Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kolonisten van Catan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243084)

Vlad 5 april 2018 04:34

Kolonisten van Catan
 
Kolonisten van Catan heet tegenwoordig gewoon Catan. Beter ware het de naam te veranderen naar kolonisten van Europa en het spel te verkopen in Afrika en het midden oosten alwaar de bevolking zich zo kan oefenen door het spelen van het spel om Europa verder te koloniseren.

Universalia 5 april 2018 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8683018)
Kolonisten van Catan heet tegenwoordig gewoon Catan. Beter ware het de naam te veranderen naar kolonisten van Europa en het spel te verkopen in Afrika en het midden oosten alwaar de bevolking zich zo kan oefenen door het spelen van het spel om Europa verder te koloniseren.

Citaat:

‘Kolonisten’ van Catan spelen mag niet meer, Francken noemt het “waanzin”
Het is inderdaad te gek voor woorden en het is dan ook meer dan terecht dat T. Francken het 'waanzin' noemt. :|

Pericles 5 april 2018 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8683088)
Het is inderdaad te gek voor woorden en het is dan ook meer dan terecht dat T. Francken het 'waanzin' noemt. :|

Ik denk soms : nu kan het toch niet meer gekker. Maar zie, het kan wel. ;-)

Vlad 5 april 2018 08:38

Binnen kort gaan ze blank zijn verbieden.

Anna List 5 april 2018 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8683105)
Binnen kort gaan ze blank zijn verbieden.

let eens op hé zeg, je bedoelt wit zijn.

Pericles 5 april 2018 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8683107)
let eens op hé zeg, je bedoelt wit zijn.

Maar niets is zo gek als het voorstel van een vrouw van de CVP (ik ken haar naam niet meer) die een voorstel deed in de provincieraad van Vlaams-Brabant, om, omwille van de emancipatie, Louis Tobback in de pare jaren burgemeester van Leuven te noemen en in de onpare burgemeesteres van Leuven.:lol:

Geef toe. :-D

Skobelev 5 april 2018 09:11

Zeg niet "wit" of "blank" maar "weinig gekleurd" dat heeft (vanwege het woord weinig) tenminste een wat negatievere connotatie.

Pericles 5 april 2018 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8683131)
Zeg niet "wit" of "blank" maar "weinig gekleurd" dat heeft (vanwege het woord weinig) tenminste een wat negatievere connotatie.

Dus anders gekleurden dan in plaats van kamelenkakkneders en manjokstampers?
Ik vind dat verwarrend want de ene anders gekleurde is misschien een kamelenkakknerder en de andere een manjokstamper. :cry:
Het geeft niet meer duidelijkheid. :roll:

Dadeemelee 5 april 2018 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8683107)
let eens op hé zeg, je bedoelt wit zijn.

Onlangs nog ergens gehoord dat wij (de zogenaamde blanken) niet wit zijn maar eigenlijk roze-rood.

Pericles 5 april 2018 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8683140)
Onlangs nog ergens gehoord dat wij (de zogenaamde blanken) niet wit zijn maar eigenlijk roze-rood.

We zijn dus eigenlijk javel roodhuiden. ;-)

maddox 5 april 2018 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8683140)
Onlangs nog ergens gehoord dat wij (de zogenaamde blanken) niet wit zijn maar eigenlijk roze-rood.

Dat rood voornamelijk nadat een keel is doorgesneden.

Skobelev 5 april 2018 09:54

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8683135)
Dus anders gekleurden dan in plaats van kamelenkakkneders en manjokstampers?
Ik vind dat verwarrend want de ene anders gekleurde is misschien een kamelenkakknerder en de andere een manjokstamper. :cry:
Het geeft niet meer duidelijkheid. :roll:

Bon, 'k zie het, er is nood aan een duidelijke kleurendeterminatie en bijhorende terminologie.

Leg uw hand op het scherm, vergelijk en bepaal uw kleur. Objectiever kan het niet worden, niemand meer die zich beledigd moet voelen.
Ik ben bv "Petal Pink" ofte Kroonblad-roze.

Bijlage 108678

We kunnen ook deze gebruiken, maar hoelang gaat het duren voor pakweg RAL1012 een negatieve bijklank gaat krijgen? :?

Bijlage 108679

Anna List 5 april 2018 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8683126)
Maar niets is zo gek als het voorstel van een vrouw van de CVP (ik ken haar naam niet meer) die een voorstel deed in de provincieraad van Vlaams-Brabant, om, omwille van de emancipatie, Louis Tobback in de pare jaren burgemeester van Leuven te noemen en in de onpare burgemeesteres van Leuven.:lol:

Geef toe. :-D

elke twee jaar die operatie, is dat niet heel ingrijpend? :p

Anna List 5 april 2018 09:57

het probleem met de kolonisten van Catan is dat er daar in Afrika iets opgebouwd moet worden.

daar had je vroeger kolonisten voor nodig (en nu Chinezen)

dat is natuurlijk een lastige waarheid die we liever niet meer erkennen.

Skobelev 5 april 2018 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8683168)
elke twee jaar die operatie, is dat niet heel ingrijpend? :p

Volgens mij kan Vader Toebak beter al blijvend zittend plassen, zowel voor de fase -er als -es.

Pericles 5 april 2018 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8683166)
Bon, 'k zie het, er is nood aan een duidelijke kleurendeterminatie en bijhorende terminologie.

Leg uw hand op het scherm, vergelijk en bepaal uw kleur. Objectiever kan het niet worden, niemand meer die zich beledigd moet voelen.
Ik ben bv "Petal Pink" ofte Kroonblad-roze.

Bijlage 108678

We kunnen ook deze gebruiken, maar hoelang gaat het duren voor pakweg RAL1012 een negatieve bijklank gaat krijgen? :?

Bijlage 108679

Wat een lelijke kleur hedde gij . Kan je je niet wat bijschminken tot nummer 186 Hot Pink. :-D

Anna List 5 april 2018 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8683180)
Wat een lelijke kleur hedde gij . Kan je je niet wat bijschminken tot nummer 186 Hot Pink. :-D

deze wordt verkocht als 'hot pink bra' :




die kleuren wijken precies toch nog af van de standaarden in praktijk wil ik maar zeggen!

Skobelev 5 april 2018 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8683180)
Wat een lelijke kleur hedde gij . Kan je je niet wat bijschminken tot nummer 186 Hot Pink. :-D

Gaan we al meteen beginnen kritiek geven ja? :-(

"Caramel" is misschien nog mogelijk, dat hangt van de kwaliteit van onze komende zomer af.

Pericles 5 april 2018 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8683185)
Gaan we al meteen beginnen kritiek geven ja? :-(

"Caramel" is misschien nog mogelijk, dat hangt van de kwaliteit van onze komende zomer af.

Carame? . Blijf daar vanaf. Dat is voor de kamelenkakkneders. :-D

Skobelev 5 april 2018 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8683197)
Carame? . Blijf daar vanaf. Dat is voor de kamelenkakkneders. :-D

Jamaar, 'k moet wel in den hof werken hé seg. 'k kan me toch geen lange broek en shirt met lange mouwen aandoen bij 30°C?
'k Zal me instrijken met factor 50, gegarandeerd dat ik dan mijn natuurlijke kleur zal houden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be