Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Jazeker 29 oktober 2010 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 5056154)
Dit was niet tijdens opnames. Dit was behind the scenes footage. Nu, langs de andere kant, misschien had ze(? ziet er vrij manlijk uit) gewoon tandpijn en was ze daardoor wat in haar eigen aant mompelen/klagen.

Ik begin bij jou met de dag iets meer zin te zien voor realisme (of laat ik het maar gewoon het overwegen van de zin tot meerdere mogelijkheden te zien). Niet slecht. In een zwart-witte stomme film van Chaplin zou ik toch niet meteen tijdsreizigers gaan zoeken.

Laat mij maar tijdreiziger zijn en ik ga wat terug, vul de juiste lotto cijfers in, vergaar het boeltje en zet het op een bank waarvan ik weet dat die er nu nog is, en ben weer weg. Gezien gebrek aan gsm masten in die tijd zou ik dat ding sowieso thuis hebben gelaten. Dan terug naar vandaag of naar binnen 200 jaar en eens kijken welke interest ik intussen heb ;-)

Jazeker 29 oktober 2010 13:40

En eigenlijk kan ik op die foto geen vrouw herkennen, laat staan dat ze met een mobieltje aan het bellen was.

parcifal 29 oktober 2010 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5060275)
En eigenlijk kan ik op die foto geen vrouw herkennen, laat staan dat ze met een mobieltje aan het bellen was.

Op het filmpje is het duidelijker.

De tandpijnhypothese lijkt me wel plausibel overigens, ik hou wel van dat soort mysteries en brainstormen over mogelijke verklaringen. :-)

Cdude 29 oktober 2010 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 5059992)
Ik heb ook een creatief beroep. Ik moet ook professioneel dingen "verzinnen" en creëren. Wilt ge zeggen dat ik "ook" een leugenaar ben?

Zie jij ze ook vliegen?

Cdude 29 oktober 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5060246)
Het gaat om een "mobile phone-like device" he? Wij hebben tenslotte ook nog geen tijdmachines, maar de global communicators uit de toekomst worden natuurlijk naar onze mobieltjes gemodelleerd, omdat dat veel makkelijker is dan enkel een oordopje in doen of de hele boel gewoon als chip te implanteren.

Of .....we vinden een dezer een tijdmachine uit.
It's a possibility, yes yes :-D

parcifal 29 oktober 2010 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5060525)
Of .....we vinden een dezer een tijdmachine uit.
It's a possibility, yes yes :-D

Naar de toekomst wel volgens Hawking, naar het verleden is niet mogelijk.

Bovenbuur 29 oktober 2010 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5060525)
Of .....we vinden een dezer een tijdmachine uit.
It's a possibility, yes yes :-D

Maar ook dan is het dus geen mobieltje bij gebrek aan zendmasten. Het zou dan wel nog een walkie talkie (sorry voor de verwarring radiopuristen, maar zo'n ding dat op je rug zit gebruikt toch niemand meer) kunnen zijn.

Cdude 29 oktober 2010 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5060532)
Naar de toekomst wel volgens Hawking, naar het verleden is niet mogelijk.

Niet in dit verleden nee, wel een parallelle tijdlijn.

Bovenbuur 2 november 2010 17:24

Hoei! Iemand met 16 keer teveel tijd heeft er ook naar gekeken. *Gaat lezen.*

*Klaar met lezen.*
Oke, maar die eerste is toch wel een mogelijkheid...

exodus 3 november 2010 13:10

Citaat:

Chileense legerkapitein publiceert boek over UFO's
Monday, 01 November 2010 11:23
PDF Print E-mail



Het Chileense ministerie van defensie heeft kapitein Rodrigo Bravo Garrido toestemming gegeven een boek over UFO’s te publiceren. Vorige jaar gaf de Chileense regering al beelden vrij van UFO’s boven Chileense oorlogsschepen.

Het boek is getiteld ‘Un nuevo concepto en el estudio de los ovnis’ (Een nieuwe kijk op de studie naar UFO’s) en is in Chili verkrijgbaar vanaf 4 november 2010.

De auteur is een kapitein binnen de Chileense luchtmacht en officieel lid van CEFAA. Dit is van belang omdat dit het eerste boek is wat gepubliceerd is door een Chileense piloot die bovendien nog in dienst is. Hij publiceert het boek met goedkeuring van zowel het leger als de regering.

In 2000 moest hij op 24-jarige leeftijd een studie doen naar anomalieën in het luchtruim en de mogelijke gevolgen die ze zouden kunnen hebben voor de veiligheid. Hij zet zijn onderzoek voort in samenwerking met de onderzoeksgroep CEFAA. CEFAA is onderdeel van de Chileense luchtvaartautoriteiten.

Garrido zei tijdens een conferentie in de National Press Club dat UFO’s al worden waargenomen sinds het begin van de Chileense geschiedenis. Jammer genoeg is het UFO-fenomeen besmet met desinformatie onder andere door ongekwalificeerde mensen binnen de media.

Chili doet een oproep aan alle landen die hier op een serieuze manier mee bezig zijn de krachten te bundelen. Steeds meer UFO-waarnemingen worden gedaan door piloten, luchtverkeersleiders en ander personeel van vliegvelden.

Eén van de meest opvallende waarnemingen vond plaats in 1988, waarbij een Boeing 737 piloot wilde landen op het vliegveld van Puerto Montt City toen hij plots werd geconfronteerd met een groot wit licht omgeven door groen en rood. Het licht kwam recht op het vliegtuig af waardoor de piloot moest uitwijken. Het fenomeen werd waargenomen door het personeel van de verkeerstoren.

In 2000 vloog een Chileens militair vliegtuig ten zuiden van Santiago toen de bemanning een sigaarvormig object zag. Het was helder grijs, vloog twee minuten lang parallel aan de rechterzijde van het vliegtuig en verdween vervolgens met enorme snelheid. Dit object werd ook gedetecteerd door de radar van de verkeerstoren.
Bron: Ufo-blogger.com

exodus 5 november 2010 13:37

Weer wat ruchtbaarheid rond deze bekende zaak.

Citaat:

UFO landing Bentwaters nog steeds mysterie (+audio)
Friday, 05 November 2010 10:16
PDF Print E-mail

Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant op"

Een geluidsopname uit 1980 van een ufo-waarneming door Amerikaanse soldaten is deze week vrijgegeven. Dat meldt de Daily Telegraph op zijn website.

Leden van de US Air Force, die op het moment van de opname gestationeerd waren op de luchtmachtbasis van Bentwaters, praten op de tape erg geagiteerd over wat ze zien.

"Een vorm van energie"

Een van de soldaten heeft het over een 'vreemd rood licht' dat plots verdwijnt om dan opnieuw te verschijnen en over 'een vorm van energie'. Volgens het commentaar zouden een aantal dieren dol worden en daarna 'dodelijk rustig' tijdens het incident, dat werd waargenomen in Rendlesham Forest, nabij Woodbridge in het Engelse Suffolk.

"Wat is het?", hoor je de commandant van de militairen vragen. "We weten het niet, Sir", antwoordt een andere. "Er is geen enkele twijfel dat er hier een soort van rood licht is. Ik zie er iets oranje in knipperen. Zéér vreemd."

Vervolgens klinkt het: "Het komt deze kant op. Zet alle zaklampen uit! Het licht is zo fel dat het brandt in de ogen." Terwijl de mannen toekijken, rapporteren ze hoe een lichtstraal de grond raakt en twee duidelijke voorwerpen in de lucht bedekt zijn met 'gekleurde lichten'.

Schade aan boomtoppen

De militairen zagen het lichtspektakel kort nadat ze schade aan boomtoppen en een grote oppervlakte van verpletterde naalden van naaldbomen in het bos onderzochten. De plaatselijke bevolking had voordien al gewag gemaakt van vreemde lichten.

Een verklaring voor het incident kwam er nooit, schrijft de Telegraph. De tape maakt deel uit van het Britse ufo-archief dat ontsloten wordt voor het grote publiek.
http://www.niburunews.com/index.php?...:ufo&Itemid=28

Another Jack 5 november 2010 13:41

Ja, elke generatie moet het door zijn strot krijgen.
New stories, same old shit.

exodus 5 november 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5076043)
Ja, elke generatie moet het door zijn strot krijgen.
New stories, same old shit.

Feiten, beste.

Another Jack 5 november 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5076064)
Feiten, beste.

Het is inderdaad een feit, dat elke generatie sinds 1945 (wat louter toeval is ;-))zijn portie te slikken krijgt.

Micele 5 november 2010 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5076093)
Het is inderdaad een feit, dat elke generatie sinds 1945 (wat louter toeval is ;-))zijn portie te slikken krijgt.

Is natuurlijk geen toeval want de grond-luchtradars zijn pas "degelijk operationeel" geworden halfweg WO II -vanaf 1943-, dus na WO II kwam er dus nog een belangrijk feit bij om UFO´s effectief indirect waar te nemen, men zag de direct gereflecteerde UFO-echo´s op het (de) radarscherm(en), zoals men de echo´s van de vliegtuigen en boten en... op het scherm kon volgen (soms door meerdere radars tegelijkertijd gedetecteerd).
Men kon dus vanaf 1943 boten, snuiverende duikboten, vliegtuigen en ... waarnemen op het radarscherm zonder ze überhaupt te kunnen zien (´s nachts of overdag achter de wolken, te veraf...) ( ? middelen vóór de radar ? : verrekijker, ... ? )

Tijdens de koude oorlog zijn de radars steeds verder geperfectioneerd.

Citaat:

De meest significante ontwikkeling in de radartechnologie werd in het geheim gedaan in 1939, toen in Engeland de microgolf resonantie-magnetron werd geperfectioneerd. Met deze buis had de industrie een component in handen met een zeer hoog vermogen, die radars vanaf dat moment in staat stelde om te opereren op microgolffrequenties. Dit magnetron werd in 1940 aan de Amerikanen aangeboden en dezen wisten op basis van dit magnetron een radarinstallatie te ontwikkelen.

Ongeveer gelijktijdig ontwikkelden de gebroeders Russell en Sygurd Varian aan de Stanford-universiteit het klystron, te beginnen met het reflexklystron voor toepassing als laagvermogenoscillator van radarontvangers.

Het bestaan van de magnetron en de reflexklystron maakte het vanaf dat moment mogelijk om effectieve radarsystemen te bouwen met vacuümbuizen, hetgeen het verloop van de Tweede Wereldoorlog belangrijk heeft beïnvloed, met name in de strijd tegen de Duitse onderzeeboten in 1943. Voordien was overdag, en vooral ’s nachts, een snuiverende onderzeeboot nauwelijks of niet met het blote oog waar te nemen. Het was nu mogelijk radars in vliegtuigen in te bouwen, zodat een snuiverende onderzeeboot op relatief grote afstand kon worden waargenomen, met vaak fatale gevolgen voor de onderzeeboot.

De ontwikkeling van radarsystemen is na de Tweede Wereldoorlog doorgegaan. Gestimuleerd door de ruimtevaart en de Koude Oorlog werden de hoogfrequente- en halfgeleidertechnieken verder ontwikkeld. Uit het reflexklystron werd via tussenontwerpen onder andere de traveling wave tube (TWT) uitgevonden en uitontwikkeld. Dit is een hoogfrequent versterker die, als hij aangestuurd wordt door een stabiele oscillator, een hoogvermogen zendimpuls aflevert met een zeer nauwkeurige frequentie. Ook werd de voorgeïoniseerde vacuümbuis die als zend/ontvangstschakelaar fungeerde vervangen door een golfpijpsysteem, de Magic-T. Daar de toepassing van een TWT, en de elektronica er omheen, aanzienlijk duurder is dan een magnetron worden er ook heden ten dage echter nog steeds radars gefabriceerd met een magnetron als zendelement. Toepassingen daarvan vindt men onder andere in de scheepvaart en recreatievaart.

Verder werden er halfgeleidercomponenten ontwikkeld die het klystron konden vervangen. De radarontvanger werd van vacuümbuizen ontdaan en in zijn geheel getransistoriseerd waardoor de geproduceerde eigenruis (ruisgetal) door de ontvanger sterk werd gereduceerd en hiermee de ontvangstkwaliteit sterk toenam.

Tegenwoordige radarsystemen zijn zeer sterk gecomputeriseerd en in staat om situatieoverzichten op beeldschermen weer te geven die het niveau van foto's benaderen. Hiertoe worden meer elektronische middelen ingezet dan alleen maar het simpele kijken op een beeldscherm naar de echo van een object, hoewel dit de basis is waarop het gehele principe berust.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radar#Geschiedenis
UFO´s - visuele -waarnemingen bestonden ook lang voor WO II hoor...

Zelfs in de Bijbel vindt ge ze terug:
Citaat:

http://www.ufoevidence.org/cases/case493.htm
UFOs in the Bible: Ezekiel's Wheel, 593 BC
Date: 593 BC Location:Cheber River, Chaldea (in modern-day Iraq),

Summary: Of all the UFO accounts in the Bible, the one mentioned most often is Ezekiel's Wheel. One of the passages reads: "This was the appearance and structure of the wheels: They sparkled like chrysolite, and all four looked alike. Each appeared to be made like a wheel intersecting a wheel." (Ezekiel 1:16) The following is a passage by passage analysis of Ezekiel chapter one that is based on the work of NASA engineer Josef Blumrich.
orginele bron:
Citaat:

http://www.thelightside.org/EARSite/...blefiles1.html
Of all the UFO accounts in the Bible, the one that I hear mentioned most often is Ezekiel's Wheel. Many people claim that Ezekiel clearly describes a UFO in the following passage:
Ezekiel 1:16 (NIV)
This was the appearance and structure of the wheels: They sparkled like chrysolite, and all four looked alike. Each appeared to be made like a wheel intersecting a wheel.
En die "wheel intersecting a wheel" trekken veel op die "two glowing wheels", die schijnbaar nog eens gezien zijn door veel getuigen in Hamburg, wel 22 eeuwen later... :
Citaat:

http://www.ufoevidence.org/cases/case488.htm
Source: UFOs at Close Sight / others

There was a UFO sighting over Hamburg, Germany on November 4, 1697, depicted in this artwork. The objects were described as being "two glowing wheels". (Note: if the round object on the far right is the moon, the UFOs were either very low or very large. Notice also the many people pointing -- this was likely a famous event.)
hier de 12 geselecteerde UFO-cases vóór 1940:
http://www.ufoevidence.org/Cases/Cas...ection=pre1940

praha 11 november 2010 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5076429)
Zelfs in de Bijbel vindt ge ze terug:

orginele bron:


En die "wheel intersecting a wheel" trekken veel op die "two glowing wheels", die schijnbaar nog eens gezien zijn door veel getuigen in Hamburg, wel 22 eeuwen later... :


hier de 12 geselecteerde UFO-cases vóór 1940:
http://www.ufoevidence.org/Cases/Cas...ection=pre1940

Zie nu toch es verder dan uwen neus lang is

Het probleem is dat je steeds maar datgene eruit plukt dat je dan enigszins in verband kunt brengen... de rest negeer je gewoonweg.
Dat wordt al meteen duidelijk aan die gravure ... dat is maar één voorstelling en daar zou je inderdaad wat kunnen inzien... er zijn er echter talloze
Hier alvast twee :







about the Merkabah:
In Christianity, the man, lion, ox, and eagle are used as symbols for the four evangelists (or gospel-writers), and appear frequently in church decorations. They also appear in the Tarot card "The World". The creatures are called Zoë (or the Tetramorph), and continuously surround the throne of God in Heaven

420yeahbaby 11 november 2010 01:44

En wa zijn in de bijbel dan die "mensen" met ogen zo groot als sprinkhanen?

420yeahbaby 11 november 2010 02:06

Ik bengel nog altijd tussen twee gedachten:
Komt het besef tot iets hoger dan de mens (geloof) van iets psychedelisch, of van iets buitenaards.
Andere logische redens heb ik nog niet gevonden. Als beide onlogisch voor u klinken, bent U nog niet genoeg alienated. Verknocht aan het systeem.

Vigilante VL 11 november 2010 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5089638)
Ik bengel nog altijd tussen twee gedachten:
Komt het besef tot iets hoger dan de mens (geloof) van iets psychedelisch, of van iets buitenaards.
Andere logische redens heb ik nog niet gevonden. Als beide onlogisch voor u klinken, bent U nog niet genoeg alienated. Verknocht aan het systeem.

Persoonlijk vind ik 'psychedelisch' een beetje ongelukkig gekozen als verzamelterm, omdat die het hele spectrum eigenlijk niet dekt van wat kan begrepen worden als, zoals u het omschrijft, "geloof" en "buitenaards". Het impliceert dat mensen met dergelijke neiging (tot het geloof in b.v. vliegende profeten, schotels, aardbeien etc...) psychedelica consumeren/consumeerden om aan dergelijke ervaringen blootgesteld te worden. In de praktijk is dit vaak ook wel zo dat mensen die blootgesteld werden aan psychotrope stoffen dergelijke ervaringen menen te hebben. Dit kan bijvoorbeeld zelf geïnduceerd geweest zijn via de geijkte methoden of gewoon aan de omgeving gelegen hebben (b.v. een grot waar bepaalde psychoactieve stoffen aanwezig zijn). Ik denk dat de gegeven voorbeelden hier wel volstaan om zelf een paar concrete situaties en analogieën te bedenken, n'est-ce pas?

Termen die het brede spectrum bevatten zijn volgens mij 'psychologisch' en 'psychiatrisch'.

Psychologisch: De leeftijd, cultuur, het wereldbeeld, de opvoeding...kortom: de blootstelling aan bepaalde fenomenen (in groep, dan wel individueel) die een persoonlijkheid vormen en die ruimte laten voor zekere opvattingen en gedachtepatronen.

Pfff, ik ben eigenlijk veel te lui om hier nog veel voorbeelden te gaan opsommen. Ik durf wedden dat je alle UFO-docu's wel al gezien hebt van b.v. Maussán of Friedmann. Leg de link met de landen van herkomst en de manier waarop er met (bij)geloof wordt omgegaan en hoe en wanneer kinderen (alsook volwassenen) aan exposure onderworpen zijn. Merk op dat Mexicanen overal "De Maagd Maria" zien verschijnen, tot in hun tortilla's en de anus van hun huisdier toe en dat Amerikanen hun kinderen de stuipen op het lijf jagen met Halloween. Merk ook op dat New Age zweef-teverij big fuckin' business is... Dit is slechts een rudimentaire schets die je hersencellen wel verbanden zullen laten leggen met talloze fenomenen.


Psychiatrisch:

Deze schizofreniepatiënt verklaart het nader en bespaart mij verder van de gortdroge uitleg :

http://www.schizophreniablog.org/201...delusions.html

:smilecol:***WARNING: :evilbat:BAT:evilbat: FUCK INSANE!***:smilecol:

Citaat:

If you do some of the following things, the aliens may see you as less of a threat and move onto someone else.

1) Reduce excess dopamine chemicals with anti psychotics. (n.v.d.r: m.a.w. IT'S F**KING TIME TO QUIT THE REEFER, BUDDY Google: PRODROOM/PRODROMAAL) If your experiencing positive symptoms (eg. delusions, thought disorder/ paranoia) of schizophrenia you are producing more than usual amounts of chemicals like dopamine. This makes you a target because aliens may also desire the pleasure chemical dopamine and unmedicated schizophrenics produce more of it.

1) Lock all windows and doors and cover with shades. Do not let other beings see inside you house.

2) Sleep with a light on when you feel like you are more at risk. Aliens may think you are awake.

3) Buy a power failure alarm. The aliens may disrupt your power supply when they visit. With this device the alarm will sound and you be awake.

4) Keep a flashlight by the bed. Preferably a dynamo so the batteries don't run out.

5) You could you could pray each day, asking for protection or just meditate and let protective thoughts become stronger.

6) Don't sleep naked and cover your body with a sheet to make it difficult for those nasty anal probes.

7) If you are abducted, it is not usually your physical body, it is a mental thing. If you can remember to say "Go physical, now" or "Return to physical body" then you will return from the experience.

8) If you think you are being monitored by aliens, you can get protection under high voltage power lines. The land is usually vacant. Stay there a while a gather your thoughts. If (after a while) you still feel like you are being monitored then you are psychotic and should get help.
*****
Notes:
- The tin foil hat does not work because it is not a complete enclosure and is not thick enough.
- Remember aliens may not even exist, your brain could be tricking you to produce persecutory thoughts.

*****


*****

:new-alie::scatter:EINDE TRANSMISSIE:rocol:0X

420yeahbaby 11 november 2010 17:13

But the Reefer keeps calling me back!

Bovenbuur 11 november 2010 17:14

Lol, tot die laatste denk je gewoon echt met iemand te maken te hebben die het meent. Goed geschreven.

(Dat plaatje is er dan weer een beetje over voor dat effect.)

Vigilante VL 11 november 2010 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5091265)
But the Reefer keeps calling me back!

Ja en Neen.

Ja: dat spul is tegenwoordig zo heftig dat het die indruk wekt. Als je al lang rookt dan moet je er rekening mee houden dat je neuroontjes nu wel een beetje geflambeerd zijn. Kan ook moeilijk anders als je ze zolang en zo overvloedig je harses met dopaminerge entheogenen bombardeert. Maar dat hoeft heus nog niet te betekenen dat het kalf verdronken is. Er is wel degelijk een manier om die troep vaarwel te zeggen. All it takes is a couple of weeks... Of een beetje hulp van gespecialiseerde mensen in die zaken.

Niemand wil toch psychotisch worden zoals die halfgare in mijn vorige post? Ik begrijp de menselijke drang naar het transcendentale, maar ik kan moeilijk aannemen dat iemand moedwillig geen onderscheid meer wil kunnen maken tussen fictie en realiteit. Hoe angstaanjagend moet dat niet zijn om zo continu rond te lopen? Erger dan de ergste horror? En vergewis er je van dat al die troep die je op het internet hebt zitten bekijken dan écht je mentale realiteit wordt. Je beseft het alleen maar ten dele of helemaal niet meer. En was het nu net niet de bedoeling om te "ontsnappen aan de matrix" of "het systeem"?

http://www.trutv.com/library/crime/c...me_kill/3.html

Deze link als een beetje achtergrond informatie over de drama's die dan kunnen gebeuren. Onder meer de Beltway Sniper en de massamoordenaars op Columbine High vonden er hun inspiratie in. Zomaar gekken? Neu-neu...

420yeahbaby 11 november 2010 18:05

Ik denk dat ik fictie en realiteit nog goed kan onderscheiden hoor ;)
Ik heb echter wel geflipte lectuur gelezen en word extatisch van Terence Mckenna's boeken. Hoe kan het ook anders, zo'n prachtig schrijver was het.

Doch is volgens mij de vrucht van kennis iets psychedelisch geweest. En ik vind buitenaards leven niet meer dan logisch.

Soms moet je op de rand van de waanzin zijn om iets te weten te komen he.
Wat is realiteit trouwens?

Vigilante VL 11 november 2010 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5091451)
Ik denk dat ik fictie en realiteit nog goed kan onderscheiden hoor ;)
Ik heb echter wel geflipte lectuur gelezen en word extatisch van Terence Mckenna's boeken. Hoe kan het ook anders, zo'n prachtig schrijver was het.

Doch is volgens mij de vrucht van kennis iets psychedelisch geweest. En ik vind buitenaards leven niet meer dan logisch.

Soms moet je op de rand van de waanzin zijn om iets te weten te komen he.
Wat is realiteit trouwens?

Dat doet mij oprecht deugd dat je dat nog steeds kan, maar wie op de rand zit, kan er heel makkelijk afvallen.

Humpty Dumpty sat on a wall,
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king's horses,
And all the king's men,
Couldn't put Humpty together again


En er is heus niks mis met McKenna of Hicks of andere psychonauten als je je daar aan kunt optrekken. Daarom noem ik ze ook psychonauten: zij hebben de weg vrijgemaakt en die verduiveld goed beschreven zodat anderen hiervan ook "de vruchten kunnen plukken". Het blijft een subjectieve ervaring, een postmodern new age sprookje ter vervanging van al hetgeen dat uit de mode is geraakt.

Maar volgens mij is de combo van én die zware lectuur én psychedelica een syndicaat dat menig mens op termijn in een zeer lastig parket kan brengen.

Terrence Mckenna is prematuur gestorven aan een zeer agressieve vorm van hersenkanker voorafgegaan door 3 zware epileptische aanvallen (Terrence: "Mijn beste trips ooit!") en barstende migraines. Als ik het juist voor heb, had Hicks leverkanker. Die dingen moeten toch onlosmakelijk verbonden worden met hun overdadige levensstijl. Is het dat dan echt waard?

Als er zoiets is als een hiernamaals, singulariteit, buitenaardse voyeurs uit de 11e dimensie of oneindige onvoorwaardelijke liefde...etc.. komen we daar dan niet achter wanneer ons moment gekomen is? En kun jij voorspellen hoe "die weldadige bron van eeuwige goedheid" gaat reageren als het weet dat je hebt zitten fokken met het lot of de initiële weg die het voor je uittekende? Het zou wel eens lekker giftig kunnen uithalen door je naar de afgrond van z'n tegenpool te sturen.;-):lying:

Shit, had me beter gehouden bij die initiële shock-and-awe-post ... Nu voed ik uw hele situatie ...

Vigilante VL 11 november 2010 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akbar (Bericht 5091594)
Als die 11 dimensieonele shapeshiftende onmetelijke goedheid nu nog ni weet hoe zijn proefbuisprimaten gaan reageren als je hen bepaalde poeiers en plantjes geeft, scheelt er toch wel iets aan zijn deductievermogen. 8-)

loool:lol:

420yeahbaby 11 november 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5091574)
Dat doet mij oprecht deugd dat je dat nog steeds kan, maar wie op de rand zit, kan er heel makkelijk afvallen.

Humpty Dumpty sat on a wall,
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king's horses,
And all the king's men,
Couldn't put Humpty together again


En er is heus niks mis met McKenna of Hicks of andere psychonauten als je je daar aan kunt optrekken. Daarom noem ik ze ook psychonauten: zij hebben de weg vrijgemaakt en die verduiveld goed beschreven zodat anderen hiervan ook "de vruchten kunnen plukken". Het blijft een subjectieve ervaring, een postmodern new age sprookje ter vervanging van al hetgeen dat uit de mode is geraakt.

Maar volgens mij is de combo van én die zware lectuur én psychedelica een syndicaat dat menig mens op termijn in een zeer lastig parket kan brengen.

Terrence Mckenna is prematuur gestorven aan een zeer agressieve vorm van hersenkanker voorafgegaan door 3 zware epileptische aanvallen (Terrence: "Mijn beste trips ooit!") en barstende migraines. Als ik het juist voor heb, had Hicks leverkanker. Die dingen moeten toch onlosmakelijk verbonden worden met hun overdadige levensstijl. Is het dat dan echt waard?

Als er zoiets is als een hiernamaals, singulariteit, buitenaardse voyeurs uit de 11e dimensie of oneindige onvoorwaardelijke liefde...etc.. komen we daar dan niet achter wanneer ons moment gekomen is? En kun jij voorspellen hoe "die weldadige bron van eeuwige goedheid" gaat reageren als het weet dat je hebt zitten fokken met het lot of de initiële weg die het voor je uittekende? Het zou wel eens lekker giftig kunnen uithalen door je naar de afgrond van z'n tegenpool te sturen.;-):lying:

Shit, had me beter gehouden bij die initiële shock-and-awe-post ... Nu voed ik uw hele situatie ...

Terence deed wel een beetje heel veel DMT he. Ik denk dat Terence sneller ging dan een menselijk brein aankon.

Ik vond en vind nog altijd dat sprookje veel fijner dan die dogma's dat ze ons van jongs af inlepelen.
Is het daarom DE weg? Neen, het is EEN weg. Ieder loopt de zijne.
Als die eeuwige bron van liefdadigheid me daarvoor naar Haar tegenpool stuurt, is Ze geen eeuwige bron van liefdadigheid he.

Wat je zegt klopt, als je dat allemaal heel letterlijk gaat nemen, kan je inderdaad in een lastig parket komen. Aangezien meer dan de helft niet weet waarover je het hebt.
Begin ik over de Logos gaan mensen zich al afvragen wat het is.
Begin ik over de Kundalini (wat ik persoonlijk de heftigste ervaring ooit vond) kan niet iedereen mee.
Begin ik over Overself, kan er niet veel man mee.

Gelukkig dat ik dan ook nog lid op psychonaut.com ben he ;)

420yeahbaby 11 november 2010 19:29

Ieder zijn sprookske he Akbar.

Doch vind ik het uiterst opmerkwaardig dat IEDEREEN dezelfde ervaring beleefd. 't Is alsof ge uit uw lichaam treedt, in een nieuwe dimensie gezogen wordt en nieuwe richtlijnen krijgt.
Iedereen dezelfde. Isn't that odd?

420yeahbaby 11 november 2010 19:30

en 't is niet omdat je via google een beschrijving ervan vind, werkelijk weet waarover het gaat he.
Google maakt de mens dommer, niet slimmer.

420yeahbaby 11 november 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akbar (Bericht 5091734)
omdat mensen gaan lezen en dan hun ervaringen op elkaar afstemmen.
Te vergelijken met near dead dingens. Gelovigen zien toch ook in elke vlek Jezus of Maria?
Same shit ...

Medische verklaring is dat het overstimuleren van de neuronen bepaalde fysieke ervaringen geeft.
high is high ..;-)

Wie is dien alien dan in die "visioenen"? Ik blijf het grappig vinden.
Iedereen zou er toch net andere dingen van moeten ervaren? Omdat iedereens psyche aan mekaar hangt met andere links, andere overtuigingen.
Doch vraagt iedereen zich af: wie is dien alien gast?

420yeahbaby 11 november 2010 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akbar (Bericht 5091751)
Gut ja ....zelfde verhaal met de "duivel op je borst" als je brein al wakker is maar je spieren nog niet zijn geactiveerd.
Mensen geven graag naampjes en plaatsen graag dingen in vakjes. Makes them feel more at ease.
Hoe kan je trouwens zeggen dat iets "alien" is. Welke eigenschappen heeft een alien?



Sleep paralysis

't is allesinds allesbehalve menselijk dus alien he. Iets vreemd.
Neem het voor één keer letterlijk en zet het woord "alien" in een ruimer perspectief dan uw eerste gevoel oproept.

En kijk, ik voel me niet geroepen te discussiëren over die dingen of ze al dan niet echt zijn.
De ervaring heiligt het doel he. Maar DMT is wel de beste stof ooit gekend ;-)
Gij gebruikt het ook hoor, iedere nacht in uw slaap. En vlak voor je sterft pompt uw brein ook massaal DMT uit om dan iets later x aantal gram te verliezen.

420yeahbaby 11 november 2010 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akbar (Bericht 5091740)
Dan ben ik geen mens

Gij neemt het over van google, ipv het zelf te beleven.
Hoe kan je er dan wijzer uit worden?

Dat is een beetje de theorie kennen, maar de praktijk niet kunnen.

Carnivore 11 november 2010 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5089638)
Ik bengel nog altijd tussen twee gedachten:
Komt het besef tot iets hoger dan de mens (geloof) van iets psychedelisch, of van iets buitenaards.
Andere logische redens heb ik nog niet gevonden. Als beide onlogisch voor u klinken, bent U nog niet genoeg alienated. Verknocht aan het systeem.

ik ook;
Darwin en zijn grote toeval van alles
of buitenaardse interventie wat idd. toch de grote godsdiensten met hun opperwezen(s) uitlegt.

Carnivore 11 november 2010 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5091240)
....




*****



Great !
LOL, nee ... LMAO!


edit : damn verkeerde laten staan, ik vond die 8 �* 9 punten om alien-abduction te voorkomen ècht goed

420yeahbaby 11 november 2010 20:27

Het blijven vreemde mysteries waar we lang geen verklaring voor kunnen vinden.
Maar ik denk dat iedereen die zich verdiept heeft in die zaken, wel zal weten wat ik ermee bedoel.

Zeg het met beelden:
Fruit of knowledge(?)

Ik moet voorzichtig zijn als ik over zulke zaken praat, altijd. Wat jammer is.

Carnivore 11 november 2010 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5091574)
Dat doet mij oprecht deugd dat je dat nog steeds kan, maar wie op de rand zit, kan er heel makkelijk afvallen.

Humpty Dumpty sat on a wall,
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king's horses,
And all the king's men,
Couldn't put Humpty together again


En er is heus niks mis met McKenna of Hicks of andere psychonauten als je je daar aan kunt optrekken. Daarom noem ik ze ook psychonauten: zij hebben de weg vrijgemaakt en die verduiveld goed beschreven zodat anderen hiervan ook "de vruchten kunnen plukken". Het blijft een subjectieve ervaring, een postmodern new age sprookje ter vervanging van al hetgeen dat uit de mode is geraakt.

Maar volgens mij is de combo van én die zware lectuur én psychedelica een syndicaat dat menig mens op termijn in een zeer lastig parket kan brengen.

Terrence Mckenna is prematuur gestorven aan een zeer agressieve vorm van hersenkanker voorafgegaan door 3 zware epileptische aanvallen (Terrence: "Mijn beste trips ooit!") en barstende migraines. Als ik het juist voor heb, had Hicks leverkanker. Die dingen moeten toch onlosmakelijk verbonden worden met hun overdadige levensstijl. Is het dat dan echt waard?

Als er zoiets is als een hiernamaals, singulariteit, buitenaardse voyeurs uit de 11e dimensie of oneindige onvoorwaardelijke liefde...etc.. komen we daar dan niet achter wanneer ons moment gekomen is? En kun jij voorspellen hoe "die weldadige bron van eeuwige goedheid" gaat reageren als het weet dat je hebt zitten fokken met het lot of de initiële weg die het voor je uittekende? Het zou wel eens lekker giftig kunnen uithalen door je naar de afgrond van z'n tegenpool te sturen.;-):lying:

Shit, had me beter gehouden bij die initiële shock-and-awe-post ... Nu voed ik uw hele situatie ...

Ik ga jouw posts opvolgen.
da's een compliment he! Voor U, komende van mij misschien niet, maar van mij naar U, zeker.

Carnivore 11 november 2010 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5091869)
Het blijven vreemde mysteries waar we lang geen verklaring voor kunnen vinden.
Maar ik denk dat iedereen die zich verdiept heeft in die zaken, wel zal weten wat ik ermee bedoel.

Zeg het met beelden:
Fruit of knowledge(?)

Ik moet voorzichtig zijn als ik over zulke zaken praat, altijd. Wat jammer is.

waarom?

420yeahbaby 11 november 2010 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5091898)
waarom?

Je wordt snel alienated of schizo gelabeled hoor ;)
Het past ook niet in veelal mensen hun kraam.

Ik benader mijn bedoelingen ook niet altijd te nader, wat voor misverstanden zorgt.

Door veel verwijten en labels gekregen te hebben, ben ik dan ook een pak matiger geworden met mijn overtuigingen te delen.

Als ik echt zou willen open ik een draad met duizendtal woorden, links, quotes, ... om een ware discussie te ontketenen dat God misschien wel een psychedelische reactie van de mens is. Maar wat brengt dat op? Niets dan labels die ik eigenlijk niet waardig ben.

Ik ben ook stillaan met mijn voeten op de grond aan het komen. Doch kan ik wat ik ervaart heb niet anders dan "echt" (voor mij) noemen.
Het was wat mij in mijn gehele zoektocht het meest geraakt heeft, het meest resultaat bracht.
En ik heb meer dan mijn vriendin als getuige. Ik ben enorm veranderd, doch nog een dwaler dat zoekt naar bevestiging.
Dualiteit is een harde levensstijl soms :)

Vigilante VL 11 november 2010 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5091887)
Ik ga jouw posts opvolgen.
da's een compliment he! Voor U, komende van mij misschien niet, maar van mij naar U, zeker.

Toch wel, hoor :-D

Carnivore 11 november 2010 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5091916)
Je wordt snel alienated of schizo gelabeled hoor ;)
Het past ook niet in veelal mensen hun kraam.

Ik benader mijn bedoelingen ook niet altijd te nader, wat voor misverstanden zorgt.

Door veel verwijten en labels gekregen te hebben, ben ik dan ook een pak matiger geworden met mijn overtuigingen te delen.

Als ik echt zou willen open ik een draad met duizendtal woorden, links, quotes, ... om een ware discussie te ontketenen dat God misschien wel een psychedelische reactie van de mens is. Maar wat brengt dat op? Niets dan labels die ik eigenlijk niet waardig ben.

Ik ben ook stillaan met mijn voeten op de grond aan het komen. Doch kan ik wat ik ervaart heb niet anders dan "echt" (voor mij) noemen.
Het was wat mij in mijn gehele zoektocht het meest geraakt heeft, het meest resultaat bracht.
En ik heb meer dan mijn vriendin als getuige. Ik ben enorm veranderd, doch nog een dwaler dat zoekt naar bevestiging.
Dualiteit is een harde levensstijl soms :)


ach ja... Ik kon bvb je link van de "fruits of knowledge" en die chakra-toestanden ook niet echt volgen... Ik heb wel nog effe links en rechts doorgeklikt. Want ik ben, behalve dan in een paar zeer welomschreven gevallen, zèèr openminded. Maar het passeert me compleet.
Maar wat moet jij daar van wakker liggen?
Als jij het 'licht' gezien hebt, of een deel... Des te leuker. Voor jouw. En idd ambetant, want je wilt zoiets delen, en het overgrote deel van de mensen is niet van plan je daarin te volgen. En dan zit je daar met je grote waarheid.

Ik heb ooit eens iets gelijklopends gehad met psychologie.
Ik las het quasi flinterdunne boekje "psychologie �* la Carte" van ... een zekere Franssen of zoiets. En dat boek was een openbaring.
Ik ben geen belezen man, maar heb wel -tegen wil en dank- een hoop levenservaring opgedaan, in mijn nog redelijk jonge leven.
En ineens, door-zag ik dus vanalles in mensen... Maar ... soit. Een lang verhaal kort -want ik ben niet zo'n hobbytypist- ik ben gelukkig redelijk snel, terwijl ik overliep van de vers opgedane inzichten, een wijs persoon tegengekomen die me effe getemperd heeft en waardoor ik niet verder te koop liep met wat ik ineens wist en die labels niet heb gekregen en heb moeten meemaken, want idd voor 99% van de mensen passeer je dus voor een weirdo. Hoe goed je je ook voelt, hoe goed je door je kennis ook gedraagt en weet ik veel wat. Bvb de gemiddelde Anonieme Alcoholieker... is en blijft voor zowat iedereen een weirdo. Terwijl die bepaalde kerel in de eerste plaats te bejubbelen valt. Die zet zijn leven terug op de rails, zweert de drank af, maakt een aantal afspraken en vereffent openstaande rekeningen. Da's toch dik ok?! neen. Ze moeten vooral toch anoniem blijven.
Om geen label te krijgen.
Fuck the labels!

om maar te zeggen; je spreekt over "een dwaler die..."
ik zeg en weet een stuk uit ervaring -niet zelf uitgevonden zenne, een knappe kop bedacht dit, niet ik- maar het klopt wel dikwijls;
"een fundamentalist is een twijfelaar die eindelijk een besluit heeft genomen"
Hoe groter de alcoholist, de betere AA'er hij wordt. Om maar iets te zeggen.
Je voelt jezelf een dwaler en hebt een richting gevonden.
Da's toch genoeg?
Goed voor U. er moesten er zo meer zijn.
(edit) dat je anderen wil laten delen in je -voor jouw- positieve evolutie... siert je -in de fond- dat alleen maar. Spijtig genoeg gaat dat bvb voor moslimfundi's en andere opdringerige tè groot geworden religieuze sektes niet meer op, die dwingen op een gegeven ogenblik mensen om zich naar hun 'grote gelijk' te stellen.



Ik ben wèl overtuigd dat de menselijke geest een zeer krachtig, eigenwijs en eigenaardig iets is.
Dat je eigen geest soms bijna letterlijk spelletjes met je speelt -met zichzelf dus?- is, als je er even over doorboomt, hallucinant.

Laten we de discussie vooral verderzetten.

Carnivore 11 november 2010 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5091918)
Toch wel, hoor :-D

Leuk dat je het kan appreciëren.
;-)

je hebt in elk geval.. vraag niet waarom, geen fan, maar een geïntrigeerd persoon aan je been. :-D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be