Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

geertvdb 18 september 2017 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529676)
De bedoeling van de treath kan ook bestaan in het formuleren van een hypothese. En deze te ondersteunen met uitspraken, getuigenissen en dergelijke. En zo verschillende standpunten duidelijk te maken.Met bekeringdrift heeft dit niet per se iets te maken.

En zo is de treath ook opgevat. Zie de openingspost # 1 .

Gij LEEST niet wat ik schrijf!

Wat heeft dat voor nut?? Het 'formuleren van een hypothese'! Komt dan de ontdekking van een alien dichterbij? Het antwoord in NEE! Uw gedrag is irrationeel!
En zelfs al leg ik u dat uit , ge kunt dat niet beseffen.

Wat wel rationeel zou zijn is dat ge een metaaldetector pakt en op zoek gaat naar ufo wrakken. Als ge een wrak zou vinden, DAT zou mij toch doen denken: ja, misschien bestaan aliens toch!
Maar nee! Dat doet gij helemaal niet, en dat komt zelfs niet bij u op! Gij komt hier af met een verhaal van een Roemeen die van een Rus heeft gehoord dat zijn werkvrouw van de postbode heeft gehoord dat ze een ufo heeft gezien door het rameke van het WC.....

Ja, DAAAAA-AAAG!:-D


Ga op zoek naar aliens! Doe eens iets rationeel!

praha 18 september 2017 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529330)
Weer eentje die uit de biecht klapt...



U schermt steeds weer met uw 'argument of authority'. U moet wel. Maar het begint wel knap vervelend te worden dit vol te houden wanneer ook andere astronauten (in casu een kosmonaut) uit de biecht beginnen te klappen.

Je zou je beter vragen waarom jij de ongelofelijke behoefte voelt het steeds te hoeven gebruiken
Waarom kom je niet met de overtuiging/ervaring af van de bakker om de hoek ?... blijkbaar hect je er dan toch een zekere 'waarde' aan

Citaat:

De Roemeense astronaut (kosmonaut) Dimitru Prunariu zal dus denkelijk denkelijk weer zo'n 'fantast' zijn volgens u. Deze Roemeense astronaut was de 103de astronaut die de ruimte inging.

Astronaut Confirms It: Aliens Do Exist and They May Be Monitoring Us.

"One of those brave enough to break the silence is the Romanian astronaut Dumitru Prunariu. Prunariu was selected for spaceflight training in 1978 as part of the Intercosmos Program. He got the maximum grades during 3 years of preparation and participated in a joint space flight with the Russian cosmonaut Leonid Popov. In May 1981, they completed an 8-day space mission on board Soyuz 40 and the Salyut 6 space laboratory, where they carried out scientific tests in the fields of astrophysics, space radiation, space technology, space medicine and biology. Prunariu is the 103rd human being to fly into the Outer Space and he has written several books about space technology and space flight. He is also part of the international team of researchers that will propose to the UN Security Council an intervention plan in case of the impact of the Earth with the Apophis asteroid, that could take place around 2029.

In a recent interview given to the Romanian newspaper "Gardianul", Prunariu points that astronauts believe in the existence of extraterrestrial ships, but the subject is taboo because of the fear of being excluded from flight programs. Officials and military personnel keep the reports on UFOs secret because they have no explanation and control over the phenomenon."

hier idem dito ... veel cv en ervaring ( als astronaut, etc ) maar geen enkel ding dat wijst dat dien gast meer zou afweten van buitenaardsen, laatst staan bezoekjes... enkel zijn geloof erin



Citaat:

Indien het waar is wat hij vertelt , dan zit u toch met een groot ei.
indien het waar is is het waar... geen ei ( <-- trouwens weer een drogreden )

Citaat:

(en waarom zou een man in zijn positie wel gaan 'liegen' of 'zich belachelijk maken' ,is dan de vraag die we ons moeten stellen )
Waarom vraag je je dat niet af van andere 'gewone' mensen ?
Er is niks dat een astronaut, wetenschapper, etc daartegen beschermt.
Statistieken bewijzen dat
En terug komende op die rechtbank waar je al eens een paar keer naar verwezen hebt : ze zouden niet geloofwaardiger beschouwd worden omwille van hun cv ed

praha 18 september 2017 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529370)
Alleen, Bernadette Soubirous kan men moeilijk vergelijken met Dimitru Prunariu.

Bij Bernadette Soubirous was het tenminste nog uit eerste hand.
En voor de rest perfect vergelijkbaar daar beiden evenmin kennis hadden van het onderwerp waarover het ging
( Bernadette misschien nog een tikkeltje meer )

... en wederom het autoriteitsargument.
Je kan ook niet anders hé daar je je kaas haalt van obscure nutsites en die lanceren dat zo en jij neemt dat klakkeloos over

praha 18 september 2017 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529397)
Het feit dat er steeds meer 'outingen' zijn van mensen uit die business die weten waarover ze het hebben en die verklaren er inderdaad ufo's zijn die moeten beschouwd worden als buitenaardse voertuigen, doet de kansen op deze waarheid steeds maar stijgen. De debunkers moeten steeds meer nattigheid beginnen te voelen.

Welke business ?
De alien-business ?

Je blijft maar uitgaan van de veronderstelling:
- dat piloten, astronauten, etc er meer van zouden afweten
( al dan niet letterlijk te nemen ... want die getuigenissen spelen ook in je achterhoofd )
- dat het 'outingen' zouden zijn
- dat hoe meer getuigenissen er zijn hoe geloofwaardiger het zou worden

praha 18 september 2017 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529479)
Niets te foei foei. U moet er ook bij vertellen waarom hij zulks zegt.

??

Omdat hij uit de biecht klapt maar niet volledig uit de biecht klapt of er anders het loodje bij legt ?
zoietske ?

praha 18 september 2017 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529521)
Ik moet niets. Het gaat niet over mij. Het gaat over de bevindingen van een onderlegde Roemeense astronaut. En die kwam tot de conclusie dat er ufo's wel degelijk bestaan en dat deze tuigen met grote waarschijnlijkheid buitenaards zijn.

"Le plus intéressant dans les propos de l’astronaute roumain concerne peut-être ses déclarations au sujet des rencontres faites avec les extra-terrestres. Bien que cela ne le concerne pas directement, il dit « un collègue russe a vu deux vaisseaux ovnis volant de façon parallèle �* la navette spatiale durant une expédition, qui disparurent après un moment. Il reporta l’incident auprès de ses responsables, qui eurent seulement une réaction négative, et lui rappelèrent qu’il avait été envoyé dans le cosmos pour des buts scientifiques. On demanda ensuite �* l’homme de ne pas rapporter l’incident �* qui que ce soit, il a même été menacé d’être exclu des prochains programmes de vols. A chaque fois que des journalistes lui ont parlé de l’incident, il a nié l’événement ».

« Dans un cas qui s’est produit en Roumanie avant 1989, le service de la station militaire d’aviation de la base de Kogalniceanu (ou se trouve une unité américaine de l’Otan de façon permanence) rapporta avoir observé une formation de neuf objets volant qui se déplaçaient �* une vitesse très rapide dans le ciel. Les calculs du radar montrèrent que leur vitesse était aux alentours de 6000 km/h. Les objets brillants disparurent après la Mer Noire, vers la Russie. Une telle vitesse ne peut être atteinte par un avion ou un missile, qui serait alors désintégré, ainsi la vitesse n’aurait pas été constante tout le temps. L’incident n’a pas pu être expliqué. Il se peut que la Terre est constamment contrôlée depuis l’extérieur par une civilisation plus avancée, mais au moins ils le font er , ne souhaitant pas interférer avec la vie sur Terre »


Ik noteer dit en sluit zeker het bestaan van ufo's in bovenstaande betekenis zeker niet uit. U wel.

:lol::lol::lol:
Hij kwam tot de conclusie ! ....omdat een collega iets vertelt en erin gelooft

jongejonge
Bernadette is inderdaad stukken geloofwaardiger omdat men ( het vaticaan oa ) ervan uit gaat dat ze weinig beïnvloeding gekend heeft.
Bij dit soort heerschappen, waar er al en zeker geloof speelt, die het allemaal uit tweede hand hebben is het vér te zoeken

praha 18 september 2017 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529549)
U gelooft voor mijn part wat u wenst. Maar als er vanuit verschillende delen van wereld berichten binnenlopen over het spotten van vreemde zeer snel vliegende tuigen die niet op de onze gelijken, dat deze gespot worden op de radars en door burgerlijke en militaire vliegtuigpiloten, door astronauten en kosmonauten,

ge spreekt nu over ufo's , geen UFO's waar dat gij het en al die zogenaamde 'getuigen' het over hebben

En dat er ufo's worden waargenomen en dit al sinds mensheugenis is niks vreemd en wordt door niemand ontkend
( tenzij jij & de believers natuurlijk want die maken van elke ufo een UFO waardoor de status per definitie mee vervalt )

Citaat:

wanneer steeds maar meer mensen die het kunnen weten uit de biecht beginnen te klappen, dat is de kans reëel dat deze verhalen wijzen op een zekere realiteit en kunnen ze zo maar niet weggezet worden als 'fabels'. Men zou hun minstens het voordeel moeten geven van de twijfel.
Die weten niks meer of minder... hoeveel keren nog

Tenzij je uitgaat van enkele getuigenissen ( ivm cover-up etc ) en ze als waar gaat aannemen.
Dat is uw ( en de believers ) hun eeuwig probleem ... door het vele gezever en de nodeloze herhalingen + kruisbestuivingen hebben ze een deel als onfeilbaar waar aangenomen:
- UFO bestaan, zijn hier en er zijn al menige confrontaties geweest
- Het bestaan wordt ontkend door de overheden
( een complot dat blijkbaar zovér gaat dat zelfs de bakker achter de hoek er mee in moet zitten )
- Er is zelfs gesleuteld aan alien-tuig (en samenwerking met aliens)

Van zodra je dat dogma natuurlijk eigen is is elke extra getuigenis, elk extra filmpje meteen zwaar belastend 'bewijsmateriaal'

Kortom ... het is een geloofsovertuiging en je bent niet meer in staat om nog een zinnige discussie te voeren

praha 18 september 2017 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 8529573)
"Steeds meer mensen klappen uit de biecht". En toch komen ze nooit met nieuwe informatie, alleen maar de standaard zaken uit de ufo-mythologie die iedereen in boeken of online kan lezen. Nooit komen we te weten van welke planeet deze wezens komen, hoe het er daar uit ziet, wat voor atmosfeer ze heeft of welke zwaartekracht er heerst. We komen nooit iets te weten over de anatomie van de wezens, of ze net als het Aardse leven DNA hebben, hun metabolisme of voortplanting en of ze zuurstof nodig hebben of niet. Net zo afwezig zijn details over hun ruimteschepen. Figuren die beweren eraan gewerkt te hebben komen nooit verder dan een vage uitleg die recht uit Star Trek komt. Geen duidelijke technische details over de materialen, energiebron, aandrijving, navigatie, niks! Waar blijven al die zaken, als er toch zovelen uit de biecht beginnen klappen?



Man kan er zo een rode draad door trekken.
In feite doen ze niks anders dan elkaar proberen te dekken en geloofwaardiger te maken door het nodeloos herhalen.
Het ironische is... dat hoe meer van die links worden naar voor geschoven hoe meer de believers het gaan geloven maar hoe minder de sceptici omdat er steeds meer ongerijmdheden en tegenstrijdigheden naar boven komen.

praha 18 september 2017 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529578)
Born on 27 September 1952 in Braşov, Romania, Dumitru-Dorin Prunariu graduated in 1971 from the Physics and Mathematics high school in Braşov and in 1976 from the Politehnica University of Bucharest, obtaining a degree in Aerospace Engineering.

Prunariu worked as a Diploma Engineer at Industria Aeronautică Română, an aircraft industry facility, prior to enrolling in the Romanian Air Force Officers Training School in 1977.

He was selected for spaceflight training in 1978 as a part of the Intercosmos Program. Having obtained the highest marks during three years of preparation, he was then selected for a joint space flight with the Russian cosmonaut Leonid Popov. In May 1981 they completed an eight-day space mission on board Soyuz 40 and the Salyut 6 space laboratory where they completed scientific experiments in the fields of astrophysics, space radiation, space technology, space medicine and biology.


Dumitru Prunariu est membre de l’Académie Internationale d’Astronautique depuis 1992. En 1985, il rejoint l’association des explorateurs de l’espace (ASE), qui rassemble 370 astronautes de plus de 33 pays. De 1993 �* 2004 il a été représentant permanent de l’Association des explorateurs de l’espace au comité des Nations Unies pour l’usage de la paix en dehors de l’espace (COPUOS). En 2004 Prunariu a été élu président du sous comité Scientifique et Technique de ce comité de l’ONU et ce pour un mandat de deux ans. Aujourd’hui, Prunariu est président du Bureau de l’Agence Spatiale de Roumanie et représente son pays en tant que directeur du bureau pour la Science et la Technologie au sein de l’Union Européenne (ROST en anglais) �* Bruxelles.

Ik lees dus natuurkunde, wiskunde en luchtvaarttechniek en een rijke ervaring ruimtevaart ?
Wel, wel vertel me eens wat dat te maken heeft met aliens, hun technische mogelijkheid om tot hier te geraken in tuig wat boven elke voor ons denkbare technische mogelijkheid staat, hun motieven, de kans, etc

Citaat:

En dus wanneer u smalend sneert en de vraag stelt of hij onderlegd zou kunnen zijn in 'ping-pong', dan vertelt u -weeral- zo maar wat.
Ge vergist je schromelijk
er is geen sprake van ping-pong net zoals het geen ping-pong is tussen een creationist en atheïst

praha 18 september 2017 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529603)
Omdat u zich nooit de moeite hebt gedaan om het te weten te komen. Dat is natuurlijk het gemakkelijkste. Zo simpel is het.

aaah zo ... er zijn er maar we krijgen die natuurlijk niet te zien, laat staan er nog een gruizementje van terug te vinden is, noch horen we daar niks van tenzij door diegenen 'die uit de biecht klappen en we maar op hun woord moeten geloven'

Kortom ... we doen geen moeite daar we niet klakkeloos de conspiracy-zever willen aannemen

praha 18 september 2017 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529676)
De bedoeling van de treath kan ook bestaan in het formuleren van een hypothese. En deze te ondersteunen met uitspraken, getuigenissen en dergelijke. En zo verschillende standpunten duidelijk te maken.Met bekeringdrift heeft dit niet per se iets te maken.

En zo is de treath ook opgevat. Zie de openingspost # 1 .

da's nieuw !
De vorige keer sprak je over een stelling en zei je niks over ondersteunend materiaal enkel over illustrerend materiaal
Nu is het al afgezwakt tot een hypothese.
Maar nog steeds geen fasifieerbaarheidscriterium te bespeuren

En ik zie ook niet veel verschijnen van het duidelijk maken van standpunten als ge nog niet eens de behoefte hebt om langer dan 1 minuut te blijven stilstaan bij een case of een getuigenis

praha 18 september 2017 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8529706)
Onderlegd in 'deze'? Wat is 'deze'? Ufokunde? Waar studeert ge dat?

In al die geheime ondergrondse militaire faciliteiten waar ze aliens-tuig uit elkaar schroeven en alien in stukken snijden.
Alvorens ge daar wordt ingewijd moet ge op z'n minst piloot of astronaut zijn en absolute zwijgplicht zweren.
Bij ontslag of pensioen worden uw herinneringen gewist door een neurolyzer ( alien-technologie uiteraard ) ... het enige nadeel is dat bij seniel-gerechtigde leeftijd de effecten verminderen en ge terug vage flarden begint te herinneren.

praha 18 september 2017 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8529710)
Je bent bekend met de 2 hoofdhypotheses over Ufo's neem ik aan?
De Buitenaardse en de Psychosociale?

Graag zou ik vernemen welke van de 2 je aanhangt en waarom precies.
Ik ben nogal voor de Psychosociale omdat die veruit de beste verklaring biedt voor wat we echt weten.
Aliens die in ufo's ons bezoeken? De kans is zowat nul.
En als het toch zou gebeuren (die ene kans op vele miljarden) dan zou het niet zijn met gammele tuigen die qua vorm en gedrag culturele aardse verwachtingspatronen volgen (die mensen oppikken van TV en uit Scifi literatuur) en die zich verstoppen of crashen op een bijzonder klunzige manier.
It - does - not - compute.



https://en.wikipedia.org/wiki/Psychosocial_hypothesis

... dit is tenminste een zinnige bijdrage

Waarom steeds Marsianen, Venusianen, alfpha-centuriërs, etc ?
Ge hoort nooit van een verhaal van een alien van een onbeduidend stelsel xyz-123 wiens zijn exacte coördinaten ter verificatie erbij geeft

praha 18 september 2017 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8529735)
aaah zo ... er zijn er maar we krijgen die natuurlijk niet te zien, laat staan er nog een gruizementje van terug te vinden is, noch horen we daar niks van tenzij door diegenen 'die uit de biecht klappen en we maar op hun woord moeten geloven'

Kortom ... we doen geen moeite daar we niet klakkeloos de conspiracy-zever willen aannemen

@ Het Oosten

Trouwens..
Vertel me eens wat voor moeite gij getroost zou hebben en hoe we dat dienen te weten te komen.
Volgens mij doet gij helemaal geen moeite... je gaat nergens op in en vaak blijkt dat 9/10 dingen die ge aanbrengt al 1001x weerlegd zijn

Begin dus niet met : ik heb dit of dat boek gelezen, etc... dus ik doe moeite en ben geïnformeerd

Begin eens met een case die reeds gedebunked is te un-debunken misschien ?
En dat zonder weer te putten uit drogredeneringen, conspiracy-plots, anonieme getuigen, etc

Het Oosten 19 september 2017 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8529712)
Gij LEEST niet wat ik schrijf!

Wat heeft dat voor nut?? Het 'formuleren van een hypothese'! Komt dan de ontdekking van een alien dichterbij? Het antwoord in NEE! Uw gedrag is irrationeel!
En zelfs al leg ik u dat uit , ge kunt dat niet beseffen.

Wat wel rationeel zou zijn is dat ge een metaaldetector pakt en op zoek gaat naar ufo wrakken. Als ge een wrak zou vinden, DAT zou mij toch doen denken: ja, misschien bestaan aliens toch!
Maar nee! Dat doet gij helemaal niet, en dat komt zelfs niet bij u op! Gij komt hier af met een verhaal van een Roemeen die van een Rus heeft gehoord dat zijn werkvrouw van de postbode heeft gehoord dat ze een ufo heeft gezien door het rameke van het WC.....

Ja, DAAAAA-AAAG!:-D


Ga op zoek naar aliens! Doe eens iets rationeel!

We draaien in rondjes en praten naast mekaar door. Ik van mijn kant in ieder geval , op basis van wat ik er de laatste jaren over gelezen heb, sluit rationeel gezien het bestaan van ufo's (als mogelijke buitenaardse tuigen) zeker niet meer uit zoals vroeger. En ik bevind me zo te zien in goed gezelschap.

U sluit het bestaan ervan het wel uit. U moet eerst een materieel bewijs hebben, anders bestaan ze niet voor u. En dat is -net zoals uw bewering dat de plaats Mekka 'niet bestond in de 7de eeuw'- wat kort door de bocht.

En daar wil ik het -voorlopig- bij laten.

jogo 19 september 2017 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529907)
We draaien in rondjes en praten naast mekaar door. Ik van mijn kant in ieder geval , op basis van wat ik er de laatste jaren over gelezen heb, sluit rationeel gezien het bestaan van ufo's zeker niet meer uit zoals vroeger. En ik bevind me zo te zien in goed gezelschap.

U sluit het bestaan evan het wel uit. U moet eerst een materieel bewijs hebben, anders bestaan ze niet voor u. En dat is -net zoals uw bewering dat Mekka niet bestond in de 7de eeuw- wat kort door de bocht.

En daar wil ik het -voorlopig- bij laten.

het (onmetelijk grote kans van het) bestaan van buitenaards leven moet je los zien van de (onmetelijk kleine kans) eentje hier op bezoek te krijgen.

geertvdb 19 september 2017 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529907)
We draaien in rondjes en praten naast mekaar door. Ik van mijn kant in ieder geval , op basis van wat ik er de laatste jaren over gelezen heb, sluit rationeel gezien het bestaan van ufo's (als mogelijke buitenaardse tuigen) zeker niet meer uit zoals vroeger.

U leest niet wat ik schrijf! Ik heb het niet over uw geloof in ufo's dat irrationeel is, maar uw drang om anderen te overtuigen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529907)
En ik bevind me zo te zien in goed gezelschap.

Zelfs IS'ers denken dat van hun geloofsgenoten. Iedereen denkt dat over zijn geloofsgenoten!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529907)

U sluit het bestaan ervan het wel uit. U moet eerst een materieel bewijs hebben, anders bestaan ze niet voor u. En dat is -net zoals uw bewering dat de plaats Mekka 'niet bestond in de 7de eeuw'- wat kort door de bocht.

De stad staat niet in atlassen die gedetailleerd zijn tot op het kleinste gehucht. De Arabieren vermelden de stad ZELF niet tot in de 9e eeuw.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8529907)

En daar wil ik het -voorlopig- bij laten.


Het Oosten 19 september 2017 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8529970)
U leest niet wat ik schrijf! Ik heb het niet over uw geloof in ufo's dat irrationeel is, maar uw drang om anderen te overtuigen.


Zelfs IS'ers denken dat van hun geloofsgenoten. Iedereen denkt dat over zijn geloofsgenoten!
De stad staat niet in atlassen die gedetailleerd zijn tot op het kleinste gehucht. De Arabieren vermelden de stad ZELF niet tot in de 9e eeuw.



The early history of the Kaʿbah is not well known, but it is certain that in the period before the rise of Islam it was a polytheist sanctuary and was a site of pilgrimage for people throughout the Arabian Peninsula.
(Encycl Britannica)

Nogmaals.Als de polytheïstische cultus van de Kaāba reeds vóór de islam bestond, dan bestond de plek Mekka natuurlijk ook. En zelfs véél vroeger dan 7de eeuw.

Universalia 19 september 2017 13:00


jogo 19 september 2017 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8529970)
Ik heb het niet over uw geloof in ufo's dat irrationeel is

Dat heeft ook te maken met dat hardnekkig denkbeeld van de aarde als middelpunt van het universum waar lieden van heinde en ver naar toe zouden willen trekken, zodat wij in dat centrum van het centrum dat zouden meemaken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be