Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Hongerdood Afghanen, Wil Van ALLAH?? Hongersnood 10 miljoen Afghanen winter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261513)

dewanand 30 oktober 2021 18:26

Hongerdood Afghanen, Wil Van ALLAH?? Hongersnood 10 miljoen Afghanen winter
 
onderwerp:
Hongerdood Afghanen, Wil Van ALLAH?? Hongersnood 10 miljoen Afghanen winter

stellingen:

1) Moeder Natuur zorgt liefdevol voor alle soorten, incl de zwakkeren laten sterven of opeten, want zo blijft een SOORT sterk en gezond met de beste overlevings kansen in een harde biotoop.

2) The Weak Must Perish and die, ja feitelijk kan deze Mantra van Moeder Natuur, Dharti Maata toch de mensenplaag op aarde nu verminderen. 7,5 miljard mensen is nu echt ietsje pietsje TEVEEL: VOL=VOL gillen alle OERHollandse katten, ratten en muizen nu ook in Nederland, want zij hebben als RASzuivere HOllanders op vier ranke pootjes met mooie staartjes meer rechten om te leven in Nederland dan buitenlandse dieren.

3) WIL VAN ALLAH ok deze hongersnood in het Taliban Afhanistan anno domini ja laat gebeuren wat Allah wil, GEEN NOODHULP ok, en het is geen humanitaire ramp omdat Allah dit wil. ISLAM veroorzaakt zelf hun eigen genocides, en humanitaire rampen en het is vanuit Islamitisch oogpunt toch de WIL van Allah, dus de kaffirs en ongelovigen moeten niets doen en maar oprotten, het MENA gebied met mijnenvelden afsluiten en drones eroverheen op scherp.

4) Afghanistan is al overbevolkt dus als Moeder Natuur het een beetje decimeert dan is dat alleen beter voor alle Afghanen denk ik zelf. Wil van Allah moet zegevieren in zuivere ISLAM en alle schatrijke Moslims van Saoedie Arabia, Bahrein, Quattar, Dubai denken hier precies zo over en gaan hier geen cent aan vuil maken.



-----------------------------------

https://www.nu.nl/buitenland/6164970...-radeloos.html



Hongersnood dreigt voor miljoenen Afghanen: 'Ik ben radeloos'
29 oktober 2021 20:32 Laatste update: 5 uur geleden
712 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email

De Verenigde Naties luiden de alarmklok over Afghanistan. Met de winter in aantocht dreigt hongersnood voor miljoenen mensen. Grootschalige humanitaire hulp moet snel op gang komen, anders is het te laat. Aan NU.nl laten inwoners van hoofdstad Kaboel weten dat ze geen geld meer hebben, dat voedsel onbetaalbaar is geworden en dat de gezondheidszorg is ingestort. "We weten niet meer hoe we verder moeten."

In september beloofde de internationale gemeenschap 1 miljard euro aan noodhulp, en de Europese Unie deed daar deze maand nog eens 700 miljoen euro bovenop. Maar omdat de vrees bestaat dat de gelden in zakken van de Taliban belanden, komt de hulp moeizaam op gang.

De Verenigde Naties roepen op tot een snellere en omvangrijkere humanitaire hulpactie. "Het is een kwestie van leven of dood", aldus de directeur-generaal van de voedsel- en landbouworganisatie (FAO) Qu Dongyu in een deze week verschenen persbericht. "We kunnen niet wachten tot een humanitaire ramp zich voor onze ogen voltrekt. Dat is onacceptabel."

Volgens de VN zal maar liefst een op de twee Afghanen de komende winter te maken krijgen met ernstige of zeer ernstige voedseltekorten. Het gaat om 22,8 miljoen mensen. Volgens UNICEF, de kinderrechtenorganisatie van de VN, dreigen een miljoen kinderen aan ondervoeding te sterven.

In het straatarme Afghanistan is honger - vooral op het platteland - een terugkerend probleem. Al voor het tweede jaar op rij kampt het land met extreme droogte, waardoor oogsten mislukken.

Dit jaar is de situatie door de machtsovername van de Taliban, de daaropvolgende ineenstorting van de economie en de terugtrekking van donoren veel ernstiger dan in andere jaren. Ziekenhuizen functioneren niet meer en er zijn nauwelijks nog medicijnen nu de Wereldbank en andere donoren hun betalingen van de ene op de andere dag hebben stopgezet.
Buitenland
Zie ook: EU trekt nog eens 700 miljoen euro uit voor humanitaire hulp aan Afghanistan
Stedelijke middenklasse kan het hoofd niet meer boven water houden

De VN meldt dat dit jaar niet alleen plattelandsbewoners, maar ook stedelingen te maken zullen krijgen met voedseltekorten. De 51-jarige Fariba behoort tot de lagere middenklasse van Kaboel, maar de vraag is hoelang nog. Ze had een baan als wasvrouw in Amerikaanse legerkampen, verdiende een meer dan gemiddeld salaris en kon zonder problemen de huur betalen en haar drie opgroeiende kinderen voeden en naar school sturen.

Sinds de machtsovername van de Taliban is alles voor haar veranderd. Haar baan is ze kwijt en de 3.000 euro spaargeld heeft ze op de bank staan. Omdat in Afghanistan rekeningen van de ene op de andere dag zijn geblokkeerd, kan ze het geld niet of maar mondjesmaat opnemen.

De huisbaas van Fariba heeft haar gevraagd te vertrekken omdat ze de huur niet meer kan betalen. "Ik ben bang als iemand aan de deur staat", zegt ze. "Zijn het de Taliban die me zoeken omdat ik met buitenlanders werkte, of is het mijn huisbaas of iemand van wie ik geld heb geleend?" Fariba is weduwe - haar man is in 2015 omgekomen bij een zelfmoordaanslag - en staat er alleen voor. "De winter komt eraan, wat moeten we doen? Ik ben radeloos."

Zoals Fariba zijn er tienduizenden anderen in de Afghaanse steden. Op het platteland is de situatie zo mogelijk nog ernstiger. De afgelopen jaren werd het land getroffen door extreme droogte, waardoor de oogsten mislukten. In de parken van Kaboel bivakkeren op dit moment talloze families die naar de stad zijn getrokken, zo meldt een arts aan NU.nl. "Die mensen zitten in tenten. Wat moet er van hen worden als de winter komt?"
Ondervoede kinderen krijgen eten.
Ondervoede kinderen krijgen eten.
Foto: MSF/Sandra Calligaro
Ziekenhuis nu al vol ondervoede kinderen

Ook Tineke Ceelen van Stichting Vluchteling maakt zich grote zorgen over de situatie in Afghanistan. De organisatie steunt de gezondheidszorg in het land. "Dit is heel serieus. We bereiden ons voor op een zware tijd. De kans bestaat dat er heel veel doden gaan vallen door de honger."

Martine Flokstra van Artsen zonder Grenzen was de afgelopen drie weken in Afghanistan. In de West-Afghaanse stad Herat heeft de organisatie een ziekenhuis dat zich op de verzorging van ondervoede kinderen richt. "We zien daar een wekelijkse toename van het aantal kinderen", zegt Flokstra.

Ook in het ziekenhuis in de Zuid-Afghaanse stad Lashkar Gah zag ze een sterke toename van het aantal ondervoede kinderen. "De afdeling is meer dan vol. Een bed wordt door twee ?* drie kinderen gedeeld, dat is zorgwekkend. Wij gaan door, maar we zien dat de gezondheidszorg in Afghanistan instort."

Het is nog maar de vraag of die hulpgelden op tijd zullen komen. Nederland stelde 23,5 miljoen euro aan noodhulp beschikbaar, maar dat geld is nog niet gebruikt. Het is een race tegen de klok, realiseerde ook demissionair minister Ben Knapen (Buitenlandse Zaken) zich. Als niet "binnen een paar maanden" grootscheepse voedselhulp op gang komt, dan kijken ze volgens hem "een catastrofe recht in de ogen", zei hij vorige week in de Kamer. "Daar maak ik me eerlijk grote zorgen over."

Nederland en ook andere westerse landen zoeken naar manieren om voedsel en medicijnen het land in te krijgen, "op een manier die de positie van de Taliban niet versterkt en mensen die het betreft niet over het hoofd ziet", aldus Knapen in de Kamer. Maar het is de vraag of er voor dit soort diplomatieke manoeuvres nog tijd is. "Ondervoeding heeft geen politieke voorkeur", zegt Flokstra van Artsen zonder Grenzen. "Deze hulp moet zo snel mogelijk beschikbaar zijn om erger te voorkomen."
Dit zijn de Taliban en dit is wat ze willen
Dit zijn de Taliban en dit is wat ze willen
Directeur wereldvoedselprogramma in tranen bij BBC

Afgelopen week zond de BBC naar aanleiding van de alarmerende berichten van de VN een nieuwsitem uit waarin een arm gezin te zien was waarbij de nood zo hoog was opgelopen dat het gedwongen was een pasgeboren baby te verkopen. In het vervolggesprek in de studio kon vicedirecteur Amir Abdulla van het wereldvoedselprogramma (WFP) van de VN zijn tranen niet verbergen. "De treurige waarheid is dat wat u zojuist heeft gezien, geen geïsoleerd geval zal blijven", zei Abdulla.

Volgens Abdulla kan snel ingrijpen miljoenen mensen redden. Hiervoor heeft hij 200 miljoen dollar per maand nodig. "Maar we hebben ernstige problemen met de financiering van de hulp", aldus Abdulla bij de BBC. Hij deed een dramatische oproep aan donorlanden om gelden die sinds de machtsovername van de Taliban zijn bevroren alsnog vrij te maken, voordat het te laat is.
Door: Harm Ede Botje Beeld: Getty Images
Lees 712 reacties
Delen via Whatsapp


======== reacties

_Escobar
gisteren om 20:59
Ik ben zelf in Nederland geboren en getogen. Mijn ouders zijn Turks en heb enorme medelijden met de mensen daar. Het doet pijn om te horen dat mensen daar geen voedsel hebben dadelijk. Terwijl wij dadelijk met sinterklaas, kerst en oudjaar onze buik vol eten en daar mensen gaan sterven. Ik ben het ermee eens dat wij het geprobeerd hebben, 20 jaar lang.. Maar nu is het echt tijd om zelf op te staan. De Afghaanse bondgenoten te hulp schieten en daar een blok van stabiliteit vormen. Het is niet ikke ikke ikke.. Wanneer onze lichten uitgaan, nemen wij geen rooie cent mee. Alleen onze daden gaan tellen, christen, moslim of joods.. Niets is voor altijd..
Respect???? 141
Reacties???? 21
Reageer
Henk_Croijmans
gisteren om 20:48
Hoe moet ik hier nu op reageren? Heen en weer geslingerd tussen medelijden en “bekijk het maar”. Ik weet het, het treft de normale burger die gewoon omdergaat wat er met hem gebeurt en daar nauwleijks of geen invloed op kan uitoefenen. Aan de andere kant heb ik ook zo iets als “Er is ruim 10jaar lang geprobeerd jullie een normaal leven op te laten bouwen op kosten van het westen en niet in de laatste plaats met levens van hen die de moeite hebben genomen om dat samen met jullie voor elkaar te krijgen. Natuurlijk krijg ik mensen over me heen die zeggen dat ik hard en onmenselijk ben, so be it. Hulp? Ze hebben de hulp die ze gekregen hebben op een niet mis te verstane wijze afgewezen. Geef me 1 reden waarom we financiele steun zouden moeten geven aan de Taliban of Al Quaida want daar komt het uiteindelijk terecht. Dat gezegd hebbende, ik vroeg om 1 reden om toch te geven. Die krijgt u van mij. Die heet menselijkheid.
Respect???? 54
Reacties???? 8




https://www.nu.nl/buitenland/6164970...-radeloos.html
-----------------------------------

dewanand 30 oktober 2021 18:39

2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet
 
oud uit 2017 maar nu is het meer
ook in NEderland lijden nu veel mensen honger door armoede, schulden, ziekten angsten depressies eenzaamheid

stel dat je morgen alle sociale Vangnetten RESET tot Absoluut NUL in Heel Nederland (en evt Belgie) dan heb je volgens mij in een klap minstens 6 miljoen straatarme en hongerdood stervers bij deze winter. Reken maar na. alles op NUL Resetten: AOW, WAO, WIA, UWV wajong, bijstand abw, AIOW, excl pensioenen uiteraard.

Dus help eerst al die miljoenen arme Nederlandse burgers ipv zinloze noodhulp aan talibanistisch afghanistan waar nu dus Islamitische Apartheid de norm is, met dodelijke Sharia. Ik respecteer de WIL VAN ALLAH nu omdat ik het beter begrijp wat zuivere Islam is en wat niet, in de metafysica dimensies en kwadranten .



-----------------------------
https://www.nu.nl/buitenland/4919090...0-miljoen.html



Aantal mensen met honger wereldwijd stijgt naar 820 miljoen
12 september 2017 14:44 Laatste update: 12 september 2017 14:51
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email

Het aantal mensen in de wereld met voedselonzekerheid is voor het eerst in zeventien jaar weer gestegen. In totaal lijden momenteel in de wereld 820 miljoen mensen honger.

Dat heeft Hans Hoogeveen, permanent vertegenwoordiger van de Food and Agriculture Organization (FAO) donderdag gemeld in het NPO Radio 1-programma De Ochtend.

De Wereldgezondheidsorganisatie en de FAO brengen vrijdag deze nieuwe cijfers naar buiten.

De situatie is vooral ernstig in Zuid-Soedan, Noordoost-Nigeria, Somalië en Jemen. Volgens Hoogeveen is daar een structurele en solide landbouwstrategie nodig.
Grote droogte

"Nederland speelt daarin een cruciale rol", zei hij in De Ochtend. "Nederland is namelijk een grote speler in de agrologistiek. Denk aan goede opslag zodat de oogst niet verloren gaat, irrigatiesystemen en veterinaire hulp en het ontwikkelen van zaden die weinig water nodig hebben en tegen grote droogte kunnen."

In het jaar 2000 waren er ruim 1 miljard mensen in de wereld die structureel honger hadden. Dat aantal daalde gestaag tot 790 miljoen in 2016. Het feit dat het aantal nu weer stijgt, is volgens de twee organisaties reden tot bezorgheid.
Marshallplan

De vertegenwoordiger van de FAO pleit voor een structureel wederopbouwprogramma, "vergelijkbaar met het Marshallplan na de Tweede Wereldoorlog. Dat betekent investeren in de landbouw. Het bedrijfsleven moet daarin een cruciale schakel zijn."

Als voorbeeld noemt Hoogeveen het bedrijf DSM, die in juli van dit jaar in Rwanda een voedselfabriek heeft geopend. "Normaal kochten zij het voedsel in Europa en werd het daar gedistribueerd. Nu gaan ze het voedsel van negenduizend lokale boeren in oogst nemen."
Door: NU.nl Beeld: AFP
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Lees meer over:
Hongersnood




https://www.nu.nl/buitenland/4919090...0-miljoen.html

--------------------------------

Boduo 30 oktober 2021 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewanand (Bericht 9803541)
onderwerp:
Hongerdood Afghanen, Wil Van ALLAH?? Hongersnood 10 miljoen Afghanen winter

stellingen:

1) Moeder Natuur zorgt liefdevol voor alle soorten, incl de zwakkeren laten sterven of opeten, want zo blijft een SOORT sterk en gezond met de beste overlevings kansen in een harde biotoop.

2) The Weak Must Perish and die, ja feitelijk kan deze Mantra van Moeder Natuur, Dharti Maata toch de mensenplaag op aarde nu verminderen. 7,5 miljard mensen is nu echt ietsje pietsje TEVEEL: VOL=VOL gillen alle OERHollandse katten, ratten en muizen nu ook in Nederland, want zij hebben als RASzuivere HOllanders op vier ranke pootjes met mooie staartjes meer rechten om te leven in Nederland dan buitenlandse dieren.

3) WIL VAN ALLAH ok deze hongersnood in het Taliban Afhanistan anno domini ja laat gebeuren wat Allah wil, GEEN NOODHULP ok, en het is geen humanitaire ramp omdat Allah dit wil. ISLAM veroorzaakt zelf hun eigen genocides, en humanitaire rampen en het is vanuit Islamitisch oogpunt toch de WIL van Allah, dus de kaffirs en ongelovigen moeten niets doen en maar oprotten, het MENA gebied met mijnenvelden afsluiten en drones eroverheen op scherp.

4) Afghanistan is al overbevolkt dus als Moeder Natuur het een beetje decimeert dan is dat alleen beter voor alle Afghanen denk ik zelf. Wil van Allah moet zegevieren in zuivere ISLAM en alle schatrijke Moslims van Saoedie Arabia, Bahrein, Quattar, Dubai denken hier precies zo over en gaan hier geen cent aan vuil maken.



-----------------------------------




--

Afghanistan is +/- even groot als Frankrijk.
Het heeft +/- 38 miljoen inwoners
Frankrijk heeft 67 miljoen inwoners
Welk land is er overbevolkt ???

maddox 30 oktober 2021 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9803556)
Afghanistan is +/- even groot als Frankrijk.
Het heeft +/- 38 miljoen inwoners
Frankrijk heeft 67 miljoen inwoners
Welk land is er overbevolkt ???

Frankrijk als land heeft een beter klimaat en betere geografie om met meer per km² te kunnen leven.
Daarenbovenop kan Frankrijk nog eens technologie inzetten om nog sterker in onbalans met de natuur te kunnen bestaan.

Boduo 30 oktober 2021 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9803560)
Frankrijk als land heeft een beter klimaat en betere geografie om met meer per km² te kunnen leven.
Daarenbovenop kan Frankrijk nog eens technologie inzetten om nog sterker in onbalans met de natuur te kunnen bestaan.

Ik vind het toch eigenaardig dat NU voor de eerste keer gesproken wordt over hongersnood in Afghanistan.

:roll:

maddox 30 oktober 2021 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9803608)
Ik vind het toch eigenaardig dat NU voor de eerste keer gesproken wordt over hongersnood in Afghanistan.

:roll:

Bloedende hartjes ontdoen van euro's nietwaar.

Svennies 30 oktober 2021 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9803608)
Ik vind het toch eigenaardig dat NU voor de eerste keer gesproken wordt over hongersnood in Afghanistan.

:roll:

Tja ,zolang het westen en de VS daar zaten werd er voortdurend voedselhulp aangeleverd ...

Nu moeten ze het op zichzelf rooien ...

Svennies 30 oktober 2021 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9803620)
Bloedende hartjes ontdoen van euro's nietwaar.

Zolang als we maar geen kaarskes moeten branden hé ,dat is slecht voor het milieu...

Bach 31 oktober 2021 00:22

"...Hij deed een dramatische oproep aan donorlanden om gelden die sinds de machtsovername van de Taliban zijn bevroren alsnog vrij te maken,"

Dit kleine detail verklaart alles. Afghaans geld bevroren door de VS. Hongersnood kan gemakkelijk vermeden worden.

Zucht 31 oktober 2021 11:55

Dit is ook een manier om de hongersnood op te lossen.
https://www.hln.be/buitenland/taliba...lijk~a4a2d079/
Citaat:

Zeker twee mensen zijn omgekomen en verschillende anderen zijn gewond geraakt nadat de taliban het vuur openden tijdens een trouwfeest omdat er muziek werd gespeeld. Het incident vond vrijdagavond laat plaats in de provincie Nangarhar.
Niemand denkt toch echt dat enige hulp aan de Taliban gebruikt zal worden om het lot van de hongerende bevolking te verbeteen ?

atmosphere 31 oktober 2021 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9803608)
Ik vind het toch eigenaardig dat NU voor de eerste keer gesproken wordt over hongersnood in Afghanistan.

:roll:

Ik weet nog dat er in 2001, 2002 ook een hongersnood dreigde als gevolg van de militaire interventie.

atmosphere 31 oktober 2021 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9803622)
Tja ,zolang het westen en de VS daar zaten werd er voortdurend voedselhulp aangeleverd ...

Nu moeten ze het op zichzelf rooien ...

Ze hebben nooit om westerse interventie gevraagd !
De Amerikanen waren daar niet om hulp te verlenen !!

dewanand 31 oktober 2021 14:24

2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9803556)
Afghanistan is +/- even groot als Frankrijk.
Het heeft +/- 38 miljoen inwoners
Frankrijk heeft 67 miljoen inwoners
Welk land is er overbevolkt ???


---------------------------- zie dit arable / bebouwbare landbouwgrond in afhanistan is toch afgenomen, veel bergen, tov Frankrijk. In theorie is een gebied overbevolkt als de dieren en mensapen erop niet genoeg voedsel kunnen verkrijgen ervan, zonder enige container import van voedsel want dat is onnatuurlijk. Nederland heeft via haven rotterdam import van 6,5 miljoen containers per jaar en groot deel is voedsel dus Nederland is echt zwaar overbevolkt nu. Corona zou de zaak in Nederland dus beste flink moeten uitdunnen omdat MOeder Natuur toch liefdevol, streng, ongenadig en rechtvaardig haar werk moet blijven doen.

https://en.graphtochart.com/agricult...d-hectares.php

If you look at the graph above of "Afghanistan's Arable land", you will see that the data for 1972 is the highest, and the data for 2016, the latest year for which statistics are available, is lower than that.

Furthermore, "Afghanistan's Arable land" may be lower in the future as it is lower than the previous year's figure of 7765000 in 2015.

Also, if you are looking for population growth trends rather than Arable land, please refer to this page for a special feature for your consideration.




https://en.graphtochart.com/agricult...d-hectares.php

-------------------------------

dewanand 31 oktober 2021 14:30

2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9804075)
Dit is ook een manier om de hongersnood op te lossen.
https://www.hln.be/buitenland/taliba...lijk~a4a2d079/

Niemand denkt toch echt dat enige hulp aan de Taliban gebruikt zal worden om het lot van de hongerende bevolking te verbeteen ?


haha haha 90 procent voedselhulp zal naar Taliban militairen gaan denk ik en het volk zal het tien procent afgekloven botafval ervan krijgen denk ik.

islam is toch extreem darwinistisch, en kent geen sociaal gevoel en medemenselijkheid, kijk naar pakistan, hele zooi daar, Praat met Pakistanen erover, zoom in op die islamitische Militaire dictatuur daar en je hoort hen dan luid huilen.

maar die allahtonen naar Nederland halen om hen hier te pamperen, nee nee ik ga politiek in ok om dit aan te pakken, en mijn 100 % Technocratische oplossing is misschien superieur


Ja Frankrijk heeft superieure Technologie en kan makkelijk het dubbel aantal mensen tot 200 miljoen ermee voeden, zonder voedsel importen. De slakkentuinen in Frankrijk zijn toch zo superieur he.

dalibor 31 oktober 2021 14:34

Het is allemaal behoorlijk ironisch, als het niet zo triest was.

Decennia lang strijd voeren om een superieure strikt islamitische samenleving te vestigen. En er dan simpelweg niet in slagen basisbehoeften als voeding en gezondheidszorg te doen werken.

Vrijheideerst 31 oktober 2021 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9804181)
Het is allemaal behoorlijk ironisch, als het niet zo triest was.

Decennia lang strijd voeren om een superieure strikt islamitische samenleving te vestigen. En er dan simpelweg niet in slagen basisbehoeften als voeding en gezondheidszorg te doen werken.

Hadden de VS en hun bondgenoten nu eens deftig geïnvesteerd in onderwijs en gezondheidszorg he, maar nee...

atmosphere 31 oktober 2021 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9804186)
Hadden de VS en hun bondgenoten nu eens deftig geïnvesteerd in onderwijs en gezondheidszorg he, maar nee...

De VS moeten de Afghanen schade vergoeding geven voor alles dat ze gesloopt hebben. Het grootste deel van hun steun aan het buitenland gaat echter naar Israel.

Die hele interventie had na de eerste maanden niets meer met 9/11 te maken , en is een grote fout geweest .

Vrijheideerst 31 oktober 2021 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9804190)
De VS moeten de Afghanen schade vergoeding geven voor alles dat ze gesloopt hebben. Het grootste deel van hun steun aan het buitenland gaat echter naar Israel.

Die hele interventie had na de eerste maanden niets meer met 9/11 te maken , en is een grote fout geweest .

De Taliban wilden stoppen met vechten en wilden zich zelfs terugtrekken naar bepaalde gebieden. Ze boden dat letterlijk aan, maar nee, seniele Rumsfield kon daar niet mee akkoord gaan. :roll:

Dit is nu geen site die ik speciaal hoog heb zitten (omwille van hun pro Zionistische berichtgeving), maar dit is toch wel verplichte lectuur:

https://www.thedailybeast.com/the-af...s-of-lives-ago

Ook in 2003 en 2010-2011 wilden ze zoiets, maar nee, het kon niet zijn.

Skobelev 31 oktober 2021 16:52

Dat ze bij hun allah om voedsel gaan.

Universalia 31 oktober 2021 16:58

Aan hun kweekgedrag zou je het anders niet zeggen dat er daar hongersnood heerst????


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be