Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

lollysticky 19 oktober 2010 21:09

das dan goed he :) Zalige gast die tesla... chans dat hij er was, anders waren die toffe troopers in Red Alert niet aanwezig geweest :(

Kunt ge trouwens nog op mijn vraag reageren ipv die quotes te geven (ze zeggen meer over u dan over mij trouwens). Het moet toch kinderspel zijn om uw 'bewijs' hier even op te sommen?

conspiracydream 19 oktober 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5041979)
Niet dat het ertoe doet, maar oui: doctoraatstudent & wetenschapper
komaan dan... moet toch een kleine moeite zijn voor jou om mij dit bewijs te tonen?

WAT moet kleine moeite zijn?


Ok doctoraalstudent en wetenschapper, ben het zelf ook ooit geweest.
Maar hier zeg je dus tegen mij dat je in een instituut zit wat er voor bedoeld is je weg te houden van de 'waarheid' . Uiteraard geloof je dat niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is.

Bekijk anders mijn quote nog maar even over educatie en hogere opleiding ergens hierboven.


Zonder het bot te bedoelen, maar ik meen het wel, zijn wetenschappers etc de meest domme mensen die ik ontmoet. Niet omdat ze dom zijn, maar omkdat ze dom gemaakt zijn! Ook ik moest enorm veel afleren.
Ik ben bijna nooit een wetenschappelijk geschoold iemand tegengekomen die goed logisch kon denken. Ze zitten vol achterlijke dogma;s. zoals thermodynamica crap en nu weer die biologische shit.


no offense though

conspiracydream 19 oktober 2010 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5041973)
pppffffff.... jongejonge
Nu nog fijner...
Iets dat niet eens wetenschappelijk vaststaat in het meest extreme scenario in de natuur denkbaar claim jij als engineerd ?

wetenschappelijk vaststaat? hmmm je begrijpt helemaal niks van wat ik schrijf.

conspiracydream 19 oktober 2010 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5041989)
das dan goed he :) Zalige gast die tesla... chans dat hij er was, anders waren die toffe troopers in Red Alert niet aanwezig geweest :(

Kunt ge trouwens nog op mijn vraag reageren ipv die quotes te geven (ze zeggen meer over u dan over mij trouwens). Het moet toch kinderspel zijn om uw 'bewijs' hier even op te sommen?

wat is kinderspel? lees jij mijn berichten niet?

conspiracydream 19 oktober 2010 21:12

dit is wat ik denk dat Exodus bedoelt:

Citaat:

The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence."
— Nikola Tesla
iets om over na te denken toch?

Nu en de komende jaren is volgens mij de tijd aangebroken dat dat gaat gebeuren.(the study of non physical phenomena.)

lollysticky 19 oktober 2010 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041991)
WAT moet kleine moeite zijn?


Ok doctoraalstudent en wetenschapper, ben het zelf ook ooit geweest.
Maar hier zeg je dus tegen mij dat je in een instituut zit wat er voor bedoeld is je weg te houden van de 'waarheid' . Uiteraard geloof je dat niet, maar dat wil niet zeggen dat het zo is.

Bekijk anders mijn quote nog maar even over educatie en hogere opleiding ergens hierboven.


Zonder het bot te bedoelen, maar ik meen het wel, zijn wetenschappers etc de meest domme mensen die ik ontmoet. Niet omdat ze dom zijn, maar omkdat ze dom gemaakt zijn! Ook ik moest enorm veel afleren.
Ik ben bijna nooit een wetenschappelijk geschoold iemand tegengekomen die goed logisch kon denken. Ze zitten vol achterlijke dogma;s. zoals thermodynamica crap en nu weer die biologische shit.


no offense though

No offense taken btw :) Van mij mag iedereen zijn eigen mening hebben, al is die dan in mijn ogen ... (ik zal het beleefd houden en u zelf de woorden laten invullen :p)

ik wil gewoon weten wat uw bewijs voor die aura's is. Dat is alles :) Al ettelijke posts ontwijk je mijn vraag door in te spelen op andere zaken.
Ik wil het zelf kritisch bekijken en evalueren.

conspiracydream 19 oktober 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5042000)
No offense taken btw :) Van mij mag iedereen zijn eigen mening hebben, al is die dan in mijn ogen ... (ik zal het beleefd houden en u zelf de woorden laten invullen :p)

ik wil gewoon weten wat uw bewijs voor die aura's is. Dat is alles :) Al ettelijke posts ontwijk je mijn vraag door in te spelen op andere zaken.
Ik wil het zelf kritisch bekijken en evalueren.

duh? IK heb het toch niet over aura's gehad??????????????????????????????
Volgens mij was dat Exodus die daar uitgebreid op in ging verder. Wel beter leren lezen he? maar ja onderstreept weer mijn stelling over het hoger ehh indoctriwijs.

ik heb alleen wel een korte verwijzing gemaakt naar Kirlian fotografie en
PIP van Harry Oldfield.

Steve_M 19 oktober 2010 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041991)
WAT moet kleine moeite zijn?


Ok doctoraalstudent en wetenschapper, ben het zelf ook ooit geweest.
Maar hier zeg je dus tegen mij dat je in een instituut zit wat er voor bedoeld is je weg te houden van de 'waarheid' . Uiteraard geloof je dat niet, maar dat wil niet zeggen dat het zo is.

Bekijk anders mijn quote nog maar even over educatie en hogere opleiding ergens hierboven.


Zonder het bot te bedoelen, maar ik meen het wel, zijn wetenschappers etc de meest domme mensen die ik ontmoet. Niet omdat ze dom zijn, maar omkdat ze dom gemaakt zijn! Ook ik moest enorm veel afleren.
Ik ben bijna nooit een wetenschappelijk geschoold iemand tegengekomen die goed logisch kon denken. Ze zitten vol achterlijke dogma;s. zoals thermodynamica crap en nu weer die biologische shit.


no offense though

Alleen ben jij nooit een wetenschapper geweest, aangezien je hier in het verleden al meermaals bent komen opscheppen over het feit dat je nooit een diploma gehaald hebt, nworemover (of een van je tientallen andere nicks). Dat maakt je geen wetenschapper, geen orakel en geen genie, gewoon een gesjeesde student met belachelijk veel pretentie.

No offense though.

praha 19 oktober 2010 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 5040724)
Algemeen kwam het erop neer of het mogelijk is om lichtjaren te overbruggen. Velen beweren dat het theoretisch niet mogelijk is. Een wormgat is dan een theorie dewelke stelt dat het wel mogelijk is,

geen theorie een hypothese
En dan nog een hypothese op louter de mogelijkheid binnen tijd-ruimte zoals we denken dat die is.... da's nog heel wat anders dan dat het theoretisch mogelijk zou zijn.
Het is dus lange niet duidelijk of het ergens 'toelaatbaar' is en alle bekende oplossingen ( gegeven de middelen ART ) vereisen dan inderdaad zoiets als een negatieve energiedichtheid..... wat dan weer een volkomen hypothetisch iets is

Citaat:

indien de "buitenaardse" beschaving genoeg negative energie kan opwekken om een wormgat open te houden.
Vervolgens ga jij dan beginnen dat het een 'fluitje van een cen't zou zijn voor een buitenaardse beschaving alsof die niet dezelfde beperkingen zouden kennen.

Dat bedoel ik nu met die halve letter tot wens

Citaat:

Bewijst dit dan dat er beschavingenen zijn dewelke dit doen? Neen, zeker niet, maar de mogelijkheid bestaat.
1) uiteraard niet
2) helemaal niet zeker en alvast niet aangetoond of bewezen

Citaat:

Maar ik kan je stelling ook omdraaien, quantummechanice bewijst ook dat het mogelijk is dat je vanavond in je bed stapt, volledig desintegreerd, en wakker wordt op jupiter. In Caltech krijgen de studenten zelfs de opdracht om de kansberekening te doen op de gebeurtenis hierop. Is de quantum theorie dan ook iets magisch en we kunnen er geen toepassingen voor vinden? (resultaat is, dat het veel langer duurt dan de leeftijd van het heelal)
Awel.... dus is het nogal belachelijk om dat als iets 'bruikbaars' te zien.... tenzij je het ergens kan manipuleren... maar dat is het 'm nu net.... zodra je dat doet stort ( althans de globale visie ) die waarschijnlijkheidsgolf net in

lollysticky 19 oktober 2010 21:20

hmm inderdaad
ik heb in mijn eerste posts blijkbaar gereageerd op twee verschillende berichten. Mijn excuses daarvoor, conspirarydream :) Je kan het gebruiken als voer voor je gelijk xD

Mijn vraag aan Excodus dan (ik ben er nog altijd in geïnteresseerd): kun je het bewijs voor aura's hier even neerpennen?

praha 19 oktober 2010 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5040894)
je snapt het nog niet helemaal. De films met de cubes bv gaan over interne structuren in de geest, mind control dus. Vampiers kan je zeker verwachten, de meeste satanisten zijn vampiers .en daar stikt het van op de hogere echelons.
Maar heb niet het idee dat je voor het en en ander open staat, eerder wil je lekker ridiculiseren. Nou je doet maar.

:-)

en hoe zit het precies met die killer tomatoes ?

praha 19 oktober 2010 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5040927)
parcifull of it lekker nog op negeer

Een negeerknopje dat niet naar behoren werkt ?
Dat moet iets te betekenen hebben.... misschien wel een psychologische voorbereiding in de woorden van parcival ?

praha 19 oktober 2010 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5041062)
Ik heb één van je "stargates" bezocht in Bolivia...
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiwanaku
Helaas was ie kapot...

Ja watte....
't zijn ook alleen maar toeristen die er steeds maar in trappen dat de stenen die ze daar verkopen in de kraampjes ook zouden werken van zodra je ze in die gleuven steekt. ;-)

praha 19 oktober 2010 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041981)
deze er maar even tussenzetten



Tesla had een 'towering intellect' en Einstein was maar een domme kleuter vergeleken met Tesla

Waarom je dien domme kleuter dan überhaupt eerder moest quoten ( btw was hij ook geen zoveelste graad vrijmetselaat of zo ? ) , en in dien context, is me dan wel een raadsel

praha 19 oktober 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041991)
WAT moet kleine moeite zijn?


Ok doctoraalstudent en wetenschapper, ben het zelf ook ooit geweest.
Maar hier zeg je dus tegen mij dat je in een instituut zit wat er voor bedoeld is je weg te houden van de 'waarheid' . Uiteraard geloof je dat niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is.

Bekijk anders mijn quote nog maar even over educatie en hogere opleiding ergens hierboven.


Zonder het bot te bedoelen, maar ik meen het wel, zijn wetenschappers etc de meest domme mensen die ik ontmoet. Niet omdat ze dom zijn, maar omkdat ze dom gemaakt zijn! Ook ik moest enorm veel afleren.
Ik ben bijna nooit een wetenschappelijk geschoold iemand tegengekomen die goed logisch kon denken. Ze zitten vol achterlijke dogma;s. zoals thermodynamica crap en nu weer die biologische shit.


no offense though

Wat heeft logisch denken en het je op eerdere kennis baseren met elkaar te maken ?
Ook al zou die kennis ( vermeend ) vervalst zijn en die mensen ( vermeend ) dom gehouden zijn met die kennis.

Logisch en kritisch denken leidt immers onvermijdelijk tot de vraag/eis aan jouw je duidelijk te stellen waarin die zelfverklaarde shit dan wel fout zit en of je wat beters en staafbaars voor handen hebt.

praha 19 oktober 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041994)
wetenschappelijk vaststaat? hmmm je begrijpt helemaal niks van wat ik schrijf.

Jawel hoor....
t' was anders nogal simpel voor zelfs een 'domme' ziel als ik.... jij beweerde dat daar een stargate stond.
Ik veronderstel dat jij en ik daar zowat hetzelfde onder verstaan .... dus ik wacht op jouw uitleg of het tastbaar bewijs

praha 19 oktober 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5041999)
dit is wat ik denk dat Exodus bedoelt:



iets om over na te denken toch?

Nu en de komende jaren is volgens mij de tijd aangebroken dat dat gaat gebeuren.(the study of non physical phenomena.)

Wel straf dat van de dag hij dat zelf ging toepassen niets aan vooruitgang heeft geboekt...
toeval ? nwo ?

parcifal 19 oktober 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5041912)
/men moet nu eenmaal kunnen accepteren dat er energieen zijn die nog niet kunnen gemeten worden met de huidige technologie,.

Ik zal dat accepteren zodra jij accepteert dat er smurfen zijn, die we niet kunnen zien met onze ogen, maar die leven op een verschillende frequentie. :-D

Hoe verklaar je anders allemaal die smurfen-verhalen?

parcifal 19 oktober 2010 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5041753)
Wees jij dan even heel kritisch naar het jouwe, goed? En kijk eens hoeveel bewijs van je gelijk je daadwerkelijk hebt. Want geloof het of niet, er stammen een heleboel zinnige uitvindingen uit het mijne, en dat is heus niet allemaal toeval en complotwerk.

Bovenbuur, conspiracydream is een zeer kleverige en slijmerige trol, bekend onder o.m. de nicks Pindar,Khwajagan Nworemover etc (een tiental in totaal) .

Do not feed the troll please. Zijn verbanning is een kwestie van tijd.

praha 19 oktober 2010 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5042017)
Alleen ben jij nooit een wetenschapper geweest, aangezien je hier in het verleden al meermaals bent komen opscheppen over het feit dat je nooit een diploma gehaald hebt, nworemover (of een van je tientallen andere nicks). Dat maakt je geen wetenschapper, geen orakel en geen genie, gewoon een gesjeesde student met belachelijk veel pretentie.

No offense though.

²

Ik zie zelfs niet in hoe iemand iets heeft kunnen afleren waarvan die persoon nu claimt dat het allemaal nonsens ( om ons dom te houden ) is, maar waar ieder benul ervan diezelfde persoon onbekend is.
Dat moet je maar kunnen hé ....
Zeggen dat theorie X totaal foutief is zonder maar te weten wat die theorie daadwerkelijk inhoudt en dat door om de haverklap te benadrukken wat de theorie vooral niet zegt. ;-)

conspiracydream 19 oktober 2010 22:39

praha , het is allemaal te moeilijk voor je. andere thread proberen? ;)

Steve_M 19 oktober 2010 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5042186)
praha , het is allemaal te moeilijk voor je. andere thread proberen? ;)

Ja, dat is inderdaad wel je standaardtactiek. Ik zal even de hogere energieën raadplegen en eens in de toekomst proberen te kijken:

ik voorspel dat je nu de komende dagen links en rechts wat mensen gaat lopen uitschelden, zonder enige argumenten en met af en toe een afbeelding van een of ander obscuur boekje. Als iemand je om concrete uitleg vraagt, dan probeer je jezelf er onhandig uit te lullen door te zeggen dat "je het pad nu hebt getoond" of "dat je het masker hebt afgerukt" en dat we de rest zelf maar moeten uitzoeken. Erg gemakkelijk allemaal.

Uiteindelijk wordt iemand het schelden en de compleet nergens op gebaseerde arrogantie beu en vlieg je, andermaal, buiten. Dan verschijnt er plots een andere dubbelnick die komt klagen dat de vorige monddood gemaakt werd. Afhankelijk van je energie en tijdsindeling herhaalt dit proces zich enkele malen.

Daarna verdwijn je dan weer een tijdje. Ik gok dat je je dan ophoudt in de cafetaria's en/of bibliotheken van de vermaledijde universiteiten, om daar de studenten lastig te vallen, ongetwijfeld met de uitleg dat je eigenlijk te slim was om een diploma te halen of dat de proffen je niet moesten omdat je veel slimmer dan hen was of meer van die stereotype praatjes van drop-outs.

Misschien moet ik volgend jaar maar eens meedoen met het Zesde Zintuig.

praha 19 oktober 2010 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5042186)
praha , het is allemaal te moeilijk voor je. andere thread proberen? ;)

Neen hoor....
Het is helemaal niet moeilijk voor mij
en deze thread is fijn voor mij.

Ik vraag je immers niet om heel der theorieën uit elkaar te zetten, ik vraag je simpleweg om die waarvan je claimt dat ze fout zijn eenduidig te ontkrachten.
Iets, een detail misschien, waar een dom gehouden en geïndoctrineerd persoon gelijk ik misschien gewoon overzie maar iets wat toch een fluitje van een cent moet zijn voor iemand die dat claimt en naar verluid zelfs beschikt over betere alternatieven. :?

conspiracydream 20 oktober 2010 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5042274)
Neen hoor....
Het is helemaal niet moeilijk voor mij
en deze thread is fijn voor mij.

Ik vraag je immers niet om heel der theorieën uit elkaar te zetten, ik vraag je simpleweg om die waarvan je claimt dat ze fout zijn eenduidig te ontkrachten.
Iets, een detail misschien, waar een dom gehouden en geïndoctrineerd persoon gelijk ik misschien gewoon overzie maar iets wat toch een fluitje van een cent moet zijn voor iemand die dat claimt en naar verluid zelfs beschikt over betere alternatieven. :?

dus eigenlijk snap je het niet?!

joh sorry hoor, maar ik ga er voor jou zo bij zo gen energie in steken

Noem het wat je wilt I don't care, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, zie maar wat je er mee doet.

exodus 20 oktober 2010 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5042020)
Mijn vraag aan Excodus dan (ik ben er nog altijd in geïnteresseerd): kun je het bewijs voor aura's hier even neerpennen?

Ik kan hier zomaar het bewijs niet neerploeten. Je moet zelf op onderzoek gaan. Ik kan niets bewijzen voor u, en ik moet niets bewijzen voor u. Je kan alleen jezelf overtuigen door onderzoek. Ik heb al bv iets aangereikt waarop je verder kan gaan. Indien je dit niet doet dan blijf je binnen je overtuiging hangen. Je goed recht, maar dan moet je niet beweren dat het niet bestaat.

Mijn ervaring zegt dat als men vraagt "kun je het bewijs hier even neerzetten" dat men niet serieus bezig is. Alsof men van iets overtuigt geraakt dat tegen hun geloof ingaat door één post op een forum. Onderzoek (uitgebreid informeren) is een vereiste.

Ikzelf ben wetenschappelijk geschoold, altijd veel interesse gehad in de wetenschap. Ik was een rabiate skeptische atheist (nog altijd, maar zonder dat extreem skeptische), maar ik ben van aura's overtuigd geraakt omdat ik ze kon beginnen voelen bij mezelf (de chakras) en bij anderen. Dan ben ik me erover beginnen informeren. Net zoals Barbara Brennan zegt zijn er mensen die er dagdagelijks mee leven, zijn er die het niet geloven.

Bovenbuur 20 oktober 2010 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5041912)
Een interessant boek hierover is "Licht op de aura" van Barbara Brennen, geen charlatan maar een wetenschappelijk geschoold iemand. Een van de autoriteiten en pioniers op dit gebied.

Zij claimt dus via haar "bewustzijn" 7 (!) verschillende soorten energie/krachtvelden te kunnen waarnemen die allen met niks anders interacteren dan haar bewustzijn en daardoor niet waarneembaar zijn. Nou ja, in feite claimt ze natuurlijk ook dat die energievelden met elkaar en met de persoon waar ze bij horen een interactie aan gaan, maar als dat zo was zou ze een meetbaar effect kunnen voorspellen, aan personen kunnen we tenslotte meten. Als een persoon via zijn aura bepaalde invloeden opvangt kan je dat gebruiken voor een wetenschappelijke proef. Gezien de mevrouw in kwestie een wetenschapper is zal ze dat wel gedaan hebben en heeft ze vast ergens een artikel gepubliceerd dat ondertussen ergens in een online database staat en veel makkelijker leesvoer is dan zo'n compleet boek, niet?
Een snelle scholar google vind in ieder geval alleen haar boek, en dat moet je kopen om er wat van te lezen. Dat is jammer. De meeste wetenschappers willen wel geld verdienen, maar ook graag hun vindingen bekendheid geven...

exodus 20 oktober 2010 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5042429)
Zij claimt dus via haar "bewustzijn" 7 (!) verschillende soorten energie/krachtvelden te kunnen waarnemen die allen met niks anders interacteren dan haar bewustzijn en daardoor niet waarneembaar zijn. Nou ja, in feite claimt ze natuurlijk ook dat die energievelden met elkaar en met de persoon waar ze bij horen een interactie aan gaan, maar als dat zo was zou ze een meetbaar effect kunnen voorspellen, aan personen kunnen we tenslotte meten. Als een persoon via zijn aura bepaalde invloeden opvangt kan je dat gebruiken voor een wetenschappelijke proef. Gezien de mevrouw in kwestie een wetenschapper is zal ze dat wel gedaan hebben en heeft ze vast ergens een artikel gepubliceerd dat ondertussen ergens in een online database staat en veel makkelijker leesvoer is dan zo'n compleet boek, niet?
Een snelle scholar google vind in ieder geval alleen haar boek, en dat moet je kopen om er wat van te lezen. Dat is jammer. De meeste wetenschappers willen wel geld verdienen, maar ook graag hun vindingen bekendheid geven...

Het klinkt alsof zij "verplicht" is een wetenschappelijk artikel te publiceren. Dat mens had een praktijk waarbij zij aan healings deed, ik denk dat haar prioriteiten anders lagen dan zich op wetenschappelijk onderzoek te storten om te bewijzen aan een skeptische wetenschappelijke wereld dat wat zij doet "werkelijk" is. Zij hielp mensen en vanuit getuigenissen van haar clienten werkte dit. Als een persoon die de drang heeft mensen te helpen of te genezen, net zoals sommige verplegers dit bv hebben, dan is de keuze snel gemaakt.

Trouwens, het is geen exacte wetenschap, want het betreft hier de waarneming van het energieveld van een individu, en dat hangt nauw samen met zijn bewustzijn en psychologische processen van dat individu. Het leent zich natuurlijkerwijs minder makkelijk tot exact onderzoek, wat op zich opnieuw geen reden is dat het minder waard is. Blokkades in het energieveld komen in de meeste gevallen door emotionele traumas door ervaringen, en daar bestaat er geen exacte opname van. Men moet de patient geloven op zijn woord.

Als iemand met hoogsensitieve perceptie zonder voorkennis zou zeggen dat ze een blokkage ziet in uw aura rond uw hartstreek, omdat u nooit volledig door uw moeder volledig geliefd en geaccepteerd bent als kind, kan dit voor u wel volledig uw raken en kloppen, maar voor een skeptische wetenschapper zal dit niet voldoende zijn. Als uw hartproblemen door energetisch werk van de healer opgelost geraken, dan zal dat voor u wel bewijs zijn. Maar een skeptische wetenschapper zal skeptisch blijven. Zeker als hij met maar één case geconfronteerd wordt en er zelf niet voor openstaat.

Bovenbuur 20 oktober 2010 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5042477)
Het klinkt alsof zij "verplicht" is een wetenschappelijk artikel te publiceren. Dat mens had een praktijk waarbij zij aan healings deed, ik denk dat haar prioriteiten anders lagen dan zich op wetenschappelijk onderzoek te storten om te bewijzen aan een skeptische wetenschappelijke wereld dat wat zij doet "werkelijk" is. Zij hielp mensen en vanuit getuigenissen van haar clienten werkte dit. Als een persoon die de drang heeft mensen te helpen of te generen, net zoals sommige verplegers dit bv hebben, dan is de keuze snel gemaakt.

Dus de keuze gegeven tussen de wereld helpen door deze geweldige kennis openbaar te maken en alleen haar eigen patienten helpen legt ze haar prioriteiten bij het laatste? Oke.

Citaat:

Trouwens, het is geen exacte wetenschap, want het betreft hier de waarneming van het energieveld van een individu, en dat hangt nauw samen met zijn bewustzijn en psychologische processen van dat individu. Het leent zich natuurlijkerwijs minder makkelijk tot exact onderzoek, wat op zich opnieuw geen reden is dat het minder waard is. Blokkades in het energieveld leiden zich in de meeste gevallen tot emotionele traumas door ervaringen, en daar bestaat er geen exacte opname van. Men moet de patient geloven op zijn woord.
Energie leent zich haast per definitie goed voor exact onderzoek.

Citaat:

Als iemand met hoogsensitieve perceptie zonder voorkennis zou zeggen dat ze een blokkage ziet in uw aura rond uw hartstreek, omdat u nooit volledig door uw moeder volledig geliefd en geaccepteerd bent als kind, kan dit voor u wel volledig uw raken en kloppen, maar voor een skeptische wetenschapper zal dit niet voldoende zijn. Als uw hartproblemen door energetisch werk van de healer opgelost geraken, dan zal dat voor u wel bewijs zijn. Maar een skeptische wetenschapper zal skeptisch blijven. Zeker als hij met maar één case geconfroteerd wordt en er zelf niet voor openstaat.
Newsflash: je hart is een spier, emoties en dergelijke zitten in je hoofd. Als een hoogsensitief persoon zoiets zegt en dit u volledig raakt en klopt dan bent u bezig met opgelicht worden.

exodus 20 oktober 2010 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5042492)
Dus de keuze gegeven tussen de wereld helpen door deze geweldige kennis openbaar te maken en alleen haar eigen patienten helpen legt ze haar prioriteiten bij het laatste? Oke.

Ze heeft twee lijvige boeken gepubliceerd, die in 22 talen vertaald zijn. Ze heeft haar kennis openbaar gemaakt. Ze heeft 3 scholen opgericht in de USA, Europa en Japan. Ze heeft veel meer bereikt voor het openbaar maken dan zou ze een skeptische wetenschappelijke wereld proberen te overtuigen met academische papers.

Citaat:

Energie leent zich haast per definitie goed voor exact onderzoek.
Opnieuw: het hangt samen met de psychologische processen van een indivudu, en die lenen zich niet zo makkelijk tot exact onderzoek.

Citaat:

Newsflash: je hart is een spier, emoties en dergelijke zitten in je hoofd. Als een hoogsensitief persoon zoiets zegt en dit u volledig raakt en klopt dan bent u bezig met opgelicht worden.
Nu ben je gewoon je persoonlijke overtuiging aan het herhalen.

Bovenbuur 20 oktober 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5042505)
Opnieuw: het hangt samen met de psychologische processen van een indivudu, en die lenen zich niet zo makkelijk tot exact onderzoek.

Toch bestaat er zoiets als neurologie.

Citaat:

Nu ben je gewoon je persoonlijke overtuiging aan het herhalen.
Nu ben ik wetenschappelijk vastgestelde feiten aan het herhalen. Hartweefsel is spierweefsel. De functie van het hart is pompen. Het hart is een van de minst gecompliceerde organen die we hebben. Als je zou beweren dat bijvoorbeeld de lever mystieke secundaire functies heeft zou je misschien nog in het hokje "moeilijk te ontkrachten" terecht komen, maar met het hart niet. Tuurlijk, er is in onze cultuur een sterke symboliek verbonden aan het hart, dus mensen geloven je sneller als je daar iets met gevoel zegt te vinden, maar daar word het niet minder onzinnig van.

Pieke 20 oktober 2010 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5042516)
Toch bestaat er zoiets als neurologie.


Nu ben ik wetenschappelijk vastgestelde feiten aan het herhalen. Hartweefsel is spierweefsel. De functie van het hart is pompen. Het hart is een van de minst gecompliceerde organen die we hebben. Als je zou beweren dat bijvoorbeeld de lever mystieke secundaire functies heeft zou je misschien nog in het hokje "moeilijk te ontkrachten" terecht komen, maar met het hart niet. Tuurlijk, er is in onze cultuur een sterke symboliek verbonden aan het hart, dus mensen geloven je sneller als je daar iets met gevoel zegt te vinden, maar daar word het niet minder onzinnig van.

nogthans is het broken heart syndrome een bestaande aandoening

love4everybody 20 oktober 2010 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conspiracydream (Bericht 5042379)
dus eigenlijk snap je het niet?!

joh sorry hoor, maar ik ga er voor jou zo bij zo gen energie in steken

Noem het wat je wilt I don't care, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, zie maar wat je er mee doet.

zet even je priveberichten aan, ik kan je niets sturen...

exodus 20 oktober 2010 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5042516)
Toch bestaat er zoiets als neurologie.

Bij mijn weten kan de neurologie geen ervaringen en herinneringen uit de hersenen extraheren ter verificatie...

Citaat:

Nu ben ik wetenschappelijk vastgestelde feiten aan het herhalen. Hartweefsel is spierweefsel. De functie van het hart is pompen. Het hart is een van de minst gecompliceerde organen die we hebben. Als je zou beweren dat bijvoorbeeld de lever mystieke secundaire functies heeft zou je misschien nog in het hokje "moeilijk te ontkrachten" terecht komen, maar met het hart niet. Tuurlijk, er is in onze cultuur een sterke symboliek verbonden aan het hart, dus mensen geloven je sneller als je daar iets met gevoel zegt te vinden, maar daar word het niet minder onzinnig van.
Emotionele blokkades die optreden in het energetische lichaam kunnen de werking van organen verstoren. Wanneer de subtiele energiestroming niet meer optimaal of geblokkeerd is , zal dit mettertijd het goed funtioneren van het fysische lichaam belemmeren. Elke chakra correspondeert met een aantal organen en psychologische functies. Het emotionele lichaam is de link tussen het fysische en de psychologische en emotionele gesteldheid van het individu. De hartchakra gelegen op de borst hangt uiteraard samen met emoties, en op fysisch niveau het hart.

De reden dat er een sterke symboliek verbonden is aan het hart, is in feite op de energetische realiteit gebaseerd. Onbewust zit dit nog altijd in onze samenleving en dit komt naar voor in symboliek en gezegdes (bv. "groen van jaloezie", "je straalt vandaag", "ik voel zijn blik in me priemen", "get off my back" ,....). Volgens auralezers heeft jaloezie ene donkergroene kleur in de aura.

Bovenbuur 20 oktober 2010 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 5042531)
nogthans is het broken heart syndrome een bestaande aandoening

Waar aan gemeten kan worden. Het is niet iets dat alleen mijn behandelaar kan zien en waarvan alleen hij of zijn achteraf bevestigd dat het door de behandeling verdwenen is.
En goed dan, de hormoonhuishouding en andere signalen uit de hersenen hebben invloed op het hart (en op alle andere organen, en veel ook), en die invloed word, net als alles aan onze biologie, niet volledig begrepen. Daar komt het op neer. Dat wil nog niet zeggen dat dit stiekem een invloed van zeven niet waarneembare (of eigenlijk toch, want ze hebben kennelijk invloed op dingen) energievelden betreft.

Bovenbuur 20 oktober 2010 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5042540)
Volgens auralezers heeft jaloezie ene donkergroene kleur in de aura.

Daarnet waren het nog zeven soorten mystieke energie, en nu is het zichtbaar licht?

Bovendien, neem het volgende even in gedachten: astrologen verbinden Venus aan liefde, Mars aan strijd etc. Je kan natuurlijk wel gaan beweren dat de Romeinen de planeten juist daarom zo genoemd hebben, maar andersom is een veel betere verklaring. Zeker gezien ook later ontdekte hemellichamen als Ceres en Pluto een betekenis meekrijgen die verbonden is met de godheid waar ze naar vernoemd zijn. Aangenomen dat de naamgevers niet allemaal astrologen waren is dat dus onzin. Is er niet stiekem een kans dat het bij auralezers hetzelfde werkt, dat zij denken/beweren te zien wat cultureel gezien voor hen het beste de symboliek uitdrukt? Zou stiekem wel logisch zijn, toch?

exodus 20 oktober 2010 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5042574)
Daarnet waren het nog zeven soorten mystieke energie, en nu is het zichtbaar licht?

Informeer je eerst... De lagen zijn afzonderlijk gestructureerd en niet gestructureerd. De wolken van energie die een kleur hebben en zichtbaar zijn met HSP bevinden zich in de ongestructureerde lagen.


Citaat:

Bovendien, neem het volgende even in gedachten: astrologen verbinden Venus aan liefde, Mars aan strijd etc. Je kan natuurlijk wel gaan beweren dat de Romeinen de planeten juist daarom zo genoemd hebben, maar andersom is een veel betere verklaring. Zeker gezien ook later ontdekte hemellichamen als Ceres en Pluto een betekenis meekrijgen die verbonden is met de godheid waar ze naar vernoemd zijn. Aangenomen dat de naamgevers niet allemaal astrologen waren is dat dus onzin. Is er niet stiekem een kans dat het bij auralezers hetzelfde werkt, dat zij denken/beweren te zien wat cultureel gezien voor hen het beste de symboliek uitdrukt? Zou stiekem wel logisch zijn, toch?
Dit kan logisch zijn, maar we moeten ons houden aan wat auralezers rapporteren. Ze zien ook vele andere kleuren. En de waarnemingen zijn specifiek.

Om te illustreren met een voorbeeld. Ikzelf heb nog maar één keer een aura gezien, of toch één laag ervan. Dit was in een staat van verhoogde sensitiviteit (geen drugs). En het hielp wellicht dat die persoon voor een witte muur stond. Ik zag rode en groene wolken rond de persoon dansen tot zo'n 5 cm buiten het lichaam. Rood wordt geassocieerd met agressie, en het was duidelijk dat die persoon met ingehouden aggressie zat. Dat groen wist ik niet wat het was, ik dacht ook niet aan jaloezie op dat moment (is ook moeilijker te zien aan een persoon), maar achteraf is het duidelijk geworden dat het weldegelijk dat was.

Wat ik zag kwam dus overeen met het lagere emotionele lichaam. Op het moment zelf dacht ik daar totaal niet aan want ik was teveel gefascineerd door wat ik zag.

Citaat:

The Emotional Body (Second Layer)

The second auric body, or next finer after the etheric body, is generally called the emotional body, and is associated with feelings. It roughly follows the outline of the physical body. Its structure is much more fluid than the etheric and does not duplicate the physical body. Rather, it appears to be colored clouds of fine substance in continual fluid motion. It extends one to three inches from the body.

This body interpenetrates the denser bodies that it surrounds. Its colors vary from brilliant clear hues to dark muddy ones, depending on the clarity or confusion of the feeling or energy that produces them. Clear and highly energized feelings such as love, excitement, joy or anger are bright and clear; those feelings that are confused are dark and muddy. As these feelings become energized through personal interaction, body psychotherapy, etc., the colors separate out into their primary hue and brighten.

This body contains all the colors of the rainbow. Each chakra looks like a vortex of a different color and follows the colors of the rainbow. The list below shows chakras of the emotional body and their colors.

Cdude 20 oktober 2010 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5042613)
Informeer je eerst... De lagen zijn afzonderlijk gestructureerd en niet gestructureerd. De wolken van energie die een kleur hebben en zichtbaar zijn met HSP bevinden zich in de ongestructureerde lagen.

Hoe kan je je "informeren" over iets dat verzonnen is? :silly:

parcifal 20 oktober 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5042613)
Informeer je eerst... De lagen zijn afzonderlijk gestructureerd en niet gestructureerd. De wolken van energie die een kleur hebben en zichtbaar zijn met HSP bevinden zich in de ongestructureerde lagen.

Exodus, de quackometer ontploft weer bijna.

http://www.quackometer.net/blog/2006...40-energy.html

Citaat:

Both cranks and quacks like to talk about ‘energy’ all the time. Energy has an everyday meaning that we can relate to (our ‘energy’ to do things) and a rock solid physics definition (the capacity to do work). Maybe that is why energy is such a useful pseudo-scientific concept as we have an intuitive grasp of what it means, but little idea of the scientific details. The crank/quack fills in the gaps for us with their own pseudoscience.

At least the crank has some capacity to understand what energy is – the capacity to do work – even if they have limited understanding of the laws of thermodynamics. The quack however, uses the word energy, just like any other word borrowed from the sciences, with little regard to establishing a definition or consistent meaning. Indeed, vagueness and slipperiness are essential in the quacks cause.

Quack Energy has many different forms, or manifestations, depending on the particular field of woo being considered, Quack Energy has explanatory roles in Reiki, QiGong, Touch Therapy, Biofield Therapy, Acupuncture, Homeopathy and just about any other ‘discipline’ where science suggests the technique ought to be nonsense. Quack Energy is used to corrupt and subvert logic. It is claimed that because science cannot explain the healing capacity of reiki/acupuncture/qigong then it must be due to a new universal life-force energy. It does not occur to the practitioner that there might not be anything to explain.

The names for Quack Energy are legion: Mana, Energy, Qi, Aura, Chi, Ki and so. In debating with woos, I like to lump them altogether as MEQUACK.

Although, MEQUACK has different origins within the different fake medicines, there are some common properties:

- The Energy is ‘Subtle’. Indeed, it is often called ‘Subtle Energy’. MEQUACK has to be subtle as no-one has proposed a way of measuring it or even detecting it. So subtle indeed, that it escapes all the very sensitive scientific instruments we have at our disposal.

- MEQUACK is a ‘life force’, or ‘biofield’. Despite is being subtle, it somehow has a very important relationship to our health. Despite no instrument being able to detect it, somehow our bodies can.

- MEQUACK flows around our body in someway and can get blocked, or disrupted, causing illness. Sometimes the energy uses some sort of MEQUACK channel in the body, like a meridian, or is centred in special places in the body, like a Chakra. You’ve guessed it, none of these flows or centres have ever been found, detected or observed.

- MEQUACK can get disrupted by our modern lifestyles and surroundings. The electrical and magnetic fields in our homes, somehow can also interact with our biofield MEQUACK, even when our sensitive electrical and magnetic scientific instruments cannot.
8-)

Bovenbuur 20 oktober 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5042731)
Exodus, de quackometer ontploft weer bijna.

http://www.quackometer.net/blog/2006...40-energy.html

8-)

Die tekst vat het inderdaad goed samen.

Sodomis 20 oktober 2010 14:06

Deze draad gaat over UFO's & ET's!

Aura's, Boedistische ademhalingstechnieken & de conditionering van de wereldbevolking zijn ANDERE topics.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be