Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Edward Roosens (Open VLD) - 2 tot 8 april (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=159)
-   -   In de pas lopen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=86767)

Turkje 3 april 2007 07:13

In de pas lopen...
 
Beste,

De jonge Verhofstadt stond bekend als een tafelspringer, iemand die vanuit de PVV jongeren openlijk in conflict trad met de oude partijkrokodillen. Hij werd aangeduid als "da joenk", schreef spraakmakende burgermanifesten, en kwam openlijk in opstand tegen de toen nog almachtige sociaal pamperende staat. Op iets latere leeftijd droeg hij zelfs de volledige PVV ten grave om de VLD op te richten.

Uit het beperkte aantal posts die u tot dusver hier berichtte, blijkt dat de nieuwe generatie "jong VLD'ers" blijkbaar uit een ander kaliber gesneden zijn: geen woord kritiek tav de machtscenakels van de Partij, geen woord kritiek tav de economische richting die paars erop na heeft gehouden, geen voortvarende ideologieën, geen bevlogen toekomstvisie. Deze passieve, lakse houding is ook bij andere jongeren die de VLD heeft aangetrokken, te vinden, ik denk maar aan kleinzoon Declerck.

Dit doet mij een aantal zaken besluiten: 1) het behoud van de macht is voor de partij dermate belangrijk, dat er blijkbaar een omerta is afgekondigd voor elk woord kritiek dat nog binnen de partij wordt geuit. Ongetwijfeld diende Dedecker hierbij als uitstekend voorbeeld voor wat er gebeurt met iemand die nog "naast de pot zou pissen". 2) politici die het willen maken bij de VLD moeten "flitsend" en "flashy" zijn, en zich liefst zo ostentatief mogelijk aanschurken bij de High and Mighty aan de top. Typisch parlementaire Grijze muizen waar soms een kritische noot valt te bespeuren, zoals Fons Borguignon, worden uitgerangeerd. 3) jong VLD wentelt zich wat al te graag in deze brij. Voor hen lijkt het moto "meer van hetzelfde" perfect de lading te dekken. Voor jongeren vind ik dergelijke houding intriest.

Graag uw commentaar hierop.
Bedankt.

IlluSionS667 3 april 2007 12:46

Rood en blauw zijn dan ook de maçonieke partijen bij uitstek, he. Wat verwacht je daar nu van?! ;-)

zorroaster 3 april 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2578396)
3) jong VLD wentelt zich wat al te graag in deze brij. Voor hen lijkt het moto "meer van hetzelfde" perfect de lading te dekken. Voor jongeren vind ik dergelijke houding intriest.

Als ik me niet vergis is den Edwaar net zoals zijn voorgangster Dewi Van de Vijver een kabinetsmedewerker van een VLD-minister. Van de Vijver bij Verhofstadt, Roosens bij Van Quickenborne.

Verwacht jij dan dat die hun rechtstreekse werkgever ooit in de problemen zullen brengen door een kritische houding aan te nemen? Heel Open-VLD is trouwens in dat bedje ziek: Nele Lijnen heeft hier ook al en stoemmelings toegegeven dat ze een voltijdse werkneemster was van Duchatelet toen ze naar de Kamer werd gekatapulteerd...

IlluSionS667 3 april 2007 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2580516)
Verwacht jij dan dat die hun rechtstreekse werkgever ooit in de problemen zullen brengen door een kritische houding aan te nemen? Heel Open-VLD is trouwens in dat bedje ziek: Nele Lijnen heeft hier ook al en stoemmelings toegegeven dat ze een voltijdse werkneemster was van Duchatelet toen ze naar de Kamer werd gekatapulteerd...

Kortom... pure partijslaven :|

Edward Roosens 3 april 2007 23:34

Uit de pas
 
Gelieve de teksten en persberichten van Jong VLD van de voorbije jaren eens door te nemen op www.jongvld.be. U zal zien dat daar nogal wat standpunten afwijken van het officiële VLD-standpunt.

Ook op elk congres zijn deze afwijkende meningen luid en duidelijk te horen. Soms halen we een meerderheid, soms niet.

En wat de opmerking betreft over werken op een kabinet: ik heb 10 jaar in de privé-sector gewerkt. Ik zal daar met veel plezier naar terugkeren als een afwijkende, jonge mening niet meer zou worden getolereerd in de VLD.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be