Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Round Up (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238474)

Dadeemelee 27 april 2017 15:24

Er zal nu wel een stormloop zijn op de tuincentra: gauw een buske van 5 liter kopen :-D

hamac 27 april 2017 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8437683)
De regel van drie: een mysterie voor de gemiddelde Belg :-D

Bwa. De verhouding tav een hectare toepassen + een stevige marge. :-)

hamac 27 april 2017 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8437915)
Er zal nu wel een stormloop zijn op de tuincentra: gauw een buske van 5 liter kopen :-D

Wees maar gerust.

Mijn buurman was deze week aan het spuiten met onverdunde javel.
Mensen gaan gewoon alternatieven zoeken en uitproberen wat ze op café hebben gehoord.

Thuleander 27 april 2017 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 8437294)

En ondertussen beginnen de landbouwgronden hier in de buurt weer glyfosaatbruin te kleuren. Daar wordt dan straks voedsel op gekweekt :roll:


Jamaar vroeger, de keuterboerkes.
Die hun productie was te laag.

Eduard Khil 27 april 2017 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8437915)
Er zal nu wel een stormloop zijn op de tuincentra: gauw een buske van 5 liter kopen :-D

kunnen ze dat gewoon niet in de juiste verhoudingen mengen in ons drinkwater? Dan moeten we gewoon met de tuinslang sproeien en is het risico op te hoge concentracties weg.

Skobelev 28 april 2017 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8438087)
kunnen ze dat gewoon niet in de juiste verhoudingen mengen in ons drinkwater? Dan moeten we gewoon met de tuinslang sproeien en is het risico op te hoge concentracties weg.

'k sproei met regenwater...:-(

Maar inderdaad, straks de aveve binnen om Dinet en Panic.

PORSCHE 28 april 2017 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8437915)
Er zal nu wel een stormloop zijn op de tuincentra: gauw een buske van 5 liter kopen :-D

Wat denk je dat ik deze voormiddag gaan doen ben? Bus roundup gekocht en de helft er van al op de oprit en beekkant gespoten. Ineens maar een extra bus meegebracht en ook van twee van die gelpotten om op distels te smeren. Schauvlieghe kan zeveren zoveel ze wil, wie luistert er trouwens naar zo een slet?

Anna List 28 april 2017 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8438549)
Wat denk je dat ik deze voormiddag gaan doen ben? Bus roundup gekocht en de helft er van al op de oprit en beekkant gespoten. Ineens maar een extra bus meegebracht en ook van twee van die gelpotten om op distels te smeren. Schauvlieghe kan zeveren zoveel ze wil, wie luistert er trouwens naar zo een slet?

gij zijt ook ne simpele vogel voor heel die marketing kat hé ...
dat vuil op je oprit bestrijd je even makkelijk en efficient met simpel keukenzout...
en die distels zijn sneller en met minder werk weg met een simpele hak...

PORSCHE 28 april 2017 12:36

Roundup werkt goed en snel en is niet veel werk. En ik werk graag met dergelijke producten :D Keukenzout :D En een hak? Pfff handenarbeid?

Anna List 28 april 2017 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8438568)
Roundup werkt goed en snel en is niet veel werk. En ik werk graag met dergelijke producten :D Keukenzout :D En een hak? Pfff handenarbeid?

die hak is minder werk dan op uw knieën uw distels in te gellen in elk geval ...

zelfs een hele stadstuin is met een hak minder werk dan met de bus RoundUp rondzeulen (of mixen en met de sproeier als je wat meer hebt) ... het enige waar je moet op letten is dat je dat 's ochtends doet én op een dag dat het niet regent, elk stukje onkruid dat je nog maar geraakt hebt met een hak is tegen de avond om zeep ...

enige waar RoundUp aangewezen is om je werk te besparen ... is voor gras etc tussen een ligusterhaag ...

Eduard Khil 28 april 2017 13:31

zout marcheert goed. Javel en Carbonilium ook

Dadeemelee 28 april 2017 13:35

Of ontstopper en mosterd.

koe de poing 28 april 2017 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8437614)
Er is hier weer een hoop stemmingmakerij bezig. Het is nog steeds wachten op een wetenschappelijk onweerlegbaar rapport dat het gebruik van Roundup tot kanker aanleiding geeft.
Wie Roundup gebruikt wordt natuurlijk verondersteld er voorzichtig mee om te gaan. Zowel inzake dosering al inzake persoonlijke bescherming. Je doet er natuurlijk beter aan om geen glaasje Roundup als aperitief te nemen. Maar net hetzelfde geldt voor het insecticide Pyrethrum dat nochtans door iedereen (dus ook de Groentjes) wordt beschouwd als een "braaf" product dat na een drietal dagen volledig gedesactiveerd is.

volgens den dezen wel.
Tot hij gevraagd werd het effectief te drinken.

Lobbyist Claims Monsanto's Roundup Is Safe To Drink, Freaks Out When Offered A Glass

Eyjafjallajökull 28 april 2017 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 8438846)
volgens den dezen wel.
Tot hij gevraagd werd het effectief te drinken.

Lobbyist Claims Monsanto's Roundup Is Safe To Drink, Freaks Out When Offered A Glass

"You're a complete jerk" :lol:

Dadeemelee 28 april 2017 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8438891)
"You're a complete jerk" :lol:

Laat me raden: fake link. Daarom dat ik nooit op links klik. :lol:

Eyjafjallajökull 28 april 2017 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8438898)
Laat me raden: fake link. Daarom dat ik nooit op links klik. :lol:

Wrong guess !

Dadeemelee 28 april 2017 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8438902)
Wrong guess !

Nice try ;-)

Tavek 28 april 2017 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8437614)
Er is hier weer een hoop stemmingmakerij bezig. Het is nog steeds wachten op een wetenschappelijk onweerlegbaar rapport dat het gebruik van Roundup tot kanker aanleiding geeft.
Wie Roundup gebruikt wordt natuurlijk verondersteld er voorzichtig mee om te gaan. Zowel inzake dosering al inzake persoonlijke bescherming. Je doet er natuurlijk beter aan om geen glaasje Roundup als aperitief te nemen. Maar net hetzelfde geldt voor het insecticide Pyrethrum dat nochtans door iedereen (dus ook de Groentjes) wordt beschouwd als een "braaf" product dat na een drietal dagen volledig gedesactiveerd is.

Zijt ge bekend met het precautionary principle ?

Dadeemelee 29 april 2017 15:46

Ik lees net dat het particulier gebruik van glyfosaat 7% is van het totaal.

Fantastische maatregel van onze ministers. Wat een visie!

Blue Sky 30 april 2017 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8439275)
Ik lees net dat het particulier gebruik van glyfosaat 7% is van het totaal.

Fantastische maatregel van onze ministers. Wat een visie!

CD&V is bij uitstek de partij van de boeren, die gaan ze dus zeker geen haar in de weg leggen. In ieder geval is het zo dat dit op Europees niveau geregeld moet worden.

As ik zie hoeveel vergif mensen gebruiken ( op oprit, in bloembollen, op de gazon, tegen insecten, tegen motten, enz ) is het eigenlijk geen wonder dat allerhande kankers welig tieren.

Mensen zijn vakidioten en weten eigenlijk niet waarmee ze bezig zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be