Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   372 km/u (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253099)

fred vanhove 24 april 2020 12:09

372 km/u
 
Zo zie je maar...wat hier illegaal is is 50 kilometer verder perfect normaal. Zo is het met vele dingen.
Als je hier 132 rijdt op een lege autobaan wordt je aanzien als een waanzinnige crimineel.
Alles is relatief.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200423_04932712

Henri1 26 april 2020 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9307997)
Zo zie je maar...wat hier illegaal is is 50 kilometer verder perfect normaal. Zo is het met vele dingen.
Als je hier 132 rijdt op een lege autobaan wordt je aanzien als een waanzinnige crimineel.
Alles is relatief.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200423_04932712

Fantastisch.

reservespeler 26 april 2020 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9307997)
Zo zie je maar...wat hier illegaal is is 50 kilometer verder perfect normaal. Zo is het met vele dingen.
Als je hier 132 rijdt op een lege autobaan wordt je aanzien als een waanzinnige crimineel.
Alles is relatief.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200423_04932712

132 en crimineel?
Teveel Jommekesboekskes gelezen?

Henri1 26 april 2020 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9309598)
132 en crimineel?
Teveel Jommekesboekskes gelezen?

U moet toegeven.
Als u 160-170 rijdt op een leggen Belgische autosnelweg komt u in, het nieuws.

Dus behandeld als een crimineel.

fred vanhove 26 april 2020 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9309614)
U moet toegeven.
Als u 160-170 rijdt op een leggen Belgische autosnelweg komt u in, het nieuws.

Dus behandeld als een crimineel.


Klopt. Zeker als je bv met een Porsche rijdt. Dan sta je op het eerste blad met als titel ; waanzin op de weg.....snelheidsduivel met Porsche van kant gezet.

Micele 26 april 2020 18:24

In Duitsland maakt vlotjes 160 kmh rijden deel uit van de rijopleiding van de rijschool.

3 uren Autobahn zijn sowieso verplicht.

Citaat:

https://www.bussgeldkatalog.org/sond...asse_b_pflicht

Autobahnfahrt: Hier wird Tempo aufgenommen

Zu den vorgeschriebenen Sonderfahrten gehört auch die 180-minütige Autobahnfahrt. Der Name lässt es schon erahnen: es geht tatsächlich auf die Schnellstraße. Für viele Fahrschüler ein echtes Highlight in der Führerscheinausbildung.

Schließlich ist das Tempo auf der Autobahn schon deutlich höher als innerhalb geschlossener Ortschaften. Befinden Sie sich auf einem Streckenabschnitt, auf welchem lediglich die Richtgeschwindigkeit angegeben ist, können Sie sogar das Gaspedal, sofern es die Verkehrsverhältnisse zulassen, voll durchtreten.

Zudem wird Ihnen der Fahrlehrer das Auf- und Abfahren beibringen. So sind Sie optimal vorbereitet, wenn Sie nach der bestandenen Führerscheinprüfung selbst eine Fahr auf der Autobahn antreten.
Citaat:

https://www.fahrschulforum.de/fuehre...24497_msg.html

Führerschein und Fahrschulforum

Durftet ihr bei eurer Autobahnfahrt auch schon mal 150 km/h oder schneller fahren?

fred vanhove 26 april 2020 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9310127)
In Duitsland maakt vlotjes 160 kmh rijden deel uit van de rijopleiding van de rijschool.

3 uren Autobahn zijn sowieso verplicht.


Ik heb altijd zeer graag in Duitsland gereden. Ik ben er ook meer bezig met het rijden op zich en wat minder met het kijken naar mijn snelheidsmeter.

Gipsy 26 april 2020 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9310150)
Ik heb altijd zeer graag in Duitsland gereden. Ik ben er ook meer bezig met het rijden op zich en wat minder met het kijken naar mijn snelheidsmeter.

Het is niet altijd zo evident omdat ze op autostrades veel lokale snelheidsbeperkingen hebben die elkaar soms vlug opvolgen.

fox 26 april 2020 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9309614)
U moet toegeven.
Als u 160-170 rijdt op een leggen Belgische autosnelweg komt u in, het nieuws.

Dus behandeld als een crimineel.

Wat een zever.

Johan Daelemans 26 april 2020 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9307997)
Zo zie je maar...wat hier illegaal is is 50 kilometer verder perfect normaal. Zo is het met vele dingen.
Als je hier 132 rijdt op een lege autobaan wordt je aanzien als een waanzinnige crimineel.
Alles is relatief.

Mogelijk schend ik nu mijn zwijgplicht maar op de testbaan van Lommel ligt een ovaal met een forse banking. 3 rijvakken en als ik het me nog goed herinner was de laagste tot 120km/uur, het middelste rijvak tot 160 km/uur en het hoogste rijvak tot maximum 240km/uur. Met de nog snellere wagens werd er naar Duitsland gereden.
Onderlinge wel afstand respecteren want daar is men streng op.
Snelheid op zich maakt weinig uit. Onderling snelheidsverschil is een ander verhaal, hou dit laag en je leeft lang en gelukkig - zeker toepassen als je met een motorfiets rijdt.

370km/uur ... die ervaring heb ik nog niet mogen proeven. 290km/uur met een Suzuki 1100 GSXR dat wel.

fred vanhove 26 april 2020 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9310210)
Het is niet altijd zo evident omdat ze op autostrades veel lokale snelheidsbeperkingen hebben die elkaar soms vlug opvolgen.

Je moet inderdaad (nog) de leuke stripjes kennen. De A7 destijds vanuit Ulm was er zo één.
Je kwam daarop via Oostenrijk. Eenmaal de grens over was dat precies een brede landingsbaan voor je die open ging en al die Duitsers direct the pedal to the metal
Ik herinner me dat er daar onder sommige verlaagde Capri's RS en BMW's vuurpetters vlogen.....Ik weet dat je er wel meer dan een uur plankgas kon geven.....op zeker moment moest ik van het (plank) gas af want mijn motor temperatuur ging te hoog (reed toen met een Ascona 400)
Ik voel nog de adrenaline alleen met er aan te denken.
Of dat stuk autostrade nog zo vrij is weet ik niet te lang geleden..

Johan Daelemans 26 april 2020 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9310334)
reed toen met een Ascona 400

Ik met een Kadet D 1300 S ;-) - die D staat voor model D niet voor diesel (!)
Ascona 400 ... amai.

Die Kadetjes waren wel doordacht. Koppeling en drukgroep vervangen zonder versnellingsbak te demonteren. Ik vraag me af waarom dat systeem niet meer in omloop is gekomen.

fred vanhove 27 april 2020 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9310337)
Ik met een Kadet D 1300 S ;-) - die D staat voor model D niet voor diesel (!)
Ascona 400 ... amai.

Die Kadetjes waren wel doordacht. Koppeling en drukgroep vervangen zonder versnellingsbak te demonteren. Ik vraag me af waarom dat systeem niet meer in omloop is gekomen.

Ja ik heb nogal veel geld besteed aan auto's. Ik kocht meestal heel recente tweedehands. Gezien ik graag iedere 2 jaar een andere auto wou was dat de beste manier om niet te veel geld te verliezen. Die 400 heb ik daarna vervangen door een BMW 323 C1 Alpina . Je kon toen nog betere zaken doen als nu. Met het internet is dat veranderd. Mensen zijn slimmer geworden.
Beklaag het me niet want het is altijd beetje mijn grote plezier geweest in het leven. Ik kocht een auto verzorgde die al was het een kind en een tweetal jaren later verkocht ik die met meestal weinig verlies
Heb ook nog de fijne jaren gekend toen met de auto rijden nog een plezier was
Nu heb ik mijn dagdagelijkse auto een Skodaatje 1.2 DSG en heb nog mijn Porsche 911 (964 RS) waar ik nog amper mee rijd maar niet meer weg doe.....alhoewel ik heb geen erfgenamen dus t'ja wie weet ooit.....

PS : dat verhaal over die kadetjes heb ik inderdaad ook geweten.

Johan Daelemans 27 april 2020 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9310347)
Ja ik heb nogal veel geld besteed aan auto's.

Ik had helemaal geen geld om te besteden maar ik was vrij snel in racewagens en als kenner weet je ook dat je de waarde van je racewagen steeds bepaald wordt door de resultaten die je neerzet. Bouwen - racen - verkopen - nieuwe maken.
Plus wat sponsor geld, het klassieke bal, de onvermijdelijke gelegenheidsrestaurants..
Het was hard werken bovenop je job maar voor je passie heb je wat over.

Even terug naar de Ascona 400. Wie was er eigenlijk eerst om een 2400cc in de Kadet/Ascona/Manta te lepelen? De particuliere racer (als ik me niet vergis was die op basis van de diesel onderblok gebaseerd) of Opel zelf?

fred vanhove 27 april 2020 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9310426)
Ik had helemaal geen geld om te besteden maar ik was vrij snel in racewagens en als kenner weet je ook dat je de waarde van je racewagen steeds bepaald wordt door de resultaten die je neerzet. Bouwen - racen - verkopen - nieuwe maken.
Plus wat sponsor geld, het klassieke bal, de onvermijdelijke gelegenheidsrestaurants..
Het was hard werken bovenop je job maar voor je passie heb je wat over.

Even terug naar de Ascona 400. Wie was er eigenlijk eerst om een 2400cc in de Kadet/Ascona/Manta te lepelen? De particuliere racer (als ik me niet vergis was die op basis van de diesel onderblok gebaseerd) of Opel zelf?

Daar moet ik het antwoord schuldig blijven. Er is me toen steeds gezegd dat de motor werd gebouwd door Cosworth in samenwerking met Irmscher. Wat me buiten de uitzonderlijke prestaties is bijgebleven is dat die motor niet echt een leuk geluid maakte. Niks voor niks werd hij wel eens smalend vergeleken met een naaimachine.

Die Ascona modellen A vond ik zeer mooi. Mijn vader heeft nog zo een 16 S gehad....Ik hou van hoekige auto's. Nu lijken auto's meer op vliegende schotels en vind ik ze nog zelden mooi of sportief uitzien.

Johan Daelemans 27 april 2020 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9310545)
Nu lijken auto's meer op vliegende schotels en vind ik ze nog zelden mooi of sportief uitzien.

Ergens smeult nog de goesting om een replica te bouwen van één of andere groep B rallywagen. Ik volg al een tijdje de tweedehandsmarkt op zoek naar een goede basis om te starten maar er is weinig tot niks meer te vinden.
Een topper vond ik steeds de FIAT 131 Abarth bijzonder mooi.
Het enige wat me nog haalbaar lijkt te zijn is een Renault 5 Maxi Turbo II of een Triumph TR8.

Universalia 10 mei 2020 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9309674)
Klopt. Zeker als je bv met een Porsche rijdt. Dan sta je op het eerste blad met als titel ; waanzin op de weg.....snelheidsduivel met Porsche van kant gezet.

Tjah, als er 120 km/u staat moet je echt géén 300 km/u gaan rijden.

Mochten die mensen die snelheden graag willen blijven halen, laat u inschrijven bij een raceclub.

De hoofdregel is en blijft: "Learn the rules and listen to the law" :lol:

REGELS SNELHEID EN SNELHEIDSLIMIETEN

Even opletten want vanaf 1 April (<- leuk juist die datum) mogen reisbussen iets harder gaan.

fred vanhove 10 mei 2020 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9323943)

Even opletten want vanaf 1 April (<- leuk juist die datum) mogen reisbussen iets harder gaan.

Reisbussen ? Wat is daar nu nog het belang van ? Die verdwijnen misschien voor altijd naar de geschiedenis.

Universalia 11 mei 2020 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9310150)
Ik heb altijd zeer graag in Duitsland gereden. Ik ben er ook meer bezig met het rijden op zich en wat minder met het kijken naar mijn snelheidsmeter.

Wie kijkt daar nog naar, naar een snelheidsmeter?

De meeste wagens hebben toch een HUD (head up display) tegenwoordig?



Of zijn dat alleen de iets duurdere types?

Universalia 12 mei 2020 19:21

Ik vraag mij nog steeds af welk type Ferrari dat was want de meesten halen 'amper' 340.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be