Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forumsessies met academici en ideologen (2005) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Academici en ideologen: suggesties? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28926)

Maarten Malaise 1 februari 2005 20:27

Academici en ideologen: suggesties?
 
Het moeten niet altijd politici zijn die we in de biechtstoel zetten. Daarom een onderonsje met ideologen en academici, en misschien ook de 'kenners' binnen onze maatschappij. We proberen mensen met een *mindere* partijbinding naar voor te schuiven. Figuren die niet ((te) prominent) op het politieke toneel aanwezig zijn, maar wel een invloed hebben door de denktanken die ze bevolken of de boeken die ze schrijven/schreven.

Wij gaan alvast van start met Matthias Storme, Boudewijn Bouckaert en Jos Verhulst.
Andere suggesties zijn Dieter Lesage, pater Versteylen, Ludo Dierickx, Jaak Peeters, Brice De Ruyver, [size=2]Tarik Fraihi, Koen Pelleriaux, Dirk Van Duppen, Marc Platel, Marc Elchardus, Rudy Aernoudt, Marc Devos, Etienne Vermeersch, Guido Fonteyn, ... als we ze kunnen contacteren. Indien voornoemde personen dit zien: graag een e-mail op maarten(a)politics.be.[/size]
[size=2]Ook suggesties voor mensen uit de vakbonden en patronaten (Unizo, ACW, VBO, ...)[/size][size=2]
[/size]
U mag zelf de ideeën aandragen: welke ideeënspuiers kunnen we hier uitnodigen? En vooral: waarom?

Maarten Malaise

Babygirl 1 februari 2005 20:39

Ik kies voor Brice De Ruyver, alle mensen veiligheidsadviseur van Verhofstadt, drugsexpert, kan toch een boeiende discussie worden?!!!

Ambiorix 1 februari 2005 23:37

Derk Jan Eppink!

woollywalter 2 februari 2005 00:54

Luc Vansteenkiste (VBO)

ClearedEyes 2 februari 2005 02:40

Luc Van Der Kelen, Guy De Smedt, Peter (die van de Standaard)
Ze hebben altijd wel een mening over alles in de kranten, laat ze die eens verdedigen in ons forum.

De voorzitter van het ACV (luc Cortebeeck) en iemand van het VBO of Unizo. Bij voorkeur samen. Een groepsdiscussie ;-)

Brice De Ruyver zal niet gaan, denk ik. Ik heb daar colleges van en heb meegewerkt aan onderzoekjes van hem, en zelfs daar steekt hij bijna nooit zijn hoofd binnen. Vriendelijke & intelligente mens, dat is waar, maar hij heeft praktisch nooit tijd.

Dirk Verhofstadt lijkt mij ook een goeie keuze, zijn werken hebben mij toch altijd al overtuigd.

Babygirl 2 februari 2005 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ClearedEyes
Luc Van Der Kelen, Guy De Smedt, Peter (die van de Standaard)
Ze hebben altijd wel een mening over alles in de kranten, laat ze die eens verdedigen in ons forum.

De voorzitter van het ACV (luc Cortebeeck) en iemand van het VBO of Unizo. Bij voorkeur samen. Een groepsdiscussie ;-)

Brice De Ruyver zal niet gaan, denk ik. Ik heb daar colleges van en heb meegewerkt aan onderzoekjes van hem, en zelfs daar steekt hij bijna nooit zijn hoofd binnen. Vriendelijke & intelligente mens, dat is waar, maar hij heeft praktisch nooit tijd.

Dirk Verhofstadt lijkt mij ook een goeie keuze, zijn werken hebben mij toch altijd al overtuigd.

Ik ben ook studente van hem, ok kweet dat het een mens is die weinig tijd heeft, maar waarom werkt hij dan wel mee aan tv programma's, daar heeft hij dan wel tijd voor.

Btw: ben jij student rechten of criminologie?

stab 2 februari 2005 06:25

Paul Beliëns, Mark Grammens.

Supe®Staaf 2 februari 2005 08:42

Prinses Mathilde

Ambiorix 2 februari 2005 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Prinses Mathilde

hmm, welke meerwaarde zou die (kunnen) geven? als ideoloog:-), als denkster:lol:? als wat eigenlijk? dat ze eerst maar eens een cursus -hoe spreek ik vlot Nederlands- ter hand neemt.

Blazer 2 februari 2005 09:39

(uittredend) rector Oosterlinck van de KUL

muys 2 februari 2005 14:21

etienne vermeersch, hendrik vos

of zouden die teveel onder vuur komen te liggen waardoor degelijke discussies onmogelijk zouden worden....

Esperanza 2 februari 2005 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
etienne vermeersch, hendrik vos

of zouden die teveel onder vuur komen te liggen waardoor degelijke discussies onmogelijk zouden worden....

Etienne Vermeersch, Jaap Kruithof en Yves Desmet en de helft van de forummers dient al na een paar minuten, het schaamrood op de wangen, de escape-toets in te drukken. Het andere kwart heeft al vroeger afgehaakt uit pure frustratie. Het overblijvende kwart juicht en applaudiseert als gek. :-D

Ambiorix 2 februari 2005 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Etienne Vermeersch, Jaap Kruithof en Yves Desmet en de helft van de forummers dient al na een paar minuten, het schaamrood op de wangen, de escape-toets in te drukken. Het andere kwart heeft al vroeger afgehaakt uit pure frustratie. Het overblijvende kwart juicht en applaudiseert als gek. :-D

haha you wish
laat ze maar komen, die snotaapkes

Patriot! 2 februari 2005 19:43

Jacques d'Ysersele Strihou! ;)

De rechtvaardige rechter 2 februari 2005 23:05

ikke

Patriot! 2 februari 2005 23:31

Uw postings zijn inderdaad van die aard dat gij de ideologie van de N-VA zou kunnen bepaald hebben.

instromaniac 2 februari 2005 23:46

Camiel Adriaens (voorzitter ABS), Paul Belien, Rita De Bont (voorzitter VVB), ..
Als er interesse is voor deze personen kan ik ze wel contacteren.

Patriot! 3 februari 2005 00:06

Bruno Yammine, historicus, voorzitter Unitas en werkend lid B Plus.

El Conquistador 3 februari 2005 00:44

Dus Yammine voldoet aan de beschrijving "mensen met een mindere partijbinding, figuren die niet ((te) prominent) op het politieke toneel aanwezig zijn."

Of huren we hem in om het geheel wat luchtig te houden, eventueel een paar komische sketches tussendoor, en dan daarna weer de grote mensen aan het woord laten?

ingenious 3 februari 2005 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazer
(uittredend) rector Oosterlinck van de KUL

dat lijkt me wel interessant, zeker met de hele bama-hervorming.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be