Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nieuwe forumlayout - eerste ronde: voorstellen rond subfora! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210417)

manta 7 december 2014 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7441931)
Ja, maar waar moet dat net om gaan? Ik vermoed dat het dan draait over het bespreken van journalistieke rechten en analyseren van hoe media met bepaalde dingen omgaan? Of is het ook een plek waar mensen gewoon links naar andere media kunnen linken? Want dan lijkt het meer K&K.

Allezja, het is mij echt niet goed duidelijk waar je met zulk subforum heen wilt, dus kan je dat verhelderen?

²
:mrgreen:

Troubadour 7 december 2014 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7441750)
- Filosofie/religie

Ik zou die twee eigenlijk gescheiden houden. Politieke filosofie en religie zijn twee compleet verschillende beestjes.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7441750)
-> links
-> rechts

Ik vraag me af of er geen betere oplossing is dan die rechtuit archiveren. Het zou interessant zijn mochten we discussie daar op één of andere manier terug in gang kunnen zetten. Ik zou het zonde vinden dat te zien verdwijnen in het archief.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7441750)
-> democratie.NU

Vermoed dat dat een samenwerking is waar wij als gebruikers weinig aan te zeggen hebben.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7441750)
-> Geschiedenis (ik vraag mij af hoe je nu over feiten kan discussiëren)

Geschiedenis beslaat gelukkig veel meer dan een lijstje van feiten.

brother paul 7 december 2014 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7440849)
Oh ja! En dan nodigen we de beschimmelde weer uit!

je kunt zo een forum geven aan mensen als playground. Dus maw je kunt mensen per subforum rechten geven of ontzeggen... Dus ja je zou dus al de verbannen users zich laten onzinledig houden in een 'kintergarten' forum.

Troubadour 7 december 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7441727)
Zoals hierboven geargumenteerd zijn er bepaalde voordelen om de categorie 'binnenland' af te schaffen en onder te brengen bij maar thematische categorieën.

Grotendeels mee eens. Veel te druk subforum momenteel, dat kan anders.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7441727)
actualiteit / nieuws

Verdomd goed idee.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7441727)
kultuur /sport

Lijkt me op zichzelf wel een heel klein subforum. Valt dat niet samen te voegen met iets anders?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7441727)
'Geschiedenis' handhaven in themaforums

Hm. Wat denk je eventueel van een subforum 'Politieke filosofie en geschiedenis'?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7441727)
"Staatsinrichting"... elders onderbrengen ? Ik zou erover denken "Staatsinrichting", "Partijpolitiek en stromingen" en "binnenland" te vervangen door "Vlaamse politiek" en "Belgische politiek". Toch als discussiepunt op agenda zetten. Er is hier veel overlapping. Zeker met "Maatschappij en samenleving" en "migratie" er ook nog eens bij als aparte categorieën.

Het lijkt me inderdaad geen slecht idee om 'staatsinrichting' prominenter te plaatsen in een nieuwe categorie 'Binnenlandse/Belgische politiek'. Alle communautaire discussies die nu nog plaats vinden in 'Binnenland' kunnen dan daarheen.

brother paul 7 december 2014 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7440251)
Ik wil van die blauwe kleur af, die hier heerst!!

Ik wens een gele achtergrond met een zwarte omkaderingen.


Rood is uit den boze...

moet het nog leesbaar zijn?
zoek eens tussen VB themes (en nee dat is geen vlaams blok maar gewoon vBulletin board themes)
https://www.google.be/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8

Klojo eerste klas 7 december 2014 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7441750)
Mijn lijstje :
.......
-> Geschiedenis (ik vraag mij af hoe je nu over feiten kan discussiëren)
......

:? Geschiedenis=feiten ????? Open bijv. maar eens een draad over Léopold II en het beruchte handjeskap'feit'...... :twisted:

brother paul 7 december 2014 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7440279)
Waar ik ook al enkele keren aan dacht was een 'vind-ik-leuk-knop' bij elk bericht.

Ik , als dolenthousiast persoon , heb al te vaak voor gehad dat ik zo onder de indruk was van iemands post, dat ik ze gewoon heb als een quote heb overgenomen in mijn bericht met daaronder ,van mijn eigen hand, 'mooi!'.

Zo'n facebook-achtig duimpje zou daar verandering in kunnen brengen.

Als we daarbovenop ook nog een 'vin-i-niet-leuk-knop' aan toevoegen, zullen velen misschien 2 keer nadenken voor ze een one-liner posten...

wel er bestaat zo'n plugin... amazing hé
http://www.vbulletin.org/forum/showt...=243319&page=4

Troubadour 7 december 2014 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7441680)
Daarom..na overleg met mezelf zou ik voor continenten gaan.

Probleem is daarbij dat natuurlijke barrières op continenten even veel impact hebben als de afstand tussen continenten zelf. Zo heeft de politiek van Noord-Afrika zeer weinig te maken met de rest van het continent. Politiek is er sprake van veel sterkere verbinding met Europa en het Midden Oosten dan met Sub-Saharisch Afrika. Ik zou dat laten reflecteren in de forumindeling. Noord, Centraal en Zuid-Amerika lijken mij wel in één subforum te kunnen gaan, vermits daar veel politieke 'kruisbestuiving' is en dat subforum anders toch redelijk klein gaat blijven. Het is kort door de bocht maar de rest van het Euraziatisch continent kunnen we dan ook samen plaatsen onder één subforum?

Het zou er dan ongeveer zo uitzien:
  • Europese politiek
  • Midden-Oosterse politiek
  • Afrikaanse politiek
  • Amerikaanse politiek
  • Oosterse politiek (Zuid, Oost, Zuid-Oost)
  • Oceanië + Pacifische regio

De enige vraag waar ik mee zit is waar de Russische Federatie en de Centraal-Aziatische staten heen moeten. Politiek is dat een eigen regio, maar wordt daar genoeg over gesproken om een geheel eigen subforum te rechtvaardigen?

Johan Bollen 7 december 2014 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7441931)
Ja, maar waar moet dat net om gaan? Ik vermoed dat het dan draait over het bespreken van journalistieke rechten en analyseren van hoe media met bepaalde dingen omgaan? Of is het ook een plek waar mensen gewoon links naar andere media kunnen linken? Want dan lijkt het meer K&K.

Allezja, het is mij echt niet goed duidelijk waar je met zulk subforum heen wilt, dus kan je dat verhelderen?

Onze blik op de wereld wordt voor een groot deel bepaald door de media. De meeste van de info besproken op dit forum krijgen we via de media. Daarom alleen al is het essentieel dat de media zelf ook onderwerp van discussie zijn. Zon subforum is helemaal niet zo uitzonderlijk. Kijk bv. naar politieke forums elders.

Troubadour 7 december 2014 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442048)
Onze blik op de wereld wordt voor een groot deel bepaald door de media. De meeste van de info besproken op dit forum krijgen we via de media. Daarom alleen al is het essentieel dat de media zelf ook onderwerp van discussie zijn. Zon subforum is helemaal niet zo uitzonderlijk. Kijk bv. naar politieke forums elders.

Link eens een voorbeeld van zulk een subforum elders?

Johan Bollen 7 december 2014 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7441923)
Wat denk je ervan om het subforum 'Vakbonden' uitbreiden naar een algemener subforum 'Maatschappelijk middenveld'?

'Werk' lijkt mij te algemeen omdat dat afhankelijk van de inslag (financiën, arbeidsrechten, beleid, markten, belastingen, organisatie, ...) in verschillende subfora terecht kan.

Categorieën dienen simpel en duidelijk te zijn en zo veel mogelijk mutueel exclusief. Dat is wel het geval met "vakbonden" maar niet met "Maatschappelijk middenveld". "Werk" daarentegen is wel duidelijk. Vakbonden valt eronder, maar bijvoorbeeld ook pestgedrag op het werk, wat nog niet zo lang geleden in het nieuws was. Een derde van hun leven zitten mensen 'op hun werk".

Johan Bollen 7 december 2014 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7442038)
Probleem is daarbij dat natuurlijke barrières op continenten even veel impact hebben als de afstand tussen continenten zelf. Zo heeft de politiek van Noord-Afrika zeer weinig te maken met de rest van het continent. Politiek is er sprake van veel sterkere verbinding met Europa en het Midden Oosten dan met Sub-Saharisch Afrika. Ik zou dat laten reflecteren in de forumindeling. Noord, Centraal en Zuid-Amerika lijken mij wel in één subforum te kunnen gaan, vermits daar veel politieke 'kruisbestuiving' is en dat subforum anders toch redelijk klein gaat blijven. Het is kort door de bocht maar de rest van het Euraziatisch continent kunnen we dan ook samen plaatsen onder één subforum?

Het zou er dan ongeveer zo uitzien:
  • Europese politiek
  • Midden-Oosterse politiek
  • Afrikaanse politiek
  • Amerikaanse politiek
  • Oosterse politiek (Zuid, Oost, Zuid-Oost)
  • Oceanië + Pacifische regio

De enige vraag waar ik mee zit is waar de Russische Federatie en de Centraal-Aziatische staten heen moeten. Politiek is dat een eigen regio, maar wordt daar genoeg over gesproken om een geheel eigen subforum te rechtvaardigen?

En Marokko, is dat Afrika of Midden Oosten? Continenten hebben het voordeel dat ze duidelijk zijn voor iedereen. Geen guessing waar Rusland of Marokko bij horen. En Pakistan is eigenlijk niet meer Midden Oosten. Midden Oosten is verwarrender.


Kijk hier en je ziet direct dat en west, oost, en noord oost problemen zijn als we 'midden oosten' correct willen omschrijven. mensen gaan dat verwarren met 'Islam'. Daarom beter continenten lijkt me:

http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East
Noord en Zuid Amerika samen lijkt me een goed idee. Dat blijft duidelijk.

Niet dat je voorstel slecht is. Alleen in de praktijk vrees ik ervoor.

Boduo 7 december 2014 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7439577)
Een subforum 'Justitie' maw?

Goed voorstel !

Johan Bollen 7 december 2014 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7442055)
Link eens een voorbeeld van zulk een subforum elders?

http://www.politicalforum.com/media-commentators/

Kristof Piessens 7 december 2014 18:06

Waarom zou het niet mogelijk zijn om het oude archief ook uit te kuisen door deze eventueel te beschouwen als relevant voor actuele stand van de zaken van vandaag ?

Bvb oude archief en onderdeel hiervan zou zijn "relevante dra(a)d(en) van de maand" op die manier kun je eventuele posten die afwijken van de discussie er uitvegen en verplaatsen naar een draad die je gelijkaardig opstelt met vermelding vuilbak ?

Anyway...hier zijn al goede onderverdelingen gemaakt daar kan ik in meevolgen !

brother paul 7 december 2014 18:06

Laat mij een visioen beschrijven:

een bericht start meestal met nieuws...
Stel bvb Fabiola sterft... goed
dat nieuws zou daar moeten toekomen op politics via een rss-feed. Dat zou al het eerste primer moeten zijn, terwijl we daar aan het tikken zijn, valt ons oog ineens op dat bericht...
http://www.siteground.com/tutorials/...n-rss_feed.htm
in feite zit je dus alle klanten af te zuigen qua politieke nieuwskontent, en probeer je daar een soort klassement in te voeren...

Tweede: de thread, dat is dan de forumwerking
IN het zog van dat nieuws, kun je een 'thread' starten die dat nieuws meepikt. NEt zoals je in een krant (niet allemaal, maar toch de meeste) nieuws kunt plakken en replyen op berichten... Zou je kunnen ervan uitgaan dat we beginnen discuteren naar aanleiding van dat nieuws, en dat we daar onze ongezouten mening op spuiten. Meestal doen we dat ook, we starten een titel, pikken de link naar dat nieuws, en zitten dan te discuteren als kippen zonder kop over dat onderwerp.


Nu hoe ziet de ideale thread eruit...
Wel ik zou zeggen, je pakt van die tag-words... en zorgt dathet nieuws automatisch getagd wordt...
nog grappiger is als die tags hashtags worden en doorgelust worden naar twitter; Dan is elke post automatisch een twitter post...
http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=266730
et voila weer een toffe plugin.

http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=235529
De Tag cloud functie dus... je kunt zo via die clouds gerelateerd artikels vinden.

en de automatische thread tagger..., alhouwel is een oude plugin
http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=234026


fabiola valt onderhet koningshuis, het zou mij niet verwonderen dat in die berichten het woord koningshuis staat; Dus je vindt het woord gewoon in de tekst. Nu met die tags doe je wat artificieel intelligent overkomt, maar in feite poepsimpel: je scant alle nieuwsberichten van het koningshuis, en toont de meest relevante-recente berichten van het koningshuis in 'comarketing' met het message-thread die gaat over Fabiola. Dus uw site wordt op die manier niet alleen een message forum die inspeel top de actualiteit, maar eveneen sde 'portefeuille' waar je alle nieuwtjes omtrent dat thema real time verzameld krijgt;..

nu die laatste plugin bestaat niet, maar dat is wel te schrijven uiteraard

Johan Bollen 7 december 2014 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7441964)
Lijkt me op zichzelf wel een heel klein subforum. Valt dat niet samen te voegen met iets anders?

Nu heb je "Sport" alleen zelfs. Dit forum schpt hopelijk ook wat meer orde in K&K. Daar komen soms ook interessantere lichtere thema's voor die dan overstelpt worden door Demper en co.


Citaat:

Hm. Wat denk je eventueel van een subforum 'Politieke filosofie en geschiedenis'?
Geschiedenis heeft het voordeel van duidelijk omlijnt te zijn. Ik denk niet dat er zoveel theoretische discussies rond politieke filosofie zijn. Meestal is iets in de actualiteit aanleiding. Ik zou daar dus geen subforum voor maken. Maar dat hangt ook af van de andere categorieën. Als een subforum duidelijk omlijnt is mag het desnoods klein zijn m.i.

Troubadour 7 december 2014 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442082)
En Marokko, is dat Afrika of Midden Oosten?

Het Midden-Oosten is voor mij dat deel van de wereld dat de brug vormt tussen Europa en andere regio's. Marokko is veel sterker verbonden met Europa dan met Sub-Saharisch Afrika en reken ik daarom liever bij het 'extended' Midden-Oosten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442082)
Continenten hebben het voordeel dat ze duidelijk zijn voor iedereen.

Behalve dan dat 'Europa' niet bestaat als continent. Dat moet dan het Euraziatisch continent zijn. Je kan zelfs spreken over een Afrikaans-Euraziatisch supercontinent. Daarom spreek ik liever van politieke regio's dan van continenten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442082)
Kijk hier en je ziet direct dat en west, oost, en noord oost problemen zijn als we 'midden oosten' correct willen omschrijven. mensen gaan dat verwarren met 'Islam'.

Islam speelt nu eenmaal een zeer grote rol in die regio. Het is ook de bedoeling niet dat we gaan voorschrijven wat mensen waarmee gaan associëren, alleen dat we duidelijk afgelijnde regio's hebben. Nauwkeurigheidsfouten heb je altijd, geen enkele indeling is perfect. Vermits we op een politiek forum zitten wil ik toch een lans breken om de indeling te maken op basis van de grote politieke lijnen.

brother paul 7 december 2014 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442048)
Onze blik op de wereld wordt voor een groot deel bepaald door de media. De meeste van de info besproken op dit forum krijgen we via de media. Daarom alleen al is het essentieel dat de media zelf ook onderwerp van discussie zijn. Zon subforum is helemaal niet zo uitzonderlijk. Kijk bv. naar politieke forums elders.

als ik één ding prat op ga, is dat ik via politics een ander beeld krijg dan wat ik via de media zou krijgen ? Dus ik denk dat politics zich mag losredeneren van de media.

brother paul 7 december 2014 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442058)
Categorieën dienen simpel en duidelijk te zijn en zo veel mogelijk mutueel exclusief. Dat is wel het geval met "vakbonden" maar niet met "Maatschappelijk middenveld". "Werk" daarentegen is wel duidelijk. Vakbonden valt eronder, maar bijvoorbeeld ook pestgedrag op het werk, wat nog niet zo lang geleden in het nieuws was. Een derde van hun leven zitten mensen 'op hun werk".

een derde van hun leven liggen ze in bed, er ontbreekt dan toch een groot thema... mopje

Troubadour 7 december 2014 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442099)
Nu heb je "Sport" alleen zelfs. Dit forum schpt hopelijk ook wat meer orde in K&K. Daar komen soms ook interessantere lichtere thema's voor die dan overstelpt worden door Demper en co.

Ah, okay. Het was me niet duidelijk dat je 'cultuur' onder K&K wou zetten. Mijn excuses.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442099)
Geschiedenis heeft het voordeel van duidelijk omlijnt te zijn. Ik denk niet dat er zoveel theoretische discussies rond politieke filosofie zijn. Meestal is iets in de actualiteit aanleiding. Ik zou daar dus geen subforum voor maken. Maar dat hangt ook af van de andere categorieën. Als een subforum duidelijk omlijnt is mag het desnoods klein zijn m.i.

Ding is dat er nu ook niet gek zoveel discussie is onder geschiedenis. De twee onderwerpen lijken me wel hand in hand te gaan en zullen elkaar niet echt verdringen.

Ik heb zelf op zich geen probleem met kleine, duidelijk omlijnde subfora maar ik vermoed dat de forumbeheerder versnippering veel minder ziet zitten. Daarom probeer ik onderwerpen die thematisch redelijk op elkaar aansluiten zoveel mogelijk samen te zetten.

Johan Bollen 7 december 2014 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7442100)
Behalve dan dat 'Europa' niet bestaat als continent. Dat moet dan het Euraziatisch continent zijn.

Bijna steeds wordt Europa wél als continent gezien. Google maar eens 'continents'.



Citaat:

Islam speelt nu eenmaal een zeer grote rol in die regio. Het is ook de bedoeling niet dat we gaan voorschrijven wat mensen waarmee gaan associëren, alleen dat we duidelijk afgelijnde regio's hebben. Nauwkeurigheidsfouten heb je altijd, geen enkele indeling is perfect. Vermits we op een politiek forum zitten wil ik toch een lans breken om de indeling te maken op basis van de grote politieke lijnen.
Alleen denk ik dat je het begrip Midden oosten dan moet gaan verkrachten.

Johan Bollen 7 december 2014 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7442112)
Ah, okay. Het was me niet duidelijk dat je 'cultuur' onder K&K wou zetten. Mijn excuses.

Dat wil ik ook niet. Wat ik vaststel is dat culturele thema's soms in K&K terecht komen omdat ze nergens anders kunnen besproken worden. En dat is jammer. Men dient cultuur niet te onderschatten. Dat is niet alleen entertainment.

Troubadour 7 december 2014 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442115)
Bijna steeds wordt Europa wél als continent gezien. Google maar eens 'continents'.

... Sterk afhankelijk van welke criteria je hanteert, gemiddeld variërend van 3 tot 7, waarbij de helft van de variaties Europa niet erkent. Europa blijft in mijn ogen een cultureel en politiek construct, geen continent.

Ik kijk zelf eerder naar een indeling op basis van combinaties van de verschillende delen op onderstaande kaartjes.

Soit, we kunnen daar over discussiëren maar dat zet geen zoden aan de dijk. De verschillende mogelijkheden, van zuiver geografisch tot puur politieke indelingen en alles daartussen, zullen opgenomen worden in de peiling.

Troubadour 7 december 2014 18:51

Wat denken jullie er trouwens van om een subforum te maken voor de Nederlandse politiek?

Johan Bollen 7 december 2014 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7442171)
Wat denken jullie er trouwens van om een subforum te maken voor de Nederlandse politiek?

Wat denkt u daarover?

Mij lijkt het niet nodig.

manta 7 december 2014 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7442171)
Wat denken jullie er trouwens van om een subforum te maken voor de Nederlandse politiek?

Er zijn nogal veel Nederlanders en Groot-Nederlanders op het forum dus dat zou geen slecht idee zijn.

tandem 7 december 2014 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7442171)
Wat denken jullie er trouwens van om een subforum te maken voor de Nederlandse politiek?

Zouden we niet beter iets maken dat visieverruiming induceert?

koe de poing 7 december 2014 22:44

kunnen we etra smileys en gif's als avatar krijgen ?

tandem 10 december 2014 08:12

Het was in ieder geval een leuke test, werkelijk van genoten. :-)

brother paul 10 december 2014 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7442196)
Wat denkt u daarover?

Mij lijkt het niet nodig.

ik zou een subforum nederlanders maken want er zitten er een pak

Lof der Zotheid 10 december 2014 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7442038)
Probleem is daarbij dat natuurlijke barrières op continenten even veel impact hebben als de afstand tussen continenten zelf. Zo heeft de politiek van Noord-Afrika zeer weinig te maken met de rest van het continent. Politiek is er sprake van veel sterkere verbinding met Europa en het Midden Oosten dan met Sub-Saharisch Afrika. Ik zou dat laten reflecteren in de forumindeling. Noord, Centraal en Zuid-Amerika lijken mij wel in één subforum te kunnen gaan, vermits daar veel politieke 'kruisbestuiving' is en dat subforum anders toch redelijk klein gaat blijven. Het is kort door de bocht maar de rest van het Euraziatisch continent kunnen we dan ook samen plaatsen onder één subforum?

Het zou er dan ongeveer zo uitzien:
  • Europese politiek
  • Midden-Oosterse politiek
  • Afrikaanse politiek
  • Amerikaanse politiek
  • Oosterse politiek (Zuid, Oost, Zuid-Oost)
  • Oceanië + Pacifische regio

De enige vraag waar ik mee zit is waar de Russische Federatie en de Centraal-Aziatische staten heen moeten. Politiek is dat een eigen regio, maar wordt daar genoeg over gesproken om een geheel eigen subforum te rechtvaardigen?

Klinkt niet slecht, maar ik heb wel moeite met het samennemen van Noord-, Centraal- en Zuid-Amerikaanse politiek. Dat is veel te simplistisch ten opzichte van de ingewikkelde situaties en verhoudingen aldaar. Hoewel het wel zo is, dat de yankees proberen van Centraal- en Zuid-Amerika hun achtertuin te maken, is het toch zo dat men een onderscheid moet maken tussen Noord-Amerikaanse politiek enerzijds, en Centraal- en Zuid-Amerikaanse politiek anderzijds. En om het alvast wat ingewikkeld te maken fungeert Mexico eigenlijk als een schakel tussen Noord-Amerika enerzijds, en Centraal- en Zuid-Amerika anderzijds, dit echter zonder het allemaal onder één noemer te kunnen steken. Daarom dat de "Amerikaanse" politiek naar mijn bescheiden mening best in twee gedeeld wordt, zijnde Noord-Amerikaanse politiek en Centraal- en Zuid-Amerikaanse politiek.

AVV.VVK 10 december 2014 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7441979)
:? Geschiedenis=feiten ????? Open bijv. maar eens een draad over Léopold II en het beruchte handjeskap'feit'...... :twisted:

Dus jij gaat discussiëren of hij al dan niet werkelijk zoveel handjes heeft afgehakt?

Als je wil discussiëren of dit moreel aanvaardbaar is, doe je dit bij 'godsdienst/levensovertuiging'

En zo zul je al die discussies vanuit 'geschiedenis' wel in een ander subforum kunnen plaatsen denk ik...

AVV.VVK 10 december 2014 18:55

http://forum.politics.be/search.php?...=2411587&pp=25


Dat gespam moet ook dringend eens ophouden!

manta 10 december 2014 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7447074)
http://forum.politics.be/search.php?...=2411587&pp=25


Dat gespam moet ook dringend eens ophouden!

???
Citaat:

Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm. Soms gebeurt het dat de zoekmodule zichzelf heeft uitgeschakeld, in dat geval moet u eventjes wachten. Er wordt ieder uur op het uur gecontroleerd of de zoekfunctie nog werkt. Probeer het dus nogmaals vijf minuutjes na het uur, indien het dan nog niet werkt kun je terecht in Suggesties & Mededelingen.

AVV.VVK 10 december 2014 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7447082)
???

Vreemd, bij mij werkt de link wel...

Hij verwijst in ieder geval naar de enkele duizenden persmededelingen van ons meest geliefde forumlid politics.be ...

AVV.VVK 10 december 2014 19:07

.

manta 10 december 2014 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK (Bericht 7447090)
.

???







Weer die vervelende "gateway" ?
Eigenlijk zouden ze dat probleem mss ineens kunnen verhelpen...

Troubadour 10 december 2014 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7447093)
???







Weer die vervelende "gateway" ?
Eigenlijk zouden ze dat probleem mss ineens kunnen verhelpen...

Welke browser gebruik je? Ik vermoed dat het iets met de cookies te maken heeft. Wanneer je het forum bekijkt in de incognito-modus van Google Chrome komt het probleem niet voor.

brother paul 10 december 2014 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7447120)
Welke browser gebruik je? Ik vermoed dat het iets met de cookies te maken heeft. Wanneer je het forum bekijkt in de incognito-modus van Google Chrome komt het probleem niet voor.

bane ik gebruik vier verschillende browsers met of zonder cookies, anoniem etc , ik zie nooit geen problemen. grootste probleem is volgens mij soms snelheid van wegschrijven die dan zorgt dat je twee keer een bericht post.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be