Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Ongeval zelfrijdende Tesla. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233257)

Patrick M. 1 juli 2016 08:53

Ongeval zelfrijdende Tesla.
 
Een bestuurder komt om het leven in een ongeluk met een zelfrijdende Tesla in Amerika.
De sensoren van de Tesla merkten de witte kant van een vrachtwagen met oplegger niet op.
Zo veilig is dit dus ook niet.
Volgens sommige op dit forum konden er geen ongelukken gebeuren met zelfrijdende wagens, alles was superveilig want de menselijke tussenkomst was uitgeschakeld want juist die menselijke kant leidde tot ongevallen.
Het tegendeel is nu bewezen.
Wat gaat dit geven voor de toekomst?
Hoe zit het nu met de verzekering want wie is in fout?

IanVD 1 juli 2016 09:30

Citaat:

Het gaat om het eerste dodelijke ongeval met een Tesla in zelfrijdende functie in ruim 200 miljoen kilometer. Volgens de blogpost gebeurde het ongeval toen een vrachtwagen met oplegger onverwacht een snelweg overstak, vlak voor de Tesla Model S. Door het felle licht merkten de bestuurder noch de sensoren de witte kant van de oplegger op, en waren ze niet in staat te remmen.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2700853

Derk de Tweede 1 juli 2016 09:36

Hij zal niet de eerste zijn.
Volgens de NOS zat hij een film te bekijken.
http://nos.nl/artikel/2114618-eerste...ende-auto.html

Bobke 1 juli 2016 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156691)
Een bestuurder komt om het leven in een ongeluk met een zelfrijdende Tesla in Amerika.
De sensoren van de Tesla merkten de witte kant van een vrachtwagen met oplegger niet op.
Zo veilig is dit dus ook niet.
Volgens sommige op dit forum konden er geen ongelukken gebeuren met zelfrijdende wagens, alles was superveilig want de menselijke tussenkomst was uitgeschakeld want juist die menselijke kant leidde tot ongevallen.
Het tegendeel is nu bewezen.
Wat gaat dit geven voor de toekomst?
Hoe zit het nu met de verzekering want wie is in fout?

Welk tegendeel is bewezen, dat er geen ongevallen gebeuren met gewone wagens?

Bobke 1 juli 2016 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156691)
Een bestuurder komt om het leven in een ongeluk met een zelfrijdende Tesla in Amerika.
De sensoren van de Tesla merkten de witte kant van een vrachtwagen met oplegger niet op.
Zo veilig is dit dus ook niet.
Volgens sommige op dit forum konden er geen ongelukken gebeuren met zelfrijdende wagens, alles was superveilig want de menselijke tussenkomst was uitgeschakeld want juist die menselijke kant leidde tot ongevallen.
Het tegendeel is nu bewezen.
Wat gaat dit geven voor de toekomst?
Hoe zit het nu met de verzekering want wie is in fout?

Welk tegendeel is bewezen, dat er geen ongevallen gebeuren met gewone wagens?

fox 1 juli 2016 10:03

Mij lijkt het dus dat de vrachtwagen in fout is en de Tesla noch bestuurder tijdig konden anticiperen. Dus moest de Tesla manueel bestuurd zijn, was dit ongeval ook gebeurd. Moest de vrachtwagen echter automatisch bestuurd zijn, dan was het niet gebeurd.

Cheminot 1 juli 2016 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 8156736)

Dat is ver boven het petje van onze Petrick hoor.

DewareJakob 1 juli 2016 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8156782)
Dat is ver boven het petje van onze Petrick hoor.

Misschien een staking organiseren tegen Tesla?

Patrick M. 1 juli 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8156761)
Mij lijkt het dus dat de vrachtwagen in fout is en de Tesla noch bestuurder tijdig konden anticiperen. Dus moest de Tesla manueel bestuurd zijn, was dit ongeval ook gebeurd. Moest de vrachtwagen echter automatisch bestuurd zijn, dan was het niet gebeurd.

Volgens jullie konden er toch geen ongevallen gebeuren met zelfrijdende voertuigen.
Het is nu bewezen dat dat wel kan gebeuren.
Het bewijs is geleverd of jullie dat nu leuk vinden of niet.
Een tijdje geleden een zelfrijdende auto die een ongeval had met een bus en nu dit ongeval met dodelijke afloop.
Kon toch niet gebeuren volgens jullie.

Zwitser 1 juli 2016 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156691)
Volgens sommige op dit forum konden er geen ongelukken gebeuren met zelfrijdende wagens, alles was superveilig want de menselijke tussenkomst was uitgeschakeld want juist die menselijke kant leidde tot ongevallen.

Dit is een textboek voorbeeld van een "stroman" argument...

Anna List 1 juli 2016 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156691)
Een bestuurder komt om het leven in een ongeluk met een zelfrijdende Tesla in Amerika.
De sensoren van de Tesla merkten de witte kant van een vrachtwagen met oplegger niet op.
Zo veilig is dit dus ook niet.
Volgens sommige op dit forum konden er geen ongelukken gebeuren met zelfrijdende wagens, alles was superveilig want de menselijke tussenkomst was uitgeschakeld want juist die menselijke kant leidde tot ongevallen.
Het tegendeel is nu bewezen.
Wat gaat dit geven voor de toekomst?
Hoe zit het nu met de verzekering want wie is in fout?

het zal niet de eerste en niet de laatste zijn, maar veiliger dan menselijke chauffeurs zijn ze nu al en zullen ze blijven, het verschil zal alleen nog groter worden.

Patrick M. 1 juli 2016 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8156925)
Dit is een textboek voorbeeld van een "stroman" argument...

Ik bewijs het tegenovergestelde van wat jullie beweren en ineens ben ik een stroman, maar ieder zijn of haar eigen mening.
Maar bewijs is bewijs.
Het bewijs is geleverd dat zelfrijdende auto's niet voor 100% veilig zijn, iets wat jullie altijd beweerd hebben.
Gaat nog een vette kluif zijn voor de verzekeringen.

Anna List 1 juli 2016 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156935)
Ik bewijs het tegenovergestelde van wat jullie beweren en ineens ben ik een stroman, maar ieder zijn of haar eigen mening.
Maar bewijs is bewijs.
Het bewijs is geleverd dat zelfrijdende auto's niet voor 100% veilig zijn, iets wat jullie altijd beweerd hebben.
Gaat nog een vette kluif zijn voor de verzekeringen.

de zelfrijdende auto is een pak veiliger dan de niet zelfrijdende auto, dat is een risicobeperking voor verzekeringen.

JimmyB 1 juli 2016 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156935)
Ik bewijs het tegenovergestelde van wat jullie beweren en ineens ben ik een stroman, maar ieder zijn of haar eigen mening.
Maar bewijs is bewijs.
Het bewijs is geleverd dat zelfrijdende auto's niet voor 100% veilig zijn, iets wat jullie altijd beweerd hebben.
Gaat nog een vette kluif zijn voor de verzekeringen.

Wel, ik denk dat degene die gesteld heeft dat er geen ongevallen kunnen gebeuren met zelfrijdende auto's daar in de fout gaat. Het blijft een mechanism systeem met zijn nadelen. Als er vlak voor de auto een boom valt zal deze niet meer kunnen ontweken worden.

Maar de verwachting is inderdaad dat de er veel minder gaan gebeuren omdat de factor 'menselijke fout' is uitgeschakeld.

Dadeemelee 1 juli 2016 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8156947)
de zelfrijdende auto is een pak veiliger dan de niet zelfrijdende auto, dat is een risicobeperking voor verzekeringen.

3 kleine probleempjes:
- alle auto's moeten zelfrijdend zijn anders zullen grapjassen ongetwijfeld digen verzinnen die gigantische problemen veroorzaken.
- ze moeten allemaal dezelfde of minstens compatibele software hebben.
- het moet een hackingbestendig systeem zijn (gaat dus nooit kunnen).

PORSCHE 1 juli 2016 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156691)
Een bestuurder komt om het leven in een ongeluk met een zelfrijdende Tesla in Amerika.
De sensoren van de Tesla merkten de witte kant van een vrachtwagen met oplegger niet op.
Zo veilig is dit dus ook niet.
Volgens sommige op dit forum konden er geen ongelukken gebeuren met zelfrijdende wagens, alles was superveilig want de menselijke tussenkomst was uitgeschakeld want juist die menselijke kant leidde tot ongevallen.
Het tegendeel is nu bewezen.
Wat gaat dit geven voor de toekomst?
Hoe zit het nu met de verzekering want wie is in fout?

't Is maar een geitenwollen sokkendrager dus zoveel zijn we er ook niet aan verloren :D Maar zelf rijdende auto's zijn nog niet voor morgen. Het is niet voldoende om een wagen vol met sensoren en elektronica te steken. Heel de infrastructuur zal moeten aangepast zijn en de wegen zullen ook vol met zenders en ontvangers moeten zitten. En vooral elk transportmiddel zal zelf rijdend en denkend moeten zijn en met elkaar kunnen communiceren. Tesla denkt zoals sommigen -google- dat ze weer het warm water hebben uitgevonden. Maar ze zijn nog maar in een povere testfase. En hun klanten zijn de proefkonijnen met wie ze hun leven spelen. Dat is nu wel duidelijk geworden.

Klein Licht 1 juli 2016 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156917)
Volgens jullie konden er toch geen ongevallen gebeuren met zelfrijdende voertuigen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156935)
Het bewijs is geleverd dat zelfrijdende auto's niet voor 100% veilig zijn, iets wat jullie altijd beweerd hebben.

Bron?

Ik lees hier veel waar ik vragen bij heb, maar bovenstaande heb je volgens mij toch helemaal zelf gefantaseerd hoor

IanVD 1 juli 2016 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156691)
Volgens sommige op dit forum konden er geen ongelukken gebeuren met zelfrijdende wagens, alles was superveilig want de menselijke tussenkomst was uitgeschakeld want juist die menselijke kant leidde tot ongevallen.

Kunt u ook even de passage citeren die het heeft over de zelfrijdende vrachtwagen?

fox 1 juli 2016 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8156917)
Volgens jullie konden er toch geen ongevallen gebeuren met zelfrijdende voertuigen.
Het is nu bewezen dat dat wel kan gebeuren.
Het bewijs is geleverd of jullie dat nu leuk vinden of niet.
Een tijdje geleden een zelfrijdende auto die een ongeval had met een bus en nu dit ongeval met dodelijke afloop.
Kon toch niet gebeuren volgens jullie.

1. Dat heb ik nergens beweert, en ik heb hier ook geen bewering in die richting gelezen

2. Het ongeval is gebeurd met een niet zelfrijdende vrachtwagen.

Patrick M. 1 juli 2016 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 8157218)
Kunt u ook even de passage citeren die het heeft over de zelfrijdende vrachtwagen?

Ik heb niks geschreven over een zelfrijdende vrachtwagen, de zelfrijdende tesla is tegen een vrachtwagen met oplegger gereden.
Dat heb ik geschreven.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be