dat er een jihadist schuilt in wat sommigen gematigde moslims noemen.

Tja..als moslim kijkt die man overal anders tegenaan. Wat hij zegt is" op Mohammed of Jezus willen lijken is helemaal niet verkeerd en eigenlijk willen we dit allemaal wel, of toch een beetje"
Hij maakt geen onderscheid tussen de leer van jezus en deze van een warlord, omdat hij moslim is.
De invloed van het salafisme op een samenleving lijkt hij niet te zien, of te erkennen. Jammer maar ik vindt de man niet langer een geschikte burgemeester.

daiwa 27 december 2017 03:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8608084)
Tja..als moslim kijkt die man overal anders tegenaan. Wat hij zegt is" op Mohammed of Jezus willen lijken is helemaal niet verkeerd en eigenlijk willen we dit allemaal wel, of toch een beetje"
Hij maakt geen onderscheid tussen de leer van jezus en deze van een warlord, omdat hij moslim is.
De invloed van het salafisme op een samenleving lijkt hij niet te zien, of te erkennen. Jammer maar ik vindt de man niet langer een geschikte burgemeester.

Elk zijn gedacht alice maar op een gestoorde meedogenloze pedofiele roofmoordenaar als Mohammed wil ik zeker niet lijken !

fred vanhove 27 december 2017 04:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8607848)
Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, deed in een radioshow een reeks nogal vreemde uitspraken die bepaalde zaken blootleggen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...fist~abfa4988/

Zo zien we maar weer dat er een jihadist schuilt in wat sommigen gematigde moslims noemen.

De man zei ook waar het waar het Salafisme op slaat. Ik geef toe dat ik dat net als vele mensen niet wist. Ik dacht gewoon dat het een strekking was zondermeer.
Het willen lijken op (salaf) is blijkbaar nogal eigen aan extreem gelovigen van verschillende godsdiensten. Willen leven als Boeddha Jezus of Jehova bestaat eveneens. Wel denk ik dat dat er in de Islam nog veel sterker is ingebakken.

De schoofzak 27 december 2017 08:23

Dat is waar.
Wat ook waar is: iedere christen heeft dat ook.
Een goed christen is bereid te doden, om te vermijden dat zijn dochter moet aanhoren dat god niet zou bestaan.

Gelukkig zijn er niet veel goede christenen meer in Vlaanderen ...

fred vanhove 27 december 2017 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8608271)
Dat is waar.
Wat ook waar is: iedere christen heeft dat ook.
Een goed christen is bereid te doden, om te vermijden dat zijn dochter moet aanhoren dat god niet zou bestaan.

Gelukkig zijn er niet veel goede christenen meer in Vlaanderen ...


Gelukkig hebben we nog JVDB ?:-)

Odol 27 december 2017 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8608221)
De man zei ook waar het waar het Salafisme op slaat. Ik geef toe dat ik dat net als vele mensen niet wist. Ik dacht gewoon dat het een strekking was zondermeer.
Het willen lijken op (salaf) is blijkbaar nogal eigen aan extreem gelovigen van verschillende godsdiensten. Willen leven als Boeddha Jezus of Jehova bestaat eveneens. Wel denk ik dat dat er in de Islam nog veel sterker is ingebakken.

Goed. En wordt je dan gerustgesteld?

Besef wel dat Mo volgen, betekent dat je een geschifte moordenaar volgt. Sex slavinnen maakt van je vrouwelijke oorlogsbuit, overspelige vrouwen stenigt ....

De figuur van Jezus was niet altijd tolerant, maar heeft nooit opgeroepen om iemand te doden. Het suicude commando dat geen slachtoffers maakt, behalve zichzelf.

fred vanhove 27 december 2017 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Odol (Bericht 8608298)
Goed. En wordt je dan gerustgesteld?

Besef wel dat Mo volgen, betekent dat je een geschifte moordenaar volgt. Sex slavinnen maakt van je vrouwelijke oorlogsbuit, overspelige vrouwen stenigt ....

De figuur van Jezus was niet altijd tolerant, maar heeft nooit opgeroepen om iemand te doden. Het suicude commando dat geen slachtoffers maakt, behalve zichzelf.

Kan allemaal zijn maar nu gaan beweren dat het Christendom altijd vredelievend was is beetje overdreven niet ? Jezus heeft misschien niet opgeroepen om iemand te dopen maar zijn volgers des te meer.

No Apologies 27 december 2017 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8608221)
De man zei ook waar het waar het Salafisme op slaat. Ik geef toe dat ik dat net als vele mensen niet wist. Ik dacht gewoon dat het een strekking was zondermeer.
Het willen lijken op (salaf) is blijkbaar nogal eigen aan extreem gelovigen van verschillende godsdiensten. Willen leven als Boeddha Jezus of Jehova bestaat eveneens. Wel denk ik dat dat er in de Islam nog veel sterker is ingebakken.

Het is dan ook een strekking. Het is een fundamentalistische stroming binnen de soennitische islam.

Vlad 27 december 2017 11:42

Het hangt ferm mijn kloten uit al die religie. In de media komt het tegenwoordig ook te pas en vooral te onpas ter sprake. Als die zedenverloedering nog lang aanhoudt, loop ik dra gewoon in mijne blote flikker te masturberen op straat. Als al die godsdienstwaanzin in het openbaar mag de rest ook.

fred vanhove 27 december 2017 11:57

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8608353)
Het hangt ferm mijn kloten uit al die religie. In de media komt het tegenwoordig ook te pas en vooral te onpas ter sprake. Als die zedenverloedering nog lang aanhoudt, loop ik dra gewoon in mijne blote flikker te masturberen op straat. Als al die godsdienstwaanzin in het openbaar mag de rest ook.

Ja waarom niet....er zijn er U al veel voorgegaan;-)

Bijlage 108166

alice 27 december 2017 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8608212)
Elk zijn gedacht alice maar op een gestoorde meedogenloze pedofiele roofmoordenaar als Mohammed wil ik zeker niet lijken !

Nee en daarom bent u geen moslim!;-)

alice 27 december 2017 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8608351)
Het is dan ook een strekking. Het is een fundamentalistische stroming binnen de soennitische islam.

Heb er mee te maken gehad, gezellige jongens kun je ze niet noemen.
Hun invloed is groot, vooral onder jongeren, ze zijn goed georganiseerd, en hebben eigen fin middelen.

Conscience 27 december 2017 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8608084)
Tja..als moslim kijkt die man overal anders tegenaan. Wat hij zegt is" op Mohammed of Jezus willen lijken is helemaal niet verkeerd en eigenlijk willen we dit allemaal wel, of toch een beetje"
Hij maakt geen onderscheid tussen de leer van jezus en deze van een warlord, omdat hij moslim is.
De invloed van het salafisme op een samenleving lijkt hij niet te zien, of te erkennen. Jammer maar ik vindt de man niet langer een geschikte burgemeester.


Spot on.

Odol 28 december 2017 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8608311)
Kan allemaal zijn maar nu gaan beweren dat het Christendom altijd vredelievend was is beetje overdreven niet ? Jezus heeft misschien niet opgeroepen om iemand te dopen maar zijn volgers des te meer.

Ik heb de woorden Christendom en vredelievend niet in 1 zin genoemd.

Wat wel enorm belangrijk is dat je een salafistische Christen erop kan wijzen dat hij ongelovigen niet mag doden, omdat hun grote voorbeeld dat niet deed.

Een salafistische moslim kan je wijzen op het geweld dat Mohammed gebruikte tegen zijn tegenstanders en ongelovigen.

djimi 28 december 2017 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8608353)
Het hangt ferm mijn kloten uit al die religie. In de media komt het tegenwoordig ook te pas en vooral te onpas ter sprake. Als die zedenverloedering nog lang aanhoudt, loop ik dra gewoon in mijne blote flikker te masturberen op straat. Als al die godsdienstwaanzin in het openbaar mag de rest ook.

Steek wat pluimen in uw gat, en zet vooral een rare hoed op uw hoofd.

Dan geraakt ge er wellicht nog mee weg ook.

djimi 28 december 2017 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8608221)
De man zei ook waar het waar het Salafisme op slaat. Ik geef toe dat ik dat net als vele mensen niet wist. Ik dacht gewoon dat het een strekking was zondermeer.
Het willen lijken op (salaf) is blijkbaar nogal eigen aan extreem gelovigen van verschillende godsdiensten.

Willen leven als Boeddha Jezus of Jehova bestaat eveneens. Wel denk ik dat dat er in de Islam nog veel sterker is ingebakken.


Noch van de Boeddha, noch van Jezus kan worden beweerd dat ze moord goed hebben gekeurd.

Noch van de Boeddha, noch van Jezus kan worden beweerd dat ze slavernij aanvaardbaar vonden.


Wie de 'voorganger' van de moslims vrij wil pleiten, kan zich de tevergeefse moeite nu al besparen.

Lukkas 28 december 2017 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8608271)
Dat is waar.
Wat ook waar is: iedere christen heeft dat ook.
Een goed christen is bereid te doden, om te vermijden dat zijn dochter moet aanhoren dat god niet zou bestaan.

Gelukkig zijn er niet veel goede christenen meer in Vlaanderen ...


U heeft een wonderbaarlijke duim. Wat voor onzin u daar uit blijft zuigen is hallucinant.

Hetgeen u beweert is een kaakslag voor al die goede christenen, die heel hun leven hebben gewijd aan het verzachten van de miserie van andere mensen.

Lukkas 28 december 2017 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8608311)
Kan allemaal zijn maar nu gaan beweren dat het Christendom altijd vredelievend was is beetje overdreven niet ? Jezus heeft misschien niet opgeroepen om iemand te dopen maar zijn volgers des te meer.

De Kerk heeft een heel vuile rol gespeeld uit machtswellust en hebzucht. De volgevreten kerkleiders stonden mijlenver verwijderd van de principes van JC. Hetgeen de kerk heeft aangericht zou JC hebben doen walgen.

Als iedereen leeft volgens de principes van JC krijgen we gegarandeerd een betere wereld. Mensen die volgens de richtlijnen van de profeet Mohammed leven, zijn een gevaar voor de mensheid. Ik heb de indruk dat veel mensen niet weten waar Mohammed voor stond en wat voor leven hij leidde. Als moslims zich aan hem willen spiegelen, krijgen we toestanden zoals IS, Boko Haram, Al Quaida en nog vele anderen. Wanneer gaat men dat eindelijk eens willen inzien? Wanneer wordt eindelijk eens de discussie gestart in de media over de brutaliteiten, moordpartijen, verkrachtingen en onderdrukking door deze 'profeet'? Zal natuurlijk weer niet politiek correct zijn ....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be