Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   vlaams blok heeft nieuwe voorzitter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=208206)

Pandareus 19 oktober 2014 16:13

vlaams blok heeft nieuwe voorzitter
 
Met een score van 93% heeft het blok zijn nieuwe voorzitter gekozen. Binnen een oude traditie hebben ze weer iemand gerecycleerd vanuit de kweekschool voor racisten : het NSV.
Tom Van Grieken heeft nu de zware taak om de partij door haar palliatieve fase te begeleiden, en daarna hopelijk het licht uit te doen.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...orzitter.dhtml


reservespeler 19 oktober 2014 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7368095)
Met een score van 93% heeft het blok zijn nieuwe voorzitter gekozen. Binnen een oude traditie hebben ze weer iemand gerecycleerd vanuit de kweekschool voor racisten : het NSV.
Tom Van Grieken heeft nu de zware taak om de partij door haar palliatieve fase te begeleiden, en daarna hopelijk het licht uit te doen.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...orzitter.dhtml


Dat is interne keuken van het VB.
Volgens mij heeft het VB nog redenen van bestaan, misschien wel op een andere manier.

De toekomst zal het uitwijzen.

Jan van den Berghe 19 oktober 2014 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7368095)
Met een score van 93% heeft het blok zijn nieuwe voorzitter gekozen. Binnen een oude traditie hebben ze weer iemand gerecycleerd vanuit de kweekschool voor racisten : het NSV.

Naar aloude traditie weet u weer niet waarover u praat en verwart u rechts met racisme. Links verliest altijd iedere vorm van werkelijkheidszin als het over bepaalde partijen gaat.

Jan van den Berghe 19 oktober 2014 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7368095)
.
Tom Van Grieken heeft nu de zware taak om de partij door haar palliatieve fase te begeleiden, en daarna hopelijk het licht uit te doen.

In de Kamer heeft het Vlaams Belang drie verkozenen, de PvdA twee. Mag ik dan ook concluderen dat de PvdA reeds lang in een palliatieve fase zit?

Het Oosten 19 oktober 2014 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7368095)
Met een score van 93% heeft het blok zijn nieuwe voorzitter gekozen. Binnen een oude traditie hebben ze weer iemand gerecycleerd vanuit de kweekschool voor racisten : het NSV.
Tom Van Grieken heeft nu de zware taak om de partij door haar palliatieve fase te begeleiden, en daarna hopelijk het licht uit te doen.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...orzitter.dhtml



Hij trekt wat op Karel Dillen. En niet alleen wat betreft zijn uiterlijk. Ook zijn gedachtengoed is uit hetzelfde vaatje getapt als dat van Dillen.

Kort besluit: het wordt weer niets met het VB . Wat stemmen winnen binnen 5 jaar, wat schreeuwen langs de kant, en dan hebben we het gehad.

Het Oosten 19 oktober 2014 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7368469)
In de Kamer heeft het Vlaams Belang drie verkozenen, de PvdA twee. Mag ik dan ook concluderen dat de PvdA reeds lang in een palliatieve fase zit?

Ik moet zeggen dat Barbara Pas goed gesproken heeft in de Kamer. Ik bedoel hiermee : als een bezadigd maar principieel lid van de oppositie. Ik heb wat te doen met haar. Ze kreeg met haar voorzitterschap wel een vergiftigd geschenk. Te jong was ze om de valkuilen te ontlopen.

Demper 19 oktober 2014 21:09

Zeer goed.

Het Oosten 19 oktober 2014 21:12

Dubbel

daiwa 19 oktober 2014 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7368469)
In de Kamer heeft het Vlaams Belang drie verkozenen, de PvdA twee. Mag ik dan ook concluderen dat de PvdA reeds lang in een palliatieve fase zit?

Lijkt mij logisch.

Jeronimo 20 oktober 2014 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7368095)
[Blablablaracistenblablabla...] het NSV. [...blablabla]

Hoe vaak nog: het is 'de' NSV!

SDX 20 oktober 2014 04:44

Rare kwibus lijkt me dat, hadden ze niks prestentabels kunnen vinden, Dewinter had tenminste nog wat présence, vooral in z'n jonge(re) jaren.

Of zijn met opzet minder flatterende foto's uitgekozen, want dat kan met iedereen gedaan worden.

Vrijheideerst 20 oktober 2014 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7368889)
Rare kwibus lijkt me dat, hadden ze niks prestentabels kunnen vinden, Dewinter had tenminste nog wat présence, vooral in z'n jonge(re) jaren.

Of zijn met opzet minder flatterende foto's uitgekozen, want dat kan met iedereen gedaan worden.

Tsja, veel te laat, deze "vernieuwing".

En dat van de PVDA-PTB gaat totaal niet op, die hadden hiervoor nationaal geen verkozenen.

mvd 20 oktober 2014 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7368095)
Met een score van 93% heeft het blok zijn nieuwe voorzitter gekozen. Binnen een oude traditie hebben ze weer iemand gerecycleerd vanuit de kweekschool voor racisten : het NSV.
Tom Van Grieken heeft nu de zware taak om de partij door haar palliatieve fase te begeleiden, en daarna hopelijk het licht uit te doen.

Nu de BWP nog.

Pandareus 20 oktober 2014 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7368889)
Rare kwibus lijkt me dat, hadden ze niks prestentabels kunnen vinden, Dewinter had tenminste nog wat présence, vooral in z'n jonge(re) jaren.

Of zijn met opzet minder flatterende foto's uitgekozen, want dat kan met iedereen gedaan worden.

Dat is gewoon hoe zijn voorgevel eruit ziet. Het Oosten heeft gelijk, hij heeft wat weg van de jonge karel dillen. Tot dat achterlijke brilletje toe.
De kans is dus groot dat Tom er op termijn zo gaat uitzien :


Hier de jonge Dillen ter vergelijking :

De schoofzak 20 oktober 2014 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7368095)
Met een score van 93% heeft het blok zijn nieuwe voorzitter gekozen. Binnen een oude traditie hebben ze weer iemand gerecycleerd vanuit de kweekschool voor racisten : het NSV.
Tom Van Grieken heeft nu de zware taak om de partij door haar palliatieve fase te begeleiden, en daarna hopelijk het licht uit te doen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...orzitter.dhtml

Ze hebben hun nieuwe voorzitter inderdaad niet gezocht in de Vooruit in Gent.

Maar euh, wat betreft uw hoop: kan je een termijn schatten op dat uitdoen van het licht ?

.

mvd 20 oktober 2014 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7369008)
Dat is gewoon hoe zijn voorgevel eruit ziet. Het Oosten heeft gelijk, hij heeft wat weg van de jonge karel dillen. Tot dat achterlijke brilletje toe.
De kans is dus groot dat Tom er op termijn zo gaat uitzien :


Hier de jonge Dillen ter vergelijking :

Hoe zie jij er uit eigenlijk?

mvd 20 oktober 2014 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7369020)
Ze hebben hun nieuwe voorzitter inderdaad niet gezocht in de Vooruit in Gent.

Maar euh, wat betreft uw hoop: kan je een termijn schatten op dat uitdoen van het licht ?

.

Bij N-VA is het gemakkelijk eh, daar wordt de voorzitter niet meer vervangen. :-D

Pandareus 20 oktober 2014 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7369020)
Ze hebben hun nieuwe voorzitter inderdaad niet gezocht in de Vooruit in Gent.

Maar euh, wat betreft uw hoop: kan je een termijn schatten op dat uitdoen van het licht ?

.

Jij weet zo goed als iedereen dat ze safe zitten tot na de volgende parlementsverkiezingen.
Annemans zit nu al aan zijn maximale pensioenrechten in het federaal parlement, zit nu nog 5 jaar dikke poen te verdienen in europa + nog extra pensioenrechten bijeen te sparen. Die zijn broodje is gebakken, volgende keer kan hij gerust op pensioen gaan.
Wel vrees ik dat Philip DW er nog één termijn gaat proberen aan vast te breien, en dan zou het mogelijk zijn dat zijn protégé die zijn wagonnetje aan Philip zijn locomotief haakt alsnog verkozen raakt...
Wat zeer jammer zou zijn.
Maar mocht Ph D W volgende keer niet meer opkomen, dan denk ik dat de kans zeer groot is dat ze onder de vijf % zakken. En dan is het verhaal (eindeliijk) gedaan.

Pandareus 20 oktober 2014 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7369022)
Hoe zie jij er uit eigenlijk?


mvd 20 oktober 2014 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7369070)
Jij weet zo goed als iedereen dat ze safe zitten tot na de volgende parlementsverkiezingen.
Annemans zit nu al aan zijn maximale pensioenrechten in het federaal parlement, zit nu nog 5 jaar dikke poen te verdienen in europa + nog extra pensioenrechten bijeen te sparen. Die zijn broodje is gebakken, volgende keer kan hij gerust op pensioen gaan.
Wel vrees ik dat Philip DW er nog één termijn gaat proberen aan vast te breien, en dan zou het mogelijk zijn dat zijn protégé die zijn wagonnetje aan Philip zijn locomotief haakt alsnog verkozen raakt...
Wat zeer jammer zou zijn.
Maar mocht Ph D W volgende keer niet meer opkomen, dan denk ik dat de kans zeer groot is dat ze onder de vijf % zakken. En dan is het verhaal (eindeliijk) gedaan.

Niet te vroeg juichen. Ooit zullen de mensen vast stellen dat N-VA niet echt voor Vlaamse autonomie is, en ook hun immigratiebeleid zal voor velen ontoereikend zijn (om nog maar te zwijgen van het economisch beleid). Of het VB blijft bestaan is niet zeker, maar het is ook niet echt relevant. Het gaat er over dat er plaats moet blijven voor politieke krachten die Vlaamse autonomie bepleiten. Welke figuren of partijen daarvoor zorgen is van ondergeschikt belang.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be