Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Als 'Jan' ben ik welkom, als 'Omar' niét" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199819)

Peche 21 maart 2014 08:03

"Als 'Jan' ben ik welkom, als 'Omar' niét"
 
Respect voor deze kerel!

Solliciteert als Omar zonder succes, daarna als Jan met succes. Maar Jan komt als Omar met verborgen camera.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...mar-niet.dhtml

lollen :)

Holger Danske 21 maart 2014 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7066044)
Respect voor deze kerel!

Solliciteert als Omar zonder succes, daarna als Jan met succes. Maar Jan komt als Omar met verborgen camera.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...mar-niet.dhtml

lollen :)

Begrijpelijk. Moest ik een werkgever zijn, dan zijn Désirée, Ásgeir, Manuel en Cayfano zeker welkom. Matsuko en Izumi krijgen zelfs voorrang. Een Omar? Nee.

Bovendien bevestigt hij met zijn agressieve gedrag waarom we liever niet met Omar werken.

Peche 21 maart 2014 08:25

Ik weet niet? Heftruckchauffeur/magazijnier is toch een allround functie waar geen scholing voor vereist is? Ingeburgerd klonk hij wel, want hij sprak hetzelfde als een lokale Jan gesproken zou hebben.

Skobelev 21 maart 2014 08:26

Respect?

"Zijn job als ploegarbeider gaf hij vorig jaar op omdat die niet te combineren was met de wedstrijden en voetbaltrainingen bij tweedeprovinicialer VV Tielt"

Bol het maar af naar Syrië !

vlijmscherp 21 maart 2014 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7066066)
Respect?

"Zijn job als ploegarbeider gaf hij vorig jaar op omdat die niet te combineren was met de wedstrijden en voetbaltrainingen bij tweedeprovinicialer VV Tielt"

Bol het maar af naar Syrië !

maw, hij integreert zich door bij een voetbalclub te gaan spelen, en het is weer niet goed???

Skobelev 21 maart 2014 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7066067)
maw, hij integreert zich door bij een voetbalclub te gaan spelen, en het is weer niet goed???

Uw werk opzeggen om amateurvoetbal te spelen is volgens u wel gerechtvaardigd? Het bewijst alvast hoe gemotiveerd hij wel is om te werken.


'k Heb 30 jaar competitie gespeeld en dit, na mijn studies, 20 jaar gecombineerd met een full time job. Sport op hoger niveau dan provinciale.
Terug naar zandbak van herkomst met deze parasiet.

vlijmscherp 21 maart 2014 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7066069)
Uw werk opzeggen om amateurvoetbal te spelen is volgens u wel gerechtvaardigd? Het bewijst alvast hoe gemotiveerd hij wel is om te werken.

zo ken ik héél veel jonge gasten hoor. Van alle afkomsten trouwens.

mag een mens nog zijn eigen prioriteiten kiezen in het leven??? het is niet dat hij profiteert, hij zoekt actief werk.

Peche 21 maart 2014 08:55

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...med-niet.dhtml

Woellah mensen veranderen drerie.

reservespeler 21 maart 2014 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7066065)
Ik weet niet? Heftruckchauffeur/magazijnier is toch een allround functie waar geen scholing voor vereist is? Ingeburgerd klonk hij wel, want hij sprak hetzelfde als een lokale Jan gesproken zou hebben.

Daar is wel degelijk scholing voor vereist

Peche 21 maart 2014 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7066088)
Daar is wel degelijk scholing voor vereist

Hij lijkt me wel iemand die dat kan.
Ik heb on the job zelf met machines leren werken. Het is niet dat je een diploma nodig hebt om een heftruck te bedienen he. Dat is pure vaardigheid, er zijn mensen zonder attest die het beter doen dan mensen met attest.
Magazijn en clarckist is meer ervaring dan scholing he.

Lukkas 21 maart 2014 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Holger Danske (Bericht 7066052)
Begrijpelijk. Moest ik een werkgever zijn, dan zijn Désirée, Ásgeir, Manuel en Cayfano zeker welkom. Matsuko en Izumi krijgen zelfs voorrang. Een Omar? Nee.

Bovendien bevestigt hij met zijn agressieve gedrag waarom we liever niet met Omar werken.

Kort en goed samengevat! De rest is zever van Bert den Bleiter & co.

En nog altijd niet willen toegeven dat zij ZELF voor hun slechte naam hebben gezorgd. Hallucinant.

doremi 21 maart 2014 09:59

Dit soort verhalen zijn natuurlijk schrijnend maar de vraag achter de vraag wordt (ook hier) niet gesteld. Waarom komt een Omar, Mohammed, enz. vandaag moeilijker aan werk? Van waar komt het negatieve imago en perceptie over de Ali's en Hamza's en bijvoorbeeld niet bij iemand met de achternaam Callejon, Sharp, Wang, enz.

Zolang de Omar's, Ali's en Mohammedanen in het Westen niet begrijpen dat een aanzienlijk deel van hun 'gemeenschapsgenoten' de beeldvorming van iedereen in die groep elke dag nog volledig naar de vaantjes helpen en daartegen niets blijven doen, neen sterker nog de schuld steeds bij de buitenwereld blijven leggen dan zal er niets aan veranderen. Spijtig genoeg voor zij die wel hun best doen en wel geïntegreerd zijn en ja die zijn er zeker ook.

Het is echter niet de schuld van de KMO-baas die pakweg na 5 debacles met werknemers met Maghreb-afkomst er niet meer voor kiest om een 6e risico te nemen. Laten we niet vergeten dat een werknemer aanwerven en ontslaan (in België ) meteen al enkele duizenden euro's kost. Als je dan als zelfstandige een paar keer tegen de lamp loopt en je bent pakweg €20.000 lichter en je vacature is nog niet ingevuld, het werk werd lange tijd niet deftig gedaan en je hebt nog last gehad op sociaal gebied in je bedrijf ook, dan begrijp ik dat je bepaalde risicogroepen mijdt. Is dat dan omdat deze mensen hardcore-racisten zijn? Uiteraard niet, dit is gewoon het effect van een te groot deel krapuul en godsdienstnozems in de Moslimgemeenschap die zichzelf daardoor het statuut van probleemgroep gegeven hebben.

Vroeger loofde men hier de werklust van de mensen met zulke origine (de gastarbeiders) en werden deze mensen nergens geweigerd. Maar deze gemeenschappen hebben zich i.t.t. andere gemeenschappen steeds meer gesegregeerd i.p.v. geïntegreerd en daarvoor betalen ook de mensen die die beweging niet maakten de prijs. De enige oplossing bestaat er dan ook in om de gesegregeerde harder aan te pakken en paal en perk te stellen aan dit soort nozems. Alleen zo zal men de beeldvorming van deze mensen met andere roots kunnen verbeteren. Door telkens ostentatief 'racisme' te staan roepen en de eigen verantwoordelijkheden te negeren doet men dit zeker niet, integendeel!

bembem 21 maart 2014 10:28

Nu moet men niet hypocriet doen: Er wordt Omar enerzijds verweten dat ie niet aan het werk is, maar anderzijds werft men hem niet aan omdat ie 'Omar' is. Tja dat is zoals iemand weigeren omdat ie niet genoeg ervaring heeft, alleen dat men ervaring ergens moet beginnen hé. Maw. een vicieuze circel.

Mensen gaan doorgaans werken voor een inkomen. Niet om nogmaals eens geconfronteerd te worden met negatieve stereotiepen van vervelende werkgevers die verticaal klasseren enkel omwille van een naam. pffffffft!

Holger Danske 21 maart 2014 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7066065)
Ingeburgerd klonk hij wel, want hij sprak hetzelfde als een lokale Jan gesproken zou hebben.

Ik weet heus wel hoe iemand van daar klinkt. Zijn accent is geforceerd. Dacht eerst dat hij een spreekgebrek had.

maddox 21 maart 2014 10:42

Dus iemand die schriftvervalsing pleegt is goed bezig?

Dat ie dan soliciteerd als politicus.

alice 21 maart 2014 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7066044)
Respect voor deze kerel!

Solliciteert als Omar zonder succes, daarna als Jan met succes. Maar Jan komt als Omar met verborgen camera.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...mar-niet.dhtml

lollen :)

Ik snap niet zo goed waar u naartoe wil met dat respect...mij lijkt de verklaring van dat interimkantoor nu toch niet zo onwaarschijnlijk,de eerst mail was nog niet behandeld, er komt een tweede binnen en die krijgt sneller reactie, wat helemaal niet wil zeggen dat mail 1 dan geen reactie meer zou krijgen.
Om hier dan deze gevolgtrekking te maken en op deze manier te reageren, lijkt me nogal agressief, ik zou die persoon om die reden niet plaatsen!
Want wanneer je met die ingesteldheid naar een werkgever trekt...

Met deze reactie bevestig je enkel de ( voor) oordelen die al bestaan, jonge , mannelijke werknemers van Marokkaanse origine hebben een kort lontje en maken van alles onmiddellijk discriminatie, fout bezig dus en al zeker hoe je dan tekeer gaat tegen een bediende van een kantoor wat evengoed allochtonen tewerkstelt.
Zelf je werk opzeggen betekent geen uitkering, daar had die jongen beter eens over nagedacht, er zijn er genoeg die werk combineren met sport, dus daar zou ik als werkgever toch ook vragen bij stellen, hoe het zit met motivatie.

doremi 21 maart 2014 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7066161)
Nu moet men niet hypocriet doen: Er wordt Omar enerzijds verweten dat ie niet aan het werk is, maar anderzijds werft men hem niet aan omdat ie 'Omar' is. Tja dat is zoals iemand weigeren omdat ie niet genoeg ervaring heeft, alleen dat men ervaring ergens moet beginnen hé. Maw. een vicieuze circel.

Mensen gaan doorgaans werken voor een inkomen. Niet om nogmaals eens geconfronteerd te worden met negatieve stereotiepen van vervelende werkgevers die verticaal klasseren enkel omwille van een naam. pffffffft!

Als de stereotypen meer blijken uit te komen dan niet is dat een logische keuze van de werkgever. Als een werkgever voor een bepaalde functie vaststelt dat 9 op 10 mannen bijv. falen en vrouwen in 9 op de 10 gevallen aan het werk kunnen blijven met succes zouden we het dan racistisch vinden als de werkgever in dat geval een voorkeur zou hebben voor een vrouw in zo'n functie? Of moet de werkgever daar de 1 op 10 kans gaan nemen (uiteraard met zijn eigen kapitaal als inzet)?

M.a.w. u stelt ook niet de vraag waarom werknemers 'klasseren'. Zolang u deze vraag niet wil/kan/durft stellen zal dit probleem blijven bestaan. Ook al zijn al die werkgevers van nature verre van racisten en nemen zij in de meeste gevallen zelfs tal van mensen met andere origine in dienst alleen niet Omar, Mohammed e.d. Moet u zich eens afvragen waarom en door wie...

vlijmscherp 21 maart 2014 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7066122)
Kort en goed samengevat! De rest is zever van Bert den Bleiter & co.

En nog altijd niet willen toegeven dat zij ZELF voor hun slechte naam hebben gezorgd. Hallucinant.

is hij dan verantwoordelijk voor de daden van iemand anders?

morte-vivante 21 maart 2014 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7066189)
is hij dan verantwoordelijk voor de daden van iemand anders?

natuurlijk

en dan maar bleiten over die vuil profiteurs die terugmoeten naar Zandbakistan

doremi 21 maart 2014 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7066189)
is hij dan verantwoordelijk voor de daden van iemand anders?

Neen, maar hoe langer men de hooligans in die gemeenschappen hun gang laat gaan, hoe meer de 'anderen' zich actief zullen moeten distantiëren. Een beetje zoals elke voetbalfan eind jaren '80 telkenmale moest uitleggen dat hij geen hooligan was maar gewoon een voetbalfan. Met het buitenwerken van de hooligans is die tendens helemaal verdwenen, wie 20 jaar geleden op een sollicitatie zou zeggen actief voetbalfan te zijn had dik de kans om als marginaal aanzien te worden (algemene beeldvorming) wie dat vandaag doet, na de grotendeelse uitbanning van het hooliganisme, zal die stempel niet meer krijgen.

Moest men echter het hooliganisme nooit hebben aangepakt en steeds gezegd hebben dat de politie dat toch wel uitlokte zouden voetbalfans vandaag nog eenzelfde slechte naam hebben. Hetzelfde zien we bij deze groepen. vanaf dat men het 'krapuul' zal uitsluiten vanuit de gemeenschap zelf zal ook de geloofwaardigheid en respect tegenover de gemeenschap terugkeren. Maar o.a. op basis van religieuze gronden zie ik dat niet gebeuren en blijft men maar alle oorzaken extern zoeken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be