Citaat:
Er zijn grenzen. |
Citaat:
Tijd om meneer door te chassen, dan klaart de lucht hier misschien weer een beetje. |
Citaat:
|
Citaat:
Interessante links Diego, dito filmpje wat ik echt nog niet gezien had. Uit een van die links citeer ik nog enkele stukjes :-D : Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Citaat:
|
Citaat:
Jij bent de geblutste ouwe pekzwarte pot met gaten in die een splinternieuw proper keteltje komt verwijten zwart te zijn.:lol: En het zou best kunnen dat jij het bent die buitenvliegt, als men je giftige opmerkingen eens deftig onder de loep neemt.:lol: |
Citaat:
Heb je wat vrije tijd tussen 2 filmkes misschien ? |
Citaat:
|
Citaat:
Hij start daar zelfs speciale draden over op, waarvan hier een voorbeeld. Ik heb wel de naam van de betrokken forummer gewist : Citaat:
Bijzonder ergelijk, inconsequent en fundamenteel oneerlijk poogt parcifal, en zijn kameraad Another Jack; deze draad tot zinken te brengen, idiotie die ze blijven tentoonstellen tot grote ergernis van mensen die wél serieus willen discussieren. |
En na deze schadelijke trollen van antwoord gediend te hebben, en in hun versleten onderbroek te hebben gezet, terug on-topic !
Met een interessante benadering van het vraagstuk : bestaat er buitenaards leven ? Kort uitgelegd gaat het erom dat leven op andere planeten wel moet bestaan, eerstens vanwege het énorme aantal bestaande planeten, en ten tweedde omdat er leven op aarde bestaat ! http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=8542 Citaat:
|
En na deze schadelijke trollen van antwoord gediend te hebben, en in hun versleten onderbroek te hebben gezet, terug on-topic !
Met een interessante benadering van het vraagstuk : bestaat er buitenaards leven ? Kort uitgelegd gaat het erom dat leven op andere planeten wel moet bestaan, eerstens vanwege het énorme aantal bestaande planeten, en ten tweedde omdat er leven op aarde bestaat ! http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=8542 Citaat:
|
Citaat:
Eeh kijk hier ! Den Blacky & zijn familie !:lol: |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=dmh0WGVQ5eg Nog eentje: https://www.youtube.com/watch?v=MiiBVaF2xsc Citaat:
Hier nog wat quotes van gasten van zijn kaliber, maar hou het wat stil, want anders komt Praha weer om de hoek kijken met allerlei new-age verwijzingen ea irrelevante zever: “Het is mijn persoonlijke opinie dat in de wetenschap van de toekomst er noch psychisch noch fysiek zal zijn, maar iets wat beiden is”. Wolfgang Pauli Op de vraag of bewustzijn op basis van materie kan worden verklaard, antwoordde de Duitse kwantumfysicus Max Planck als volgt: "Nee, ik beschouw bewustzijn als fundamenteel. Ik beschouw materie als te zijn afgeleid uit bewustzijn. We kunnen niet om bewustzijn heen. Alle dingen waarover we spreken, alle dingen waarvan we denken dat ze bestaan, vooronderstellen bewustzijn." "De opvattingen over het menselijk kennen, die op basis van de ontdekkingen in de atoomfysica ontwikkeld worden, zijn bepaald niet volkomen onbekend en volkomen nieuw. Zelfs in onze eigen cultuur hebben ze al een geschiedenis achter zich, en in de gedachtewereld van boeddhisten en hindoes nemen ze een meer centrale plaats in. We kunnen een uitbouw en een verfijning van deze oude wijsheid verwachten." Robert Oppenheimer "Voor parallellen met wat de atoomtheorie ons leert moeten we ons richten op die kenthoretische problemen, waarmee denkers als Boeddha en Lao Tzu al geconfronteerd werden. Daarmee kunnen we proberen harmonie te brengen in onze positie als toeschouwer én acteur in het grootse drama van ons bestaan." Niels Bohr "Sinds de tweede wereldoorlog zijn er uit Japan grote wetenschappelijke bijdragen gekomen op het gebied van de theoretische fysica. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn, dat er een bepaalde verwantschap bestaat tussen de filosofische ideeën van de tradities van het Verre Oosten en de filosofische inhoud van de quantumtheorie." Werner Heisenberg “Kwantumfysica onthult de basiseenheid van het universum.” Erwin Schrodinger ;-) |
Citaat:
Let wel, persoonlijke opinies. Meer niet. Recuperatie door kwaks van concepten uit QM is klassiek. Wat betreft hahaha-haramein, als hij nog veel oefent wordt hij misschien ooit nog een echte kwak, nu is het nog altijd een amateur die maar wat aanmoddert En die quotes van de wetenschappers van 6 a 9 decennia geleden, inderdaad, zij waren vaak filosofisch van aard en creatief. Je mag hun filosofische hersenspinsels niet als authoriteitsargument gebruiken, dat is niet relevant en een beetje ridicuul. Einstein zei ook ooit : god dobbelt niet. We weten allemaal hoe dat is uitgedraaid nietwaar? :-D Ik kan gerust vele vele andere wetenschappelijke quotes daartegen zetten die puur materialistisch en aspiritueel zijn en die een veel meer gegronde en moderene kijk geven op QM en bewustzijn. Maar die zullen niet in je smaak vallen vanzelfsprekend. ;-) |
Citaat:
En bij die twee amateurs zit er dan één goede, en dat ben jij NIET.;-) |
Citaat:
Ik probeer op eigen wijze dit vervormde plaatje wat te herschikken, da’s al. En wat zijn jou motieven dan ? Citaat:
“Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abysses nature leads, or you shall learn nothing” - Thomas Henry Huxley Zou als leuze boven elke schoolpoort moeten hangen… Citaat:
Het zegt ook iets over de alomverbondenheid der dingen, waardoor ze ons een breder perspectief aanbieden, dan louter de (weliswaar onmisbare) droge zielloze formules en data, waarmee de gevestigde wetenschap de wereld analyseert en als een gefragmenteerde abstractie voorstelt. Trouwens, Albert ging uit van een gedetermineerd heelal, waarin de onzekerheid die Heisenberg postuleerde absoluut geen (mentale) plaats had, vandaar z’n goddelijke vergissing. Citaat:
Met bewustzijn is dat net zo, zintuiglijk eveneens onzichtbaar maar het is onmiskenbaar en stuwend aanwezig door de rechtstreekse zelf-ervaring (ik ben) en de uiterlijke invloed ervan op lichaam en omgeving. Bewustzijn is dus even onmis(ken)baar in het categorische onderzoek naar het totaalbeeld van het leven, net zoals zwarte gaten dat zijn voor het totaalbeeld van het heelal. Daarom dat ik de uitspraak van Max Planck toch iets meer waarde toedicht, dan het materialistische a-spirituele beeld dat je van jezelf en je omgeving handhaaft, want in de fond houd dat gewoon geen steek. ;-) |
Citaat:
|
six six! als je tijd hebt kun je dan uitleggen waarom in de ruimte ik het licht aan 100km/u zie passeren en niet aan 20km/u (gesteld zijnde dat ik aan 80km/u vlieg) zoals op Aarde?
|
Citaat:
Ben je nu serieus? |
Citaat:
Jij behoort volgens mij tot die groep van " half-opgeleide studenten ". Mannen die halverwege afgehaakt hebben, of de materie die zij bestudeerden slecht begrepen en geïnterpreteerd hebben, of die enkel een fake internet-diploma bezitten, en zo veel en dikwijls gelogen hebben over hun capaciteiten dat ze er uiteindelijk zélf in geloven. |
Citaat:
Citaat:
Googel eens op " tijd is een illusie ", dan krijg je pagina's en pagina's uitleg. Veel leesplezier. ( six haalt daar ook zijn wijsheid vandaan hoor ;-) ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be