Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Turkije gaat nu ook tegen IS vechten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221411)

Nietzsche 25 juli 2015 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7753027)
Is 't nie 'freaky' genoeg, misschien?

:twisted:

Is dit Vlaamse humor?

djimi 25 juli 2015 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7753029)
Is dit Vlaamse humor?

Niet noodzakelijk.



Staat ge aan de kant van 'de imperialist', of vervoegt ge de rangen van 'het verzet'?

Of hoopt ge misschien op het reële bestaan van 'de gulden middenweg'?

djoebidoebidoe 25 juli 2015 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7753023)
Stoer man.

maar wel de waarheid :-D

Nietzsche 25 juli 2015 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7753035)
Niet noodzakelijk.



Staat ge aan de kant van 'de imperialist', of vervoegt ge de rangen van 'het verzet'?

Of hoopt ge misschien op het reële bestaan van 'de gulden middenweg'?

Ik ben vooral tegen terrorisme. Dat moet men keihard bestrijden.

Nietzsche 25 juli 2015 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 7753045)
maar wel de waarheid :-D

Nee

djimi 25 juli 2015 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7753048)
Ik ben vooral tegen terrorisme. Dat moet men keihard bestrijden.

OK!

En waar begint ge?

Aan de kant van 'Big Brother', of aan de kant van 'little sister'?

:?

Nietzsche 25 juli 2015 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7753087)
OK!

En waar begint ge?

Aan de kant van 'Big Brother', of aan de kant van 'little sister'?

:?

Begin in dit geval maar gewoon bij de PKK en IS, precies zoals Turkije nu doet.

djimi 25 juli 2015 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7753110)
Begin in dit geval maar gewoon bij de PKK en IS, precies zoals Turkije nu doet.

"Turkije nu" is nog een beetje te veel van 't zelfde laken een pak als "Turkije toen", als ge 't mij vraagt.


Wat IS betreft hoeft niet te worden getwijfeld: dat is 'Big Brother tot de macht oneindig'.

En die PKK? Tja, die hadden er misschien beter aan gedaan 'Hare Krishna' te leren zingen. Dat zou de Grijze Wolven ongetwijfeld op betere gedachten hebben gebracht :twisted:

Piero 25 juli 2015 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7753048)
Ik ben vooral tegen terrorisme. Dat moet men keihard bestrijden.

En een verzetsbeweging die geweld gebruikt tegen een bezetter, ben jaar ook tegen?

poekieJ 25 juli 2015 21:40

Ondanks dat ik Erdogan een machtswellusteling en een gevaar vind, zou Turkije -vanuit hun gezichtspunt- nu krachtig moeten doorzetten. Het heeft de middelen en de manschapen om in de lucht en op de grond een groot gebied weg te bombarderen en te bezetten. Een uitbreiding van de grenzen is een logisch gevolg, dat zijn toch gebieden die tot niemand behoren, behalve IS. Het versterkt zo zijn machtspositie, vergroot zijn grondgebied en laat heel het Midden-Oosten weten wie daar de sterkste macht is.

Een succesvolle oorlog heeft nog nooit iemand windeieren gelegd.

Ke Nan 25 juli 2015 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 7753160)
En een verzetsbeweging die geweld gebruikt tegen een bezetter, ben jaar ook tegen?

https://www.youtube.com/watch?v=olZLIC4T9uE

Nietzsche 25 juli 2015 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 7753160)
En een verzetsbeweging die geweld gebruikt tegen een bezetter, ben jaar ook tegen?

Niet als het enkel en alleen tegen de bezetter is.

Nietzsche 25 juli 2015 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7753139)
"Turkije nu" is nog een beetje te veel van 't zelfde laken een pak als "Turkije toen", als ge 't mij vraagt.


Wat IS betreft hoeft niet te worden getwijfeld: dat is 'Big Brother tot de macht oneindig'.

En die PKK? Tja, die hadden er misschien beter aan gedaan 'Hare Krishna' te leren zingen. Dat zou de Grijze Wolven ongetwijfeld op betere gedachten hebben gebracht :twisted:

Je post wartaal.

Pandareus 26 juli 2015 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 7753171)
Ondanks dat ik Erdogan een machtswellusteling en een gevaar vind, zou Turkije -vanuit hun gezichtspunt- nu krachtig moeten doorzetten. Het heeft de middelen en de manschapen om in de lucht en op de grond een groot gebied weg te bombarderen en te bezetten. Een uitbreiding van de grenzen is een logisch gevolg, dat zijn toch gebieden die tot niemand behoren, behalve IS. Het versterkt zo zijn machtspositie, vergroot zijn grondgebied en laat heel het Midden-Oosten weten wie daar de sterkste macht is.

Een succesvolle oorlog heeft nog nooit iemand windeieren gelegd.

Dat is nu net het probleem : turkije en dan vooral zijn imperialistische leider veegt royaal zijn gat aan het IS probleem. Maandenlang negeerden zij het, lieten de doorreizende syriëstrijders ongemoeid en weigerden in de coalitie mee te vechten. Ze zaten -letterlijk- van op hun grens toe te kijken toen de IS barbaren Kobane innamen. Reden ? Dat zijn toch maar koerden...

En van dat regime zou jij verwachten dat die nu een deel van Syrië gaan bevrijden van IS ? Om een gebied te 'helpen' waar bijna enkel koerden wonen ? Totaal ongeloofwaardig.

En als turkije een deel van syrië zou annexeren maken ze zichzelf internationaal tot een paria.

Vrijheideerst 26 juli 2015 12:18

Ik vraag me af wat ik hier nu van moet denken.

Ik ben geneigd om te geloven dat Turkijë de aanslag in Koerdistan mee ensceneerde om zo toch maar alweer de PKK te bestrijden. Die hebben met IS geen fuck te maken, dacht ik toch.

Het Oosten 26 juli 2015 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7752049)
Ze hebben het lang afgehouden.

Nu de NATO nog.

Laat u voorlopig maar niets wijsmaken. Turkije speelt dubbelspel. En Tayyip Erdoğan is daar een meester in.



Seized USB drives reveal Turkey’s links to ISIL.

A senior Western official claimed that information gathered at the compound of Abu Sayyaf, the individual responsible for oil smuggling operations on behalf of the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) who was killed in a US commando operation a few months ago, points to high-level contacts between Turkish officials and leading ISIL members, the Guardian newspaper in the UK has recently reported.

Nietzsche 26 juli 2015 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7753884)
Laat u voorlopig maar niets wijsmaken. Turkije speelt dubbelspel. En Tayyip Erdoğan is daar een meester in.



Seized USB drives reveal Turkey’s links to ISIL.

A senior Western official claimed that information gathered at the compound of Abu Sayyaf, the individual responsible for oil smuggling operations on behalf of the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) who was killed in a US commando operation a few months ago, points to high-level contacts between Turkish officials and leading ISIL members, the Guardian newspaper in the UK has recently reported.

Er is weinig tot niets "meesterlijks" aan erdogan.

Hij doet gewoon wat logisch is.

Het Oosten 26 juli 2015 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7753945)
Er is weinig tot niets "meesterlijks" aan erdogan.

Hij doet gewoon wat logisch is.

Men kan niet uit twee ruiven blijven eten. De Turken zouden dat eens moeten beseffen.

En ze kunnen evenmin blijven ontkennen dat zij indertijd een genocide hebben gepleegd op de Armeniërs. Ook d�*t zouden de Turken nu moeten gaan beseffen. Hoe langer dat ze dit blijven ontkennen hoe ongeloofwaardiger ze worden.

Nietzsche 26 juli 2015 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7753955)
Men kan niet uit twee ruiven blijven eten. De Turken zouden dat eens moeten beseffen.

En ze kunnen evenmin blijven ontkennen dat zij indertijd een genocide hebben gepleegd op de Armeniërs. Ook d�*t zouden de Turken nu moeten gaan beseffen. Hoe langer dat ze dit blijven ontkennen hoe ongeloofwaardiger ze worden.

1: Turkije kan perfect tegen IS en de PKK vechten. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Sterker nog, het is helemaal niet relevant wat wel of niet kan. Turkije is verplicht tegen IS en de PKK te strijden, beide groeperingen zijn namelijk een gevaar voor Turkije.

2: Wat de Armeense genocide hiermee te maken heeft is mij een raadsel.

Maar ja, die moeten ze inderdaad erkennen.

Het Oosten 26 juli 2015 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7753964)
1: Turkije kan perfect tegen IS en de PKK vechten. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Sterker nog, het is helemaal niet relevant wat wel of niet kan. Turkije is verplicht tegen IS en de PKK te strijden, beide groeperingen zijn namelijk een gevaar voor Turkije.

2: Wat de Armeense genocide hiermee te maken heeft is mij een raadsel.

Maar ja, die moeten ze inderdaad erkennen.

Jaja, maar als de informatie klopt op de gevonden sticks, dan blijkt dus dat men in hooggeplaatste Turkse kringen meewerkt met IS. En Erdogan zal dit zeker ook weten, want er is maar weinig dat hij niet weet op dat vlak. Daarover gaat het.

En �*ls dat zo is, dan spreekt Turkije met 'gespleten tong'.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be