Citaat:
Citaat:
Zelfde aandoening als exodus. Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wacht op de film
|
Citaat:
|
Citaat:
De ‘realiteit’ van een kind is van een heel andere aard dan wanneer die kleine ouder wordt, net zo verandert de realiteit (in ons gewone waakbewustzijn) naarmate we dit overstijgen naar een hoger bewustzijn. Ook de conceptvorming en het gevoel van ‘afgescheidenheid’ tov de wereld, naar een volledig opgaan en versmelten in diezelfde wereld, is een wijziging van de relatie bewustzijn/realiteit. Op zeker moment is er geen onderscheid meer te merken tussen bewustzijn en de wereld en begrijpt de 'waarnemer' dat hij steeds het 'gezochte' was, is en zal zijn. Tad Tvam Asi, weet je wel. Citaat:
|
Citaat:
Soit, het kan ook aan de warmte liggen, maar ik hoop dat je de contradictie van je eigen antwoord inziet. |
Citaat:
|
Citaat:
Elke uitleg omtrent eenheid botst toch met je eigen gefragmenteerde vooroordeel daarover, dus laat maar. Hoe dan ook, geen enkele ervaring is rechtstreeks overdraagbaar aan een ander persoon, dus zal je via je intuitieve aanleg zelf de diepte van je bewustzijn moeten ervaren, om de grondrealiteit rechtstreeks gewaar te worden. |
Citaat:
Goed geprobeerd... maar die grondleggers hun discipline was nu net niet die subjectieve gewaarwording van de realiteit waar jij over begint Citaat:
|
Citaat:
"Einstein en Bohr vroegen naar aanleiding van Heisenbergs gedachten zich af of licht een golf was of deeltje. Wat Heisenberg dacht bleek waarheid; er is onzekerheid! Licht kon zowel als golf worden gezien of als lichtdeeltjes, fotonen genaamd. Wanneer wetenschappers licht onderzoeken alsof het een golf was, dan bleek het een golf. Ging men ervan uit dat het een deeltje was, dan bleek dat de waarheid. Niet alleen licht maar ook alle atomen gedragen zich gelijktijdig als een deeltje en een golf. Dat maakt het voor de kwantumwetenschappers lastig om conclusies te trekken. De rol van de waarnemer bepaald de uitslag van het onderzoek, en daarmee de visie op de realiteit der dingen." http://wetenschap.infonu.nl/natuurku...-esoterie.html Net zoals de kwantumverschijnselen een dieperliggende en een tot in de verste uithoeken verbonden eenheid doen vermoeden, net zo is dat met bewustzijn, welks in wezen een grensloze eenheid is die alle individuele 'bewustzijnsdeeltjes of -golven' met elkaar verbind. Citaat:
|
Citaat:
Ik zie met mijn ogen een boek op tafel liggen. Dat boek ligt er, geen twijfel mogelijk, dus mijn ogen hebben mij niet bedrogen. Ik voel een vlieg op mijn arm kruipen, en als ik met mijn ogen kijk, zie ik inderdaad een vlieg op mijn arm zitten. Volgens jou is dit alles evenwel niet waar, hetgeen uiteraard nonsens is. Onze zintuigen nu ook niet onderschatten he. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
.
|
Citaat:
Deze begrippen zijn basiswaarheden, universele waarheden. Jij zal ze wel ontdekken ook, ooit. |
Citaat:
Laat ik het zo stellen : wat weet de vis van het water waarin hij zwemt ? ( Een vraag die Einstein zich stelde. ) Evenveel als wat jij van het heelal weet. t'Is te zeggen, heel weinig.:-) De menselijke zintuigen zijn voorzien om hier op aarde te overleven, niet om de werking van het gehele universum te begrijpen, hetgeen verklaart dat er dingen zijn die jij " ongelofelijk ,da kan ni " vind, en die TOCH bestaan.;-) Dus doe niet zo belachelijk, en aanvaard dat je onwetend bent.:-) |
Citaat:
Wel, mogelijk heb jij gelijk, er is echter geen enkele objectieve reden die mij ertoe aanzet om dat aan te nemen. Er is echter ook de reele kans dat ik, als harde materialist, het bij het rechte eind heb natuurlijk. Kan jij overweg met die mogelijkheid? |
Citaat:
Je moet het natuurlijk wel willen gebruiken op een correcte manier, anders zit je inderdaad snel in het stadium van een koe die naar een trein kijkt. Citaat:
Citaat:
As we maar blijven voortdoen met minder onwetend worden, wie weet waar we uitkomen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be