Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

CUFI 4 december 2020 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9536508)
Het is in elk geval ver verheven boven uw voorgaande post....

Laat dat dan ook maar gezegd zijn...:roll:

Laat daarbij eveneens geweten zijn dat het hypocriet is mensen off topic te verwijten en dan zelf off topic te gaan. Dus do as you say. Een bijdrage van jou las ik nergens en ik las al wat rond.

Ik heb gezegd wat ik te zeggen had, fijne avond nog.

kojak 4 december 2020 20:49

Ik zou er gewoon een draad bijmaken en die mag wat mij betreft gerust ook op dit subforum staan.
Kwestie van de 2 verschillende invalshoeken naast elkaar te hebben staan.
(dus niet bij Godsdienst)

'Aliens: de link met het religieuze.'

('ze bestaan !', dat ga ik er nu wel niet aan toevoegen want dat is nu juist het discussiepunt)

Indien de moderatie er geen graten in ziet om ze beiden hier te laten lopen natuurlijk.

kojak 4 december 2020 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9536491)
we hadden enkel nog een moslim en een jood nodig in deze draad om de pretcirkel rond te maken.

Geloof in vliegende aliens of engelen, djinns of golems : allemaal 1 pot nat.

Iedereen weet dat enkel het vliegend spaghettimonster echt is en dat hij alles bestiert met zijn heilige noedelige aanhangsels.

Ramen!

En zeggen dat ik mijn lief soms 'mijn engeltje' noem...
Merci zenne ! :lol: ;)

CUFI 4 december 2020 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9536520)
'Aliens: de link met het religieuze.'

Ik kan evengoed als tittel “attack here” nemen dan.
Op zich is er weinig aan toe te voegen. Misschien had Het Oosten er wat aan en heeft hij iets nieuw over een ander perspectief bijgeleerd en helpt het in toekomstig onderzoek.

Maar het is natuurlijk gemakkelijk als forum over zaken als de Phoenix lights en het tic tac incident te gaan om verder plaatjes te posten en op de man te debatteren. Zeker tegen nieuwe leden die nog onzeker in het duister tasten. Veel licht is er precies niet als men even buiten de box wil gaan.

Het Oosten 4 december 2020 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536531)
Ik kan evengoed als tittel “attack here” nemen dan.
Op zich is er weinig aan toe te voegen. Misschien had Het Oosten er wat aan en heeft hij iets nieuw over een ander perspectief bijgeleerd en helpt het in toekomstig onderzoek.

Maar het is natuurlijk gemakkelijk als forum over zaken als de Phoenix lights en het tic tac incident te gaan om verder plaatjes te posten en op de man te debatteren. Zeker tegen nieuwe leden die nog onzeker in het duister tasten. Veel licht is er precies niet als men even buiten de box wil gaan.


Ik heb nooit een band uitgesloten tussen het ufo/alien-fenomeen en bepaalde religieuze opvattingen. Maar het is een zeer glibberig onderzoekspad waarop men zich dan gaat bewegen. Het vergt vergaand nauwgezet strikt rationeel onderzoek en men dient ervoor te waken dat men religieus niet gaat zweven. Wijlen astronaut Edgar Mitchell had die tendens.

jogo 4 december 2020 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9536520)
Ik zou er gewoon een draad bijmaken en die mag wat mij betreft gerust ook op dit subforum staan.
Kwestie van de 2 verschillende invalshoeken naast elkaar te hebben staan.
(dus niet bij Godsdienst)

'Aliens: de link met het religieuze.'

('ze bestaan !', dat ga ik er nu wel niet aan toevoegen want dat is nu juist het discussiepunt)

Indien de moderatie er geen graten in ziet om ze beiden hier te laten lopen natuurlijk.

God die de mens geschapen heeft naar zijn evenbeeld.
Aliens die uitgerekend ons, de mens komt bezoeken.
Beide uitdrukkingen om weerwerk te bieden tegen het beklemmend gevoel dat voortkomt uit de onbelangrijkheid van de mens in het universum dat de wetenschap ons geeft.

kojak 4 december 2020 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536543)
Ik heb nooit een band uitgesloten tussen het ufo-fenomeen en bepaalde religieuze opvattingen. Maar het is een zeer glibberig onderzoekspad waarop men zich dan gaat bewegen. Het vergt vergaand nauwgezet strikt rationeel onderzoek en men religieus niet gaat zweven. Wijlen astronaut Edgar Mitchell had die tendens.

Daarom mijn voorstel om er 2 draden van te maken. Alles in één draad is onbegonnen werk.
Maar dan wel eentje waar de link naar het religueze duidelijk in de titel staat of we staan geen stap verder.

Het Oosten 4 december 2020 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9536549)
Daarom mijn voorstel om er 2 draden van te maken. Alles in één draad is onbegonnen werk.
Maar dan wel eentje waar de link naar het religueze duidelijk in de titel staat of we staan geen stap verder.

Doe maar.

CUFI 4 december 2020 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536543)
Ik heb nooit een band uitgesloten tussen het ufo/alien-fenomeen en bepaalde religieuze opvattingen. Maar het is een zeer glibberig onderzoekspad waarop men zich dan gaat bewegen. Het vergt vergaand nauwgezet strikt rationeel onderzoek en men dient ervoor te waken dat men religieus niet gaat zweven. Wijlen astronaut Edgar Mitchell had die tendens.

Ik hoopte dat zonder zweefkaas te doen en in de doctrine van te blijven. Toegegeven, enkele zaken vereisten meer onderbouwing. Maar ik ervaar een beperkte marge in het onderwerp waardoor ik niet ten volle in mijn kaarten laat kijken. Google image het astrale wezen dat “Aleister Crowley” tekende. Komt,het bekend voor? En hij zat diep, zeer diep in het occulte. De dollarbrief is een heel occult pictogram en de wereldmunt van deze wereld die quasi alle koersen stuurt.

Het Oosten 4 december 2020 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536552)
Ik hoopte dat zonder zweefkaas te doen en in de doctrine van te blijven. Toegegeven, enkele zaken vereisten meer onderbouwing. Maar ik ervaar een beperkte marge in het onderwerp waardoor ik niet ten volle in mijn kaarten laat kijken. Google image het astrale wezen dat “Aleister Crowley” tekende. Komt,het bekend voor? En hij zat diep, zeer diep in het occulte. De dollarbrief is een heel occult pictogram en de wereldmunt van deze wereld die quasi alle koersen stuurt.

Aleister Crowley , Blavatsky, Steiner, & Co , ze zijn me bekend natuurlijk. Jaren geleden al gelezen. Verre van altijd voldaan met hun geschriften. Dikwijls zweverig. Men moet hun schrijfsels wel kaderen in de context van midden 19de - begin twintigste eeuw waar esoterie en occultisme een soort modeverschijnsel was. Meestal (niet altijd) voor een zekere elite.

CUFI 4 december 2020 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536555)
Aleister Crowley , Blavatsky, Steiner, & Co , ze zijn me bekend natuurlijk. Jaren geleden al gelezen. Verre van altijd voldaan met hun geschriften. Dikwijls zweverig. Men moet hun schrijfsels wel kaderen in de context van midden 19de - begin twintigste eeuw waar esoterie en occultisme een soort modeverschijnsel was. Meestal (niet altijd) voor een zekere elite.

Heb je zijn tekening gegoogled van het wezen waarmee hij channelde?

Het Oosten 4 december 2020 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536557)
Heb je zijn tekening gegoogled van het wezen waarmee hij channelde?

Neen. Zal ik morgen doen. Ik stop voor vandaag.

kojak 4 december 2020 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536550)
Doe maar.

Ik heb juist de vraag gesteld of het wel mag.
Maw, liever hier dan op 'Godsdienst'.
Als het mag dan start ik die nieuwe draad wel. (of iemand anders, mij om het even)

CUFI 4 december 2020 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536560)
Neen. Zal ik morgen doen. Ik stop voor vandaag.

Bijna identiek aan wat mensen tekenen die nabije encounters hebben gehad.
1 pot nat.

Het Oosten 4 december 2020 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536563)
Bijna identiek aan wat mensen tekenen die nabije encounters hebben gehad.
1 pot nat.


Nog eentje dan: is het deze tekening?



[/url]



En de link zou dan zijn:



Is het dit wat u bedoelt?

CUFI 4 december 2020 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536569)
Nog eentje dan: is het deze tekening?
[/url]
En de link zou dan zijn:


Is het dit wat u bedoelt?

Kijk eens aan, je bedenkt wat ik er van denk.
Moet je tegelijk eens zien met wie die mensen allemaal verbonden zijn en hoe ze massavormen. Duistere machten tegen de mensheid, niet voor de mensheid.

Vele denken dat die aliens ons komen verlossen met nieuwe doorbraken. Maar ik benadruk nogmaals dat we niet de eerste “moderne beschaving” zijn. Als er op reset wordt geduwd is het finito met deze generatie. En iedere cultuur heeft daar wel een stuk in de kaas van, op een paar na; maar de Bijbel het meeste.

Maar toch is er een wereldwijde leidende draad in de geschiedenis van beschavingen die op deze “aliens” goede hoop vestigde. Tevergeefs.

Svennies 5 december 2020 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536511)
Laat daarbij eveneens geweten zijn dat het hypocriet is mensen off topic te verwijten en dan zelf off topic te gaan. Dus do as you say. Een bijdrage van jou las ik nergens en ik las al wat rond.

Ik heb gezegd wat ik te zeggen had, fijne avond nog.



Veel was het niet,ook een goedenavond toegewenst....

Het Oosten 5 december 2020 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536576)
Kijk eens aan, je bedenkt wat ik er van denk.
Moet je tegelijk eens zien met wie die mensen allemaal verbonden zijn en hoe ze massavormen. Duistere machten tegen de mensheid, niet voor de mensheid.

Vele denken dat die aliens ons komen verlossen met nieuwe doorbraken. Maar ik benadruk nogmaals dat we niet de eerste “moderne beschaving” zijn. Als er op reset wordt geduwd is het finito met deze generatie. En iedere cultuur heeft daar wel een stuk in de kaas van, op een paar na; maar de Bijbel het meeste.

Maar toch is er een wereldwijde leidende draad in de geschiedenis van beschavingen die op deze “aliens” goede hoop vestigde. Tevergeefs.

Niet te vlug.

Wanneer we kijken naar de tweede afbeelding, dan valt er toch het een en ander op te zeggen. In de hypothese dat wezens zoals de ‘Greys’ zouden bestaan (hetgeen tot nu toe nooit echt bewezen is, maar getuigenissen zijn er zeker wel) dan is er één kenmerk dat zeker klopt op de tekening van Crowley. Alle getuigenissen spreken altijd over het buitengewoon groot en kaal hoofd van die wezens. Voor wat dit betreft komt de tekening van Crowley aardig in de buurt van wat getuigen meenden te zien.

Maar er zijn ook dingen die niet kloppen. Hetgeen mensen die zogenaamde ‘Greys’ zouden gezien hebben of ermee geconfronteerd werden ook onmiddellijk opvalt en wat ze melden als een van de eerste kenmerken, zijn de grote, amandelachtige, wat reptielachtige ogen van die wezens. Die ontbreken volledig op de tekening van Crowley. Crowley was een goede tekenaar en degelijk observator en toch tekent hij gewone menselijke ogen en niet de proportioneel buitensporige ogen. En er is meer. Zo goed als alle getuigen melden dat de neus volledig ontbreekt bij deze wezens (de afbeelding van de alien op tekening 2 klopt dus niet). In de plaats van een neus zijn er gewoon twee gaatjes. Crowley tekent een zo goed als bijna menselijke neus. Herbekijk ook de getuigenis van Gerald Anderson in post #19816 in dit verband.

En dus, het wezen geschetst door Aleister Crowley : een alien (Grey) of een wezen gesproten uit zijn fantasie? Beiden zijn mogelijk. Dit allemaal natuurlijk indien zulke entiteiten als ‘Greys’ zouden bestaan.

Jay-P. 5 december 2020 08:59

Goeike: -Iemand is iets op het spoor-

Het Oosten 5 december 2020 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536576)
Kijk eens aan, je bedenkt wat ik er van denk.
Moet je tegelijk eens zien met wie die mensen allemaal verbonden zijn en hoe ze massavormen. Duistere machten tegen de mensheid, niet voor de mensheid.

Vele denken dat die aliens ons komen verlossen met nieuwe doorbraken. Maar ik benadruk nogmaals dat we niet de eerste “moderne beschaving” zijn. Als er op reset wordt geduwd is het finito met deze generatie. En iedere cultuur heeft daar wel een stuk in de kaas van, op een paar na; maar de Bijbel het meeste.

Maar toch is er een wereldwijde leidende draad in de geschiedenis van beschavingen die op deze “aliens” goede hoop vestigde. Tevergeefs.

Indien we sommigen mogen geloven, krijgen we al lang bezoek van buitenaardsen. Hetgeen eigenlijk de evidentie is, moesten ze er werkelijk zijn.

En toch bestaan de mensen nog altijd. Niet veel gezien van uw duistere machten. De mensen in het algemeen hebben het minstens heel wat beter dan twee eeuwen geleden. In het Westen toch in ieder geval.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be