Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

exodus 29 januari 2009 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3949123)
ik denk dat gij en ik al een verschillende definitie hanteren van feit.

Ik ben overtuigd dat UFO's bestaan. Unidentified Flying Objects.

Ik link dat niet automatisch aan groene of grijze mannetjes die uit andere multiversums komen. Dat is de pure speculatie. Dat voorstellen als waterdicht feit doet de definitie van een feit geen goed.

Weer de zoveelste keer dat ik het zeg. Als ik spreek over UFO's dan spreek ik over tuigen met capaciteiten die onze huidige gekende technologie ver te boven gaan. Dus wel ongeïdentificeerd maar wel met capaciten die we kunnen vaststellen aan de hand van de feiten. Ik heb geen enkele keer over groene of grijze mannetjes gesproken. We kunnen speculeren over wat ze precies zijn en wie erin zit. Ofwel is het geheime menselijke technologie ofwel zijn het aliens of een combinatie van de twee.

De UFO waarnemingen van de vorige eeuwen pleiten niet direct voor geheime technologie. Er zijn ook cases waar men spreekt van gecrashte of neergeschoten tuigen met aliens in. Dit zijn echter getuigenverklaringen waar er geen letterlijk bewijs voor bestaat. Maar het komt dikwijls van militairen en van verschillende personen over dezelfde case. Maar dit is niet strikt te bewijzen, zoals de aanwezigheid van die tuigen in onze atmosfeer wel is.

Citaat:

De bewijzen die jij hieromtrent aanbracht was oa afkomstig van een "gechannelde bron".
Ik post dit niet als bewijs, maar slechts "as is". Gechannelde zaken zijn niet te bewijzen, ik post dit voor diegene die er interesse in hebben. Als het je niet aanstaat negeer het dan gewoon.


Citaat:

en dat is niet de enige discussietechniek die je gebruikt. Ieder die het niet met je eens is heeft de "bewijzen" niet bekeken en is in "denial".
Ik zou je laatste zin veranderen door "Ieder die niet gelooft in het bestaan van UFO's heeft de "bewijzen" niet bekeken of/en is in "denial".

Die zin lijkt me correcter want anders geef je er een persoonlijke sneer aan, wat totaal niet nodig is en niet correct is. Ik denk wel dat dit de logische conclusie is volgens mij. De bewijzen zijn er nu eenmaal.

exodus 29 januari 2009 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3949131)
Zou het niet kunnen dat er pakweg in de 16-de eeuw helemaal geen waarnemingen waren. U gaat me trouwens toch niet vertellen dat er geen waarnemingen met het blote oog zijn? Of dat de bestuurders van UFO's pas sinds pakweg 50 jaar dermate geïnteresseerd zijn geraakt in de fysiologie van de mens dat ze geregeld een specimen meenemen voor nader onderzoek?]

Er zijn waarnemignen van vorige eeuwen, maar er zijn er gewoon veel minder, en dit is logisch. Er zijn zoveel verklaringen, om misschien maar nog één idee te geven. Als er aliens bestaan en ze zien dat wij technologisch aan het evolueren zijn, gaan ze ons meer bezoeken. Dit is maar één verklaring.

Citaat:

De katholieke kerk stoffeert zijn erkende heiligenverschijningen ook met meer dan enkel verhalen van getuigen hoor. Ze zal ongetwijfeld - gesteld dat ze aan dit soort discussies zou deelnemen - verklaren dat er voor heiligenverschijningen veel meer is dan getuigenverklaringen en dat we het dan hebben over bewijskracht van een heel andere orde.
Ze kunnen claimen wat ze willen maar dan moeten ze met de bewijzen afkomen. Voor UFO's zijn er bewijzen. Om maar één voorbeeld te geven het geval van de UFO in Iran in 1976. Harde feiten: radardata, uitvallen van radioapparatuur, visuele observaties, en dan nog corroborenden getuigenverklaringen van getrainde competente miltaire piloten en luchtverkeersleiders.

Citaat:

The 1976 Tehran UFO Incident was a radar and visual sighting of an unidentified flying object (UFO) over Tehran, the capital of Iran, during the early morning hours of September 19, 1976. The incident is particularly notable for the electromagnetic interference effects observed on aircraft in close proximity to the object: two F-4 Phantom II jet interceptors independently lost instrumentation and communications as they approached, only to have them restored upon withdrawal; one of the aircraft also suffered temporary weapons systems failure while preparing to fire upon the object. The incident is well-documented in an U.S. Defense Intelligence Agency (DIA) report with a distribution list that included the White House, Secretary of State, Joint Chiefs of Staff, National Security Agency (NSA), and Central Intelligence Agency (CIA). Various high-ranking Iranian military officers directly involved with the events have also gone on public record stating their belief that the object was not terrestrial in origin.

http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_Incident


Citaat:

Feit is echter, mijn beste, dat er geen bewijzen zijn die een ernstige toetsing aan eender welke wetenschappelijke methode kunnen doorstaan. Dat er voor het overgrote deel van de UFO-waarnemingen die geen grappen of anderssoortige vervalsingen bleken te zijn, wel degelijk logische verklaringen te vinden bleken en dat die uitzonderlijke gevallen waar dat (nog) niet het geval is gebleken blijkbaar niet van die aard zijn dat ze ernstige wetenschappers hebben kunnen overtuigen.
Dit is fout, er zijn vaststaande feiten. Debunkers kunnen vanalles beweren en bij de echt sterke cases kunnen ze er ook niet tegenop. Volgens mij meer wishfull thinking van jou kant.

Akufen 29 januari 2009 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3949123)
ik denk dat gij en ik al een verschillende definitie hanteren van feit.

Een feit is niet datgene wat iedereen als waar aanneemt maar wat aantoonbaar is door voldoende bewijs. Dat men in de media niet graag spreekt over dit onderwerp wil nog niet zeggen dat er geen bewijs is, maar blijkbaar wekt dat bij velen wel die indruk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3949123)
Ik ben overtuigd dat UFO's bestaan. Unidentified Flying Objects.

Ik link dat niet automatisch aan groene of grijze mannetjes die uit andere multiversums komen. Dat is de pure speculatie.

Enkel een deel van die objecten en enkel die die in de laatste decennia zijn waargenomen kunnen van deze planeet afkomstig zijn, of u moest geloven dat we eeuwen terug al in staat waren om hoogtechnologische vliegende toestellen te bouwen?

system 29 januari 2009 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3949107)
Er bestaan zeer veel cases van heiligenverschijningen, getuigenverklaringen incluis. Die bestaan dus ook.

Wat voor uw onderzoek trouwens zeer interessant kan zijn is de evolutie in het uiterlijk van de inzittenden van UFO's door de eeuwen heen. Alhoewel 'eeuwen', hoe zit dat eigenlijk met UFO-meldingen uit pakweg de 16-de eeuw?

Dat is zeker waar. Alhoewel, men zag toen ook al ronde bollen zo heb ik gelezen, maar die een andere vorm hadden dan deze die we nu menen te zien of die we nu zien. Een waarneming wordt natuurlijk voor een stuk cultureel bepaald. Maar in onze tijd zitten we toch met een ander gegeven. Piloten die deze voorwerpen zien, zullen dat zeker niet uit hun duim zuigen. Zeker niet als hun waarnemingen bevestigd worden door de grondradar. En nog minder, als de vliegende voorwerpen die een Indische piloot ziet dezelfde vorm hebben als het vliegend voorwerp die een Thais piloot ziet of een Engels piloot. Dan congrueren de verschillende waarnemingen.

Pieke 29 januari 2009 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3949190)
Een feit is niet datgene wat iedereen als waar aanneemt maar wat aantoonbaar is door voldoende bewijs. Dat men in de media niet graag spreekt over dit onderwerp wil nog niet zeggen dat er geen bewijs is, maar blijkbaar wekt dat bij velen wel die indruk.

irrelevant. Of iets in de media verschijnt of niet bepaalt niet of een bewering een feit is of niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3949190)
Enkel een deel van die objecten en enkel die die in de laatste decennia zijn waargenomen kunnen van deze planeet afkomstig zijn, of u moest geloven dat we eeuwen terug al in staat waren om hoogtechnologische vliegende toestellen te bouwen?

over hoeveel "cases" hebben we het dan, over de eeuwen heen?

willem1940NLD 29 januari 2009 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3949070)
Ik heb het al zoveel gezegd; als je het onderwerp UFO's onbevoordeeld bestudeert dan kan je niets anders dan concluderen dat ze bestaan. Er is zoveel te vinden, zoveel getuigen, zoveel bewijs dat je er niet rond kan. Mensen die zeggen dat UFO's niet bestaan hebben het bewijs niet bekeken en/of zijn in denial.

Andersom bewijst het natuurlijk niets, dat veel mensen van mening zijn dat jij geen alien bent.

De_Laatste_Belg 29 januari 2009 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3949070)
Ik heb het al zoveel gezegd; als je het onderwerp UFO's onbevoordeeld bestudeert dan kan je niets anders dan concluderen dat ze bestaan. Er is zoveel te vinden, zoveel getuigen, zoveel bewijs dat je er niet rond kan. Mensen die zeggen dat UFO's niet bestaan hebben het bewijs niet bekeken en/of zijn in denial.

Onbevooroordeeld ? Onpartijdig ? Ja natuurlijk. Natuurlijk !

Akufen 29 januari 2009 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3949259)
irrelevant. Of iets in de media verschijnt of niet bepaalt niet of een bewering een feit is of niet.

Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen, ik zei niet dat dat bepaalt of het feit IS of niet, maar of het zo aanzien wordt. Het zou niet mogen, maar het is wel zo. Door films, kranten en nieuwsberichten werd een bepaald beeld gevormd over UFO's. Het is dat beeld dat mensen er toe aanzet om bijvoorbeeld in threads zoals deze kinderachtige opmerkingen te maken of te spreken over "groene of grijze mannetjes". De conclusie dat het niet bestaat en dat er geen bewijzen voor zijn volgt uit datzelfde beeld, niet uit feiten.
Men leeft vandaag in de overtuiging dat van zodra iets niet in het lang en breed in de media komt het automatisch niet waar is.

Kijk naar de argumentatie in de 9/11 of de NWO draad, op regelmatige basis zegt men "als het waar had geweest hadden we het geweten". En dat "weten" is puur en alleen het beeld dat men via mainstream media verspreid.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3949259)
over hoeveel "cases" hebben we het dan, over de eeuwen heen?

Geen idee.

Experiment 29 januari 2009 18:31

Alleszins is het zo dat de officiële uitleg bij bepaalde waarnemingen toch echt ver gezocht zijn. Moerasgas, bliksembollen, U2 spionage vliegtuigen, weerbalonnen... Ik bedoel maar als de luchtmacht niet in staat is om die zaken te discerneren op de radar, dan heeft een luchtmacht in mijn ogen geen functie meer.

Ik vraag mij ook af waarom mensen met de 1000'en hun reputatie op het spel zouden willen zetten hieromtrent, gaande van reguliere spotters, over piloten, astronauten, wetenschappers, de gouverneur van Georgia, Carter,...

Vooral de Phoenixlights vind ik de meest geloofwaardige encounter...

willem1940NLD 29 januari 2009 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Experiment (Bericht 3949639)
Alleszins is het zo dat de officiële uitleg bij bepaalde waarnemingen toch echt ver gezocht zijn. Moerasgas, bliksembollen, U2 spionage vliegtuigen, weerbalonnen... Ik bedoel maar als de luchtmacht niet in staat is om die zaken te discerneren op de radar, dan heeft een luchtmacht in mijn ogen geen functie meer.

Ik vraag mij ook af waarom mensen met de 1000'en hun reputatie op het spel zouden willen zetten hieromtrent, gaande van reguliere spotters, over piloten, astronauten, wetenschappers, de gouverneur van Georgia, Carter,...

Vooral de Phoenixlights vind ik de meest geloofwaardige encounter...

Nee hoor, andersom; radar geeft nauwelijks een streepje meer "beeld" dan echo Ja/Nee dus enorm geschikt voor "interpretatie" waardoor steeds meer sprookjes. Is nog steeds geen HD-tv ofzo.

Akufen 29 januari 2009 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3949652)
Nee hoor, andersom; radar geeft nauwelijks een streepje meer "beeld" dan echo Ja/Nee dus enorm geschikt voor "interpretatie" waardoor steeds meer sprookjes. Is nog steeds geen HD-tv ofzo.

Het voorbeeld dat hij gaf, de Phoenix Lights, was zowel op radar, video en voor duizenden getuigen zichtbaar.

willem1940NLD 29 januari 2009 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3949834)
Het voorbeeld dat hij gaf, de Phoenix Lights, was zowel op radar, video en voor duizenden getuigen zichtbaar.

Ik zal tzt met volle aandacht de Sittard Lights observeren en daarover hier omstandig berichten.

Pieke 29 januari 2009 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3949575)
Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen, ik zei niet dat dat bepaalt of het feit IS of niet, maar of het zo aanzien wordt. Het zou niet mogen, maar het is wel zo. Door films, kranten en nieuwsberichten werd een bepaald beeld gevormd over UFO's. Het is dat beeld dat mensen er toe aanzet om bijvoorbeeld in threads zoals deze kinderachtige opmerkingen te maken of te spreken over "groene of grijze mannetjes". De conclusie dat het niet bestaat en dat er geen bewijzen voor zijn volgt uit datzelfde beeld, niet uit feiten.

Ik heb mijnen tijd verprutst aan sites als niburu, waar gedetailleerde beschrijvingen van buitenaardse rassen staan opgetekend. En ondanks alle video's, artikels, links, sta ik nog steeds sceptisch tegenover die "feiten".

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3949575)
Men leeft vandaag in de overtuiging dat van zodra iets niet in het lang en breed in de media komt het automatisch niet waar is.

gelukkig geen last van veralgemeningen


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3949575)
Geen idee.

jammer

system 29 januari 2009 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3949652)
Nee hoor, andersom; radar geeft nauwelijks een streepje meer "beeld" dan echo Ja/Nee dus enorm geschikt voor "interpretatie" waardoor steeds meer sprookjes. Is nog steeds geen HD-tv ofzo.

Maar als de man aan de radar zegt dat hij bevestigt dat het voorwerp dat de piloot meent te zien op een bepaalde plaats zich ook manifesteert als streepje op de aangeduide plaats op de radar, dan is er wel degelijk iets in de lucht. En als de radar van het vliegtuig zelf het voorwerp bevestigt dan is er ook een vliegend voorwerp. Wat het vliegend voorwerp dan ook moge zijn.

Akufen 29 januari 2009 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3949889)
Ik heb mijnen tijd verprutst aan sites als niburu, waar gedetailleerde beschrijvingen van buitenaardse rassen staan opgetekend. En ondanks alle video's, artikels, links, sta ik nog steeds sceptisch tegenover die "feiten".

Jah ik ook, maar hoe zou je die waarnemingen anders verklaren?

Experiment 29 januari 2009 22:41

Ook de geheimzinnigheid rond Wright Patterson AF Base (ondergrondse hangar 18) en het fameuze Area 51 vind ik opmerkelijk. Elke dag vliegen 3 charter vliegtuigen vanuit Las Vegas met werknemers naar A51, die allemaal zwijgen als vermoord over wat zich daar afspeelt. Je zou denken: hoe meer mensen er werken, hoe sneller zo iets aan het licht komt, maar kijk maar naar operation paperclip en de atoombom: daar hebben 100.000 militairen en burgers hunne smoel over kunnen houden tot het zover was.

Dat de SR-71 "Blackbird" daar ontwikkeld is, mag geen toeval zijn. Het allereerste stealth vliegtuig met ongeziene aerodynamische vormen doet snel denken aan een ruimtetuig of tenminste een back-engineerde of afgekeken versie ervan. Ook de ontwerper doet in dit geval verbazen: hij beweert 2 UFO's gezien te hebben, waarvan akte is gemaakt. Toeval of niet? Urban legends? Lijkt me sterk...

Maar wat mij het meeste verbaasde was een Britse tank (die ergens in de jaren '60 dacht ik ontwikkeld is) die een perfecte hologram voor zich kon projecteren met de beelden van achter de tank. Dit is geen James Bondfictie, maar realiteit. Als ik dat terugkoppel naar UFO's edm zou het dus best mogelijk zijn dat die dingen, wanneer ze plots verdwijnen, gewoon hologrammetjes projecteren. Ach, ik denk maar wat luidop.

parcifal 30 januari 2009 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Experiment (Bericht 3950039)
Maar wat mij het meeste verbaasde was een Britse tank (die ergens in de jaren '60 dacht ik ontwikkeld is) die een perfecte hologram voor zich kon projecteren met de beelden van achter de tank. Dit is geen James Bondfictie, maar realiteit. Als ik dat terugkoppel naar UFO's edm zou het dus best mogelijk zijn dat die dingen, wanneer ze plots verdwijnen, gewoon hologrammetjes projecteren. Ach, ik denk maar wat luidop.

Nog altijd allemaal Science Fiction, met de nadruk op Fiction, lijkt me.

praha 30 januari 2009 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3852231)
Zou het niet kunnen dat de " un-believers " uit angst de realiteit ontkennen, of op z'n minst de kans dat UFO's en buitenaardse wezens een realiteit zijn ? Daarbuiten gelaten of die nu wel of niet bestaan , is dat wel een zeer dikwijls terugkomend karaktertrekje bij vele angsthazen die de kop in het zand steken, de waarheid ontkennen, en hun lafheid pogen te verstoppen door foutieve redeneringen, als het ware zichzelf en de anderen beliegen , om nog in de spiegel te durven kijken, en niet walgend het hoofd weg te draaien ... Liever de waarheid ontkennen, en de anderen meesleuren in hun afgang, dan hun verantwoordelijkheid nemen, toegeven dat ze beven van de schrik, en proberen daar iets tegen te doen, die emotie onder controle te krijgen, hetgeen in feite één der onderdelen is van wat men " moed " noemt...
Verman jullie, en kijk de realiteit in het aangezicht, zonder in jullie broek te doen !:-)

dan moet er eerst sprake zijn van die realiteit hé


je begint al aardig te klinken gelijk Diego Raga die me ooit eens de mond probeerde te snoeren ( bal terugwerpen) door te stellen dat ik ( dat meteen met zowat de rest van de bevolking ) gewoon een slachtoffer zou zijn van het stockholm-syndroom nadat ik 'm zei dat zowat iedere psychiater bij hem een een wel ernstige vorm angst-psychose zou vaststellen als hij met dat verhaaltje(dogma) op de proppen zou komen
hij was wel effe vergeten dat er dan eerst sprake moet zijn van een gijzeling alvorens er ooit sprake kan zijn van dat syndroom
en die gijzeling was natuurlijk niet aantoonbaar tenzij als hersenspinsel in datzelfde verhaal

Experiment 30 januari 2009 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3950199)
Nog altijd allemaal Science Fiction, met de nadruk op Fiction, lijkt me.

Ja? Bewijs eens dat die tank fictie was. Mijn antwoord ligt al klaar.

Trouwens, waarom knip je de rest van men post weg en antwoord je daar niet op? Of heb je daar ook een goede uitleg over? (geen verwijt hoor, ik neem graag van u aan wanneer ik dwaal, maar dan wel graag een beetje gestoffeerder...)

praha 30 januari 2009 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3949190)
Enkel een deel van die objecten en enkel die die in de laatste decennia zijn waargenomen kunnen van deze planeet afkomstig zijn, of u moest geloven dat we eeuwen terug al in staat waren om hoogtechnologische vliegende toestellen te bouwen?

waarom niet ?
dat geloven is immers zowat van dezelfde orde _ niet uitzonderlijk zijn ufo-believers ook fervente aanhangers van Atlantisverhalen ed. _ als geloven dat de enkele gevallen die nooit of nog niet verklaard zijn dan maar tuigen moeten zijn van buiten de aarde
bovendien hou je ook geen enkele rekening met een techniek die misschien nog komen moet voor ons aardlingen en die bkijkbaar _als je het hier zowat leest_ voor buitenaardsen een peulschil is


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be