Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Staatshervorming in 2024? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257935)

Weyland 16 maart 2021 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630436)
Ik zi graag de totale afgang van de Vlaams nationalisten in dit geval.

Wat ik raar vind. Lijkt wel dat je eerder rancune hebt voor een bepaalde ideologie dan een liefde voor je land.

stuyckp 16 maart 2021 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9630341)
Wilt gij een land naar het voorbeeld van Zwitserland? Voor mij niet gelaten. Houdt er dan wel rekening mee dat de 17 Vlaamse regio's van Somers dezelfde zeer ruime bevoegdheden krijgen als de Zwitserse kantons. Dat betekent dat er geen sprake meer is van een onafhankelijk Vlaanderen. Wel van een Belgisch land met 17 Vlaamse regio's en een ongeveer even groot aantal regio's in de rest van België.

Wedden dat die NV-A en VB toeteraars die hier altijd Zwitserland als voorbeeld aanhalen daar 100% tegen zijn.

Nog meer versnippering. We hebben al gemeentes. Dat is voldoende.
5 a 6 gemeentes gaan bundelen grenst aan het debiele.
Komt van open vld zeker ?

Pandareus 16 maart 2021 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9630451)
Wat ik raar vind. Lijkt wel dat je eerder rancune hebt voor een bepaalde ideologie dan een liefde voor je land.

Rancune tegen een ideologie die jaar in jaar uit aan nestbevuiling doet tgo hun eigen land is niet abnormaal.
Wat ook veel ergernis opwekt is dat die ideologie steeds doet alsof ze een meerderheidsstandpunt vertolken terwijl zij daar politiek nul komma nul medestanders voor vinden en zelfs peilingen aantonen dat er maar een kleine minderheid interesse heeft in secessie. Dus dat er van hun hele fetisj nooit iets zal komen.

Xenophon 16 maart 2021 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630250)
Ah een splitsing gaat de Walen niet aan ?

Beetje ondemocratisch hé.

Het zelfbeschikkingsrecht van het Vlaamse volk gaat de Walen inderdaad niet aan.

Het begrip "zelfbeschikkingsrecht" is duidelijk. Het volk beschikt zelf, dus, dat sluit uit dat een vreemd volk daar iets over te zeggen heeft.

Weyland 16 maart 2021 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9630462)
Rancune tegen een ideologie die jaar in jaar uit aan nestbevuiling doet tgo hun eigen land is niet abnormaal.
Wat ook veel ergernis opwekt is dat die ideologie steeds doet alsof ze een meerderheidsstandpunt vertolken terwijl zij daar politiek nul komma nul medestanders voor vinden en zelfs peilingen aantonen dat er maar een kleine minderheid interesse heeft in secessie. Dus dat er van hun hele fetisj nooit iets zal komen.

België is gewoon een erg verdeeld land hierom. Ik ben zeer wantrouwig tegenover mensen die plezier hebben in de frustratie van een ander. En ik sta ook wantrouwig tegenover een nationalisme waarbij men aggressief propaganda wil voeren of cijnsstemrecht herinvoeren. Bijvoorbeeld.

Dat is extremisme he?

En dat leidt ook tot een zuur België en vrolijk Nederland waarbij die laatste beter is dan die eerste. Je hebt je Belgische lap grond, maar je buurland is beter. Proficiat.

Het slaat nergens op. Het is geen oplossing. Je land slechter maken omwille van je nationalisme.

stuyckp 16 maart 2021 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630250)
Ah een splitsing gaat de Walen niet aan ?

Beetje ondemocratisch hé.

Uiteraard hebben die er niks mee te maken.
Die mogen in België blijven.
Dus wat is het probleem ?

Dat terzijde, want ik was niet serieus. België gaat naar een confederaal model. En dat wordt geleidelijk ingevoerd en liefst met inspraak van de Walen, maar op een bepaald moment zullen toch knopen moeten doorgehakt worden.

Knuppel 16 maart 2021 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9630463)
Het zelfbeschikkingsrecht van het Vlaamse volk gaat de Walen inderdaad niet aan.

Het begrip "zelfbeschikkingsrecht" is duidelijk. Het volk beschikt zelf, dus, dat sluit uit dat een vreemd volk daar iets over te zeggen heeft.

Dat is een universeel recht van ELK volk. OOK het Vlaamse volk.

En vermits een zekere Jules Destree al in 1912 aan Sire meldde dat er geen Belgen bestaan, maar wel Vlamingen en Walen.....

De Croo neemt een serieus loopje met zijn 11 miljoen eendrachtige Belgen achter de Belgische driekleur. Hij lijkt wel een BUBbeltje.


Citaat:


4 november 2004


DE ONBREEKBARE VOLKSGEEST

Vaderlandsliefde is een belangrijke en noodzakelijke herberg in deze onzekere tijden. Alle inwoners van staten zijn doorgaans fier op hun natie. In België proberen politici mensen te doen geloven dat ze geen Belg mogen zijn, maar Vlaming of Waal moeten zijn. Onder meer vanuit die optiek is het nauwelijks verwonderlijk te noemen dat het Belgisch volk –ons volk- zich in de steek gelaten voelt door haar leiders; Wij moeten onze medeburgers vertellen dat er hoop is. Dat we vertrouwen hebben in een betere toekomst die kan bereikt worden door een teruggrijpen naar de waarden van ons gedeeld collectief geheugen, naar de wortels van onze volksgeest.

Deze volksgeest is wat ons bindt, onze hoop, gedachten en wensen die ons, bovenal, tot Belg verheffen. Belg zijn is een eretitel, want het impliceert deel uitmaken van een staat die de parel is van Europa, het epicentrum van de Europese politieke en economische activiteit. Belgen zijn vreedzaam, maar waakzaam. Laten wij duidelijk maken dat we deze waakzaamheid moeten koesteren, zeker in deze tijd van politieke intriges door mensen die de band met hun volk verloren of, erger, doorgeknipt hebben.

De volksgeest is sterk, onbreekbaar, altijd aanwezig. De kracht die ervan uitgaat zegt ons dat we een sterk België willen. Een sterk en verenigd België. Daar kunnen we trots op zijn, wij moeten de wereld tonen dat we Belg zijn. We mogen niet vergeten dat vele landen ons het burgerschap van deze schitterende natie benijden.

Als we willen dat onze kinderen en kleinkinderen nog in een verenigd land leven, moeten we nu ingrijpen en de Wetstraat laten voelen: jullie krijgen ons niet kapot, ons volk leeft!

Laten we trots zijn om Belg te mogen zijn. Maar deze trots is ook een wapen dat men niet uit onze handen slaan kan, een gebalde vuist als het moet, een uitgestoken hand als het kan. Hard naar de buitenwereld die ons vaak bedreigt, zacht voor onze mensen. Voor de Belgische mannen, vrouwen en kinderen.

Onze vrienden moeten deze boodschap uitdragen waar ze gaan. Ons volk mag niet vergaan, België moet herenigd, verenigd worden, wij willen één land met één regering. Deze woorden: eenheid, volksgeest, zelfverzekerdheid zijn geen loze kreten. Het gaat immers om de waarheid, van de Belgen, voor de Belgen. Het moet.
Bruno Yammine
https://forum.politics.be/showpost.p...46&postcount=1

17 jaarlater klinkt de hartekreet van de Belgische-Nationalisten luider dan ooit. Maar is de toestand in hun geliefde koningdom alleen dramatischer geworden.

Knuppel 16 maart 2021 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9630489)
Uiteraard hebben die er niks mee te maken.
Die mogen in België blijven.
Dus wat is het probleem ?

Dat terzijde, want ik was niet serieus. België gaat naar een confederaal model. En dat wordt geleidelijk ingevoerd en liefst met inspraak van de Walen, maar op een bepaald moment zullen toch knopen moeten doorgehakt worden.

Vergeet dat knopen doorhakken maar. Dat is in België al veel langer dan vandaag niet meer mogelijk.
Met dank aan het "systeem".

Tavek 16 maart 2021 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9630463)
Het zelfbeschikkingsrecht van het Vlaamse volk gaat de Walen inderdaad niet aan.

Het begrip "zelfbeschikkingsrecht" is duidelijk. Het volk beschikt zelf, dus, dat sluit uit dat een vreemd volk daar iets over te zeggen heeft.

Neen, dat is niet zo.

Maargoed, u geeft uw eigen definitie er aan. En die is fout.

BWarrior 16 maart 2021 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9630509)
En vermits een zekere Jules Destree al in 1912 aan Sire meldde dat er geen Belgen bestaan, maar wel Vlamingen en Walen.....

Waarom is die man zo belangrijk? Hij had zelfs dat jaar de verkiezingen verloren.

Tavek 16 maart 2021 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9630451)
Wat ik raar vind. Lijkt wel dat je eerder rancune hebt voor een bepaalde ideologie dan een liefde voor je land.

Gun mij dit pleziertje toch ?

Ik ben nog aan het nagenieten van Vivaldi & Biden....

Weyland 16 maart 2021 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630539)
Gun mij dit pleziertje toch ?

Ik ben nog aan het nagenieten van Vivaldi & Biden....

Allez dan. Ik ben veel minder ideologisch ingesteld dan, maar uiteraard mag je dat.

Tavek 16 maart 2021 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9630541)
Allez dan. Ik ben veel minder ideologisch ingesteld dan, maar uiteraard mag je dat.

Hoe harder ze razen op dit forum (la belziek, cr00, dwijl, moslims, etc etc...) hoe meer plezier dat ik heb als ze op hun bek gaan.

Weyland 16 maart 2021 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630544)
Hoe harder ze razen op dit forum (la belziek, cr00, dwijl, moslims, etc etc...) hoe meer plezier dat ik heb als ze op hun bek gaan.

Dit is een apart soort forum. Actie-reactie dus. Fair enough. ;-)

Knuppel 16 maart 2021 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630520)
Neen, dat is niet zo.

Maargoed, u geeft uw eigen definitie er aan. En die is fout.

Dat is wél zo. Het is niet omdat niet één Vlaming in 1830 naar zijn definitie werd gevraagd dat dit anno 2021 nog mogelijk is.

België is aan het einde van zijn latijn.
Dit onmogelijke land botst op zijn federale grenzen.
Het is onbestuurbaar.
Geef het kind de naam die je verkiest. Belgique zal niet ophouden te bestaan dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Wie dat niet ziet aankomen is debiel.

Knuppel 16 maart 2021 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630544)
Hoe harder ze razen op dit forum (la belziek, cr00, dwijl, moslims, etc etc...) hoe meer plezier dat ik heb als ze op hun bek gaan.

Terloops, het is niet dwijl maar dweil. Vraag maar aan De Croo. :lol:

Tavek 16 maart 2021 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9630547)
Dat is wél zo. Het is niet omdat niet één Vlaming in 1830 naar zijn definitie werd gevraagd dat dit anno 2021 nog mogelijk is.

België is aan het einde van zijn latijn.
Dit onmogelijke land botst op zijn federale grenzen.
Het is onbestuurbaar.
Geef het kind de naam die je verkiest. Belgique zal niet ophouden te bestaan dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Wie dat niet ziet aankomen is debiel.

Volgens de internationale consensus en wetgeving, waarop je je afscheiding en zelfbeschikking moet baseren wil je enige kans op slagen hebben (1514 (XV). Declaration on the Granting of Independence to Colonial Countries and Peoples) zit je fout mijn beste.

Je kan kan je druk blijven maken, samen met Xenophon, maar dat verandert daar helemaal niks aan.

Het is eigenlijk amusant om te lezen, zo aan strohalmen blijven vasthouden.

Tavek 16 maart 2021 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9630549)
Terloops, het is niet dwijl maar dweil. Vraag maar aan De Croo. :lol:

Die zit wel lekker in de 16, aan de macht, terwijl Dewever nog mag dromen over blauwe fellatio.

Weyland 16 maart 2021 14:39

De Biden-adoratie snap ik allerminst wel. Tegen Trump zijn, ok. Maar Biden adoreren gaat mij te ver.

Knuppel 16 maart 2021 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630554)
Die zit wel lekker in de 16, aan de macht, terwijl Dewever nog mag dromen over blauwe fellatio.

Het is je van ganser harte gegund.

De Wever is een machtsgeile klootzak, net als de rest, maar hij gaat er nog veel plezier aan beleven dat zijn dromen over blauwe fellatio in het water vielen.
De zeven masters in fellatio moeten hun rotzooi nu zelf opruimen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be