Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dit is het nieuwe pensioenparadijs: “Wij leven hier als koning en koningin” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268176)

Gun 3 maart 2023 12:26

Dit is het nieuwe pensioenparadijs: “Wij leven hier als koning en koningin”
 
Van plan om op latere leeftijd naar het buitenland te verhuizen en zo ja waarheen en waarom?

LINK

Herr Flick 3 maart 2023 13:17

Alleen als ik nen bos kan kopen met in een straal van 10 km geen mensch zou ik het nog durven overwegen.

quercus 3 maart 2023 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10123882)
Alleen als ik nen bos kan kopen met in een straal van 10 km geen mensch zou ik het nog durven overwegen.

Je kunt dus geen “menschen” meer voor uw ogen zien? Wat heeft u zo gedegouteerd?

fred vanhove 3 maart 2023 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10123891)
Je kunt dus geen “menschen” meer voor uw ogen zien? Wat heeft u zo gedegouteerd?

Misschien mensen ?

Herr Flick 3 maart 2023 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10123891)
Je kunt dus geen “menschen” meer voor uw ogen zien? Wat heeft u zo gedegouteerd?

ik zit gewoon graag op mijn gemak zonder zeikerds in mijn buurt.

mag dat niet misschien ?

kijk meteen al een hele goeie reden, ;-)

Herr Flick 3 maart 2023 14:35

Om u een voorbeeld te geven, de totale debiliteit van sommige mensen, ...

het stoort mij meer en meer.

maddox 3 maart 2023 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10123926)
Om u een voorbeeld te geven, de totale debiliteit van sommige mensen, ...

het stoort mij meer en meer.

Ik zie een buurman in wording.

Universalia 3 maart 2023 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10123882)
Alleen als ik nen bos kan kopen met in een straal van 10 km geen mensch zou ik het nog durven overwegen.

Wel ik zou dat ook doen en ook om reden van dat ik uiteindelijk mijn muziekinstallatie zijn gang een kan laten gaan want die staat al jaren op non-actief. :|

Aan buren heb ik geen boodschap.

maddox 3 maart 2023 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10123957)
Wel ik zou dat ook doen en ook om reden van dat ik uiteindelijk mijn muziekinstallatie zijn gang een kan laten gaan want die staat al jaren op non-actief. :|

Aan buren heb ik geen boodschap.

Bof, goeie buren zijn tof. BBQ, paar bakjes bier, goed streepje muziek waar je geen hoorapparaat voor nodig hebt...

fox 3 maart 2023 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 10123844)
Van plan om op latere leeftijd naar het buitenland te verhuizen en zo ja waarheen en waarom?

LINK

Ik denk het niet eigenlijk. Ik heb in Belgie een treffelijk pand.

Rustig gelegen
Zwembadje
Poolhouse met buitenkeuken
Groot bos achter in de tuin

Dus eerlijk gezegd voelt het altijd als vakantie aan als ik in de zomer buiten zit. Geen idee waarom ik dan nog een pand in een ander land zou moeten kopen. Zeker nu het in deze contreien ook meer en meer Zuiders wordt qua klimaat.

En als ik op reis ga, dan heb ik geen goesting om elke keer weer in hetzelfde huis te gaan zitten. Neenee, als ik later nog goed te been ben, dan reis ik de wereld rond. En thuis zit ik als god in Frankrijk.

BigF 4 maart 2023 09:13

Ik heb het lang overwogen.
Zelfs om te verhuizen nog voor mijn pensioen.
En nu mijn pensioen nadert zie ik er meer en meer van af.

En ik dacht eerst ook zoals Herr Flick hierboven: in kilometers geen mensen rondom mij.
Maar daar ben ik van terug gekomen.

Hier in België heb ik ook geen tientallen mensen rondom mij maar wel een select groepje hele goeie vrienden en wat familie.
En al lijkt het in eerste instantie een mooi vooruitzicht, ergens in het buitenland vanop uw terras genieten van de ongerepte vergezichten, ik denk dat ik dat select groepje vrienden toch snel ga missen.

Iemand zei me een tijdje geleden:"Ja, maar vrienden maak je ginder ook wel weer." maar dat vind ik bullshit.
Ik heb echt geen zin om hier van de drukte te gaan lopen om me dan ginder terug in de drukte te gaan gooien om enkele nieuwe 'vrienden' te vinden.
Hoe lang duurt dat trouwens, om vanaf nul een heel nieuwe vriendenkring op te bouwen?
Hoe vaak wordt je teleurgesteld in mensen vooral je dat selecte groepje vrienden weer opgebouwd hebt?
Hoe vaak krijg je, in je zoektocht naar nieuwe vrienden, te maken met mensen waarvan je had gehoopt dat je ze nooit tegengekomen was?
...

Nee, laat mij maar stilletjes hier zitten. Ik zal wel eens regelmatig op vakantie gaan. En 't is nu ook niet dat ik hier midden in een drukke stad woon. Om ergens helemaal moederziel alleen op een bergtop te gaan zitten ben ik niet gemaakt denk ik, al heb ik lang gedacht dat dat wel zo zou zijn.

Herr Flick 4 maart 2023 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10123938)
Ik zie een buurman in wording.

wel met 5 km afstand he, ;-) ge moogt komen naar den bbq ik zal u dan op tijd een tam tam bericht sturen.

Herr Flick 4 maart 2023 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10123957)
Wel ik zou dat ook doen en ook om reden van dat ik uiteindelijk mijn muziekinstallatie zijn gang een kan laten gaan want die staat al jaren op non-actief. :|

Aan buren heb ik geen boodschap.

Awel ik had dat nu gisteravond, ik zet spotify op in mijne living en mijne versterker toch redelijk hoog voor wat pounding techno music, ... zo dat ge de bassen kunt beginnen voelen he, ...

maar ik heb dat toch wat lager gedraaid.

Niet dat de muren van bord karton zijn, nee isolatie genoeg, maar naar buiten toe. t geeft echt wel wat luchtverplaatsing die dingen.

Rudy 4 maart 2023 10:57

Moesten we geen koters hebben dan waren we al lang verhuisd naar Spanje.
Valencia. I love it.

Henri1 4 maart 2023 12:54

Ik heb dat ook al overwogen.

In zuid Spanje kan je weel meer met je Belgisch pensioen dan hier.

maddox 4 maart 2023 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10124394)
Awel ik had dat nu gisteravond, ik zet spotify op in mijne living en mijne versterker toch redelijk hoog voor wat pounding techno music, ... zo dat ge de bassen kunt beginnen voelen he, ...

maar ik heb dat toch wat lager gedraaid.

Niet dat de muren van bord karton zijn, nee isolatie genoeg, maar naar buiten toe. t geeft echt wel wat luchtverplaatsing die dingen.

Ik moet eerlijk toegeven, mijn buren zijn zeer tolerant. Ik mag in't midden van de nacht een slijpschijf in een blok staal parkeren, en ik krijg geen politie aan de deur of gezaag de dag erna.

Ook kwa muziek of uitbundige seks nog nooit een vraag voor "kan het wat minder" gekregen.

Universalia 4 maart 2023 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10123959)
Bof, goeie buren zijn tof. BBQ, paar bakjes bier, goed streepje muziek waar je geen hoorapparaat voor nodig hebt...

In een ver verleden ben ik eens op een uitnodiging ingegaan van mensen die een BBQ in hun tuin hielden.

Alles was prima maar na een tijdje dat de alcoholische dranken hun werk begonnen te doen was die hun huis half afgebroken.

Ik heb nog mee helpen kuisen.

Ik vond dat gewoon erg voor die jonge mensen die hun nieuwbouw 'villa' op die manier wilden voorstellen? :?

Johan Daelemans 4 maart 2023 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10124495)
....

In zuid Spanje kan je weel meer met je Belgisch pensioen dan hier.

Je kan overal veel meer met je Belgisch pensioen.

Dadeemelee 4 maart 2023 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 10123844)
Van plan om op latere leeftijd naar het buitenland te verhuizen en zo ja waarheen en waarom?

LINK

Nope, ik woon in een rustige landelijke omgeving, goede buren en ik hoef geen 365 dagen zon.

maddox 4 maart 2023 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10124713)
In een ver verleden ben ik eens op een uitnodiging ingegaan van mensen die een BBQ in hun tuin hielden.

Alles was prima maar na een tijdje dat de alcoholische dranken hun werk begonnen te doen was die hun huis half afgebroken.

Ik heb nog mee helpen kuisen.

Ik vond dat gewoon erg voor die jonge mensen die hun nieuwbouw 'villa' op die manier wilden voorstellen? :?

Teken dat ze geen goeie keuze van gasten hadden gemaakt, en dat er geen vrienden/buren waren met haar op hun tanden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be