Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Waar blijft de revolutie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137154)

Kallikles 19 mei 2012 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5323456)
Enkele interessante - moeilijk te controleren wegens het volledig ontbreken van bronnen - machtsanalyses, maar serieus; mercantilistische Marxisten?

Dat ik de gebruikelijke Marxistische economische onzin zou mogen verwachten, was wel te verwachten. Maar het feit dat er nog een hoop mercantilistische drogredenen in te vinden waren, doet me gewoon vermoeden dat dit soort zaken gewoon geschreven worden door mensen die hun economische ideeën voorstellen als zijnde waarheden - terwijl het gewoon een verzameling vooroordelen zijn.

En serieus; sommige data is gewoon verkeerd... Of ja; 't is niet duidelijk welke data gebruikt wordt, maar de data die ik vind spreken sommige claims gewoon lijnrecht tegen. ('t gaat dus niet over causale verbanden, maar over simpelweg over hoe de stand van zaken is.)

Jullie zijn tegen empirische data, dus je mag geen empirische data gebruiken. 8-)

Sjaax 19 mei 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6131015)
GroenLinks is de meest verwerpelijke partij die bestaat. Dat soort hypocriete liberalen moet te vuur en te zwaard bestreden worden.

Nou, ik ken nog wel enkele verwerpelijker partijen. Waar de naam van de voorman met W is bijvoorbeeld.

In zekere zin is er een mini revolutie gaande. Waar vroeger een clubje van apparatsjiks de lijsttrekker bepaalde, mogen dankzij Tofik Dibi dat nu de leden doen. Er ontstaat een beetje democratie bij zelfs GroenLinks.

Kallikles 19 mei 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 6131042)
Nou, ik ken nog wel enkele verwerpelijker partijen. Waar de naam van de voorman met W is bijvoorbeeld.

In zekere zin is er een mini revolutie gaande. Waar vroeger een clubje van apparatsjiks de lijsttrekker bepaalde, mogen dankzij Tofik Dibi dat nu de leden doen. Er ontstaat een beetje democratie bij zelfs GroenLinks.

Bij de PVV weet je tenminste duidelijk wie ze zijn: het is de partij van het buitenland, de partij van de blinde onderwerping aan de financiële oligarchie, aan Washington & Tel Aviv. GroenLinks is erfgenaam van een aantal linkse partijen die de brede volksmassa's in Nederland beweerden te vertegenwoordigen.

En uitgerekend GroenLinks slaagt erin om rechtser en imperialistischer te stemmen in de Kamer als de PVV. Ze willen, nog harder dan de PVV, de imperialistische avonturen van de VS steunen alsook de holdup van de banken op onze overheidsdiensten.

AdrianHealey 25 mei 2012 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6131019)
Jullie zijn tegen empirische data, dus je mag geen empirische data gebruiken. 8-)

Nonsens.

Geen enkele econoom is tegen data.

Sommige economen begrijpen echter wat data wel en niet kunnen.

Derk de Tweede 26 mei 2012 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 6131042)
Nou, ik ken nog wel enkele verwerpelijker partijen. Waar de naam van de voorman met W is bijvoorbeeld.

In zekere zin is er een mini revolutie gaande. Waar vroeger een clubje van apparatsjiks de lijsttrekker bepaalde, mogen dankzij Tofik Dibi dat nu de leden doen. Er ontstaat een beetje democratie bij zelfs GroenLinks.

GroenLinks heeft zowel de linkse zaak als de groene zaak verraden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be