Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Peche 25 maart 2016 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8040488)
Dat is nu juist het probleem: wat weten sommige overheden wat wij niet weten. Daar komt men moeilijk uit wijs. Maar geen zorgen, het is gewoon een kwestie van tijd. Heel dat geheimzinnig gedoe, het verborgen houden is gedoemd om als een kaartenhuisje in mekaar te storten. In onze tijd kan men niet meer zo lang als vroeger dingen verborgen blijven houden. Tenminste, daar ga ik van uit.

Maar Oosten. De ufo verbergt zich ook voor regeringen.

Another Jack 25 maart 2016 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8040428)
Ja, als het onderwerp ter sprake komt. En dan volgt er meestal een (soms genant) stilzwijgen bij bepaalde mensen. Maar dat neem ik er graag bij.

Heb je een job met enige verantwoordelijkheid?

parcifal 25 maart 2016 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8040484)
U loopt hopeloos achter met uw clichés. Informeer u eerst degelijk en kom dan terug.

Nee hoor, wat Praha zegt is perfect juist : We kunnen van alle hedendaagse technologien precies hun levensloop volgen, van conceptie, evolutie tot realisatie.

Er zijn vaak tienduizenden mensen die meewerken om een technologie steentje per steentje op te bouwen, decennia-lang.

Als dan zo'n kwast als jij afkomt met de dooddoener : "Naah, Gekopieerd van Aliens", dan is dat gewoon een bewijs dat je er geen fluit van weet en niet echt veel energie investeert in nadenken, laat staan opzoeken of onderzoeken.
Het is bovendien een gigantische tunnelvisie die blijkt geeft van een totaal gebrek aan vertrouwen in de kunde en vindingrijkheid van wetenschappers en technici.

parcifal 25 maart 2016 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8040453)
Alien, vreemd. Ben jij er dan bekend mee?
Ze komen zich niet bekend maken alleszins he?

De enige realistische voorstelling (imho) van 'aliens' die ik al gezien heb was in de film 'Interstellar', waar ze de 'bulk beings' worden genoemd.

En de clue daar was : die bulk beings : dat zijn wijzelf maar binnen een paar millennia, wanneer we de mens en zijn technologie zijn samengesmolten en getransfigureerd naar een 'hoger?' wezen, een virtuele entiteit die kan bestaan in hogere dimensies, we spreken dan niet meer over wezens die bestaat uit energie of atomen, het zal iets totaal anders zijn, niet vatbaar binnen ons huidig concept van de realiteit.

Het grappige is : vergeleken met die toekomstvisie is het voorstellen van aliens als ufo-vliegende grey's of little green men uiteraard totaal belachelijk, dat is oneindig primitief in vergelijking, een neanderthaler vuistbijl tegenover de meest gesofisticeerde kruisraket die denkbaar is. :lol:
Wezens die dat niveau bereikt hebben, vliegen niet rond in primitieve materiele tuigen hoe snel dan ook, die verplaatsen zich naar gelijk waar en wanneer in ons 3D-universum door het gewoon te wensen, in de vorm die ze wensen.


Peche 25 maart 2016 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8040818)
De enige realistische voorstelling (imho) van 'aliens' die ik al gezien heb was in de film 'Interstellar', waar ze de 'bulk beings' worden genoemd.

En de clue daar was : die bulk beings : dat zijn wijzelf maar binnen een paar millennia, wanneer we de mens en zijn technologie zijn samengesmolten en getransfigureerd naar een 'hoger?' wezen, een virtuele entiteit die kan bestaan in hogere dimensies, we spreken dan niet meer over wezens die bestaat uit energie of atomen, het zal iets totaal anders zijn, niet vatbaar binnen ons huidig concept van de realiteit.

Het grappige is : vergeleken met die toekomstvisie is het voorstellen van aliens als ufo-vliegende grey's of little green men uiteraard totaal belachelijk, dat is oneindig primitief in vergelijking, een neanderthaler vuistbijl tegenover de meest gesofisticeerde kruisraket die denkbaar is. :lol:
Wezens die dat niveau bereikt hebben, vliegen niet rond in primitieve materiele tuigen hoe snel dan ook, die verplaatsen zich naar gelijk waar en wanneer in ons 3D-universum door het gewoon te wensen, in de vorm die ze wensen.


En geloof jij in het bestaan daarvan?
Ik wel. Ge verwoordt het niet zo slecht eigenlijk.

parcifal 25 maart 2016 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8040922)
En geloof jij in het bestaan daarvan?
Ik wel. Ge verwoordt het niet zo slecht eigenlijk.

Ik zou daarin kunnen geloven. :)

Ik heb ooit zelf, samen met nog een paar anderen, iets gezien in 1982 dat ik tot nu toe niet kan verklaren. Het leek wel een beetje op een zwevende gigantische draaiende dodecaëder die van licht gemaakt was en toch weer niet.
Het verscheen, bleef een paar minuten hangen en verdween toen. Geen geluid, enkel een beeld. En het was geen lasershow of zoiets, absoluut zeker, niet mogelijk op die locatie.

Maar in dat soort 'theorie' zou dat vrij simpel verklaarbaar zijn als object dat doorheen ons ruimte-tijdvlak passeerde.

Peche 25 maart 2016 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8040943)
Ik zou daarin kunnen geloven. :)

Ik heb ooit zelf, samen met nog een paar anderen, iets gezien in 1982 dat ik tot nu toe niet kan verklaren. Het leek wel een beetje op een zwevende gigantische draaiende dodecaëder die van licht gemaakt was en toch weer niet.
Het verscheen, bleef een paar minuten hangen en verdween toen. Geen geluid, enkel een beeld. En het was geen lasershow of zoiets, absoluut zeker, niet mogelijk op die locatie.

Maar in dat soort 'theorie' zou dat vrij simpel verklaarbaar zijn als object dat doorheen ons ruimte-tijdvlak passeerde.

Als ik U mijn ervaringen zou weerleggen ge zou me direct gek verklaren, nutcracker. Ik heb het zoveel gezien dat ik aan mijn eigen sanity ben beginnen twijfelen. En wat bleek, ik ben zo zot als een huis.

Zoals in die film Inerstellar beïnvloeden ze tijd, en geven ze signalen vanuit de toekomst, maar dat bleek dan hemzelf te zijn. Zoiets he? De touwtjes van synchroniciteit... kan het niet zijn dat ze daardoor communiceren en mensen in het verleden die taal beter begrepen dan wij vandaag? Dat wij dat in een doos van religie en mythe hebben gepropt, maar dat er wel degelijk "iets" is.

de vuile muilekoek 25 maart 2016 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8040453)
Alien, vreemd. Ben jij er dan bekend mee?
Ze komen zich niet bekend maken alleszins he?

Ze hebben ons geviseerd en wat blijk we zijn een evoluerende soort , nogal divers , ze geraken er geen wijs uit en zekers niet onze houding tegenover onze eigen soort , ze zijn bang van ons...maar willen toch ooit eens contact maken...met ons ,, ik denk dat het zo zit...:roll:

Peche 25 maart 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8041053)
Ze hebben ons geviseerd en wat blijk we zijn een evoluerende soort , nogal divers , ze geraken er geen wijs uit en zekers niet onze houding tegenover onze eigen soort , ze zijn bang van ons...maar willen toch ooit eens contact maken...met ons ,, ik denk dat het zo zit...:roll:

Maar er is altijd contact geweest :)
Het werkt niet zoals ge zou denken, en het is te gecompliceerd uit te leggen hoe het werkt.
Ze zijn niet het minste bang van ons, ze weten wel dat "contact" voor ons nare gevolgen heeft. Ze weten hoe "beperkt" wij zijn en spelen dat ten volle uit.

Another Jack 25 maart 2016 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8041082)
Maar er is altijd contact geweest :)
Het werkt niet zoals ge zou denken, en het is te gecompliceerd uit te leggen hoe het werkt.
Ze zijn niet het minste bang van ons, ze weten wel dat "contact" voor ons nare gevolgen heeft. Ze weten hoe "beperkt" wij zijn en spelen dat ten volle uit.

Lusten ze gegrilde steak met béarnaisesaus?

Peche 25 maart 2016 18:25

Zou jij ze het vragen?
Ik heb eens gedroomd dat ik omsingeld was door aliens. Toen ik hen vroeg bestond God knikten ze allen neen.
Zo kan ik ervaringen als die van Exodus best begrijpen. Las er veel over en kan me in bepaalde delen herkennen. Maar erover praten doe je uiteraard niet.

Tamam 25 maart 2016 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8041442)
Zou jij ze het vragen?
Ik heb eens gedroomd dat ik omsingeld was door aliens. Toen ik hen vroeg bestond God knikten ze allen neen.
Zo kan ik ervaringen als die van Exodus best begrijpen. Las er veel over en kan me in bepaalde delen herkennen. Maar erover praten doe je uiteraard niet.

iedere persoon op deze aardbol heeft dromen, en de meeste dromen zijn heel raar. je moet daar niks achter zoeken qua contact van aliens ofzo..

Peche 26 maart 2016 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 8041592)
iedere persoon op deze aardbol heeft dromen, en de meeste dromen zijn heel raar. je moet daar niks achter zoeken qua contact van aliens ofzo..

Dat was nog niet het tipje van de ijsberg ;)

Het Oosten 26 maart 2016 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8040810)
Nee hoor, wat Praha zegt is perfect juist : We kunnen van alle hedendaagse technologien precies hun levensloop volgen, van conceptie, evolutie tot realisatie.

Er zijn vaak tienduizenden mensen die meewerken om een technologie steentje per steentje op te bouwen, decennia-lang.

Als dan zo'n kwast als jij afkomt met de dooddoener : "Naah, Gekopieerd van Aliens", dan is dat gewoon een bewijs dat je er geen fluit van weet en niet echt veel energie investeert in nadenken, laat staan opzoeken of onderzoeken.
Het is bovendien een gigantische tunnelvisie die blijkt geeft van een totaal gebrek aan vertrouwen in de kunde en vindingrijkheid van wetenschappers en technic
i.

Ik heb nooit gesteld dat iets gekopieerd is. Anderen en beter geplaatsten dan u en ik lijken deze mening toegedaan. Overigens is dit gepraat van u uiteindelijk allemaal naast de kwestie.

Het gaat erover dat betrouwbare mensen (gaande van astronauten, via piloten en via piloten naar radardeskundigen en naar mensen hun sporen hebben verdiend in de luchtvaarttechniek , enz) tijdens hun werk (dat betrekking heeft of verband houdt met vliegende tuigen) tot het besluit zijn gekomen dat er vreemde tuigen ons luchtruim bevolken die tot zulke prestaties in staat zijn dat men zich ernstig de vraag moet stellen of ze van deze wereld zijn.

Het kan blijkbaar niet tot uw brein doordringen dat deze mensen dit niet 'zo maar' zeggen of 'voor de lol'. Of dat ze dit allemaal fantaseren op hun oude dag. Want heel wat van die personen zijn op het ogenblik van de interviews op pensioen. En zij verhalen -op basis van hun jarenlange beroepservaring op dit punt- wetenswaardigheden die blijkbaar het daglicht niet mochten zien van hun overheid. Want deze hindernis komt telkens weer terug.

Het wordt dus de hoogste tijd dat u tegenover het hele ufo-gebeuren een meer zinnige houding aanneemt. Weliswaar een kritische houding, maar ook een verstandige.

parcifal 26 maart 2016 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8042937)
Ik heb nooit gesteld dat iets gekopieerd is. Anderen en beter geplaatsten dan u en ik lijken deze mening toegedaan. Overigens is dit gepraat van u uiteindelijk allemaal naast de kwestie.

Het gaat erover dat betrouwbare mensen (gaande van astronauten, via piloten en via piloten naar radardeskundigen en naar mensen hun sporen hebben verdiend in de luchtvaarttechniek , enz) tijdens hun werk (dat betrekking heeft of verband houdt met vliegende tuigen) tot het besluit zijn gekomen dat er vreemde tuigen ons luchtruim bevolken die tot zulke prestaties in staat zijn dat men zich ernstig de vraag moet stellen of ze van deze wereld zijn.

Het kan blijkbaar niet tot uw brein doordringen dat deze mensen dit niet 'zo maar' zeggen of 'voor de lol'. Of dat ze dit allemaal fantaseren op hun oude dag. Want heel wat van die personen zijn op het ogenblik van de interviews op pensioen. En zij verhalen -op basis van hun jarenlange beroepservaring op dit punt- wetenswaardigheden die blijkbaar het daglicht niet mochten zien van hun overheid. Want deze hindernis komt telkens weer terug.

Het wordt dus de hoogste tijd dat u tegenover het hele ufo-gebeuren een meer zinnige houding aanneemt. Weliswaar een kritische houding, maar ook een verstandige.

Ik hoor al meer dan 30 jaar opinies daarover, het maakt allemaal niets uit. Niemand is een authoriteit als het op UFO's aankomt, we zijn allemaal amateurs, of je moet iemand tegenkomen die al honderden ufo's heeft mogen zien met eigen ogen.

Menselijke waarneming is onbetrouwbaar, piloot, astronaut of witloofplanter, het maakt niet uit.

Voor mij ligt de lat hier : toon een echte ufo of onderdelen ervan of een echte alien.
Dat kan getest worden en gecontroleerd. Opinies zijn niets waard op dit domein.

Kristof Piessens 27 maart 2016 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8043122)
Ik hoor al meer dan 30 jaar opinies daarover, het maakt allemaal niets uit. Niemand is een authoriteit als het op UFO's aankomt, we zijn allemaal amateurs, of je moet iemand tegenkomen die al honderden ufo's heeft mogen zien met eigen ogen.

Menselijke waarneming is onbetrouwbaar, piloot, astronaut of witloofplanter, het maakt niet uit.

Voor mij ligt de lat hier : toon een echte ufo of onderdelen ervan of een echte alien.
Dat kan getest worden en gecontroleerd. Opinies zijn niets waard op dit domein.

Niets is persé onbetrouwbaar beste parcifal...

Het zou je sieren mocht je weten dat iedere piloot verplicht is om bepaalde zaken te rapporteren in een verslag van hun activiteiten als piloot, vaak gebeurd dat zodanig dat die rapporten nog steeds in de archieven liggen onder de mat geveegd door de eindverantwoordelijken die door hun overheid opgelegd werd daar niet over te spreken of iets van te openbaren...

Maar als het om ooggetuigen gaat kan je die tuigen niet altijd toewijzen tot bekende zaken, en inderdaad er is nog geen bewijs van zo'n tuig waarbij de hele wereld onomstotelijk het bestaan van vreemde vliegende toestellen accepteert, maar zulke dingen als crashes worden wel degelijk veroorzaakt door de technologie die op dat moment bestond en bekend is bij mensen die werkzaam zijn bij legers en of geheime afdelingen binnen het leger of inlichtingendiensten, wat er ook gebeurd ze wisten toen nog niet hoe om te gaan met dat fenomeen, en dat was nieuw voor hen....voorheen leek het er vreedzaam aan toe tot roswell de poort opende om daar meer onderzoek naar te doen....nu dat is niet bewezen want het wordt ondanks de druk nog steeds onder de mat geveegd, trouwens als je de evolutie op technologische vooruitgang volgt is het startpunt roswell nog steeds op zijn plaats want vanaf dan nam de technologische evolutie een snelle hoge vlucht tot nu de wereld door bits en bytes gedomineerd werd...

kiko 27 maart 2016 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8042937)
Het wordt dus de hoogste tijd dat u tegenover het hele ufo-gebeuren een meer zinnige houding aanneemt. Weliswaar een kritische houding, maar ook een verstandige.

Al vele tientallen jaren worden er heuse bibliotheken vol geschreven over UFO's, maar tot op heden is er niemand in geslaagd om ook maar een molecule bewijs te leveren.

Daar zou je ook eens een zinnige houding over mogen aannemen.

kiko 27 maart 2016 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8040954)
Als ik U mijn ervaringen zou weerleggen ge zou me direct gek verklaren, nutcracker. Ik heb het zoveel gezien dat ik aan mijn eigen sanity ben beginnen twijfelen. En wat bleek, ik ben zo zot als een huis.

Zoals in die film Inerstellar beïnvloeden ze tijd, en geven ze signalen vanuit de toekomst, maar dat bleek dan hemzelf te zijn. Zoiets he? De touwtjes van synchroniciteit... kan het niet zijn dat ze daardoor communiceren en mensen in het verleden die taal beter begrepen dan wij vandaag? Dat wij dat in een doos van religie en mythe hebben gepropt, maar dat er wel degelijk "iets" is.

Je fantaseert er op los en stapelt de ene na de andere van de pot gerukte theorie op elkaar.

Peche 27 maart 2016 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8043143)
Je fantaseert er op los en stapelt de ene na de andere van de pot gerukte theorie op elkaar.

Integendeel, ik heb mijn theorie nooit gedeeld.
Ik heb wel eens die van andere gedeeld.
Het was wel inderdaad in een soort "fantasievorm". Waar twijfel altijd aanwezig is. Maar de verhalen stapelen zich op met duizendtallen en hun verhalen lijken zeer sterk op elkaar.

praha 27 maart 2016 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8040484)
U loopt hopeloos achter met uw clichés. Informeer u eerst degelijk en kom dan terug.

natuurlijk datta dude... gij weet beter hé
Geef eens een voorbeeld van stukje technologie waarvan de oorsprong niet te traceren valt in het normale discours


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be