Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Politieke uitspraken prins Filip (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Teken de petitie voor een verenigd België! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25678)

EXTREEM 10 december 2004 15:52

Ja de LORRE durft eens naast de pot pissen

Pieter de Coninck 10 december 2004 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik heb juist getekend als Boudewijn Van Belgie met als vast adres : Crypte van Laken...

Hoeveel hebde al die getekend hebben ondertussen...

Eens tellen. berten, paula, faby, fluppe, tille, lorre en zijn vrouwe, astrid en haar vent, hun vijf kinderen, de kinderen van fluppe is twee, en dan alle 3 de BUBbels en 1 paardekop, tenzij die paardekop niet kan schrijven. En dan nog Castro, Stalin, Boudewijn van belgië, Elvis Presley.

Ik kom aan 24.

Piet Hein 10 december 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Eens tellen. berten, paula, faby, fluppe, tille, lorre en zijn vrouwe, astrid en haar vent, hun vijf kinderen, de kinderen van fluppe is twee, en dan alle 3 de BUBbels en 1 paardekop, tenzij die paardekop niet kan schrijven. En dan nog Castro, Stalin, Boudewijn van belgië, Elvis Presley.

Ik kom aan 24.

En de man uit melle.

EXTREEM 10 december 2004 17:31

En men kan blijven tekenen,met een router

Ambiorix 10 december 2004 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Geef eens een lijstje vrij met de ondertekenaars.

Goh man dat wordt lachen:-D

Ambiorix 10 december 2004 18:10

schapenhoeder Frits Von Hessel heeft ook getekend

Pieter de Coninck 10 december 2004 18:25

Liesbetje heeft ook getekend. t' is een vrouwtje, dus mag ze tekenen. En als ze de zo snugger is als haar vader kan ze ook een kruisje zetten.

InfernoX 10 december 2004 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan u dat laatste eens nader verklaren? Ik kan even niet volgen, hoor. In de B.U.B.-petitie wordt geen enkele partij in een slecht daglicht gesteld. Er wordt gewoon de waarheid gezegd en aan de Kroonprins recht op vrije meningsuiting gegeven, een basisrecht in onze rechtstaat. Mag dat ook al niet meer?

In de petitie wordt idd geen enkele partij in een slecht daglicht gesteld maar of de petitie niet tot doel heeft om een partij onrechtstreeks in een slecht of minder goed daglicht te brengen heb ik wel zo men twijfels. Alleszins sinds de prins zijn uitlating hoor ik bijzonder wijnig nog van Annemans zijn emotionele uitlating. Ineens wordt het recht op vrije meningsuiting wel hoog in het vaandel gedragen blijkbaar.

Hans1 10 december 2004 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Aha, begrijp ik het goed dat u de rechten van de Duitstaligen wilt inperken?

Wij wensen absurditeiten weg te werken zoals gewesten en deelstaatparlementen.

Knuppel 11 december 2004 00:01

Dat is pas absurd.

Blijven wensen dus.

Seba 11 december 2004 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan u dat laatste eens nader verklaren? Ik kan even niet volgen, hoor. In de B.U.B.-petitie wordt geen enkele partij in een slecht daglicht gesteld. Er wordt gewoon de waarheid gezegd en aan de Kroonprins recht op vrije meningsuiting gegeven, een basisrecht in onze rechtstaat. Mag dat ook al niet meer?

en is gelijkheid van alle Belgen ook geen fundamenteel recht? Waarom worden die 9.999.999 Belgen op basis van afkomst dan gediscrimineerd?

InfernoX 11 december 2004 02:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wij wensen absurditeiten weg te werken zoals gewesten en deelstaatparlementen.

Dan gaan we lachen, ik denk enkel nog maar aan de talrijke waalse politici die geen yota Nederlands kennen.

Pieter de Coninck 11 december 2004 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InfernoX
Dan gaan we lachen, ik denk enkel nog maar aan de talrijke waalse politici die geen yota Nederlands kennen.

Voor Hansje is dat niet nodig. De Vlamingen moeten maar frans spreken. Dan is de Belziek tweetalig.

InfernoX 11 december 2004 14:51

Marie Arena heeft toch zo'n luxueuze douche laten installeren (betaald door de belastingsbetaler uiteraard), ze zei zo "Dat is voor als er heel lange vergaderingen hebben plaatsgevonden". Zou ze de uitdrukking "met modder gooien" niet iets te letterlijk hebben opgevat?

En Steve Stevaert was ook weer schitterend, hij zei zo "Het Vlaams Belang is dezelfde partij als het Vlaams Blok want het heeft dezelfde afkorting."

De adviseurs van Prins Filip, Marie Arena en Steve Stevaert zijn misschien naar de Bahamas, ze wachten op een vierde om te kaarten. :-)

Kim 11 december 2004 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Voor Hansje is dat niet nodig. De Vlamingen moeten maar frans spreken. Dan is de Belziek tweetalig.

U kan zich nog niet eens deftig uitdrukken in het Nederlands, laat staan dat we u gaan verplichten om Frans te spreken! ;)

Hans1 11 december 2004 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InfernoX
Dan gaan we lachen, ik denk enkel nog maar aan de talrijke waalse politici die geen yota Nederlands kennen.

Denkt u ook aan de velen die het ondertussen wel kennen?

Of vindt u dat meer een slechte evolutie, want dan u niet meer zagen en klagen?

Pieter de Coninck 11 december 2004 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Denkt u ook aan de velen die het ondertussen wel kennen?

Of vindt u dat meer een slechte evolutie, want dan u niet meer zagen en klagen?

Vele waalse politici kennen nederlands? Wil je ze eens alle drie op noemen?

InfernoX 11 december 2004 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Denkt u ook aan de velen die het ondertussen wel kennen.

1 iemand kan ik zo dadelijk opnoemen uit Wallonië die zeer goed de 2 talen lijkt te beheersen, alvast voor de pers, dat is ex minister van Buitenlandse zaken Louis Michel, maarja die heeft dan ook zijn diploma als professor Germaanse Talen.

Maar zowel de voormalige minister president van Wallonië Elio Di Rupo alsook de huidige minister president van Wallonië Marie Arena, beide personen hun Nederlandse taalkennis is beneden alle peil en dan wik ik men woorden nog.

stab 11 december 2004 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Of vindt u dat meer een slechte evolutie, want dan u niet meer zagen en klagen?

Pardon?

Kim 11 december 2004 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Vele waalse politici kennen nederlands? Wil je ze eens alle drie op noemen?

Didier Reynders (minister van financiën), Elio di Rupo, Jos Chabert, Isabelle Durant...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be