Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Salman Rusdie aangevallen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265997)

Dadeemelee 12 augustus 2022 18:15

Salman Rusdie aangevallen.
 
Het moest er eens van komen, die extremistische religioten met hun fatwa.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220812_95500389

Citaat:

Vlak voor hij een toespraak zou geven in het Chautauque-instituut in de Amerikaanse staat New York, is de bekende auteur Salman Rushdie (75) neergestoken. Het is niet duidelijk hoe hij eraan toe is: hij werd op het podium verzorgd en vervolgens naar het ziekenhuis gebracht. De verdachte kon opgepakt worden.
Eerder was er in een andere draad een discussie over de aansprakelijkheid van de paus. Wel in deze vind ik dat degene die de fatwa uitsprak gerust vervolgd mag worden.

Zipper 12 augustus 2022 18:29

islam is vrede

maddox 12 augustus 2022 18:44

[Atmosphere] Dat is heeft niets te maken met de islam, de islam doet niets, het zijn mensen die daden stellen.[/Atmosphere]

Pol Dolf 12 augustus 2022 19:05

buitenlandse politiek ??

De gemuilkorfde 12 augustus 2022 20:49

Ja, islam maakt meer kapot dan je lief is.

maddox 12 augustus 2022 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10013272)
Ja, islam maakt meer kapot dan je lief is.

Salman Rusdie is maar een lakmoes test.

De schoofzak 12 augustus 2022 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10013223)
Het moest er eens van komen, die extremistische religioten met hun fatwa.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220812_95500389



Eerder was er in een andere draad een discussie over de aansprakelijkheid van de paus. Wel in deze vind ik dat degene die de fatwa uitsprak gerust vervolgd mag worden.

Ik dacht dat de gast die de fatwa uitsprak, al wel overleden is. Maar ik heb me nog vergist.

En dan? Bedoel je dat de Amerikanen hem mogen opsporen en met een drone of wat weet ik, uitschakelen?
Gaan ze dat ook mogen, of moeten doen, als een lokale imam in Afghanistan een fatwa uitspreekt tegen een meisje van 12 die door een lelijke vent verkracht werd?

Dadeemelee 12 augustus 2022 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10013276)
Ik dacht dat de gast die de fatwa uitsprak, al wel overleden is. Maar ik heb me nog vergist.

En dan? Bedoel je dat de Amerikanen hem mogen opsporen en met een drone of wat weet ik, uitschakelen?
Gaan ze dat ook mogen, of moeten doen, als een lokale imam in Afghanistan een fatwa uitspreekt tegen een meisje van 12 die door een lelijke vent verkracht werd?

Volgens het boekje doen: internationaal arrestatiebevel uitvaardigen.

Rudy 12 augustus 2022 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10013223)
Het moest er eens van komen, die extremistische religioten met hun fatwa.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220812_95500389



Eerder was er in een andere draad een discussie over de aansprakelijkheid van de paus. Wel in deze vind ik dat degene die de fatwa uitsprak gerust vervolgd mag worden.

De dader is gearresteerd.

VRT NWS

De Brits-Indiase Salman Rushdie (75) is vlak voor een lezing in de staat New York neergestoken. Een man is op het podium gestormd en heeft Rushdie vervolgens aangevallen terwijl hij werd geïntroduceerd. De auteur werd onder meer in de nek gestoken, maar is nog in leven. De dader is gearresteerd. In de jaren 80 werd Rushdie door extremistische moslims in Iran met de dood bedreigd vanwege zijn boek "De duivelsverzen".

Het moet toch zijn dat er iets mis was met de veiligheid.

Dadeemelee 12 augustus 2022 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10013307)
De dader is gearresteerd.

VRT NWS

De Brits-Indiase Salman Rushdie (75) is vlak voor een lezing in de staat New York neergestoken. Een man is op het podium gestormd en heeft Rushdie vervolgens aangevallen terwijl hij werd geïntroduceerd. De auteur werd onder meer in de nek gestoken, maar is nog in leven. De dader is gearresteerd. In de jaren 80 werd Rushdie door extremistische moslims in Iran met de dood bedreigd vanwege zijn boek "De duivelsverzen".

Het moet toch zijn dat er iets mis was met de veiligheid.

Die man leeft al meer dan dertig jaar met een constante doodsbedreiging boven zijn hoofd. En je kan niet alles blijven beveiligen.
Gelukkg was het in NY en was het maar een mes. In een GOP state had hij een salvo AR-15 lood binnengekregen.

maddox 12 augustus 2022 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10013313)
Die man leeft al meer dan dertig jaar met een constante doodsbedreiging boven zijn hoofd. En je kan niet alles blijven beveiligen.
Gelukkg was het in NY en was het maar een mes. In een GOP state had hij een salvo AR-15 lood binnengekregen.

Of, waarom leeft die man nog, na 30jaar?

Ik denk dat Allah een boodschap heeft.

GOP heeft de zegening, tapijtkoppen niet.

Zucht 12 augustus 2022 22:51

Het was een verwarde man.

Dadeemelee 12 augustus 2022 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10013322)
Het was een verwarde man.

Een conservatieve verwarde man.

Zipper 12 augustus 2022 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10013326)
Een conservatieve verwarde man.

oh, gij kent hem persoonlijk ??

Dadeemelee 12 augustus 2022 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10013330)
oh, gij kent hem persoonlijk ??

Beschouw jij extremitische moslims als progressief? :-D

Universalia 13 augustus 2022 00:09

Daar was 'men' al lang op uit geloof ik na zijn boek "De Duivelsverzen"

Duivelsverzen-schrijver Salman Rushdie neergestoken vlak voor lezing, dader opgepakt

p.s.

Salman Rushdie door radicale moslims gehaat om zijn boek De duivelsverzen

U kan het lezen en er zelf een oordeel over te vormen :?

Het werk "de duivelsverzen" van de hand van Rushdie heeft in alle geval véél kwaad bloed gezet.

Ik heb het niet gelezen, dit even volledig terzijde zijnde. 8O

daiwa 13 augustus 2022 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10013227)
islam is vrede


Dat merk je aan alles.

daiwa 13 augustus 2022 02:16

De laffe mesaanval op schrijver Salman Rushdie bewijst opnieuw dat de intolerante islam GEEN PLAATS heeft in onze Westerse wereld. Dat liberaal De Croo bovendien met Iran, dat de 'Fatwa' of moordaanslag tegen Rushdie uitriep, deals sluit om terroristen te kunnen inruilen, is een ongelooflijke SCHANDE! We hopen dat de moedige islamcriticus deze vreselijke aanslag overleeft en leg nu eindelijk de islamisten het zwijgen op!

Vlad 13 augustus 2022 02:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10013331)
Beschouw jij extremitische moslims als progressief? :-D

't Moet zijn vermits ze zich vooral door 'progressieve' partijen aangetrokken voelen en vooral door hen verdedigd worden.

Leica 13 augustus 2022 07:54

Weeral maar eens het bewijs hoe vredelievend de islam is! :twisted:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be