Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Opdringen van multiculturaliteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235421)

Blue Sky 23 oktober 2016 20:10

Opdringen van multiculturaliteit
 
Het valt me op dat de multiculturele samenleving vaak wordt gepromoot en wordt opgedrongen aan de autochtone bevolking. Er wordt dan telkens positief hierover bericht, men stelt het voor als zou het een goede zaak zijn en feitelijk gewoon beter dan dat het eigenlijk is. De VRT is er een mooi voorbeeld van. Men toont dan een voorbeeld van een vluchteling die perfect Engels spreekt en hier een job gevonden heeft terwijl de realiteit is dat tegen 2020 2 op de 3 geen job zal hebben. Of men neemt mensen van vreemde afkomst in dienst zoals de sport verslaggever. Op zich niets op tegen als de man het goed doet, maar het is wel erg opvallend dat men hier bewust voor kiest.

Welke belangen spelen hier en waar komt de gedrevenheid van de mensen achter dit gedachtegoed vandaan en waarom willen ze perse dit beeld van de ideale, goede geïntegreerde allochtoon op het netvlies van de mensen branden?

Carmagnole 23 oktober 2016 20:12

Uit de hand gelopen linksigheid.

TV-verslaafde 23 oktober 2016 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8271450)
Welke belangen spelen hier en waar komt de gedrevenheid van de mensen achter dit gedachtegoed vandaan en waarom willen ze perse dit beeld van de ideale, goede geïntegreerde allochtoon op het netvlies van de mensen branden?

Ach, de linksen zwaaien altijd met de mensenrechten hier en daar. Waar ze vooral op willen hameren is gelijkheid; alle mensen zijn gelijk. Gelijkwaardigheid voor de wet en op de arbeidsmarkt daar kan ik mij in vinden. De rest is van de pot gerukte onzin, iedere individu is uniek en heeft zijn/haar eigen uiterlijke kenmerken, talenten en capaciteiten. Ze willen die gelijkheid (Marxisme) onder de noemer van multikul in onze strot rammen.

satiper 24 oktober 2016 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8271450)
Het valt me op dat de multiculturele samenleving vaak wordt gepromoot en wordt opgedrongen aan de autochtone bevolking. Er wordt dan telkens positief hierover bericht, men stelt het voor als zou het een goede zaak zijn en feitelijk gewoon beter dan dat het eigenlijk is. De VRT is er een mooi voorbeeld van. Men toont dan een voorbeeld van een vluchteling die perfect Engels spreekt en hier een job gevonden heeft terwijl de realiteit is dat tegen 2020 2 op de 3 geen job zal hebben. Of men neemt mensen van vreemde afkomst in dienst zoals de sport verslaggever. Op zich niets op tegen als de man het goed doet, maar het is wel erg opvallend dat men hier bewust voor kiest.

Welke belangen spelen hier en waar komt de gedrevenheid van de mensen achter dit gedachtegoed vandaan en waarom willen ze perse dit beeld van de ideale, goede geïntegreerde allochtoon op het netvlies van de mensen branden?

Grotendeels akkoord.
Ik erger me ook wel aan het door de strot rammen van een ideaal dat niet het mijne is.
Mag ik mijn idealen nog zelf kiezen aub?
Mag ik zelf nog een mening hebben aub?
Als deze niet helemaal overeenstemmen met hetgeen pc is moet je al opletten met wat je naar buiten brengt, ook in de media zie je ze soms nogal kronkelen om toch maar niets verkeerd te zeggen :roll:.
En dus geven we stilaan meer en meer vrijheid op en plooien ons naar wat pc voorschrijft.
Mensen die naar hier komen zouden zich volgens mij moeten schikken naar wat de normen en wat de wetten in dit land zijn en niet om de haverklap moord en brand roepen als hun eigenheid (cultuur) niet gerespecteerd (aanvaard) wordt, tenslotte zijn er oorden waar men zich volop kan wentelen in de eigen cultuur. Hier blijven en proberen er een land van te maken dat sterk begint te lijken op datgene dat men ooit ontvluchte lijkt me maar een vreemde manier van handelen, en toch gebeurt het, en wij laten het teveel gebeuren.

Anderzijds vindt ik het wel goed dat men mensen van vreemde origine die onze manier van leven wel kunnen waarderen en dat ook tonen door zich te gedragen als gewone burgers wat in het voetlicht zet zodat ze voor een keertje eens een voorbeeld geven van hoe het ook kan.

de vuile muilekoek 24 oktober 2016 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8271489)
Ach, de linksen zwaaien altijd met de mensenrechten hier en daar. Waar ze vooral op willen hameren is gelijkheid; alle mensen zijn gelijk. Gelijkwaardigheid voor de wet en op de arbeidsmarkt daar kan ik mij in vinden. De rest is van de pot gerukte onzin, iedere individu is uniek en heeft zijn/haar eigen uiterlijke kenmerken, talenten en capaciteiten. Ze willen die gelijkheid (Marxisme) onder de noemer van multikul in onze strot rammen.

We zijn juist niets gelijk .... we zijn allemaal anders , zie nu In de VS door hun diversiteit het getinte land zit in de shit aan 100 per uur teveel en te verschillende culturen werken niet goed in harmonie da is het beste bewijs..... gebouwd op multiculturele is ondergang met der tijd...

metten 24 oktober 2016 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8271450)
Het valt me op dat de multiculturele samenleving vaak wordt gepromoot en wordt opgedrongen aan de autochtone bevolking. Er wordt dan telkens positief hierover bericht, men stelt het voor als zou het een goede zaak zijn en feitelijk gewoon beter dan dat het eigenlijk is. De VRT is er een mooi voorbeeld van. Men toont dan een voorbeeld van een vluchteling die perfect Engels spreekt en hier een job gevonden heeft terwijl de realiteit is dat tegen 2020 2 op de 3 geen job zal hebben. Of men neemt mensen van vreemde afkomst in dienst zoals de sport verslaggever. Op zich niets op tegen als de man het goed doet, maar het is wel erg opvallend dat men hier bewust voor kiest.

Welke belangen spelen hier en waar komt de gedrevenheid van de mensen achter dit gedachtegoed vandaan en waarom willen ze perse dit beeld van de ideale, goede geïntegreerde allochtoon op het netvlies van de mensen branden?

Van Gils en gasten vorige week, de uitslag van de enquête Generation What. 75,1% van de jongeren vind de multiculturele samenleving een verrijking.
Commentaar moderator Van Gils: "Goed zo, en zo hoort het ook"

metten 24 oktober 2016 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8271450)
Het valt me op dat de multiculturele samenleving vaak wordt gepromoot en wordt opgedrongen aan de autochtone bevolking. Er wordt dan telkens positief hierover bericht, men stelt het voor als zou het een goede zaak zijn en feitelijk gewoon beter dan dat het eigenlijk is. De VRT is er een mooi voorbeeld van. Men toont dan een voorbeeld van een vluchteling die perfect Engels spreekt en hier een job gevonden heeft terwijl de realiteit is dat tegen 2020 2 op de 3 geen job zal hebben. Of men neemt mensen van vreemde afkomst in dienst zoals de sport verslaggever. Op zich niets op tegen als de man het goed doet, maar het is wel erg opvallend dat men hier bewust voor kiest.

Welke belangen spelen hier en waar komt de gedrevenheid van de mensen achter dit gedachtegoed vandaan en waarom willen ze perse dit beeld van de ideale, goede geïntegreerde allochtoon op het netvlies van de mensen branden?

Van Gils en gasten vorige week, de uitslag van de enquête Generation What. 75,1% van de jongeren vind de multiculturele samenleving een verrijking.
Commentaar moderator Van Gils: "Goed zo, en zo hoort het ook"

de vuile muilekoek 25 oktober 2016 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 8272140)
Van Gils en gasten vorige week, de uitslag van de enquête Generation What. 75,1% van de jongeren vind de multiculturele samenleving een verrijking.
Commentaar moderator Van Gils: "Goed zo, en zo hoort het ook"

Naïef zijn de jongeren toch altijd geweest ... en daar zit het hem. DE prijs komt later .


Ze gaan nog wenen van ellende ...want het zal geen verrijking brengen .

Hoomer 25 oktober 2016 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8271450)
Het valt me op dat de multiculturele samenleving vaak wordt gepromoot en wordt opgedrongen aan de autochtone bevolking. Er wordt dan telkens positief hierover bericht, men stelt het voor als zou het een goede zaak zijn en feitelijk gewoon beter dan dat het eigenlijk is. De VRT is er een mooi voorbeeld van. Men toont dan een voorbeeld van een vluchteling die perfect Engels spreekt en hier een job gevonden heeft terwijl de realiteit is dat tegen 2020 2 op de 3 geen job zal hebben. Of men neemt mensen van vreemde afkomst in dienst zoals de sport verslaggever. Op zich niets op tegen als de man het goed doet, maar het is wel erg opvallend dat men hier bewust voor kiest.

Welke belangen spelen hier en waar komt de gedrevenheid van de mensen achter dit gedachtegoed vandaan en waarom willen ze perse dit beeld van de ideale, goede geïntegreerde allochtoon op het netvlies van de mensen branden?

Vergeet thuis niet een soap uit het "dagelijks" leven gegrepen.
Ondertussen hebben we daar:
De lesbische dokter
Een nieuwe bisexuële mannelijke dokter
Een transsexuëel omgebouwd tot madam
De toffe moslim die vrijt met de cafebazin
De hardwerkende Pool
De Vluchtelinge met kind die bij de dokter inwoont
De overleden man van de vluchtelinge die plots weer levend is en nu ook bij de dokter inwoont en wat blijkt in het land van herkomst was die kerel...... Ja hoor, dokter natuurlijk.
Dan word vrienden met benefits aangeprezen
En ik zal nog wel wat vergeten hoor, je weet wel zo van die zaken die we als normaal moeten beschouwen.

Gewoon uit het dagelijks leven gegrepen. :roll::roll::roll:

de vuile muilekoek 25 oktober 2016 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8272815)
Vergeet thuis niet een soap uit het "dagelijks" leven gegrepen.
Ondertussen hebben we daar:
De lesbische dokter
Een nieuwe bisexuële mannelijke dokter
Een transsexuëel omgebouwd tot madam
De toffe moslim die vrijt met de cafebazin
De hardwerkende Pool
De Vluchtelinge met kind die bij de dokter inwoont
De overleden man van de vluchtelinge die plots weer levend is en nu ook bij de dokter inwoont en wat blijkt in het land van herkomst was die kerel...... Ja hoor, dokter natuurlijk.
Dan word vrienden met benefits aangeprezen
En ik zal nog wel wat vergeten hoor, je weet wel zo van die zaken die we als normaal moeten beschouwen.

Gewoon uit het dagelijks leven gegrepen. :roll::roll::roll:

Na meer dan 20 jaar kijk ik echt niet meer ...ik ben weggelopen van thuis :lol: dit is "mijn thuis niet meer,:lol:

Hoomer 25 oktober 2016 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8272896)
Na meer dan 20 jaar kijk ik echt niet meer ...ik ben weggelopen van thuis :lol: dit is "mijn thuis niet meer,:lol:

Het is gewoon propaganda geworden voor de "alles moet kunnen" maatschappij.
Blijkt die psychiater ene te zijn die alles pakt zowel mannen als vrouwen. :roll: En de vluchteling was dokter in zijn land (hooggeschoolden die vluchtelingen, ons pensioen enzo) ;-).
Het gaat echt ver, denken ze nu echt dat de trouwe thuiskijker zit te wachten op heel dien verziekten boel? ;-)

dpg 25 oktober 2016 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8272903)
Het is gewoon propaganda geworden voor de "alles moet kunnen" maatschappij.
Blijkt die psychiater ene te zijn die alles pakt zowel mannen als vrouwen. :roll: En de vluchteling was dokter in zijn land (hooggeschoolden die vluchtelingen, ons pensioen enzo) ;-).
Het gaat echt ver, denken ze nu echt dat de trouwe thuiskijker zit te wachten op heel dien verziekten boel? ;-)

Kijk er dan niet naar.

de vuile muilekoek 25 oktober 2016 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8272909)
Kijk er dan niet naar.

Woont hij alleen thuis ?:lol:

Peche 25 oktober 2016 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8272909)
Kijk er dan niet naar.

Vrij moeilijk als uw stad overspoelt met oorlogsmisdadigers en economische vluchtelingen he?
Ge kunt geen openbaar vervoer meer nemen of ge zijt een minderheid.

NIEMAND heeft er om gevraagd. Als ze die in gesloten centra staken had niemand er last van. Wie laat nu mensen waarvan wij de afkomst niet weten tussen het gewone volk lopen? Luister eens naar de verhalen van Europese meisjes die meer dan ooit lastig gevallen worden?

Hoomer 25 oktober 2016 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8272909)
Kijk er dan niet naar.

Yep, de juiste linkse reflex, als ik het niet zie of er geen last van heb bestaat het nie.
Het gaat niet over kijken of niet kijken, het gaat over wat men de mensen probeert te doen geloven door een vertekent beeld.

Klein Licht 26 oktober 2016 14:30

Als ge vertrouwt op een soapprogramma om u te vertellen hoe ge uw leven moet leiden, is het dan niet beter om eerst dat probleem aan te pakken ipv te lopen huilen dat er daar een verhaaltje wordt verteld over een biseksuele moslim die af en toe vreemdgaat met het paard van de postbode?

Straks vraagt ge nog Sinterklaas van de buis te halen omdat de VRT uw kinderen heeft wijsgemaakt dat ze negerslaven moeten hebben

Hoomer 26 oktober 2016 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8274259)
Als ge vertrouwt op een soapprogramma om u te vertellen hoe ge uw leven moet leiden, is het dan niet beter om eerst dat probleem aan te pakken ipv te lopen huilen dat er daar een verhaaltje wordt verteld over een biseksuele moslim die af en toe vreemdgaat met het paard van de postbode?

Straks vraagt ge nog Sinterklaas van de buis te halen omdat de VRT uw kinderen heeft wijsgemaakt dat ze negerslaven moeten hebben

Het gaat totaal niet over de kijker of over het programma het gaat over wat de makers de kijker proberen te doen geloven. Hoe de poco mentaliteit overal maar dan ook overal gepropageerd wordt

Klein Licht 26 oktober 2016 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8274289)
Het gaat totaal niet over de kijker of over het programma het gaat over wat de makers de kijker proberen te doen geloven. Hoe de poco mentaliteit overal maar dan ook overal gepropageerd wordt

Denkt u écht dat de schrijvers van Thuis er vanuitgaan dat hun miljoen kijkers grotendeels geloven dat dat opgenomen is met verborgen camera's in een of ander bestaand dorp??

Is het niet realistischer dat ze gewoon straffe verhalen bedenken omdat de mensen anders geen reden hebben om te kijken?

Hoomer 26 oktober 2016 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8274330)
Denkt u écht dat de schrijvers van Thuis er vanuitgaan dat hun miljoen kijkers grotendeels geloven dat dat opgenomen is met verborgen camera's in een of ander bestaand dorp??

Is het niet realistischer dat ze gewoon straffe verhalen bedenken omdat de mensen anders geen reden hebben om te kijken?

Laat maar zitten, ge snapt er weer de ballen van.

Peche 26 oktober 2016 16:55

Zijn nickname niet gestolen he...
edit: dan gaat hem wat bashen op zonbron, maar iedere deftige nuance ontgaat hem. Sommige mensen zijn te lang in de Matrix gejacked, daar komt niets zinnigs meer uit.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be