Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Geschiedenis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=173)
-   -   De Geschiedenis van ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97500)

forumspook 9 november 2007 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3056333)
@Gun:

Het enige substantiële dat je tot nu toe gepost hebt is het Khazaren-verhaal, en dat is aantoonbaar fout.
Je zal het echter niet toegeven, en verder jouw zever posten.
Niks emo hoor, gewoon redelijkheid tegen propaganda en pseudowetenschappen. Dat jij daar niet tegen opgewassen bent moet je mij niet verwijten.

En nogmaals, jouw paden zijn helemaal niet onbewandeld, integendeel.
Het zijn oude paden, welbekende paden, paden waar je niet in het beste gezelschap vertoeft.
Het zijn vooral ongefundeerde paden.

Ook dat Khazaren verhaal lijkt mij niet zo idioot: veel hedendaagse joden hebben weinig weg van mensen uit het midden oosten. En nochthans zouden ze er als broeders moeten uitzien. Ik heb al wel eerder donkere joden gekend, Marokkaanse joden vooral, maar toch ook veel met een lichte huidskleur, maar scherpere gelaatstrekken dan West Europeanen. Een beetje zoals Balkan bewoners. En laat het Khazaren rijk nu net in die kanten liggen zeg! Weer een toevalletje, hé:-) Tja, niks "wetenschappelijk bewezen" natuurlijk. Maar een kat baart geen honden , hé! Donkerhuidige joodse woestijnstammen , nauw verwant met arabieren, krijgen zomaar niet opeens een bleek vel, en lichte ogen... Maar een lichthuidige Khazaar die zich voor enkele honderden jaren tot het judaïsme bekeerde wél...Toch de moeite om eens over te nadenken vind ik.

Firestone 9 november 2007 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3059096)
Ook dat Khazaren verhaal lijkt mij niet zo idioot: ...

Gelukkig trekt het geschiedenisonderzoek zich niets aan van wat jou "lijkt".
Ik heb eerder in deze thread de nodige bronnen aangegeven die het Khazaren-verhaal zoals Gun het postte naar de prullenbak verwerken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3059096)
Toch de moeite om eens over te nadenken vind ik.

Al gebeurd en de theorie is al lang verworpen.
Niet dat conspirationisten zicht daar iets van aantrekken, uiteraard.

forumspook 10 november 2007 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3059147)
Gelukkig trekt het geschiedenisonderzoek zich niets aan van wat jou "lijkt".
Ik heb eerder in deze thread de nodige bronnen aangegeven die het Khazaren-verhaal zoals Gun het postte naar de prullenbak verwerken.

Al gebeurd en de theorie is al lang verworpen.
Niet dat conspirationisten zicht daar iets van aantrekken, uiteraard.

Geschiedenis, beste firestone, is een verzameling gegevens, komende uit verschillende bronnen. Meestal geschreven door de overwinnaar. Na een zeker aantal jaren herschreven door de kinderen der destijds verslagenen. Niet bepaald een exacte wetenschap dus. Om enig inzicht in de gegevens te krijgen moet je naar verschillende klokslagen luisteren. Wat Gun hier binnenbrengt is mischien geen absoluut bewezen waarheid, maar U zelf houd het bij simpelweg, en hardnekkig ontkennen. Geen enkele onderbouwing van uw stellingen ?!!
Ik moet u dus maar op uw woord geloven!...Waarom? Als u zelfs geen antwoord op mijn doodsimpele vraag wil geven? bent u zelf joodse?
Of Khazaar?:-)

Gun 10 november 2007 03:00

1 Bijlage(n)
Het probleem van de Asjkenazische Joden blijft dus nog ff open, misschien valt hier nog iemand binnen met meer informatie

Nu ff de familie voorstellen

Gun 10 november 2007 03:01

1 Bijlage(n)
N° 15

Gun 10 november 2007 03:02

1 Bijlage(n)
N° 16

Gun 10 november 2007 03:02

1 Bijlage(n)
N°17

Gun 10 november 2007 03:03

1 Bijlage(n)
N° 18

Gun 10 november 2007 03:04

1 Bijlage(n)
N° 19

Gun 10 november 2007 03:04

1 Bijlage(n)
N° 20

Gun 10 november 2007 03:05

1 Bijlage(n)
N° 21

Online 10 november 2007 11:22

Interessant !
Wanneer volgt de rest van de presentatie?

BozeGeus 10 november 2007 12:03

het spijt me, dat er een khazarisch rijk heeft bestaan waarvan de koning om strategische redenen tot het jodendom is bekeerd is één ding. Ashkenasi betekent in tegenstelling Sefardi dat die joden in Noord-Europa woonden, de Sefardi in Spanje, Portugal en Noord-Afrika. Ashkenasi betekent eigenlijk gewoon duitser en is niet, zoals sommige illuminati theoretici beweren, één of andere duistere joodse sekte met een rood schild als symbool. Rothshild is de naam van een familie die goed geboerd in de negentiende eeuw. Goed voor hen.
mvg

largo_w 10 november 2007 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bozegeus
het spijt me, dat er een khazarisch rijk heeft bestaan waarvan de koning om strategische redenen tot het jodendom is bekeerd is één ding. Ashkenasi betekent in tegenstelling Sefardi dat die joden in Noord-Europa woonden, de Sefardi in Spanje, Portugal en Noord-Afrika. Ashkenasi betekent eigenlijk gewoon duitser en is niet, zoals sommige illuminati theoretici beweren, één of andere duistere joodse sekte met een rood schild als symbool. Rothshild is de naam van een familie die goed geboerd in de negentiende eeuw. Goed voor hen.
mvg

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3053098)
Aan de Polycorrecten en andere Firestones: jullie worden heel vriendelijk uitgenodigd in deze discussie, maar mag ik vriendelijk vragen een poging te ondernemen om de emo-reacties ergens te droppen waar ze geen kwaad doen, alle andere input kan ons alleen maar helpen om de Joodse leefwereld beter te begrijpen en misschien ook jullie wereldbeeld verbreden.


system 10 november 2007 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BozeGeus (Bericht 3061090)
het spijt me, dat er een khazarisch rijk heeft bestaan waarvan de koning om strategische redenen tot het jodendom is bekeerd is één ding. Ashkenasi betekent in tegenstelling Sefardi dat die joden in Noord-Europa woonden, de Sefardi in Spanje, Portugal en Noord-Afrika. Ashkenasi betekent eigenlijk gewoon duitser en is niet, zoals sommige illuminati theoretici beweren, één of andere duistere joodse sekte met een rood schild als symbool. Rothshild is de naam van een familie die goed geboerd in de negentiende eeuw. Goed voor hen.
mvg

De term askenaz is zeer oud. Askenazi is het meervoud van Askenaz ( אַשְׁכֲּנָז ). De afstammelingen van Askenaz -zo luidt het verhaal-vestigden zich aanvankelijk in het gebied van het tegenwoordige Armenië, maar in latere joodse geschriften werd Askenaz geassocieerd met de Germaanse rassen (Duitsland). Daarom kent men de Duitse Joden nog steeds als de Ashkenazim.
De term 'Askenazi' zoals we die nu verstaan, doelt meestal op Oost-Europese joden, maar strikt genomen is deze betekenis, historisch gezien, veel te eng.

Askenaz was een afstammeling van Jaffet, zo wordt ons verteld.

Gun 10 november 2007 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3060995)
Interessant !
Wanneer volgt de rest van de presentatie?

Stap voor stap ... eerst een beetje discussie over de aangebrachte informatie;-)

Gun 10 november 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BozeGeus (Bericht 3061090)
het spijt me, dat er een khazarisch rijk heeft bestaan waarvan de koning om strategische redenen tot het jodendom is bekeerd is één ding. Ashkenasi betekent in tegenstelling Sefardi dat die joden in Noord-Europa woonden, de Sefardi in Spanje, Portugal en Noord-Afrika. Ashkenasi betekent eigenlijk gewoon duitser en is niet, zoals sommige illuminati theoretici beweren, één of andere duistere joodse sekte met een rood schild als symbool. Rothshild is de naam van een familie die goed geboerd in de negentiende eeuw. Goed voor hen.
mvg

Wiki vertelt andere verhalen:lol:

BozeGeus 10 november 2007 21:43

ach ja, dit is wat wiki mij vertelt, maar ik ga me er verder niet mee bezig houden... je gelooft maar wat je wil..
Ashkenazi Jews, also known as Ashkenazic Jews or Ashkenazim (Standard Hebrew: sing. אַשְׁכֲּנָזִי, pl. אַשְׁכֲּנָזִים; pronounced sing. [ˌaʃkəˈnazi] pl. [ˌaʃkəˈnazim], with [z] rather than with [ʦ] as in Tzar; also יְהוּדֵי אַשְׁכֲּנָז Yehudei Ashkenaz, "the Jews of Ashkenaz"), are descended from the medieval Jewish communities of the Rhineland. "Ashkenaz" is the Medieval Hebrew name for Germany.

zo tot daar mijn emotionele reactie. Moge het woord enkel nog aan rationele denkers zoals maurice joly of sergyei nilus zijn.

Gun 11 november 2007 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BozeGeus (Bericht 3062089)
zo tot daar mijn emotionele reactie. Moge het woord enkel nog aan rationele denkers zoals maurice joly of sergyei nilus zijn.

Natuurlijk BozeGeus, beperk de kennis, beperk de vrije meningsuiting, hou de domme burger aan het lijntje ...:roll:

Gun 11 november 2007 12:39

1 Bijlage(n)
N° 22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be