Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever 'VOKA IS MIJN BAAS' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157681)

J.B good 11 juli 2011 11:44

Bart De Wever 'VOKA IS MIJN BAAS'
 
Citaat:

Volgens een persbericht van Belga op 13 augustus, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever tijdens een vergadering van de Vlaamse partijen: “Voka is mijn baas”. Een Vlaamse onderhandelaar reageerde: “Dus wat goed is voor Voka is goed voor De Wever en wat slecht is voor Voka is slecht voor De Wever”.N-VA en Voka onderhouden heel nauwe banden. De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering.

Het is dan ook geen verrassing dat De Wever de thema’s van Voka op de onderhandelingstafel legt. Bij de discussie over de regionalisering van de arbeidsmarkt liet hij zijn Vlaamse gesprekspartners volgens hetzelfde bericht van Belga duidelijk verstaan dat de werkloosheidsvergoedingen “drastisch moeten verminderen omdat anders de mensen niet gestimuleerd worden werk te zoeken”.

Voka wil de ouderen ook langer doen werken door het brugpensioen af te schaffen. Het wil ouderen ontmoedigen voor hun 65ste op pensioen te gaan en het moeilijker maken een volledige loopbaan te behalen (door bijvoorbeeld de ziekte- en werkloosheidsperiodes niet op te nemen in de berekening van het pensioen).

In dat Vlaanderen van morgen denkt Voka zijn visie op te leggen via een verbond van de Vlaamse elites en buiten de huidige vormen van het sociale overleg om. Dat was trouwens de inhoud van het voorstel dat Voka-voorzitter Luc De Bruyckere op het Voka-congres van 2009 toelichtte. Kortom wat de baas van De Wever voorstelt ziet er niet goed uit voor de Waalse werknemer, maar evenmin voor zijn Vlaamse collega.
Cadeautje van Voka

Voka heeft een droom. Tijdens zijn gesprek met informateur De Wever, overhandigde Voka hem als geschenk de roman Atlas in staking van Ayn Rand. Ayn Rand is weinig gekend in Europa, maar in de VS worden elk jaar nog honderdduizenden exemplaren van haar boek verkocht. Volgens een onderzoek bij Amerikaanse lezers zou het het tweede meest invloedrijke boek van de 20Ste eeuw zijn, na de Bijbel.

http://www.ghanja.be/binnenland/bart...mijn-baas.html

De wever geeft het dus openlijk toe, de situatie in ons kleine landje blijft echter onzeker zowel economisch als sociaal. Onder de oppervlakte is er een angst voor de toekomst, deze angst kan elk moment omkeren naar woede. De Wever zijn toekomst is dus erg onzeker bovendien staat hij nu wel erg wankel!

E. Gidius 11 juli 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553188)
Wever zijn toekomst is dus erg onzeker bovendien staat hij nu wel erg wankel!

Hahahaha.... de Wever zegt nee tegen de FDF-nota van Di Rupo en hij stijgt in de peilingen naar 40 pct :-) Ik denk dat Beke en Peeters heel graag even "wankel" zouden staan als Bart!

Shadowke 11 juli 2011 11:47

de zoveelste trol met een dubbelnick op dit forum ...

Txiki 11 juli 2011 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553188)
http://www.ghanja.be/binnenland/bart...mijn-baas.html

De wever geeft het dus openlijk toe, de situatie in ons kleine landje blijft echter onzeker zowel economisch als sociaal. Onder de oppervlakte is er een angst voor de toekomst, deze angst kan elk moment omkeren naar woede. De Wever zijn toekomst is dus erg onzeker bovendien staat hij nu wel erg wankel!

Kan je die uitspraak eens onderbouwen? Vooral omdat die niet meteen de gebeurtenissen van de de voorbije dagen lijkt te beschrijven.

J.B good 11 juli 2011 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5553196)
Kan je die uitspraak eens onderbouwen? Vooral omdat die niet meteen de gebeurtenissen van de de voorbije dagen lijkt te beschrijven.

Kan je 1 persoon geven vergelijkbaar met BDW die populair is gebleven laat staan geloofwaardig. Het einde van BDW is nabij, nog eventjes geduld.

J.B good 11 juli 2011 11:51

Toch wel gek dat er niemand een reactie geeft op de hoofdzaak in deze draad?

Shadowke 11 juli 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553202)
Toch wel gek dat er niemand een reactie geeft op de hoofdzaak in deze draad?

omdat het Belgicistische leugens zijn.
daarom!

E. Gidius 11 juli 2011 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553202)
Toch wel gek dat er niemand een reactie geeft op de hoofdzaak in deze draad?

Is niet interessant JB. We beleven een historische machtsstrijd, de perverse staatsgreep van 1830 die twee eeuwen lang ons land heeft vergald, wordt stapje voor stapje rechtgezet. Sorry, dat gaat nu even voor.

system 11 juli 2011 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553188)
http://www.ghanja.be/binnenland/bart...mijn-baas.html

De wever geeft het dus openlijk toe, de situatie in ons kleine landje blijft echter onzeker zowel economisch als sociaal. Onder de oppervlakte is er een angst voor de toekomst, deze angst kan elk moment omkeren naar woede. De Wever zijn toekomst is dus erg onzeker bovendien staat hij nu wel erg wankel!

Tja, De Wever is dan ook de waterdrager van het patronaat. Hij zegt het zelf dat VOKA zijn baas is. Niet te verwonderen dat hij de 'hardwerkende Vlaamse middenstander' wil doen bloeden. Alleen al als hij de index afschaft (wat de NVA dus op termijn wilt doen), dan gaat diezelfde middenstander jaarlijks met minstens 2% achteruit. Het kan verkeren zei Bredero.

J.B good 11 juli 2011 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5553204)
omdat het Belgicistische leugens zijn.
daarom!

:) Omdat jij dat denkt? Heb je nog bewijzen nodig, of ga je dat blijven denken?

-De VBO en het Voka hebben al meermaals gedreigd om "alle mogelijke juridische middelen" in te zetten om stakingen te breken. De werkgevers werden georganiseerd om de rechter te gebruiken op een unilaterale wijze en zodoende systematisch gebruik te maken van boetes. De interventies van de rechtbanken in sociale conflicten, de criminalisering van deze laatste en de beperkingen van het stakingsrecht zijn onaanvaardbaar!

- De zeer nauwe relatie tussen de N-VA en het Voka strekt zich uit tot de uitwisseling van ideeën en personeel. De afkeer tegen mei 68 is vooral een afkeer tegen de democratie en de verworvenheden van de arbeidersbeweging na de Tweede Wereldoorlog! Dit is namelijk waar zij tegen strijden! Noch de Voka, noch de N-VA tonen enig begrip van collectieve loononderhandelingen met de vakbonden. De Voka wil geen talloze overlegstructuren, ze willen zich vasthouden aan wat ze hebben en daarbovenop nog meer winst ten koste van onze lonen garanderen.

Shadowke 11 juli 2011 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553209)
:) Omdat jij dat denkt? Heb je nog bewijzen nodig, of ga je dat blijven denken?

-De VBO en het Voka hebben al meermaals gedreigd om "alle mogelijke juridische middelen" in te zetten om stakingen te breken. De werkgevers werden georganiseerd om de rechter te gebruiken op een unilaterale wijze en zodoende systematisch gebruik te maken van boetes. De interventies van de rechtbanken in sociale conflicten, de criminalisering van deze laatste en de beperkingen van het stakingsrecht zijn onaanvaardbaar!

- De zeer nauwe relatie tussen de N-VA en het Voka strekt zich uit tot de uitwisseling van ideeën en personeel. De afkeer tegen mei 68 is vooral een afkeer tegen de democratie en de verworvenheden van de arbeidersbeweging na de Tweede Wereldoorlog! Dit is namelijk waar zij tegen strijden! Noch de Voka, noch de N-VA tonen enig begrip van collectieve loononderhandelingen met de vakbonden. De Voka wil geen talloze overlegstructuren, ze willen zich vasthouden aan wat ze hebben en daarbovenop nog meer winst ten koste van onze lonen garanderen.

minder overlegstructuren is efficiënter en versterkt de economie.

jij wilt dus een PS-staat.
lid van SP.a of Groen!? die meeheulen met PS en co?

J.B good 11 juli 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5553216)
minder overlegstructuren is efficiënter en versterkt de economie.

jij wilt dus een PS-staat.
lid van SP.a of Groen!? die meeheulen met PS en co?


Dus voor u is het opgeven van het laatste beetje democratie dat de burger heeft binnen de bedrijven van groot belang? Nee ik heb niets vandoen met SPA nog met groen. Ik heul al zeker niet mee met de PS maar evengoed niet met de NVA/VOKA.

Shadowke 11 juli 2011 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553229)
Dus voor u is het opgeven van het laatste beetje democratie dat de burger heeft binnen de bedrijven van groot belang? Nee ik heb niets vandoen met SPA nog met groen. Ik heul al zeker niet mee met de PS maar evengoed niet met de NVA/VOKA.

minder overlegstructuren =/= minder democratie.
mijn stelling blijft dus staan.

J.B good 11 juli 2011 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5553237)
minder overlegstructuren =/= minder democratie.
mijn stelling blijft dus staan.


Uw stelling klopt langs geen kanten. Het is bovendien echt wel een giller. :)

Shadowke 11 juli 2011 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553242)
Uw stelling klopt langs geen kanten. Het is bovendien echt wel een giller. :)

democratie = dat het volk bepaalt, niet een elite.

leg mij dan eens grondig uit waarom minder overlegstructuren voor BEDRIJVEN, minder democratie kan zijn.

J.B good 11 juli 2011 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5553252)
democratie = dat het volk bepaalt, niet een elite.

leg mij dan eens grondig uit waarom minder overlegstructuren voor BEDRIJVEN, minder democratie kan zijn.

Ik moet dus uw stelling gaan uitleggen?? :) Leg me het liever zelf even uit. Dit is echt wel het toppunt! :) Leg me eveneens uit hoe minder inspraak door het volk meer democratie teweegbrengt.

Shadowke 11 juli 2011 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553262)
Ik moet dus uw stelling gaan uitleggen?? :) Leg me het liever zelf even uit. Dit is echt wel het toppunt! :) Leg me eveneens uit hoe minder inspraak door het volk meer democratie teweegbrengt.

je kunt dus geen uitleg geven.
betekent dat je gewoon anti-N-VA en Belgicist-trol bent.
discussie gesloten!

freelancer 11 juli 2011 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553198)
Kan je 1 persoon geven vergelijkbaar met BDW die populair is gebleven laat staan geloofwaardig. Het einde van BDW is nabij, nog eventjes geduld.

Als het aan uw zever ligt... dan zal het inderdaad niet lang meer duren... 8O :lol:

J.B good 11 juli 2011 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5553268)
je kunt dus geen uitleg geven.
betekent dat je gewoon anti-N-VA en Belgicist-trol bent.
discussie gesloten!

En dan komt het schelden. Spijtig dat je uw eigen stellingkje nog niet kan verdedigen zonder te gaan schelden.

Kijk naar wat er gebeurt in dit land. De mensen hebben de stemming, maar de bedrijven hebben de politici en de media. Jij gaat doodleuk beweren dat het uitschakelen van het enige overlegsorgaan binnen de dictatuur 'die de bedrijven zijn' de weg open stelt naar meer democratie? Je gaat dan aan mij vragen om uw stelling uit te leggen. 'Wat ik terecht weiger' om daarna te beginnen schelden? :lol:

fox 11 juli 2011 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.B good (Bericht 5553284)
En dan komt het schelden. Spijtig dat je uw eigen stellingkje nog niet kan verdedigen zonder te gaan schelden.

Kijk naar wat er gebeurt in dit land. De mensen hebben de stemming, maar de bedrijven hebben de politici en de media. Jij gaat doodleuk beweren dat het uitschakelen van het enige overlegsorgaan binnen de dictatuur 'die de bedrijven zijn' de weg open stelt naar meer democratie? Je gaat dan aan mij vragen om uw stelling uit te leggen. 'Wat ik terecht weiger' om daarna te beginnen schelden? :lol:

Tja, het is misschien niet echt proper maar schelden is het niet. Het is alvast minder achterbaks en zielig dan dubbelnicks creëren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be