Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=226)
-   -   Drie jonge renners krijgen ZEER ZWARE HARTPROBLEMEN na vaccinatie! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260556)

Victor Magnus 18 augustus 2021 16:39

Drie jonge renners krijgen ZEER ZWARE HARTPROBLEMEN na vaccinatie!
 
Het weldoende vaccin laat opnieuw sporen na. Het Laatste Nieuws bericht dat drie jonge wielrenners zeer ernstige hartproblemen kregen na vaccinatie. Twee moesten er zelfs opgenomen worden op intensieve:

https://www.gva.be/cnt/dmf20210818_9...utm_source=gva

Iedereen klaar voor de derde prik? :evil:

Rudy 18 augustus 2021 17:28

Waarom wielrenners.

Blue Sky 18 augustus 2021 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9754277)
Waarom wielrenners.

Dat is nogal wiedes. Wielrennen is een uithoudingssport; gedurende uren wordt je hart zwaar belast.

Ook als je ziek wordt, wordt doorgaans het zwakste orgaan getroffen. Het zwakste in de zin dat dit ook kan betekenen dat dit door sport zwaar belast geweest is, uitgeput is en er rust nodig is en dat lijkt me wat hierbij mogelijk het geval is.

Los daarvan is een mogelijke bijwerking van Pfizer dat er een hartontsteking kan ontstaan die op zich goed behandeld kan worden.

Mensen zijn ook meer vermoeid na vaccinatie, dus logisch dat je dan best ook geen zware inspanningen gaat doen. Die vermoeidheid is symptoom naar waar je moet luisteren. Uit eigen ondervinding zou ik stellen dat je best pas na 3 weken begint te sporten.

denkimi 18 augustus 2021 17:52

De MSM beginnen artikels te publiceren over bijwerkingen. Zouden we dan toch een neurenberg krijgen op termijn?

Rudy 18 augustus 2021 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9754280)
Dat is nogal wiedes. Wielrennen is een uithoudingssport; gedurende uren wordt je hart zwaar belast.

Ook als je ziek wordt, wordt doorgaans het zwakste orgaan getroffen. Het zwakste in de zin dat dit ook kan betekenen dat dit door sport zwaar belast geweest is, uitgeput is en er rust nodig is en dat lijkt me wat hierbij mogelijk het geval is.

Los daarvan is een mogelijke bijwerking van Pfizer dat er een hartontsteking kan ontstaan die op zich goed behandeld kan worden.

Mensen zijn ook meer vermoeid na vaccinatie, dus logisch dat je dan best ook geen zware inspanningen gaat doen. Die vermoeidheid is symptoom naar waar je moet luisteren. Uit eigen ondervinding zou ik stellen dat je best pas na 3 weken begint te sporten.

Dan moeten de wielrenners daarmee rekening houden. Meer hoeft daar volgens mij niet over gezegd te worden.
En dit geldt niet enkel voor wielersport.
Gazettevulling.

Jan Janssen 18 augustus 2021 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9754280)
Dat is nogal wiedes. Wielrennen is een uithoudingssport; gedurende uren wordt je hart zwaar belast.

Ook als je ziek wordt, wordt doorgaans het zwakste orgaan getroffen. Het zwakste in de zin dat dit ook kan betekenen dat dit door sport zwaar belast geweest is, uitgeput is en er rust nodig is en dat lijkt me wat hierbij mogelijk het geval is.

Los daarvan is een mogelijke bijwerking van Pfizer dat er een hartontsteking kan ontstaan die op zich goed behandeld kan worden.

Mensen zijn ook meer vermoeid na vaccinatie, dus logisch dat je dan best ook geen zware inspanningen gaat doen. Die vermoeidheid is symptoom naar waar je moet luisteren. Uit eigen ondervinding zou ik stellen dat je best pas na 3 weken begint te sporten.


Zoiets van in de trant van, COVID is zoals een griep waar oude mensen voor moeten oppassen.

HOUZEE ! 18 augustus 2021 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9754277)
Waarom wielrenners.

Wielrennen is zeer belastend voor het hart, jonge wielrenners worden niet zelden hartkwaallijders. Heeft te maken met de houding op de fiets waardoor het lichaam verstoken blijft van uitputtingssignalen.

Henri1 18 augustus 2021 18:55

Wat hebben ze erbij gepakt ?

Dadeemelee 18 augustus 2021 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9754310)
Wat hebben ze erbij gepakt ?

Alledrie bij hetzelfde team. Dat stinkt.

Nietzsche 18 augustus 2021 20:54

Correlatie =/= causaal verband.

Het blijft lastig voor de minder gelukkige der geesten.

Dadeemelee 18 augustus 2021 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9754360)
Correlatie =/= causaal verband.

Het blijft lastig voor de minder gelukkige der geesten.

Dit is statistisch niet normaal. Drie renners bij hetzelfde wielerteam. Er zijn twee mogelijkheden:

1. Een abnormale batch van het vaccin
2. Er is met die wielerploeg ‘iets aan de hand’

Erw 18 augustus 2021 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9754302)
Wielrennen is zeer belastend voor het hart, jonge wielrenners worden niet zelden hartkwaallijders. Heeft te maken met de houding op de fiets waardoor het lichaam verstoken blijft van uitputtingssignalen.

Ik snap dit niet goed.
Elke zware lichamelijke inspanning, wat bij veel sporten zo is, is belastend.
Die fietshouding, uitputtingssignalen, kan dat specifieker uitgelegd?

Ik snap trouwens niet hoe vaccins hiervoor kunnen zorgen.
Uiteindelijk hebben heel veel sporters echte besmettingen opgelopen. Als je positief test ben je besmet he. Ik heb niks gelezen over serieus ziektebeeld bij sporters totnogtoe.
Dat vaccins dus in deze "klasse" gevaarlijker zouden zijn dan het virus zelf, is toch verrassend?

Ze zouden ook eens mogen BEGINNEN erbij zeggen welke vaccins er geinjecteerd werden, bij "slechte reacties" erop. Het is precies taboe, terwijl dat toch interessant is om te zien of er patronen te herkennen zijn overheen de merken / soorten vaccins.

Erw 18 augustus 2021 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9754364)
Dit is statistisch niet normaal. Drie renners bij hetzelfde wielerteam. Er zijn twee mogelijkheden:

1. Een abnormale batch van het vaccin
2. Er is met die wielerploeg ‘iets aan de hand’

De hele statistiek sinds 2020 was niet normaal.
Maar die vond je dan weer wèl normaal.
De deur wordt niet gezien. Maar het sleutelgat, dat zien we. Een gat in een gat. :D

Mambo 18 augustus 2021 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9754364)
Dit is statistisch niet normaal. Drie renners bij hetzelfde wielerteam. Er zijn twee mogelijkheden:

1. Een abnormale batch van het vaccin
2. Er is met die wielerploeg ‘iets aan de hand’

Ja hun banden waren slecht opgepompt.


Jongens toch, zijn jullie blond en lopen jullie op hoge hakken?

Oma 18 augustus 2021 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9754280)
Dat is nogal wiedes. Wielrennen is een uithoudingssport; gedurende uren wordt je hart zwaar belast.

Ook als je ziek wordt, wordt doorgaans het zwakste orgaan getroffen. Het zwakste in de zin dat dit ook kan betekenen dat dit door sport zwaar belast geweest is, uitgeput is en er rust nodig is en dat lijkt me wat hierbij mogelijk het geval is.

Los daarvan is een mogelijke bijwerking van Pfizer dat er een hartontsteking kan ontstaan die op zich goed behandeld kan worden.

Mensen zijn ook meer vermoeid na vaccinatie, dus logisch dat je dan best ook geen zware inspanningen gaat doen. Die vermoeidheid is symptoom naar waar je moet luisteren. Uit eigen ondervinding zou ik stellen dat je best pas na 3 weken begint te sporten.

Ja, natuurlijk, das nogal wiedes. :roll:
Het is normaal dat 16-jarigen al na een (paar?) jaar in elkaar zakken omdat hun hart dan al versleten is door de te zware belasting.
Elke atleet krijgt immers hartproblemen op termijn door hun zware inspanningen, dat schijnt normaal te zijn en je weet ook niet wat ze er allemaal nog bij nemen.
Atleten halen dan ook nooit de pensioenleeftijd. :twisted:
Smoezen genoeg om vaccins vrij te pleiten want daar kan het toch niet aan liggen, nietwaar? God beware ons, dat zou pas een ramp betekenen voor bange gevaccineerden.

En ja, een hartspierontsteking of hartfalen door vaccinatie gaat immers ook vanzelf over, enkel 3 weken wachten met sporten en dan komt alles wel vanzelf in orde.. :rofl:

Infowarrior 19 augustus 2021 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9754436)
Ja, natuurlijk, das nogal wiedes. :roll:
Het is normaal dat 16-jarigen al na een (paar?) jaar in elkaar zakken omdat hun hart dan al versleten is door de te zware belasting.
Elke atleet krijgt immers hartproblemen op termijn door hun zware inspanningen, dat schijnt normaal te zijn en je weet ook niet wat ze er allemaal nog bij nemen.
Atleten halen dan ook nooit de pensioenleeftijd. :twisted:
Smoezen genoeg om vaccins vrij te pleiten want daar kan het toch niet aan liggen, nietwaar? God beware ons, dat zou pas een ramp betekenen voor bange gevaccineerden.

En ja, een hartspierontsteking of hartfalen door vaccinatie gaat immers ook vanzelf over, enkel 3 weken wachten met sporten en dan komt alles wel vanzelf in orde.. :rofl:

Eddy Merckx is nen toffe ouwe pee. Groot geworden met steak en frietjes (met vanalles in)! Vaccins waren er niet bij toen...

Victor Magnus 19 augustus 2021 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9754436)
Ja, natuurlijk, das nogal wiedes. :roll:
Het is normaal dat 16-jarigen al na een (paar?) jaar in elkaar zakken omdat hun hart dan al versleten is door de te zware belasting.
Elke atleet krijgt immers hartproblemen op termijn door hun zware inspanningen, dat schijnt normaal te zijn en je weet ook niet wat ze er allemaal nog bij nemen.
Atleten halen dan ook nooit de pensioenleeftijd. :twisted:
Smoezen genoeg om vaccins vrij te pleiten want daar kan het toch niet aan liggen, nietwaar? God beware ons, dat zou pas een ramp betekenen voor bange gevaccineerden.

En ja, een hartspierontsteking of hartfalen door vaccinatie gaat immers ook vanzelf over, enkel 3 weken wachten met sporten en dan komt alles wel vanzelf in orde.. :rofl:

Inderdaad, wat deze "slimme" gevaccineerden er allemaal niet bij sleuren om hun eigen inschattingsfout maar te kunnen minimaliseren... Te triest voor woorden...

Universalia 19 augustus 2021 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 9754453)
Eddy Merckx is nen toffe ouwe pee. Groot geworden met steak en frietjes (met vanalles in)! Vaccins waren er niet bij toen...

Stond daar géén foto in van 'den Eddy' in blote bips waar men van zou kunnen gedacht hebben, die heeft een spuit gehad met wat dan ook in???? (om dan even in te spelen op uw zin: met vanalles in)


HOUZEE ! 19 augustus 2021 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9754365)
Ik snap dit niet goed.
Elke zware lichamelijke inspanning, wat bij veel sporten zo is, is belastend.
Die fietshouding, uitputtingssignalen, kan dat specifieker uitgelegd?

Minder snel signalen als maagkrampen (zoals bij het lopen), spierpijn, ... je gaat bij het wielrennen gemakkelijk door de grens. Daarom denk ik ook dat die zo nauwgezet op hartslag trainen

IJsboer 19 augustus 2021 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus (Bericht 9754249)
Het weldoende vaccin laat opnieuw sporen na. Het Laatste Nieuws bericht dat drie jonge wielrenners zeer ernstige hartproblemen kregen na vaccinatie. Twee moesten er zelfs opgenomen worden op intensieve:

https://www.gva.be/cnt/dmf20210818_9...utm_source=gva

Iedereen klaar voor de derde prik? :evil:

Ik zou toch voor de zekerheid alle fietsen rood kleuren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be