Citaat:
Graag zeggen wat je juist bedoelt anders wordt het ping pong:evil: Citaat:
Hij laat zijn familie achter dus het enige wat telt is "zijn" tijd", niet? |
Citaat:
Stel je maar eens voor dat het menselijke ras nog zolang zal bestaan .... het nakend gevaar van een rode reus of wat anders gaat ons uiteindelijk ook dwingen ( zover dit nog niet gebeurd is uit een natuurlijk exploiratiedrang ) haven en goed achter te laten |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk ns waar we staan na paar honderd jaar tech ontwikkeling? |
Citaat:
Concreet voorbeeld dan maar. Stel we we wensen een bepaalde plek op pakweg 1000 lichtjaar te bereiken ja ? Dan kunnen desnoods daar een tripke van een dag van maken maar op weg daar naartoe en aangekomen is er wel 1000 jaar verstreken. Niet alleen is ons oorspronkelijk doel ( dat was al 1000 jaar oud zoals we dat voordien zagen ) er 1000 jaar ouder op geworden maar onderweg kan er in 1000 jaar ook wel wat veranderd zijn, niet ? Denk je dus dat je 1) een klaar pad kan uitstippelen voor 1000 jaar gebaseerd op gegevens die al verouderd zijn ( 0-1000) 2) een gewenst over 2000 jaar doel uit te kunnen kiezen ps. 2) een over 2000 jaar gewenst doel uit te kunnen kiezen |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk even naar de bevolkingsgroei 6miljard 2000 ==>+9 miljard 2050. Het zal van moetes zijn en wel over niet al te lange tijd -1milj vrees ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kiest ook geen exacte planeet uit maar wel een ster. Als die nu een stabiel spectrum vertoont, zal dat binnen 2000 - 1miljoen jaar nog stabiel zijn. Idem voor een planeet. Dino's hebben hier paar 100 milj jaar rondgelopen voor de grotten knikker uit de hemel viel. 2K jaar is een scheet in de wind van tijd ;) |
Citaat:
|
Citaat:
;) Maar het punt is stiekem wel geldig, want wie zegt dat er in die tweeduizend jaar niet net een verschrikkelijke ijstijd in gaat, of er zich een beschaving ontwikkeld? Er zijn wel risico's verbonden aan van die grote sprongen. |
Citaat:
|
Citaat:
Vandaar dat ik ook stellig beweer dat als er een intelligente beschaving ( ik reken ons daar nu even gemakkelijkheidshalve bij, euheum ) er in slaagt de ruimte te exploreren ( en te exploiteren ... hoort er dan noodgedwongen wel bij ) ik dat zie als een geleidelijk proces met telke male een voorzichtige stap verder. En vandaar dat ik een contact eerder zie als eerder een toevallige ontmoeting tussen twee verschillende beschavingen wiens outposts redelijk dicht genaderd zijn. |
Citaat:
The Borg ondernamen nu niet bepaald een "geleidelijk proces" eh (resistance = futile, u will be assimilated :robot: |
Citaat:
Een stabiele ster en zelfs een prognose op een kandidaat planeet wilt niet zeggen dat indien we daar aankomen er ook intelligent leven zal zijn ? Citaat:
btw dit was maar een stom éénvoudig voorbeeldje hé 2K lichtjaar omgeving is niks als het gaat over mogelijke kandidaten. |
Citaat:
We mogen ervan uitgaan dat onze "sensors", die nu al gasreuzen kunnenzien(echt zien), tegen dan iets meer kunnen. |
Citaat:
En dan sta je daar ... what's next ? Volgende planeetje ? .... back to earth heeft al weinig zin, een boodschap sturen al evenmin ... die gaan blij zijn dat ze daar _ vooropgesteld dat ze daar zijn _ na 2000 jaar een berichtje ontvangen dat de missie 'op zoek naar sporen van buitenaardse beschavingen' van 2000 jaar geleden niks opbracht. |
Citaat:
Buiten diegenen die daar zijn en die scan uitvoeren is het nogal lullig die resultaten terug te sturen hé |
Citaat:
Voor een hoogtechnologisch ras hoeft tijdsbeleving dan ook geen barrière te zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be