Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   7 op 10 Vlamingen vinden vakbonden noodzakelijk. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230893)

Patrick M. 17 april 2016 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8070883)
Ik heb maar één nickname. Ik heb het echt niet nodig om onder verschillende namen te posten.

Maar diegene die hier poste toen u niet poste post nu niet meer.
Merkwaardig.

quercus 17 april 2016 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8068509)
En in hoeverre is de KU Leuven verbonden met de vakbonden? Ik geloof er geen snars van.

Wanneer ik de groeiende ergernis van veel mensen hoor i.v.m. allerhande vakbondsacties van de voorbije maanden kan ik evenmin veel geloof hechten aan die "70 %". Ik denk dat veel mensen tegenover dergelijk soort enquêtes wantrouwig staan en voorzichtigheidshalve een positief antwoord geven. Overigens die "Leuvense" studie zal wellicht het werk zijn van het HIVA (Hoger Instituut Voor de Arbeid) dat gezamenlijk gepatroneerd wordt door de K.U.L. en het A.C.V. Meer moet dat niet zijn... :roll:

Patrick M. 17 april 2016 17:49

Maar als 70% van de Vlamingen had gezegd geen vertrouwen te hebben in de vakbonden zouden jullie dat wel aannemen.
Maar nu is het zwart op wit bewezen dat de Vlamingen wel vertrouwen hebben in de vakbonden en jullie aanvaarden het niet.
Zo klopt jullie uitleg altijd.
Maar je kunt er niet rond...70% heeft vertrouwen.

IanVD 17 april 2016 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8071284)
Maar als 70% van de Vlamingen had gezegd geen vertrouwen te hebben in de vakbonden zouden jullie dat wel aannemen.
Maar nu is het zwart op wit bewezen dat de Vlamingen wel vertrouwen hebben in de vakbonden en jullie aanvaarden het niet.
Zo klopt jullie uitleg altijd.
Maar je kunt er niet rond...70% heeft vertrouwen.

Patrick, kijk eerst in uw woordenboek naar de definitie van sceptisch voordat u deze bagger over het forum verspreidt.

geertvdb 17 april 2016 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 8071372)
Patrick, kijk eerst in uw woordenboek naar de definitie van sceptisch voordat u deze bagger over het forum verspreidt.

Zeg niet; sceptisch, maar zeg: 'cognitieve dissonantie'.
Zeg niet 'bagger' maar zeg: 'feiten'

De schoofzak 17 april 2016 20:38

1 Bijlage(n)
bwa ja:

.

IanVD 17 april 2016 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8071407)
Zeg niet; sceptisch, maar zeg: 'cognitieve dissonantie'.
Zeg niet 'bagger' maar zeg: 'feiten'

Feiten? Uit een studie over de noodzakelijkheid van vakbonden kan men geen conclusies trekken over het vertrouwen in de vakbonden.

Patrick M. 18 april 2016 07:42

1 Bijlage(n)
70% staat positief tegenover de bonden.
Het onderzoek heeft het bewezen, wat is daar nu zo moeilijk aan om dat te aanvaarden.

Anna List 18 april 2016 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8071284)
Maar als 70% van de Vlamingen had gezegd geen vertrouwen te hebben in de vakbonden zouden jullie dat wel aannemen.
Maar nu is het zwart op wit bewezen dat de Vlamingen wel vertrouwen hebben in de vakbonden en jullie aanvaarden het niet.
Zo klopt jullie uitleg altijd.
Maar je kunt er niet rond...70% heeft vertrouwen.

en toch een rechtse regering hebben, dit land is zo ondemocratisch !

Zipper 18 april 2016 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8071815)
en toch een rechtse regering hebben, dit land is zo ondemocratisch !

een beetje een bewijs dat de bevolking het beleid en de vakbonden gescheiden wil houden.

Anna List 18 april 2016 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8071833)
een beetje een bewijs dat de bevolking het beleid en de vakbonden gescheiden wil houden.

volgens mij hebt gij nog slechtere bedoelingen dan ik ! ;-)

Patrick M. 18 april 2016 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8071833)
een beetje een bewijs dat de bevolking het beleid en de vakbonden gescheiden wil houden.

Natuurlijk is dit een bewijs dat het beleid van de Belgische regering en de vakbonden gescheiden moet blijven.

quercus 18 april 2016 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8071833)
een beetje een bewijs dat de bevolking het beleid en de vakbonden gescheiden wil houden.

En laat dat nu net zijn waar de vakbonden zich volstrekt niet willen aan houden, integendeel, er gaat geen dag voorbij of ze bemoeien zich met het beleid, hetzij door iedereen te kloten met acties allerhande hetzij door negatieve verklaringen.

Patrick M. 18 april 2016 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8072043)
En laat dat nu net zijn waar de vakbonden zich volstrekt niet willen aan houden, integendeel, er gaat geen dag voorbij of ze bemoeien zich met het beleid, hetzij door iedereen te kloten met acties allerhande hetzij door negatieve verklaringen.

Omdat de Belgische regering gemaakte afspraken met de vakbonden niet na komt en één van de reacties is dan stakingen.
Kom uw gemaakte afspraken gewoon na en dan heb je zulke zaken niet.

geertvdb 18 april 2016 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 8071513)
Feiten? Uit een studie over de noodzakelijkheid van vakbonden kan men geen conclusies trekken over het vertrouwen in de vakbonden.

De feiten aanvaarden is onmogelijk voor u. U begint semantische spelletjes te spelen.

Net als gelovigen niet kunnen aanvaarden dat opperwezens niet bestaan.

Begrijpt u dat het probleem bij u ligt? U kan niet aanvaarden dat mensen een andere mening dan u hebben.

Ik vind dat belachelijk. Ik heb niets liever dan dat mensen een andere mening hebben dan ik.

geertvdb 18 april 2016 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8072043)
En laat dat nu net zijn waar de vakbonden zich volstrekt niet willen aan houden, integendeel, er gaat geen dag voorbij of ze bemoeien zich met het beleid, hetzij door iedereen te kloten met acties allerhande hetzij door negatieve verklaringen.

Iedereen bemoeit zich met het beleid. Rechters bemoeien zich met het beleid. Belangengroepen bemoeien zich met het beleid. De media bemoeien zich met het beleid. De kerk bemoeit zich met het beleid (maar gelukkig met minder macht dan vroeger).
Ik denk dat u niet goed begrijpt hoe onze democratie werkt.

Henri1 19 april 2016 06:40

De regering zou nu beter integraal ontslag nemen alvorens het volk hun de laan uitstuurt.

Patrick M. 19 april 2016 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8072936)
De regering zou nu beter integraal ontslag nemen alvorens het volk hun de laan uitstuurt.

Misschien moeten we in België eens een referendum organiseren om te kijken of de Belg wilt dat de huidige regering aanblijft.

fox 19 april 2016 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8071796)
70% staat positief tegenover de bonden.
Het onderzoek heeft het bewezen, wat is daar nu zo moeilijk aan om dat te aanvaarden.

Neen, 14%. Dat is trouwens helemaal niet moeilijk te aanvaarden, al vind ik 14% ook nog aan de hoge kant. Nu ja, hoeveel daarvan zijn zelf vakbondsafgevaardigde.

fox 19 april 2016 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8073653)
Misschien moeten we in België eens een referendum organiseren om te kijken of de Belg wilt dat de huidige regering aanblijft.

Die bevraging komt er.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be