Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244630)

Universalia 9 augustus 2018 09:55

Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’
 
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’

Citaat:

Katie Hopkins, een omstreden Britse columniste, liet een Tweet achter waarin een video is te zien van een man die vraagt naar de mening van Jordaniërs over hoe zij het zouden vinden als hun zus zou werken.
Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde? :roll:

marie daenen 9 augustus 2018 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8775313)
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’



Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde? :roll:

Dat is het enige waarvoor ze dienen; allah heeft dat zo beslist...

De schoofzak 9 augustus 2018 20:43

Vogels leggen. Zoogdieren werpen.

Maar ze vinden zelf wel dat het hier beter is. Anders zouden ze niet in zo'n grote getalen afkomen.

IJsboer 10 augustus 2018 06:58

Een vrouw is niks waard in die contreien. Ze lopen 600 jaar achter. De vraag is echter wat die vrouwen er zelf van vinden? Degenen dat naar hier komen vinden dat allemaal zeer positief en correct blijkbaar aan het aantal kopvodden te tellen op de tram.

Dadeemelee 10 augustus 2018 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8775313)
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’



Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde? :roll:

Moest Leopold 2 daar baas geweest zijn, ze zouden anders piepen!

Lof der Zotheid 10 augustus 2018 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8776044)
Een vrouw is niks waard in die contreien. Ze lopen 600 jaar achter. De vraag is echter wat die vrouwen er zelf van vinden? Degenen dat naar hier komen vinden dat allemaal zeer positief en correct blijkbaar aan het aantal kopvodden te tellen op de tram.

Dat is in die samenlevingen van geen tel. Bijgevolg is het geen vraag...

Zipper 10 augustus 2018 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8775313)
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’



Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde? :roll:


Tja, "the islamic way of living"...……..

djimi 10 augustus 2018 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8775313)
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’



Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde? :roll:


Uit uw link:

<<... Jaafar Abdul Karim interviewt een aantal Jordaniërs in de Jordaanse hoofdstad Amman. Hij vraagt ze onder andere hoe ze het zouden vinden als hun eigen zus zou besluiten om te gaan werken. De antwoorden van de diverse mannen bevatten niet heel veel wijsheid en het zijn bijna allemaal variaties op ‘het is traditie’ en ‘gewoon daarom’ maar ééntje springt er toch wel met kop en schouders bovenuit. Een van de laatste geïnterviewde mannen zegt namelijk gewoon doodleuk dat hij z’n eigen zus zou vermoorden als ze zou gaan werken. Je moet namelijk wel gewoon je eer verdedigen natuurlijk! ... >>


Als ik een aantal Vlaams Belangers interview betreffende immigratie, en de meesten zijn daar niet erg positief over maar houden het wel netjes, maar er is er toch één die zich een beetje laat gaan en zwaar racistische praat begint te verkopen, maakt dat dan van 'de Vlaams Belangers' zware racisten?

:?

't Is maar een vraag, hé.

andev 10 augustus 2018 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8776401)
Uit uw link:

<<... Jaafar Abdul Karim interviewt een aantal Jordaniërs in de Jordaanse hoofdstad Amman. Hij vraagt ze onder andere hoe ze het zouden vinden als hun eigen zus zou besluiten om te gaan werken. De antwoorden van de diverse mannen bevatten niet heel veel wijsheid en het zijn bijna allemaal variaties op ‘het is traditie’ en ‘gewoon daarom’ maar ééntje springt er toch wel met kop en schouders bovenuit. Een van de laatste geïnterviewde mannen zegt namelijk gewoon doodleuk dat hij z’n eigen zus zou vermoorden als ze zou gaan werken. Je moet namelijk wel gewoon je eer verdedigen natuurlijk! ... >>


Als ik een aantal Vlaams Belangers interview betreffende immigratie, en de meesten zijn daar niet erg positief over maar houden het wel netjes, maar er is er toch één die zich een beetje laat gaan en zwaar racistische praat begint te verkopen, maakt dat dan van 'de Vlaams Belangers' zware racisten?

:?

't Is maar een vraag, hé.

Belet niet dat we zo ongeveer kunnen horen en zien en weten hoe teveel moslims over hun vrouwen en de onze denken...
En het is helemaal niet ondenkbaar dat in de moslimlanden en elders "de echte moslims" weer meer of volledig aan de macht komen, en dat ze opnieuw helemaal en allemaal in de middeleeuwen zitten, of sommigen dat willen of niet...
En wat is "racistische praat" tegenwoordig en hoe zou dat komen?

Universalia 10 augustus 2018 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8775834)
Vogels leggen. Zoogdieren werpen.

Maar ze vinden zelf wel dat het hier beter is. Anders zouden ze niet in zo'n grote getalen afkomen.

Welke vogel was dat ook alweer die de nest van een andere vogel opeiste.

(je zou dat zelfs bijna kunnen onderverdelen bij de : doordenkertjes)

Ornithologen in de zaal? :|

djimi 10 augustus 2018 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8776514)
Belet niet dat we zo ongeveer kunnen horen en zien en weten hoe teveel moslims over hun vrouwen en de onze denken...
En het is helemaal niet ondenkbaar dat in de moslimlanden en elders "de echte moslims" weer meer of volledig aan de macht komen, en dat ze opnieuw helemaal en allemaal in de middeleeuwen zitten, of sommigen dat willen of niet...
En wat is "racistische praat" tegenwoordig en hoe zou dat komen?

'k Ga een beetje lastig doen:

we weten pas écht hoe 'de moslims' denken als we ze allemaal hebben geïnterviewd.

Zolang we dat niet gedaan hebben, kunnen we eigenlijk alleen maar (al dan niet sterke) vermoedens koesteren betreffende hun denkbeelden.


Pas op: daarmee heb ik nog lang niet gezegd dat er met de Islam niets aan de hand is.

Universalia 11 augustus 2018 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8776630)
'k Ga een beetje lastig doen:

we weten pas écht hoe 'de moslims' denken als we ze allemaal hebben geïnterviewd.

Zolang we dat niet gedaan hebben, kunnen we eigenlijk alleen maar (al dan niet sterke) vermoedens koesteren betreffende hun denkbeelden.


Pas op: daarmee heb ik nog lang niet gezegd dat er met de Islam niets aan de hand is.

Zal ik dat even in een leuke zin gieten?

Het gaat er maar om hoe mensen een verhaal opbouwen uit willekeurige elementen, ongefundeerde aannames en simplistische vooroordelen?


Of zie ik dar weer totaal verkeerd? :|

orfeus5412 12 augustus 2018 00:19

Jordaniërs zei u ?, wel - kijk hier eens naar : https://middenoosten.npofocus.nl/nl/...-soumbouloglou

alice 12 augustus 2018 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8776044)
Een vrouw is niks waard in die contreien. Ze lopen 600 jaar achter. De vraag is echter wat die vrouwen er zelf van vinden? Degenen dat naar hier komen vinden dat allemaal zeer positief en correct blijkbaar aan het aantal kopvodden te tellen op de tram.

Dat zou ik niet zeggen...stel dat je opgroeit in een gezin waar je vanaf geboorte anders behandeld wordt dan jongens, en leert dat je je specifieke rol als goed meisje moet aanvaarden?
Wat wanneer die onderwerping loont en dit niet doen tot afkeer, kritiek en uitsluiting?
Mogen vrouwen wel echt iets vinden? Of krijgen ze enkel ruimte wanneer ze vanuit hun" specifieke rol" vertrekken?
Dus met hoofddoek opkomen voor wat hen geleerd is?
Moet denken niet worden aangeleerd, wanneer je opgroeit binnen religieuze doctrines?

De islam adviseert van niet...dus daar sta je al voor een struikelblok.
Enkelen komen over die struikelblokken maar de meerderheid dus niet.

En zucht, die groepen die overal religie als struikelblok opwerpen, worden enkel nog maar weer groter door de instroom van vluchtelingen en illegalen.

Pfff..wij moeten het doen met Unia:roll:

alice 12 augustus 2018 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8776630)
'k Ga een beetje lastig doen:

we weten pas écht hoe 'de moslims' denken als we ze allemaal hebben geïnterviewd.

Zolang we dat niet gedaan hebben, kunnen we eigenlijk alleen maar (al dan niet sterke) vermoedens koesteren betreffende hun denkbeelden.


Pas op: daarmee heb ik nog lang niet gezegd dat er met de Islam niets aan de hand is.

Kom zeg, wat een idioot voorstel!
Via de machine van dienst en hulpverlening, kun je genoeg bundelen aan getuigenissen vanop het werkveld, om een hypothese te ontwikkelen die je kunt toetsen.

Volgens uw redenering kun je dus niets over eender wie schrijven omdat je eerst met alle moordenaars, verkrachters, dieven, drugsverslaafden, mannen, vrouwen, jongeren , kinderen en bejaarden moet praten.
Kweenie hoor...

Hypochonder 12 augustus 2018 11:57

Bij dit soort types, waarbij het kwijl net niet uit de inteeltmuil loopt, is dit en veel erger volstrekt normaal. Daarom gaat hun en onze cultuur onmogelijk samen.

djimi 12 augustus 2018 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8777750)
Kom zeg, wat een idioot voorstel!
Via de machine van dienst en hulpverlening, kun je genoeg bundelen aan getuigenissen vanop het werkveld, om een hypothese te ontwikkelen die je kunt toetsen.

Volgens uw redenering kun je dus niets over eender wie schrijven omdat je eerst met alle moordenaars, verkrachters, dieven, drugsverslaafden, mannen, vrouwen, jongeren , kinderen en bejaarden moet praten.
Kweenie hoor...

U mag gerust om het even welke hypothese ontwikkelen, of over eender wie schrijven.

U zult evenwel uw hypothese zéér grondig dienen te toetsen alvorens er een theorie van te kunnen maken, en indien u over eender wie wenst te kunnen zeggen dat u wéét wat in hem/haar omgaat zult u niet minder werk hebben.

Dat zijn nu eenmaal de 'spelregels', en neen, ik heb ze niet gemaakt.

Bad Attila 13 augustus 2018 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8778092)
U mag gerust om het even welke hypothese ontwikkelen, of over eender wie schrijven.

U zult evenwel uw hypothese zéér grondig dienen te toetsen alvorens er een theorie van te kunnen maken, en indien u over eender wie wenst te kunnen zeggen dat u wéét wat in hem/haar omgaat zult u niet minder werk hebben.

Dat zijn nu eenmaal de 'spelregels', en neen, ik heb ze niet gemaakt.

Indien het je echt interesseert, is dit een vrij goed overzicht van de situatie ter plekke.
http://oz-lemonde.com/la-condition-d...s-en-jordanie/

Jordanië is dan ook een land waar het niet goed gesteld is met vrouwenrechten, maar waar héél langzaam, kleine stap per kleine stap, vooruitgang geboekt wordt.

djimi 13 augustus 2018 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8778828)
Indien het je echt interesseert, is dit een vrij goed overzicht van de situatie ter plekke.
http://oz-lemonde.com/la-condition-d...s-en-jordanie/

Jordanië is dan ook een land waar het niet goed gesteld is met vrouwenrechten, maar waar héél langzaam, kleine stap per kleine stap, vooruitgang geboekt wordt.

OK, bedankt voor de link.


Zijn er eigenlijk landen waar het écht wél goed gesteld is met vrouwenrechten?

Universalia 17 augustus 2018 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8778860)
OK, bedankt voor de link.


Zijn er eigenlijk landen waar het écht wél goed gesteld is met vrouwenrechten?

Alles over vrouwenrechten

Misschien heeft u er wat aan?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be