Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Belgen positiever tegenover vluchtelingen en migratie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241619)

Universalia 19 december 2017 09:28

Belgen positiever tegenover vluchtelingen en migratie
 
Belgen positiever tegenover vluchtelingen en migratie

Citaat:

Steeds meer Belgen geloven dat vluchtelingen werkelijk moeten vrezen voor vervolging in hun thuisland en dat de regering asielaanvragen soepel moet behandelen. Dat blijkt uit onderzoek van de KU Leuven.
Waar ze in KU Leuven die onzin vandaan halen? Joost mag het weten :roll:

Persoonlijk geloof ik daar de ballen van want als je eens buiten loopt hoor je totaal andere verhalen van 'de man/vrouw' in des straat.

Laten we het onder de noemer: weer een manier om de mensen er immuun voor te maken dat 'ons' land overspoeld zal worden.

Citaat:

‘Zo staan jongeren positiever tegenover nieuwkomers dan ouderen. Ook mensen met een hogere opleiding of meer politieke interesse, en Belgen die zelf een migratie-achtergrond hebben, zien migratie als iets positiefs. Tot slot zien we ook dat inwoners uit Brussel positiever staan tegenover vluchtelingen dan Vlamingen of Walen.’
Jongeren groeien daar met op maar begrijpen nog steeds niet dat het uiteindelijk de ondergang zal zijn. maar ze geraken sneller aan telefoonkaarten, tickets voor festivals, drugs, drank, rookgrief.

Ach, ze doen maar ...

In een ver verleden ben ik nooit fan geweest van de opmerking: 'Het zal mijn tijd wel duren' in de zin van dat de zin misschien oneerlijk overkomt voor ons nageslacht.

In tegenwoordige dagen ben ik daar groot fan van geworden van de bewuste opmerking. :lol:

Hypochonder 19 december 2017 09:32

Ik geloof daar ook geen bal van. Mocht dit waar zijn dan zou je een duidelijke evolutie zien in de kiesresultaten die er nu niet is.

En logisch dat jongeren misschien positiever staan ten opzichte van migratie dan ouderen. Ouderen hebben doorgaans meer meegemaakt en zijn dan ook wijzer.

Men doet in dat onderzoek verder goed hun best om tegenstanders van vluchtelingen en massale instroom richting onze contreien in een slecht daglicht te stellen: dommekloten die de wereld niet zouden kennen.

Mijn conclusie: KUL = een links zootje poco's.

Vette Pois(s)on 19 december 2017 09:38

dure bezigheidstherapie

vlijmscherp 19 december 2017 10:03

1. met statistieken kan je alles bewijzen.

2. dit linken aan wat je zelf denkt en hoort van andere mensen uit je omgeving, is pure onzin.

Anna List 19 december 2017 10:15

begrip voor echte vluchtelingen en stevige verharding voor profiteurs, criminelen en economische gelukszoekers, ik vind dat niet zo onlogisch.

reservespeler 19 december 2017 11:31

Het zijn vooral jongeren en Belgen met migratie achtergrond ....

Niet meer woorden aan vuil maken.

Skobelev 19 december 2017 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8601502)
begrip voor echte vluchtelingen en stevige verharding voor profiteurs, criminelen en economische gelukszoekers, ik vind dat niet zo onlogisch.

Allé, Vlaams Belang standpunten met andere woorden. :-P

Anna List 19 december 2017 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8601614)
Allé, Vlaams Belang standpunten met andere woorden. :-P

ow, dan kan het niet door de beugel, bedoel ik, natuurlijk! :-P

metten 19 december 2017 13:31

De N-Va gaat nog een stapje verder. Volgens Jambon hebben illegalen volgens de grondwet recht op vereniging en vergadering en mogen zij een verkiezing organiseren om een afgevaardigde naar het EP te sturen.

https://youtu.be/iKdFRT9vK9c?t=2m56s

fred vanhove 19 december 2017 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8601614)
Allé, Vlaams Belang standpunten met andere woorden. :-P

Niet helemaal.

Punt 34 uit het 70 puntenplan luidt als volgt

34. ENKELNOG EUROPESE POLITIEKE VLUCHTELINGEN OPVANGEN

Het statuut van politiek vluchteling kan enkel nog toegekend worden aan Europeanen


Met andere woorden aan niemand ...zelfs niet aan echte politieke vluchtelingen gezien niet veel Europeanen politiek asiel zullen aanvragen.

Skobelev 19 december 2017 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8601626)
ow, dan kan het niet door de beugel, bedoel ik, natuurlijk! :-P

Er zijn er hier nog gek genoeg om dat grapje te proberen ontkrachten en met het 70 puntenplan komen aanzwaaien....:-P

Anna List 19 december 2017 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8601702)
Niet helemaal.

Punt 34 uit het 70 puntenplan luidt als volgt

34. ENKELNOG EUROPESE POLITIEKE VLUCHTELINGEN OPVANGEN

Het statuut van politiek vluchteling kan enkel nog toegekend worden aan Europeanen


Met andere woorden aan niemand ...zelfs niet aan echte politieke vluchtelingen gezien niet veel Europeanen politiek asiel zullen aanvragen.

je vergeet de Catalaanse politieke gevangenen en vervolgden.

Gipsy 19 december 2017 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8601717)
je vergeet de Catalaanse politieke gevangenen en vervolgden.

Daarvoor is de wurgpaal de correcte oplossing. Maar niet te rap, kwart draai bij kwart draai.

daiwa 20 december 2017 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8601702)
Met andere woorden aan niemand ...zelfs niet aan echte politieke vluchtelingen gezien niet veel Europeanen politiek asiel zullen aanvragen.

Volgens het akkoord van Dublin zijn al wie hier toekomt geen echte politieke vluchtelingen meer.

daiwa 20 december 2017 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8601475)
Ik geloof daar ook geen bal van. Mocht dit waar zijn dan zou je een duidelijke evolutie zien in de kiesresultaten die er nu niet is.

En logisch dat jongeren misschien positiever staan ten opzichte van migratie dan ouderen. Ouderen hebben doorgaans meer meegemaakt en zijn dan ook wijzer.

Men doet in dat onderzoek verder goed hun best om tegenstanders van vluchtelingen en massale instroom richting onze contreien in een slecht daglicht te stellen: dommekloten die de wereld niet zouden kennen.

Mijn conclusie: KUL = een links zootje poco's.

Natuurlijk !

Op FB kwamen op dat artikel een pak reacties en vrijwel allemaal staan ze negatief tegen immigratie.

Skobelev 20 december 2017 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8602119)
Natuurlijk !

Op FB kwamen op dat artikel een pak reacties en vrijwel allemaal staan ze negatief tegen immigratie.

En de VTM-ers er meteen iedere poster op wijzend dat men zich aan de opgelegde regels moet houden....tot zover de objectiviteit. :roll:

Elio di Supo 20 december 2017 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8601472)
Waar ze in KU Leuven die onzin vandaan halen? Joost mag het weten :roll:

Ze hebben wat moekes bevraagd aan een kerstkraampje.

Anna List 20 december 2017 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8602118)
Volgens het akkoord van Dublin zijn al wie hier toekomt geen echte politieke vluchtelingen meer.

tenzij ze binnenzwemmen in Oostende...

Mindset 20 december 2017 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8601472)
Belgen positiever tegenover vluchtelingen en migratie



Waar ze in KU Leuven die onzin vandaan halen? Joost mag het weten :roll:

Persoonlijk geloof ik daar de ballen van want als je eens buiten loopt hoor je totaal andere verhalen van 'de man/vrouw' in des straat.

Laten we het onder de noemer: weer een manier om de mensen er immuun voor te maken dat 'ons' land overspoeld zal worden.



Jongeren groeien daar met op maar begrijpen nog steeds niet dat het uiteindelijk de ondergang zal zijn. maar ze geraken sneller aan telefoonkaarten, tickets voor festivals, drugs, drank, rookgrief.

Ach, ze doen maar ...

In een ver verleden ben ik nooit fan geweest van de opmerking: 'Het zal mijn tijd wel duren' in de zin van dat de zin misschien oneerlijk overkomt voor ons nageslacht.

In tegenwoordige dagen ben ik daar groot fan van geworden van de bewuste opmerking. :lol:

Pure propaganda.

Skobelev 20 december 2017 09:23

Zou dit ook een nieuwe Belg zijn? Aan de lichtbruine handen te zien...?
Kon ze hem dan geen handje helpen, de hoer?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...agen~aac75793/


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be