Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Het Oosten 23 december 2017 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8605700)
Pure veronderstelling. Niet meer dan dat. Leer dat toch eens aanvaarden.


Wanneer betrouwbare camera's (leger) deze manifestaties vastleggen , zijn het geen 'pure veronderstellingen' meer. Leer dit eindelijk ook eens begrijpen.

parcifal 23 december 2017 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8605781)
Wanneer betrouwbare camera's (leger) deze manifestaties vastleggen , zijn het geen 'pure veronderstellingen' meer. Leer dit eindelijk ook eens begrijpen.

Camera's leggen zoveel vast, het gaat om de interpretatie....
Uiteindelijk zie je niet veel meer dan een ovale vorm die draait en beweegt.

Jan van den Berghe 23 december 2017 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8605781)
Wanneer betrouwbare camera's (leger) deze manifestaties vastleggen , zijn het geen 'pure veronderstellingen' meer. Leer dit eindelijk ook eens begrijpen.

Hebben die camera's dan buitenaardse wezens vastgelegd? Neen, u verwart dus "UFO" met "buitenaardse wezens".

Het Oosten 23 december 2017 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8605994)
Hebben die camera's dan buitenaardse wezens vastgelegd? Neen, u verwart dus "UFO" met "buitenaardse wezens".

Helemaal niet. Maar mocht het blijken dat ufo's vliegende tuigen zijn die niet van een aardse technologie zijn, dan ligt de conclusie nogal voor de hand. Iemand moet tuigen hebben gemaakt (tenzij het de goede God is die ze gemaakt heeft, hetgeen weinig waarschijnlijk is).

En de kans dat het buitenaardse tuigen zijn, is reëel. Immers, indien het hoofd van een onderzoeksteam dat in opdracht van het Pentagon gedurende jaren onderzoek hiernaar deed en vervolgens tot deze conclusie komt, dan kan men dat zo maar niet wegwuiven.

Jan van den Berghe 23 december 2017 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8606029)
Helemaal niet. Maar mocht het blijken dat ufo's vliegende tuigen zijn die niet van een aardse technologie zijn, ...

"Mocht blijken..." U bevestigt wat ik al eerder aangaf: u zit voortdurend te redeneren vanuit veronderstellingen. Geen feiten.

Het Oosten 23 december 2017 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8606044)
"Mocht blijken..." U bevestigt wat ik al eerder aangaf: u zit voortdurend te redeneren vanuit veronderstellingen. Geen feiten.

U moet opletten met zulke redeneringen. U zeker.

Want u neemt het bestaan van een God aan louter op basis van veronderstellingen. Veronderstellingen die dan nog berusten op gezegdes die u vindt in boeken van meer dan 2000 jaar oud...

Al bij al hebben we meer aanwijzingen van het bestaan van buitenaardse gestuurde vliegende tuigen dan van het bestaan van uw God.

Jan van den Berghe 23 december 2017 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8606059)
U moet opletten met zulke redeneringen. U zeker.

Want u neemt het bestaan van een God aan louter op basis van veronderstellingen. Veronderstellingen die dan nog berusten op gezegdes die u vindt in boeken van meer dan 2000 jaar oud...

Al bij al hebben we meer aanwijzingen van het bestaan van ufo's dan van het bestaan van uw God.

Ik moet helemaal niet opletten van zulke redeneringen. Het grote verschil tussen u en ik is dat ik duidelijk aangeef dat het om geloof gaat. U gaat uit van bepaalde onbekende fenomenen die u onmiddellijk als "bewijzen van buitenlandse wezens" gaat beschouwen. Pure veronderstelling. Daarom ook riep ik u al eerder op eerlijk te zijn met uzelf.

Het Oosten 23 december 2017 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8606073)
Ik moet helemaal niet opletten van zulke redeneringen. Het grote verschil tussen u en ik is dat ik duidelijk aangeef dat het om geloof gaat. U gaat uit van bepaalde onbekende fenomenen die u onmiddellijk als "bewijzen van buitenlandse wezens" gaat beschouwen. Pure veronderstelling. Daarom ook riep ik u al eerder op eerlijk te zijn met uzelf.

Helemaal niet. Ik sluit die dingen niet uit en neig bovendien naar het geloven in het bestaan van buitenaardse vliegende tuigen. Dit op basis van hetgeen ik erover gelezen heb. Ik maak daar ook geen geheim van. Het is dus een rationeel besluit.

Ik weet niet of men dit kan zeggen bij een geloof in een God. En zeker niet als men het Oude Testament leest. En bij het Nieuwe Testament is het al niet veel beter. En dan zwijg ik nog maar over de Koran of de Bhagavâd Gîta.

Jan van den Berghe 23 december 2017 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8606080)
Helemaal niet. Ik sluit die dingen niet uit en neig bovendien naar het geloven in het bestaan van buitenaardse vliegende tuigen. Dit op basis van hetgeen ik erover gelezen heb. Ik maak daar ook geen geheim van. Het is dus een rationeel besluit.

Ik zie dat uw "rationeel besluit" blijkbaar niet gedeeld wordt door alwie aan deze discussie meedoet. Blijkbaar is het dermate weinig rationeel dat het niet kan overtuigen.

Het Oosten 23 december 2017 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8606082)
Ik zie dat uw "rationeel besluit" blijkbaar niet gedeeld wordt door alwie aan deze discussie meedoet. Blijkbaar is het dermate weinig rationeel dat het niet kan overtuigen.

Maar, zoals u weet, er zijn ook veel personen -en niet van de minste- die mijn 'geloof' wél delen.


https://www.youtube.com/watch?v=SjwG388UP1M

Vooral vanaf minuut 6:17 is er een duidelijke suggestie.

Jan van den Berghe 23 december 2017 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8606084)
Maar, zoals u weet, er zijn ook veel personen -en niet van de minste- die mijn 'geloof' wél delen.

Dat kan best, maar hier op dit forum zie ik daar niet al teveel van.

Het Oosten 23 december 2017 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8606100)
Dat kan best, maar hier op dit forum zie ik daar niet al teveel van.

Anderen en piloten met ervaring zien er wel wat van. Zo blijkt.

https://m.youtube.com/watch?v=cboOWFIsWLY

Jan van den Berghe 23 december 2017 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8606119)
Anderen en piloten met ervaring zien er wel wat van.

Beweert u nu dat ze buitenaardse wezens hebben gezien?

Het Oosten 23 december 2017 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8606129)
Beweert u nu dat ze buitenaardse wezens hebben gezien?

De ervaren piloot komt tot het besluit dat deze vliegende tuigen niet van deze aarde zijn. Hetgeen natuurlijk impliceert dat de entiteiten die deze tuigen besturen of manipuleren vanzelfsprekend evenmin van deze aarde zijn.

Tenzij, ja tenzij dat we te maken hebben met tuigen die , zoals ik reeds zei, in het geheim ontwikkeld werden door een of andere overheid, in casu mogelijk de Amerikaanse.

Jan van den Berghe 23 december 2017 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8606134)
De ervaren piloot komt tot het besluit dat deze vliegende tuigen niet van deze aarde zijn. En deze die ze besturen of manipuleren vanzelfsprekend dan ook niet.

"... hij kom tot het besluit... " = "veronderstelling". Dat is wel duidelijk.

Het Oosten 23 december 2017 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8606138)
"... hij kom tot het besluit... " = "veronderstelling". Dat is wel duidelijk.

Natuurlijk, maar mensen met zoveel vliegervaring -zoals hij- zeggen dit niet 'zo maar'.

Jan van den Berghe 23 december 2017 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8606141)
Natuurlijk, maar mensen met zoveel vliegervaring -zoals hij- zeggen dit niet 'zo maar'.

Wat lees ik hier? U baseert zich op een autoriteitsargument...

Het Oosten 23 december 2017 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8606150)
Wat lees ik hier? U baseert zich op een autoriteitsargument...

Neen, ik baseeer mij op iemand met 18 jaar vliegervaring die niet zomaar om het even wat gaat vertellen.

Jan van den Berghe 23 december 2017 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8606152)
Neen, ik baseeer mij op iemand met 18 jaar vliegervaring die niet zomaar om het even wat gaat vertellen.

Wel dat is een puur autoriteitsargument.

Het Oosten 23 december 2017 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8606153)
Wel dat is een puur autoriteitsargument.

U bent weer aan het vitten op de woorden. Ik stel vast dat een piloot met 18 jaar vliegervaring een vliegend tuig opmerkt dat hij niet kan thuisbrengen, dat geen vleugels heeft, dat wat aan het zweven is boven de zee, en dat wanneer onze piloot het desbetreffende tuig nadert , het zich met een geweldige onaardse snelheid opwaarts uit de voeten maakt. De man maakt het dus mee.

Dat is een argument op basis van een persoonlijke ervaring van deze piloot. Bovendien was hij niet alleen . Het voorval wordt geobserveerd door twee vliegtuigen. Én er is het verhaal van de beelden geregistreerd door de camera's van het vliegtuig. Daar gaat uw 'autorteitsargument'.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be