Citaat:
|
Citaat:
Maar in deze zin ( bereiken ) moet ge die zelf die massa met een korrel zou nemen, niet ? Ik lees bv op wiki dat het volgens voorzichtige schattingen zou lopen tussen 10 en 1000 in een melkwegstelsel Neem dan nog 1000 en verdeel dat nu over zo'n melkweg .... dan is vrij duidelijk dat de kans op een bereikbare beschaving nog nihil is. |
Citaat:
Nu mag je dat nog 1000x posten 1) we spreken hier niet over deeltjes 2) wat heeft de eigentijd er godsnaam mee te maken ? Da's erg leuk voor diegenen die tot hier willen reizen maar voor ons blijft dat ongelooflijk veel lichtjaren van afstand |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat drijft hen dan precies uitgerekend tot hier ? 4 miljard geleden vertrekt hier dus het licht ( gesteld dat ze over uiterst gevoelige apparatuur beschikken ) van onze jonge aarde. Condities die zouden kunnen wijzen op mogelijk ontstaan van leven. Geef het nog meer tijd en je bent niet eens zeker dat er ooit zo'n kandidaat planeet zou ontstaan zijn. Meer tijd... meer onzekerheid... hoe verder de mogelijke kandidaat zich van hun bevindt. Da's een vrij zwaar dilemma, niet ? Tenzij je ergens gaat denken in zwermen van verkenners ipv zwervende beschavingen die her en der worden uitgestuurd naar alle uithoeken waar nog maar een kans op mogelijke vorming bestaat lijkt me dat nogal absurd. En dan ? Ze komen ergens tot zulke planeet op een moment dat er interessante zaken zich voordoen... what's the point ? |
Citaat:
Okay Hawking stelt dat... en dan ? Daar moet ge nu niet bepaalt Hawking voor zijn om zoiets te stellen... talloze anderen zijn hem daar in voorgegaan...; da's niks nieuws Da's dus nogal een zwak autoriteitsargument ... moest dat de intentie geweest zijn. 't Blijft een nogal onrealistisch scenario... daar ge die 80% of wat dan ook alleen kunt bereiken door netjes steeds maar te versnellen... theoretisch allemaal leuk maar in de praktijk ga hier en daar wel wat moeten bijpassen. En dan blijft punt 2 natuurlijk nog. |
Citaat:
Nou, laten we de dikte va onze melkweg (6000 lichtjaar) even buiten de vergelijking laten dan houden we een vlak over van ongeveer 20.000 bij 20.000 lichtjaar (ja, in werkelijkheid is het maar een cirkel van 20.000 lichtjaar doorsnede, dus zonder de hoeken, maar hé, zo compenseer je de dikte nog eens een klein beetje). Laten we stellen dat er in die ruimte 100beschavingen zitten (nog vrij veel, de meeste mensen die de Drake quation gebruiken komen lager uit) en dat deze beschavingen netjes in een gelijkmatig rooster verspreid zitten (wat we niet verwachten, de kern en de buitenste regionen lijken minder geschikt voor de vorming van leven door een teveel aan gevaren respectievelijk een gebrek aan zwaardere elementen), dan zitten onze naaste buren op 2000 lichtjaar afstand. Laten we zeggen dat nou net deze beschaving een erg succesvolle beschaving is die zich constant in alle richtingen uitbreid met 5% van de lichtsnelheid (dat is dus niet de snelheid van hun schepen, maar de snelheid van hun bewoonde wereld, de rand van hun bebouwde kom. Vrij snel dus. Bovendien betreft het expansie in alle richtingen, niet alleen via de armen, ook via de relatief lege tussengelegen ruimte.) Deze wezens zouden er dan 40.000 jaar over doen om ons te bereiken, zonder onderweg door bijvoorbeeld een gamma flits, een superwapenoorlog of hun eigen (hyperintelligente?) robotslaven om zee geholpen te worden. Ja, dat kan, is te doen. Als ze vroeg genoeg begonnen zijn komen ze vroeger of later langs, maar het is dan ook een erg optimistische schatting. En een snelle lijndienst is er voorlopig niet. Ook hebben deze wezens nog geen ambassadeur gestuurd die er eerder is dan de kolonisatiegolf, want hoewel onze atmosfeer leven suggereert is onze beschaving voor hen pas over honderden jaren te detecteren. We zijn tenslotte pas een jaar of honderd op grote schaal met elektromagnetische straling aan het smijten, en elk lichtjaar is een jaar vertraging in de detectie. Al met al is het universum misschien toch een beetje saai zonder doorspoelknop. |
Citaat:
Ofwel hebben we het over het heden en kan het niet. Ofwel een onbekende toekomst en is dit wel degelijk mogelijk. Als jij denkt van niet wil ik graag horen waarom en op welke basis je bewering steunt. Maw , waarom zou een raket niet kunnen blijven versnellen met een NPP? Om je op weg te helpen , een streepje wetenschap |
Citaat:
Ik sluit niets uit, maar ik vermoed dat ook buitenaardse wezens gebonden zijn aan de natuurwetten, hetgeen betekent dat zij ons evenmin kunnen bereiken als wij hen. |
Citaat:
|
Nu zal waarschijnlijk de gebruikelijke nonsens komen over andere dimensies en channeling en zo omdat ze natuurlijk geen antwoord weten op de echte vragen die zich stellen bij het bezoek van de buitenaardsen.
|
Citaat:
En net daar eken je op voor dat proces van stelselmatige versnelling Citaat:
Dat streepje wetenschap mag je gerust aan een ander overlaten.. ik ben redelijk goed op de hoogte |
Citaat:
-Waarom zouden ze in alle richtingen gaan als de armen duidelijk meer kan is op een "hit"? -5% is de kolonisatiesnelheid. Dan mag ik er toch van uitgaan dat de shipspeed +50% is? -200 jaar is letterlijk achter de hoek op galactische schaal...."klop klop, er is iemand aan de deur" 8-) |
Citaat:
Citaat:
Of als ze dat doen ófwel al heel lang op dool ( gezamelijk zeg maar ) moeten zijn en toevallig 'in de buurt' zijn geraakt van een potentiële kandidaat ófwel net gebruik willen maken van het voordeel van tijdsdilatatie om gigantische afstanden in een voor hun redelijke tijd te willen afleggen om pioniers de zaak te laten verkennen.... jammer genoeg geraken die dan wel geïsoleerd van hun thuis en vraag ik me het nut ervan af. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Uit jouw vorige posts kan ik enkel opmaken dat je inertiaalstelsels door elkaar haspelt. Pas op hoor ik kan daar mis in zijn... maar zo kwam het toch over als je enkel spreekt over de beperkte tijd die de reiziger ervaart en niet stilstaat bij het probleem dat die reiziger helemaal geen beperkte tijd doet over die reis tov het stelsel van de plaats die hij in eerste instantie wil bereiken. In zijn beperkte tijd gaat heel het eind dat ie nog moet doen drastische veranderingen ondergaan. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be