Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 13 juni 2004 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=66)
-   -   Vlaams Blok Verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16674)

Hans1 18 juni 2004 21:54

Kan een gezonde democratie een partij verdragen die racistisch is, die liegt, die moordt, die drugs dealt, die vrouwen molesteert, die brult zonder oplossingen aan te bieden?

Neen. Verbied die partij en laat ook de kleine partijen aan het woord, op voorwaarde dat ze het Europees Verdrag op de Rechten van de Mens respecteren en geen haat tegen bevolkingsgroepen opwekken. Maak van België terug een democratie die zichzelf respecteert.

Ook de vrijheid van meningsuiting houdt op daar waar de reputatie van onschuldige burgers geschonden wordt.

camaris 18 juni 2004 21:59

Ik vind ook dat alle partijen behalve de BUB verboden moeten worden.
Dat ze dan maar eens democratische verkiezingen durven houden. :wink:

Ugur 18 juni 2004 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan een gezonde democratie een partij verdragen die racistisch is, die liegt, die moordt, die drugs dealt, die vrouwen molesteert, die brult zonder oplossingen aan te bieden?

Luister eens even, wat je nu zegt is fout, begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen Het Vlaams Blok, maar eerlijk is eerlijk, Het Blok heeft deze misdaden niet begaan partijleden hebben het begaan en ik ben er ook van overtuigd dat ze zullen gestraft worden....

Iedereen heeft het recht een eigen partij te beginnen, bij Het Vlaams Blok zitten er dus zo te zien een paar zwarte schapen tussen .....

Tzuvar Raemborr 18 juni 2004 22:13

De BUB als enige volkspartij! "Wij vertegenwoordigen het Belgische volk dat ons een volle gouden 1% vertrouwen geeft!"

Hans1 18 juni 2004 22:14

Een paar? Dewinter lijkt me een heel zwart schaap.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet tegen het grondwettelijk recht van vereniging. Ik vind alleen dat racistische partijen geen kieslijsten mogen neerleggen.

Tzuvar Raemborr 18 juni 2004 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ugur
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan een gezonde democratie een partij verdragen die racistisch is, die liegt, die moordt, die drugs dealt, die vrouwen molesteert, die brult zonder oplossingen aan te bieden?

Luister eens even, wat je nu zegt is fout, begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen Het Vlaams Blok, maar eerlijk is eerlijk, Het Blok heeft deze misdaden niet begaan partijleden hebben het begaan en ik ben er ook van overtuigd dat ze zullen gestraft worden....

Iedereen heeft het recht een eigen partij te beginnen, bij Het Vlaams Blok zitten er dus zo te zien een paar zwarte schapen tussen .....

Bravo, Ugur! Niet veel die op dit forum tegen het VB zijn zien dat in. Mijn respect voor u stijgt ineens. Dat zal in uw ogen wel niks waard zijn, maar soit :)

Ugur 18 juni 2004 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Een paar? Dewinter lijkt me een heel zwart schaap.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet tegen het grondwettelijk recht van vereniging. Ik vind alleen dat racistische partijen geen kieslijsten mogen neerleggen.

Ze zijn nog niet veroordeeld, als ze veroordeeld zullen worden ben ik ervan overtuigd dat ze toch 2 keer zullen nadenken voordat ze die opmerkingen weer doen in de media ...

En er zijn nou ook eerlijke mensen in Het Blok he ? Die de wet naleven, die moet je ook niet vergeten, voor jou is de glas halfleeg voor de blokkiezers halfvol ...

psychodad 18 juni 2004 22:18

Het VB verbieden heeft totaal geen zin, dat is even fundamentalistisch als extreem-rechts in het buitenland die bv. linkse media bannen.

Patriot! 18 juni 2004 22:23

Dit is een persoonlijk standpunt van de voorzitter. Ik deel het niet.

MaaslandLuc 18 juni 2004 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan een gezonde democratie een partij verdragen die racistisch is, die liegt, die moordt, die drugs dealt, die vrouwen molesteert, die brult zonder oplossingen aan te bieden?

Neen. Verbied die partij en laat ook de kleine partijen aan het woord, op voorwaarde dat ze het Europees Verdrag op de Rechten van de Mens respecteren en geen haat tegen bevolkingsgroepen opwekken. Maak van België terug een democratie die zichzelf respecteert.

Ook de vrijheid van meningsuiting houdt op daar waar de reputatie van onschuldige burgers geschonden wordt.

Dit gezegd zijnde is het nu even wachten tot een lid van jullie obscure partijtje een misstap zet.......... :? Bij nader inzien is het een utopie te denken dat dit ooit in het nieuws zou komen.

Hans1 18 juni 2004 22:40

In Nederland heeft men reeds extreem-rechtse partijen verboden. Waarom dan niet in België? Zijn Nederlanders dan dom? Pim Fortuyn was rechts, maar niet extreem-rechts.

Rock Against Communism 18 juni 2004 22:45

ja dat was omdat die ook echt extreemrechts waren...

het is de vraag : is het Blok wel EXTREEM rechts? We zien allemaal dat het de meest rechtse partij is van politiek Vlaanderen, maar écht extreem vind ik hun standpunten nu ook weer niet...

Kijk in het buitenland als ge écht extreem wilt hebben, meestal kleine obscure partijtjes in GB, Duitsland, enz.. ook niet-politieke organisaties die openlijk met nazi-symbolen te koop lopen: d�*t is extreem-rechts!

MaaslandLuc 18 juni 2004 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
In Nederland heeft men reeds extreem-rechtse partijen verboden. Waarom dan niet in België? Zijn Nederlanders dan dom? Pim Fortuyn was rechts, maar niet extreem-rechts.

Waarom zouden wij hier in Vlaanderen een voorbeeld moeten nemen aan Nederland. U pleit waarschijnlijk ook voor een totale legalisering van softdrugs? Als jullie je zin zouden krijgen is heel Europa straks één grote eenheidsworst.
En ja, Nederlanders zijn wel een beetje dom.

Hans1 18 juni 2004 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
ja dat was omdat die ook echt extreemrechts waren...

het is de vraag : is het Blok wel EXTREEM rechts? We zien allemaal dat het de meest rechtse partij is van politiek Vlaanderen, maar écht extreem vind ik hun standpunten nu ook weer niet...

Kijk in het buitenland als ge écht extreem wilt hebben, meestal kleine obscure partijtjes in GB, Duitsland, enz.. ook niet-politieke organisaties die openlijk met nazi-symbolen te koop lopen: d�*t is extreem-rechts!

Ik vind uw logo in elk geval extreem. Links of rechts laat ik aan u over. :wink:

Rock Against Communism 18 juni 2004 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
ja dat was omdat die ook echt extreemrechts waren...

het is de vraag : is het Blok wel EXTREEM rechts? We zien allemaal dat het de meest rechtse partij is van politiek Vlaanderen, maar écht extreem vind ik hun standpunten nu ook weer niet...

Kijk in het buitenland als ge écht extreem wilt hebben, meestal kleine obscure partijtjes in GB, Duitsland, enz.. ook niet-politieke organisaties die openlijk met nazi-symbolen te koop lopen: d�*t is extreem-rechts!

Ik vind uw logo in elk geval extreem. Links of rechts laat ik aan u over. :wink:

ging het over mij? ik dacht dat we over de partijen bezig waren...

MaaslandLuc 18 juni 2004 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Ik vind uw logo in elk geval extreem. Links of rechts laat ik aan u over. :wink:

ging het over mij? ik dacht dat we over de partijen bezig waren...

Dat is nu typisch zie een totaal naast de kwestie potje moddergooien. Echt BUBelgisch.

airplane fan 18 juni 2004 23:19

Inderdaad... wanneer het persoonlijk wordt spannen we beter een ring af.
Hou u bij de discussies over de politiek. en geen gelul over persoonlijke zaken.

Rock Against Communism 18 juni 2004 23:31

[quote="Hans1"]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
ja dat was omdat die ook echt extreemrechts waren...

het is de vraag : is het Blok wel EXTREEM rechts? We zien allemaal dat het de meest rechtse partij is van politiek Vlaanderen, maar écht extreem vind ik hun standpunten nu ook weer niet...

Kijk in het buitenland als ge écht extreem wilt hebben, meestal kleine obscure partijtjes in GB, Duitsland, enz.. ook niet-politieke organisaties die openlijk met nazi-symbolen te koop lopen: d�*t is extreem-rechts!


ik herhaal dus mijn opmerking, niks op te zeggen hans?

Seba 19 juni 2004 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan een gezonde democratie een partij verdragen die racistisch is, die liegt, die moordt, die drugs dealt, die vrouwen molesteert, die brult zonder oplossingen aan te bieden?

Neen. Verbied die partij en laat ook de kleine partijen aan het woord, op voorwaarde dat ze het Europees Verdrag op de Rechten van de Mens respecteren en geen haat tegen bevolkingsgroepen opwekken. Maak van België terug een democratie die zichzelf respecteert.

Ook de vrijheid van meningsuiting houdt op daar waar de reputatie van onschuldige burgers geschonden wordt.

en wie gaat in die "gezonde democratie" van u bepalenw at de objectieve maatstaven zijn om een partij te verbieden?? Aangezien u jurist bent meen ik te mogen hopen dat u weet dat cassatieberoep opschortend werkt, maar blijkbaar maakt u daar als echte "democraat" graag een uitzondering op. Trouwens, ik denk dat 99% van de mensen hier op het forum wel doorheeft dat bij u eigenlijk de door u vermeldde "argumenten" niet echt primeren, maar dat het voornamelijk te doen is om het Vlaemssche (of moet ik zeggen "landsverradende" ) karakter van die partij..

lustige lezer 19 juni 2004 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
In Nederland heeft men reeds extreem-rechtse partijen verboden. Waarom dan niet in België? Zijn Nederlanders dan dom? Pim Fortuyn was rechts, maar niet extreem-rechts.

Volgens hun programma zijn ze even "rechts" :)
Het is de geschiedenis en een paar uitspraken die het BLok een rascistische vorm geeft. Het proces klaagt de partij zelf niet aan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be